..som rad, ze som sa s tebou o nu mohol podelit, ne(s)poznana - thnx.
..veru tak!
..dakujem, Kuchot!
..su situacie, kedy sa usmev na tvari da tazko najst - este, ze tvar je samy sval (plny emocii)
..som rad, IMa, ze si sa u mna opat na chvilu zastavila, thnx!
..aj - aj
..som rad, ze si sa opat stavil, A.H. (a dakujem)
Tíha vlastních prožitků? *
A ja si nemôžem odpustiť jeden tip. :)*
..veru aj tak sa da Jerry - a asi je to aj jedno z najlepsich rieseni!
..dakujem!
..veru, veru..plne s tebou, srozumeni suhlasim! (a dakujem!)
Velmi hezké. Dávám tip. Odpouštění by se mělo vyučovat na školách, velmi těžká disciplina.
..to nic ? - kdeze - to vsetko!:)
..dakujem, som rad, ze si nielen nazrel!:)
..to mas pravu - s tym uz ja alebo ktokolvek iny z miestnych alebo nemiestnych citatelov i prispievatelov neurobi, ze si to nepochopila - ale som rad, ze si sa aspon o to pokusila (nepopieram vsak, ze chyba moze byt i v autorovi a neadekvatne sa vyjadril vo versoch:)
..dakujem, Stanko! (a suhlasim)
* odpúšťať sa musí * ale je to ťažké ******
..mozno nepatri, mozno patri - isto mas na to svoje dovod - preco odpusti a preco nedopustit - alebo radsej opustit a zabudnut!
..kazdopadne som rad, Honzo, ze ta u seba po dlhsej dobe opat vidim!;) (a dakujem)
...ja mam s odpoustenim vubec problem..., no, to sem az tak nepatri
/
**
..ahoj, A.Storoznicyn - este dobre, ze si ma upozornil, ani som si nevsimol (neuvedomil), ze som slovo prestan, ze vyslabikov (ale asi som nebol jediny) - este raz diky.
..co sa tyka duplicitneho a inak vyznamovo zaradeneho 'potom' - som s nim spokojny, ide o taku malu slovnu hracku ako ked sa hladkas a po chvili zistis, ze sa uz hladis:) - synonym zan nedam, ale dakujem za nazor - vzdy si rad vypocujem pohlad citatela!
..a som rad, ze si sa nielen vyjadril, ale ze ta moja basen nenechala lahostajnym a vyvolala v tebe urcite pocity! (este raz, dakujem, A. storozncyn)
Tak silná téma,dobré spracovanie,kvalitka.A cítiť,že tieto slová,nie sú len "slová",ale majú svoje závažia v realite.Báseň je silne emotívna a taký istý dojem zanecháva aj na čitateľovi,nenechá ho ľahostajným.-*T
Pár výhrad ak sa neurazíš:"prestaň" sa slabikuje po správnosti
pre-staň. Verš "bytostne zdatných slabín"-mi tam nejak trčí,neviem,subjektívny dojem,asi aj preto,že ma v kontexte minul...alebo pôsobí ako vyplnenie miesta.A za sebou "potom potom"-sú tu síce významovo iné a statočne to poukazujú,ťažko však povedať,či je v tomto prípade duplikovanie nevyhnutné,resp. či pre druhé potom nie je vhodnejšie nájsť synonymum.
S pozdravom A.S. :)
..ahoj, vk, - nie, nejde o citove vydieranie (ale nebudem ta o tom presviedcat - pokial ho tam citis, vidis - v poriadku - akceptujem)
..jednotlive obrazy ako napr. 'brebdene noci' etc. mozu vyznievat ako klise, ale svojim sposobom je klise nasa ranna stolica bez ktorej by nas postupne roztrhlo - preto nerad delim veci (slova) na klise a neklise.
..co sa tyka 'krv, prosba, nadej' - priznam sa ti, ze s touto strofou, teda tuto strofu som asi 5 krat prepisoval (a jedina mi trosku hrhotala na jazyku - preto ti davam z casti i za pravdu, ze by som sa s nou mohol este pohrat - ale zo zvyskom som absolutne zosuladeny;)
..som rad, ze si sa vyjadril (ale to ty uz asi vies, ze si ta - a nielen teba - pod hocijakym i inym nickom - vazim!)
téma je zaujímavá,
aj to má zaujímavý nábeh,
ale nakoniec mi to pripadá ako
polopatisticky efektné citové vydieranie, je to jednorozmerné...
myslím, že potenciál tvoja tvorba má, len sa k nemu treba prepísať, niečo mi prekáža na "prebdených nociach" (trochu klišé, nie?), "krvi, prosbe a nádeji" (3 veľké slová v jednom riadku za sebou), "bytostne zdatnom" čomkoľvek (WTF?), "rozviazaní zmluvy so životom" (hodí sa sem vôbec slovo zmluva?) - pri týchto veciach cítim, že to nie je ono
..co ti viac povedat, Jeffe - povedal si to totiz za mna! (a som rad, ze ma poznas i stale spoznavas)
..dakujem!
..niekedy nie je podstatne, co clovek napise, co povie, ale to co citi!
..dakujem, gabi (velmi - velmi si to cenim!)
tak teraz fakt neviem, čo by som napísala, iba že fakt DOBRÉ *
..ono je to vzdy vec nazoru, skusenosti, viery a hlavne casu - po case dokazeme prijat i neodpustitelne ako sucast nasho bytia..cize aj s tebou suhlasim - ale zaroven dodavam, alebo teda upravujem - ze nie vsetko sa da 'hned' o(d)pustit!;)
..a to si myslim, ze uz budes (aj ked neposudzujes:), suhlasit! :)
..a samozrejme dakujem za tvoj nazor! (som rad a velmi si cenim, ked sa citatel vyjadri!)
Velmi pekné. Len nesúhlasim s obsahom. Vždy se dá odpustit i opustit "tu věc". Když ne v té přítomné době, kdy se to "ono" dělo, tak vždycky je mnoho času a možností poté...neodpouštíme tomu člověku či události, ale sami sobě...a to i to, že jsme tehdy nic nedělali, neodpouštěli, neopouštěli...Uf, už těch slůvek (opustit a odpustit) mám tolik jako autor v básni!
..veru tak, nie vzdy sa da, misty - dakujem!
nedá sa odpustiť povraz
napustený potom
potom
čo sa rozhodol skočiť
a rozviazať zmluvu
zo životom
*
..tak v tom pripade - ano, mohli ;) (vsetko je totiz relativne:)
..takze ty si 'ten' Maria (opat som sa sekol v pohlavi) - to sa mi tu stava casto - omluvam sa;)
..a na margo dakovania - vzdy je za co podakovat! :)
..nie, nemohli ;)
..a co to presne znamena 'zalknout se'? :)
Všimol som si ! už je to ako hovoria angličania - All right ! A ďakovať naozaj nemáš za čo.
mohli bychom se zalknout že
..dakujem, Maria - mas pravdu - kedze ide o fyzicku silu, udieranie, malo by tam byt po spravnosti makke i (hned to opravim:)
..este raz dakujem za tvoje slova, Maria!
MarK bolo to veľmi pekné....inak si myslím že to prvé byť v tých slabikách malo byť asi s mäkkým I keďže sa asi jednalo o fyzickú činnosť, ale naozaj dobré malo to atmosféru a pointu. Výborná práca so slovom samotným
..dakujem, Marek (cenim si to a som rad, ze si ma opat navstivil a venoval mi nielen svoj cas - este raz dakujem!)
Hodně dobrá variace na téma (ne)odpouštění...
..dakujem, Marys (potesil si ma!)