Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZa účelem invent-arizace zavřeno
Výběr: Arthur Chyba, Zbora, Pišta_Hufnágl, a2a2a, Markéta, egil
01. 12. 2010
48
83
8324
Autor
Miroslawek
do písmen mlha soumrak slova
hlasitost hlásek tíží hlen
blanitý stisk a purpurová
nit od níž provždy odstřižen
zvuk volných konců do povětří
prýští si hrdlem jako med
po krvi sladký zpívá větří
zurčení ticha prázdno vět
83 názorů
Radovan Jiří Voříšek
07. 10. 2018je to výborné
nebýt - po krvi sladký a zurčení ticha - bylo by to vynikající
na tip to je
Hele,ty kluku,nejsi ty z Prahy?Vy jste všichni tak chytří,že vám to zbytek republiky nevěří :)))) (Už se těším,až do mě intelektuálně půjdeš a budeš si zbytečně plácat písmenka,protože s blby já nekomunikuji) :))) Chtěl jsem dočíst zbytek tvé tvorby,ale nebudu plýtvat časem na egoistického fracka,raději si přečtu průměrného zedníka,který píše od srdce,promiň,jsem obyčejný člověk.
"Blanitost hlásek, purpurový hlen, zurčení stisku, soumrak bez písmen." Takových kravin napíšu s jednou rukou na zadku kilometry.
Miroslawek
23. 12. 2010
na větvi plha, soumrak, sova
masitost lásek dává v plen
potivý pysk a soustruhová
hřídel jíž zcela vyroben
mruk volných kanců tam co vepřín
řítí se vrzem sladomet
po srsti ladný skřípá setřín
burčení mnicha, mázdro běd!
Možná, že se týká i mně... asi jo, ale mně se líbí jak obsahem, tak formou. *
Pro mně jedna z nejlepších od tebe. A je mi celkem fuk, jestli jsi jí "sfouknul" na svačinový papír během rauchpauzy, nebo to odnesly tři ohryzané tužky.
vindal drámo
06. 12. 2010brackenridge
06. 12. 2010
jo, vymazlené řemeslo. ve zdejších vodách oceněníhodné. můj šálek čaje to není, něco tomu chybí - možná "milost"
Nebudeme to řešit tady.
Prosím všechny o ukončení diskuse. Dále nechme prostor těm, kteří se chtějí vyjádřit k textu.
Stývn je hluchý. Stývnovi daná situace vyhovuje. Stývn objevil díru ve vlastních pravidlech. Co je správně
Pišta_Hufnágl
03. 12. 2010Pišta_Hufnágl
03. 12. 2010
Pišto, a máš na mysli to ucho nebo hňupa nebo jsem něco přehlédl.
Nicméně jestli ti přijde, že tě Urvisu urazil, tak to prosím pojďme řešit do klubu adminů nebo do pošty.
Omlouvám se, ale nezaznamenal jsem nějaké výraznější provinění.
zbora: neopravím, pochopil dobře. ale že by musel být každý, kdo nesdílí můj dobrý vkus nutně přímo tupcem? nevim, dneska asi nemám tu správnou zemanskou náladu :)
StvNe, taky mi nepřipadá, že by Pišta něčím provokoval. Obdivuju, jak jsi nestranný, ale někdy se to může převážit v nečinnost...
Pišta_Hufnágl
03. 12. 2010
Svým ryze subjektivním názorem, že doufáš, že ty výběry značí počet doporučení ku smazání, nám, kterým jsme je dali, říkáš, že jsme teda ale pěkní tupci, když jsme je tady mohli dát a autorovi textu říkáš, že jeho dílo je tak akorát hodno spláchnutí do septiku. Oprav mne, pletu-li se a Tvou ryze subjektivní narážku jsem pochopil špatně.
Tyjo, no já ale fakt čumim jako blázen, co jsou schopný některý lidi napsat: doufám, že ty výběry značí počet doporučení ku smazání. Co je na tomhle ksakru subjektivního? :o)
Připisuju si Tě na seznam demagogů. Gratuluji a též přeji klidnou noc.
zbora: ráčej si milý snaživo povšimnout, že již zkraje použitá formulace "je u mě" uvozuje svou ryzí subjektivitu si uvědomující názor. ne, že bych snad nepovažoval svůj názor za kvalitní, ale za námahu s pocením, ni poměrně jalové ironie, snad sebevědomému autoru nestojí. jediné co je v takové situaci relevantní bytosti neimbecilní, je postavit protinázor.
a o jasné ohraničenosti nemůže být, u subjektivně difuzní důležitosti s klesající a z části i vázanou prioritou, snad řeči. přeji dobré noci a odcházím v pelech se zemanovsky vykloubenou hlavohrudí.
Stvn: hahaha :) to je švanda. Je jen otázka času, kdy přijde ze strany Urvisu něco, co na ban ale dozajista a naprosto bezpečně stačit bude ;). Neboj, dočkáš se. ..a osobně jsem moc rád, že tady už to nebudu muset řešit a poslouchat půl roku každý den slovo Urvisu ve všech pádech.
F.: je už tradicí, že se takřka pod každým textem, zařazeným do zlatého výběru, vyjádří někdo, kdo má svůj jasně ohraničený pohled na to, co je to poezie a jak má vypadat. Je moc fajn, že tohle dílo není vyjímkou.
Vždycky mi to asociuje vzpomínku na konfereciéra, který na jednom nejmenovaném festivalu pronesl s důrazem diktátora tuto větu: "a nyní přijde na pódium jediný žijící český básník!" Není už podstatné, že pak vylezl Krchovský se svou kapelou Krchov Band. Je podstatná ta omezenost a netolerantnost, čpící z té věty.
ale teď vlažně.
kryptologonanistický význam poezie je u mě třetiřadý, zvukomalebnost druhořadá, nesoucí význam hlavně ve spojení s intuitivně zajímavými obrazy, které jsou prvořadé - to je ten hlavní talent a fantazie. nikolivěk pouze veršotepecká fréza.
no a právě ty obrazy jsou tady na tom fakt blbě až žádně. doufám, že ty výběry značí počet doporučení ku smazání, byť to není až tak otravný jako miroslawkova černá edice.
Pišto, obávám se dvou věcí.
Za prvé tohle podle mě na ban nestačí.
Za druhé vzhledem k tomu, že se jedná o oboustrannou provokaci, tak ani nevidím prozatím dost velký důvod vůbec zasahovat. Samozřejmě kromě tvého avíza.
Věřím tedy, že Urvisu pochopí, že existují lidé, kteří se shodou okolností zrovna pohybují kolem egila, kteří o jeho názor prostě nestojí, tudíž Urvisu nebude reagovat zbytečnými OT, též věřím, že nebudu muset řešit klukovské hádky typu "on mě praštil víc".
Pišta_Hufnágl
02. 12. 2010
tahle tvá báseň se mi trochu liší od tvých ostatních, možná to špatně vyjádřím slovem, ale polohu, kterou jsi předvedl v této básni, pokládám za o poznání lyričtější, o to si textu cením víc, jeho nenáročných rýmů, přitom trefných a dýchajících
Pišta_Hufnágl
02. 12. 2010
Zklamalo jsi mě, milé ucho, hodně jsi mě zklamalo, jelikož jsi mě v tom nechalo samotného. Já se autorovi omlouvat nebudu, ostatně jsem mu nic nenatrhnul, neurval, ani jsem na něj nebyl sprostý. Opakuji, jsem velmi, velmi zklamán
Už název napovídá, že téma bude vážné. Pojem arizace se dostal do nešťastného povědomí kolem roku 1939. Jednalo se o zabavování židovského majetku, který byl arizován – rozuměj předán do rukou árijců, rasově čistých správců, později majitelů. Takže v textu by mělo jít o nějaké nečestné převzetí něčeho, co patřilo nějakým perzekuovaným majitelům. Arizace se prozatím skrývá ve slově inventarizace, tedy evidence a kontrola majetku právního subjektu. To, že z tohoto důvodu je zavřeno, zřejmě znamená, že není s kým komunikovat, někdo si počítá majetek, jenž neoprávněně nabyl. Protože na arizaci se v roce 1939 a později podílela i česká společnost a tento fakt je zastřen historickou mlhou – můžeme si tak vyložit hned i první verš. O české arizaci se nemluví, což je špatně, protože v restitucích majetku z 90-tých let byly vadány i nemovitosti, které byly arizovány čechy na nešťasném židovském obyvatelstvu. Soumrak slova je narážkou na soumrak bohů (považ čtenáří též, že slovo a Bůh mají cosi společného v biblickém významu). Druhý verš upomíná k tomu, že hlasy kritizující tuto skutečnost jsou (sprostým hlenem) umlčeny. Purpurová nit je obrazem prolité krve odarizovaných obyvatel. Volným koncem té niti je lidská pýcha, která umí s takovým předivem krve libovolně naložit. Závěrečné tři verše jsou věnovány paradoxní lehkosti s níž se takový arizující majitel svým majetkem opájí a správně se konstatuje, že jeho věty jsou prázdné. Toto je takový konkrétní, takřka doslovný vektor možného významu. V obecné rovině bychom mohli hledat současnou paralelu k historické arizaci. Mohla by jí být třeba současná praxe šikanujícně-exekuční, nebo i podivné nabytí majetků v procesu české privatizace. V každém případě je báseň více než jen sledem zvukomalebně lyrických slov.
kolego, vlastně - kdyby si tě moje máma vzala, říkal bych ti - já Ládík - tati, takže -
strejdo!
víš, urvisu je též pěkně průsračný -
poté co jsme ho pro jeho psychopatické výlevy vypráskali z Totemu (150 banů, nakonec zabralo až ignorování), snaží se zatínat své bezzubé čelisti alespoň zde.
Takže lepší si jej vůbec nevšímat.
Pišta_Hufnágl
02. 12. 2010
Speciálně u tebe mě docela překvapilo to setkání písmen, hlásek, zurčení ticha a prázdno vět. "Soumrak slova" a "zvuk volných konců do povětří", to už je jiná liga... takže jako celek nakonec ano.
Marcela.K.
01. 12. 2010Pišta_Hufnágl
01. 12. 2010
Senzačně hladká je, ta zeď.
Za účelem výběru si od textu pokusim odmyslet osobu a představu o okolnostech vzniku.
Příjemnou zábavu
hlasitost hlásek tíží hlen je prostě super :)
samotnou mě to překvapuje, ale souzním. tohle jo.
poklona