Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJe šeptat jaro
Výběr: Pomerančová, a2a2a, Markéta, Zbora, Print
15. 03. 2010
49
38
3783
Autor
Saki
Už první slova na blatech
a pára slabik
zvolna vzlíná
Dny těžknou
v dlouhých kabátech
zima zapomíná
Je slyšet sníh
Slyšet, jak není
A slova
téměř k promluvení
38 názorů
Mám s tím trochu problém, ta básnička působí nedokončeně. Mám se chuť zeptat: "A dál?"
nonamebeast
22. 03. 2010cherubinka
22. 03. 2010
Jo, jaro se začíná hlásit o své žezlo. I když zatím pouze v mysli básníků. No, snad je to skutečnou předzvěstí příchodu vesny v naší krásnou zemi.
vindal drámo
20. 03. 2010quarterback
20. 03. 2010Občan_Rýša
19. 03. 2010
A je tu jaro... Všeptává se pomalu. Všechny nás rozněžňuje. Ale ten obrat... Je šeptat jaro. Název mne nalákal. A udělal dobře. Důkaz, že na názvu vážně záleží.... T.
Pěkná, působí lehce, nenásilně. Líbí se mi hlavně závěr - říkáš něco tak známého, ale přitom nově, překvapivě.
Marcela.K.
18. 03. 2010
Vlastně a proč ne...
(jen doufám že to zas není Miroslawek s jeho hrou "a teď vám ukážu, jaký jste všichni blbci").
Šiesty verš je mimo – inak celkom nenásilné a šikovne stlmené – jambické frázovanie. Ale dá sa to prijať ako zámer a funkčné riešenie. Slovko „jak" alebo „a" pred „zimou" by zošilo ten natrhnutý rytmický impulz, ale možno naozaj nie je treba – ide jar a rafinované vetranie je vítané – pôsobí osviežujúco aj na pozorovateľa.
Veľmi sa mi páči pointa, to si sa fakt vytiahol (bez irónie!) – málokedy sa stane, že by tisíckrát ohmatané dieliky ešte skrývali netušenú kombináciu. To človek až zazávidí, zvlášť keď sám „kombinuje":)
Ako celok veľmi vkusné.*
velmi povedené. Napsáno s lehkou rukou a myslí nepřetíženou změtí slov. Pro mne skutečná poezie není nikdy o slovech, nýbrž o čistotě výrazu...
blboun nejapný
16. 03. 2010
připojuji se, pro mne přesně ten typ textu, pro který se sluší označení poezie, navíc vtipná hra s významy