Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTV Nova a nová vlna nových písmáků
11. 05. 2009
3
132
7937
Autor
pozorovatel
Po reportáži na Nově se na Písmáku objevilo poněkud více nových autorů a protože za to trochu můžu, tak bych rád nabídl nováčkům rady a případně i kritiku. Byl bych rád, kdyby se ke mně přidali i ostatní zasloužilí písmáci.
Já bych novým autorům jen doporučil, aby nevkládali více děl v jeden den, více četli ostatní autory a nejlépe knižně vydávané spisovatele. Rádi doporučíme...
132 názorů
JirkaPotulka
16. 05. 2009Plavé gesto
16. 05. 2009
myslim, ze uz je tesne za tracnikem :-))
A-N uz jsem koukal a dobry! - reklama jak Brno :-)
aleš-novák
15. 05. 2009pozorovatel
15. 05. 2009pozorovatel
14. 05. 2009pozorovatel
14. 05. 2009pozorovatel
14. 05. 2009
Hm, tak Vindala jsem měl jako jednoho ze dvou autorů v blokovanej kvůli jeho osobním výpadům a urážkám a heleďme, on si stěžuje na osobní výpady a urážky...
pozorovatel
14. 05. 2009
Tak jsem konečně viděla tu reportáž z Víkendu.Klobouk dolů před těmi,kdo měli odvahu nechat své jméno vláčet Novou.
...nic tady nečtu, jenom sebe - vždycky se u toho udělám a jsem v pohodě - dobře pak usínám a to je zdravé...
Armin Tamzarrian
13. 05. 2009pozorovatel
13. 05. 2009KKND2Krossfire
13. 05. 2009
Tu niekto spochybnil že niekto pozerá novu?
jooo tak pozov pokus mal byť dôkazom? :)))
fuha
JiKo:Vidíš a já tu neměla doteď pocit,že se tu někdo hádá.Přišlo mi to jako poklidná diskuse.Ale přišel jsi Ty,tak uvidíme,co bude dál?:-)
iNTELEKTUÁLOVÉ A NEJSOU SCHOPNI PŘIJMOUT FAKT, ŽE NĚKDO PROSTĚ KOUKÁ TAKÉ NA NOVU
Pozouš to řekl dobře, lidi se tu chtěj hádat a podle mě zejména ostatním vysvětlovat jak je všechno blbě. To už je takové to malé čecháčkovství... závist.
Jaromír_Jágr
12. 05. 2009
Za reportáž určitě díky. Otevřely se nové obzory a proč nesetřít prach ze zapovězených díleček schraňovaných na dně šuplete psacího stolu? A objektivní kritika posouvá hranice pouze k výšinám.
pozorovatel
12. 05. 2009
já to chápu, ani ty nemožeš mít všecko pod kontrolou... ty psychický nátlaky a ta zodpovědnost... až zas budeš tápat, zeptej se klidně - dyž budeš mít kliku, neodpovím :oD
pozorovatel
12. 05. 2009
dobrá tedy, cituji kupříkladu
Čtenář této knihy si možná pamatuje, že sv. Eulalie zemřela v peci. Španělský výraz pro "pekařskou pec" je horno, proto kaple, jež dosud stojí před kostelem sv. Eulalie v Méridě, nese název Horno de Santa Eulalia. Ten si už jistě každý snadno přeloží. Pec svaté Eulalie je tam k vidění dodnes a v kostele je možno číst tento nápis: "Věnován ne Martovi, nýbrž Ježíši Kristu a panně a mučednici Eulalii, jíž byl tento chrám nově zasvěcen." Tento svatostánek patřil totiž dříve bohům pohanským. Nechala jej postavit jakási Vetila římskému bohu války Martovi. O tři století později byl chrám věnován dnes nejpopulárnější španělské světici Eulalii. Úcta k ní je kromě Španělska velká i ve Francii a v Africe.
no a Santi + € - z toho mi logicky vyplynula svatá Eurálie
lepší? :o)
pozorovatel
12. 05. 2009
milý pozo - já ti to ráda vysvětlím - dyž €, tož Eurálie - páč svatá... a svatá je snad jasná, ne? :o)
a buď na mne hodnej až budeš reagovat páč jako jedna z mála sem tě v tý tývý viděla - a možu tě pěkně pomluvit než se prokáže opak! :o)
pozorovatel
12. 05. 2009pozorovatel
12. 05. 2009pozorovatel
12. 05. 2009
jo prosím prosím pověsit, svatá Eurálie v Madridu se cítí vyšachovaná zcela, když neví, co se doma děje...
pozorovatel
12. 05. 2009pozorovatel
12. 05. 2009pozorovatel
12. 05. 2009pozorovatel
12. 05. 2009
no co, konečně mi někdo otevřeně řekl, že píšu voloviny, no... tak už bylo na čase, taky, ne? ;)
moorgane - já náhodou ten pořed chytla od začátku - během chvilky písmák spad a já nemohla zpátky jak se to sem rvalo :o)
a my se řádkem už náhodou taky dostali kritiku - pochlub se, šmudlo :o)
nedělej se starším než jsi, šmarjec....
musí si každej přijít sám na všecko né??
:)
Ale to zase ne. Není tu tak zle. Jen kdyby tu bylo více otevřených a sebekritických duší.
:-)) Tak což o to, to asi jo. Ale mám takovej dojem, že dívat se na Písmáka v širších souvislostech nabízí jedinou možnou variantu přístupu a sice nebýt na něm :)
Jasně, že to je jedno. Otázka potom tedy je, co tu dělá tahle Událost:)
Víš, já jako když se dívám na celou tu akci v širší souvislosti, tak střípky sice dávají smysl, ale celek je nesmysl.
moorgaan: vidíš, mi ani nenapadlo, že mám šanci zazářit jako hvězda jasná :)
co se týče nováčků - máš pravdu, jen včera byl nápor trochu větší než obvykle a dá se i pochopit, že to nahánělo chvílema aj panickou hrůzu :-))) Nicméně, já myslím, že to ustane, že se to setřepe. A myslím si to furt, ačkoli se mi třeba včera nepodařilo přesvědčit na pokecu papoucha, aby si to peří nerval! :)))
řádku - konečně skulinka do videomedií:-))...nech si patentovat k.o.u.l.i a nabídni NOVĚ místo x-faktoru..to bys viděl ten mazec !.-)))...
...jinak si myslím, že jestli byl a nebyl a v jaké podobě Písmák na NOVĚ, stejně nemá vliv na přísun, či nepřísun nováčků !..
..kdo má pc a internet a má trochu chuť něco tvořit už dááávno na Písmák něco vyblil !
..ti NOVÁčci co příjdou po NOVĚ nebudou jinačí než ti co přicházeli před NOVOU - zůstanou opět jen ti, co mají výdrž, adaptabilitu a čas a chuť tady vysedávat - a žádná pomoc, kterou tady najednou kde kdo nabízí, jim nepomůže !!!
..appropóó - já žil v domnění, že nováčči tady tu pomoc měli už před NOVOU !? - nebo se snad mýlím? :-)))
Tak však i pozorovatel tady psal a vyzýval lidi, kteří se chtějí zapojit, ne? Myslim, že se to týkalo i Novy.
Osobně si myslím, že je to jedno, kdo tam byl. Však přeci každý může říkat co kde chce a pokud někdo chtěl mluvit zrovna o Písmáku, tak proč ne? :) A jestli to byla nebo nebyla oficiální delegace písmáka, je fuk. Sice se mi nepodařilo ten pořad zachytit, ale co vím, Písmák vyzněl dobře. To je myslím fajn. O nějakou poezii tam stejně nejspíš vůbec nešlo :)
aleš-novák
12. 05. 2009aleš-novák
12. 05. 2009
Proč byli na Nově Písmáci, kteří na Písmáku de facto vůbec nepůsobí? To má být jako reprezentativní vzorek?
jsem ráda,že jsem narazila na takhle plodnou diskusi a jsem vděčná,že vás něco zvedlo ze židle:-)
mimo jiné
ale je tu i docela dost starších nováčků (alespoň dle uvedeného věku) a u těch si opravdu myslím, že vzhledem k reakcím starých harcovníků si fakt nedovolej ni špitnout :)
Všichni nováčci stejní bejt nemůžou :)
Jenže já sem v tomhle asi optimista, no :)
Rabb: myslím, že nemaj odvahu úpsát kritiky.
Pozorovatel: mě nikdo z nováčků ani neotevřel :)
norsko, jestli on nebyl v reportáži v titulcích napsanej tučně.. jakože za realizaci.
teď jsem si tak z prdele náhodně klikl na asi dvanáct nováčků.. a celkem všichni dohromady napsali 6 kritik! hmm.. úctyhodné.
pozorovatel
12. 05. 2009pozorovatel
12. 05. 2009
já se, pokud si vzpomínám, aspoň snažil číst ostatní.. u těhle víkenďáků.. nevím, nevím..
..špatný pocit z toho, špatný pocit.
a ešče: to byla nějaká tajná akce? byl tu někde odkaz na blížící se písmák na Nově? rád bych to viděl, to teda jo.
pozorovatel
12. 05. 2009
a stejně, nováčci se ti na nějaký události na hlavní straně vyse*ou, protože je žene možnost uveřejnit jakýsi cosi. Vyblít díla a čekat, co číst hlvní stranu, určitě ne. !!!
pozorovatel
12. 05. 2009
odkaz na tohle bych hodil tam doleva k novinkám.. jakože okýnko pro nováčky nebo něco takovýho.
hlásím se k pomoci.
Mé dceři se líbila ta růžová nafukovací příšerka...:o)
Jinak musím konstatovat, že neumíte recitovat. Až na tu jedinou ženskou zástupkyni...ta jo...
aleš-novák
12. 05. 2009
chopte se mě pochopové, pocitvě se snažím číst si nové věci, ale asi na to nemám
aleš-novák
12. 05. 2009
no jo, řádku, ale človek sa akosi stále snaží unikať akýmisi podivnými cestami fenoménu televízií a la nova
ale on človek proste nemá čancu
ono to vleze skutočne
všade!!!
aleš-novák
12. 05. 2009
Petrusha: dyk voni nemaj vo čem točit furt. Že přišel na řadu písmoň, neni divu :)
bože o tomto sa žvaní na nove?
no pánabeka ... že by konečne definitívna tma?
každopádne tí ví sledujem tak málo, že sa nečudujem, že mi čokoľvek uniká
ale to, čo tu pozorujem
mi pripomína trochu tornádo
Proč byli na Nově Písmáci, kteří na Písmáku de facto vůbec nepůsobí? To má být jako reprezentativní vzorek?
aleš-novák
12. 05. 2009
co bylo na nově? to sem nemůžeš hodit linka do toho jejich archivu pořadů? jinaxemi to skoro nezdá, že zrovna na nově by se našla skulina ausgerechnet pro nějaký, nehledě na stavy grafomanů, chcípající server:)
vindal drámo
12. 05. 2009vindal drámo
12. 05. 2009vindal drámo
12. 05. 2009
Písmneka se ve slova přeměńují tím, že se naskládají vedle sebe .)
Čtení je o nečem jiném.
myslíš, že tohle bude někdo z těch "nováčků" číst?
e-éé :(
Obvyklý postup je - přilítnout, vysypat sem šuflík, pak vlítnout na chat a zaječet "Ahoj lidi jsem tu nová tak mě čtěte..."
Snad to přejde...
Tóó zas bude bóórčus na hlavní straně, než ti míně chápavější pochopí, k čemu je jaká kategorie... .-)))
pozorovatel
12. 05. 2009
Já bych nováčkům doporučil, ať čtou jenom knižně vydávané spisovatele, protože dřívě či později zjistí, že Písmák je ztráta času .)
(Někdy si říkám, že chroust je vcelku sympatický člověk)
pozorovatel
11. 05. 2009mořský koník
11. 05. 2009
Armine, v připojování se, jsi již dosáhl dokonalosti!
(Ono je tu i dost obživlých nicků, to nebude tak strašný;)
Dobrou noc lidem dobré vůle:)