Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVendeta po česku
02. 06. 2001
29
25
7846
Autor
Diana
Už neví, proč ho nenávidí..
však zásadou je vytrvat!
co člověk zasel, to i sklidí
- ten druhý též ho nemá rád.
25 názorů
Nejen jednotlivci, celé národy... Ale moralizování já nerad... A idealizování taky, tak honem na další!
Mnozí jsou si hodne jistí,
hur se zije s nenávistí.
U souseda, séfa, tety,
zkus to radsi bez vendety.
Talu ben Kohelet
10. 01. 2010
Víš na co jsem s léty přišla? Někteří lidé nemají pro svou nenávist vůči druhému žádný reálný důvod, tak si ten důvod vymyslí - a posléze tomu sami uvěří. Tou skutečnou příčinou je mnohdy závist, kterou si pochopitelně nechtějí připustit, nebo jiné, stejně iracionální city. V takovém případě je to problém neřešitelný a jediná možnost je vyhnout se těmto lidem z dálky. Nepochopíš, co proti tobě má, protože to prostě neví ani on sám.. Zní to šíleně, ale přesto se to vyskytuje.
Zuby jsem si nechal sanovat na naléhání ženy. Jsem teď krásný, ale vytrpěl jsem si své. Navíc, ten chlap je o hlavu menší a asi by si netroufal...
Kdepak, téma jsem pouze bagatelizoval pro účel téhle kategorie. Ve skutečnosti je to věc, která mne pořádně žere a já nevím, co s tím. Ten chlap je naplněn nenávistí tak, že způsobil dlouholetou rodinnou roztržku, která ničí vnitřnosti i dalším členům klanu. Máš recht, měl bych to rozvinout do povídky. On nesurfuje na internetu, tak si ji snad nikdy nepřečte. Díky za nakopnutí. BTW, svou nenávist zdůvodňuje celou paletou smyšlených prohřešků jak mých, tak mé ženy. No vysvětluj někomu, že mu ženu nemůžeš chtít svádět, protože je odpuzující. Tak moc ranit ho nedovedu.
Měl bys to, kamaráde, trochu rozvést do humorné povídky. já vím, že téma je banální - ale když je to skoro pravda, má taková povídka sílu. Díky, že ses rozdělil o dojmy - a jsem ráda, že zuby byly nadsázka. (Však jsem si to myslela) :-)))))
Diana: Té ženské je, jak se z použité nadávky v posledním řádku asi domyslíš, hodně, je vyžraná a nemyje se. Trpí komplexem méněcennosti a tu blbost o mém svádění svému muži nakukala, aby v něm vzbudila žárlivost.
Ten jí, žel, uvěřil. Já potřebuji nový chrup, ale on určitě brejle. :-)
P.S. To o těch zubech je, přirozeně, malá literární nadsázka.
Chichi - a to je fakt? Moc dojemný příběh! Hned bych uspořádala sbírku na ty nový zoubky, ty neviňátko!:-))
Jeden muž mne nenáviděl
já nevěděl kvůli čemu,
tož jsem se ho na to tázal,
prý že svádím jeho ženu.
Byl jsem na ni jenom milej
jak je člověk na babku,
myslela si, že jsem žhavej
na tu její prdelku.
Když mne jednou její muž
chyt' pod krkem, přidusil,
Stačil jsem jen zasípati:
"Pusť mne, nejsem nekrofil."
(Což jej definitivně rozzuřilo a můj chrup mne pak stál půl auťáku.)
Tak tohle je přesně to, co bych nazval současným písmáckým syndromem.
Jediné v čem jsou češi vytrvalý skutečně, je
TA nenávist.
Jinak moc líbí /*
Chá "kontraproduktivní krávovina" nádherné sousloví. To si zase zapamatuji já :-) Samozřejmě máš pravdu, protože je jasné, komu to ubližuje.
Myslím si, že lidé se v zásadě moc nemění - jak řekl Ćapek:"Člověka nepředěláš, jenom se ti vybarví" - ale jsou i výjimky,to je jasný...
živit v sobě nenávist je samozřejmě kontraproduktivní krávovina
No tohle je spíš o tom, aby člověk v sobě tu nenávist neživil. Ona odezní, když se jí nedopřeje pozornosti. Ale lidé vytahují deset let staré křivdy - a přitom ten, kdo jim ublížil je už mnohdy úplně jiný, než býval.
Praví se, že když odpustíš, uleví se Ti..někdy to ále táák dlouho trvá...
Jarmila_Maršálová
23. 03. 2008Marcela.K.
15. 03. 2008aleš-novák
13. 03. 2008
Pěkně vystižené a k prologu - i mně vadí zbytečná nepřátelství... začíná to zdánlivě nenápadně už v dětství... malý příklad (jména jsou vymyšlená) -
Vlasta, Božena, Růžena jsou kamarádky. Božena se znepřátelí s Růženou a bude jí vadit, že Vlasta dál s Růženou kamarádí...
TIP
Hezký je to - jenom to není jen po česku (někdo se ná to tu pořád snaží vsugerovat - a baby v tom vedou :o) T
Pravda pravdoucí...tvoje blbůstky se podobají kritickým veršům z doby národního obrození...jen tématika je poněkud jiná.
Don´t_worry
27. 07. 2003
Závist, zášť, hloupost, omezenost, zatemněnost staví Jednoho proti Druhému i u nás v paskvilu-"Česku", já říkám v Absurdistánu, ale i jinde, že?
Za pravdu tip
Pochybuju o tom, že po světě chodí člověk, který by na takovou otázku odpověděl jinak, než všichni nade mnou. Musí vadit a musí vadit vším
- zbytečností
- hloupostí
- i samotným "nepřátelením", které má vlastně vždycky někde v zárodku právě tu hloupost...
Napsalas to krásně, souhlasím s Nasom a je moc dobře, že takové věci vznikají, díky Di :)
* (už je mi to skoro hloupé pořád Ti típat, ale zatím to jinak nešlo :))
No to teda vadí. A keď s tými ľuďmi nič človek nezmôže... Oni žijú pre svoju nenávisť (a nenávidia tak vytrvalo). Je mi ich vlastne ľúto.
Bohuzel hoodne pravdive.. Bojim se, ze jako Tve "Jmeniny".. asi z nejake zkusenosti, ktere Ti nepreji. nechapu, proc si tohle nezaslouzi tipy.. Mas ho ode mne.. a velky..*
jestli někdy měl-li rád , nemožné to zpřetrhat , jesli zprvu tu roli z duše hrál-li , kdo by jim jinou scénu nikdy nenapsal...
K otázce v prologu. Vadí. Tím spíš, že jsem ho zcela nedávno pocítil i na Písmákovi.