Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCESTA
09. 03. 2009
28
37
7477
Autor
vesuvanka
CESTA
Znám jednu
kam člověk nevkročí
a jediná rostlinka
se neuchytí
Chmurná je
a bez života
jen kamínek
se skutálí
Tajemná
někdy ožívá
člověk na lodi
na její čas čeká
Snesl se soumrak
Už svítí
Tyrhénský maják
Ostrov s tepem
neklidným
a krví žhavou
Vyrazila branou
zbarvila stezku
a tiše se řítí
do království vod
Souboj živlů
nelítostný
syčí oheň
vlny běsní
krev promění
v kámen
Zas černě mlčí
ve svahu hory
své už pověděla
Sciara del fuoco
Znám jednu
kam člověk nevkročí
a jediná rostlinka
se neuchytí
Chmurná je
a bez života
jen kamínek
se skutálí
Tajemná
někdy ožívá
člověk na lodi
na její čas čeká
Snesl se soumrak
Už svítí
Tyrhénský maják
Ostrov s tepem
neklidným
a krví žhavou
Vyrazila branou
zbarvila stezku
a tiše se řítí
do království vod
Souboj živlů
nelítostný
syčí oheň
vlny běsní
krev promění
v kámen
Zas černě mlčí
ve svahu hory
své už pověděla
Sciara del fuoco
37 názorů
Taublo, děku za přečtení a milou odezvu :-)))
Zdravím Tě a přeji krásný, sluníčkový den a víkend :-)))
Markel, díky za milé zastavení a odezvu :-))) Mě také fascinuje souboj živlů.
jjj - potěšila jsi mě svojí návštěvou, děkuji za milou odezvu i tip a zdravím :-)))
Bíšo, děkuji za milé zastavení a odezvu :-))) Posílám pozdrav a přeji krásný víkend :-)))
Adriano, děkuji za milé zastavení i slova, kterými jsi velmi dobře vystihla mé pocity k vulkánům - velikou lásku (něhu jako ke květinám, které rostou na jejich úbočí), obdiv i respekt, Většinu lidí sopky spíše děsí, okamžitě vyvolají představu zkázy. Já vnímám sopečnou činnost trochu jinak - jako přírodní jev, který je nakonec tvůrčí a životadárný - většina ostrovů se zrodila podmořskými sopečnými erupcemi, dokonce i korálové ostrovy mají ve své základně podmořskou sopku. Vulkány jsou projevem života Země. Fascinující je i bohatý život vulkanických krajin a dokonce i to, že sopky před erupcemi varují.... Asi před dvanácti lety mě dostala slova kdysi proslulého vulkanologa Harouna Taziefa, který si ve své knize "Schůzky s ďáblem" posteskl, že je škoda, že žádného básníka nezaujaly sopky natolik, aby o nich napsali báseň a doslova - cituji autora: "VULKÁNY STÁLE JEŠTĚ ČEKAJÍ NA SVÉHO BÁSNÍKA" - Těmto slovům nebylo možné odolat - padla jako semínko na úrodnou lávu... :-))) Zdravím Tě a přeji krásný víkend :-)))
Adriana Bártová
20. 03. 2009
Horavin, kouzelná_květinka, Zbora -
děkuji Vám za milé zastavení i odezvu, z níž mám radost :-)))
Horavin - těší mě, že můj stručný popis na Tebe takto zapůsobil, vložila jsem do něj své nadšení a lásku k ohnivým horám :-)))
Posílám pozdrav :-)))
kouzelná_květinka
11. 03. 2009
* Ano, co mě fascinuje, že jde vlastně o stručný popis, a přesto i tudy chodí zvláště noblesní poezie ***
hana kupčíková
11. 03. 2009
Háber, synáček -
děkuji Vám za milé zastavení i tipy :-)))
Posílám pozdrav :-)))
Rajmund, Robinia, guy, Jarmila Svobodová, mylenka, Zuzulinka, Hasdrubal -
děkuji Vám za milé zastavení, slova i tipy :-)))
Rajmunde - také žiji mimo sopky, ale inspiraci k psaní mi dávají především sopky a krajiny sopečného původu a vše co s nimi souvisí, flora, fauna a také umění, které se k nim vztahuje.
Jarmila Svobodová - mám radost, že se Ti knížka líbí :-)))
Hasdrubale - možná, že je to tím, že jsem pouze popisovala CESTU - sama jsem ji viděla také jen černou, bez života, ale pohled byl působivý a představa lávy řítící se do moře také. Ale to je veliká náhoda a štěstí se zrovna strefit do těchto okamžiků :-)))
Posílám Vám všem pozdrav ze Stromboli, která je v plné síle a kráse při západu slunce :-)))
Marcela.K.
10. 03. 2009
Rampoušku a Diano, děkuji za milé zastavení i odezvy, které mě moc potěšily :-)))
krásné Janinko !
pro tebe typické, a láva ze Stromboli je uchvacující
jako tvé dílko /*
Jani ty mě žhavíš a zhavíš.Už jsem na ten Vesuv doopravdy zvědavý.A báseň je to prostě ta tvoje.Úsporná a milá.Ještě si představit tvůj úsměv a je to na dvě hvězdičky:o)
Johanne, díky za milé zastavení i tip :-))) Ano, je to vzpomínka na Liparské ostrovy, tentokrát na Stromboli :-)))