aaa, pán je filozof..:))))))
koukam, že všechno se dá vysvětlit pozitivně
Zajímavá úvaha, něco na tom bude, nenapadlo mě o tom přemýšlet.. Tip za postřeh a fajnový závěr
nebo taky Čéče Umej Se...
to by vysvětlovalo i častý slovní spojení "čus někdy"... :o)
:-)))) Tak tohle je nejlepší, myslím, že problém je vyřešen :-)))
Já se čusal dneska ráno, ale je hrozný dusno a vedle otloukají omítku, takže ČUS :-)
Ale s tím čustým mytím, to skutečně nebudeme přehánět. :o))
dnes ráno mne napadlo prostinké řešení tohoto rébusu:
Čau, Užs Snídal?
:-)))
Velmi neortodoxní vysvětlení :o))* A co takhle osvětlit vznik pozdravu "Čus" (věřím, že to neskončí jako fádní odvozenina od čau :))
tak čus má velmi prosté, nevtipné a nenápadité vysvětlení:
Je to z německého -tschüss-
:-)))
Ale jestli chceš, tak můžeme něco vymyslet.. třeba:
Čus je zkratka z Čau U Skácelů (večer), (U Skácelů je místní hospoda...) no já vím, blbý.. :-)))
papouch: No takhle se snad papoušci ani nezdraví. Spíše bych chápal, kdyby to bylo rozloučení v mléčném baru, když si člověk nakonec poručí poslední půlnoční (samozřejmě před večerníčkem) DŽUS... no a ČUS to už je jenom taková zkomoleninka :o))
nebonzuj, nebo se ti to vrátí... :c)
albireo je zas chytrej jak rádio
zduř Papouchu :o)
jenže velká část naší populace nemá o durový stupnici ani šajna... :o) na příkaz ke zduření, otoku, či nafouknutí bych reagoval nevrle i já, se jim nesmíš divit... :o)
začal bych s osvětou... vylepováním plakátu, krátký šoty v rozhlase a televizi a tak... aby ty důchodci věděli, vo co jako de... :o)
btw, zduř je dost ohraný, my měli na škole absolutně origoš pozdrav. a neslyšel jsem, že by se používal i někde jinde, podle něj spolehlivě poznáš pardubickýho dráťáckýho oustaváka...
my se zdravili a dodneška zdravíme: CHRST, DRAKU (případně DRAKOVKO) :o))
jéééje, Akíííí my se CHRST (mimo jiné) zdravili na průmce taky
.. ale to bylo 1973-1977
takže Tě zklamu, nic origoš :-))
Stejnětak mi kdosi psal, že zná super novej origoš
pozdrav ŠOUST tak jsem ho musel uzemnit, páč
-šoust- vzniklo jako protipól k -Čest práci- někdy počátkem
padesátejch let :-))
Standa Vašina: zas tak drsný to nebylo, co si pamatuju, tak se tam skoro ani nestřílelo, tam se spíš chlastalo :o)
ale z příběhů o třídních knihách, nalezených pod rohožkou místní hospody nebo o spolužácích, který se po pařbě probudili na školním dvoře přikrytý vlnitým plechem se staly už legendy... :o)
papouch: týjo a já mysel, že sme vážně origoš :o)) ale u nás k tomu CHRST eště patřil skoro neodmyslitelně ten drak nebo drakovka :o)
hele a nedělal jsi náhodou tu průmku taky v Pardubicích? :o))
mně to postihlo přece jen trochu pozdějc, VKSR (velkou kapitalistickou sametovou revoluci) jsem způsobil akorát v prváku... a díky tomu ja jiščó charašó gavarjú pa rúski :o)
néé, drak jsme k tomu neříkali :-) takže aspoň něco :-))
a v Picích sem neštudoval, dycinky všecičko v Brně :-) taky drátařinu :-)
papouchu, jeden můj známý tvrdil, že Šoust je pozdrav mezi členy Armády spásy. A on má přehled a většinou nekecá - kdybych soutěžil v Milionáři, požádal bych ho, aby čekal jako jeden z přátel na telefonu.
Papouch : pro změnu můj děda je v (na)moll náladě furt , jaký pozdravy z něho padaj Ti ani bonzovat nebudu....................:o))))
T.
....sem slíbila jedno avízko :o)
Moc pěkné! My jsme tam však ještě nedospěli, zdravíme se totiž zdař buch:-)))))) Díky za pobavení.
Já tedy používám plnou verzi: "Zduř a opcuchni!"
Ze začátku jsem měla pocit, že se Bůh obrátil v hrobě, ale ta lidová ethymologická tvořivost autora i komentářů mě fakt dostala :-D
Spíš genitiv plurálu od "zmola". Cestou z hospody časté nedobrovolné nocležiště.
suva:
smoll, pokud se to dá chápat jako, opak nes** , dá se chápat jako výzva k pošťuchování, popichování a dá se říct až k vytáčení. Vyzývající si prostě chce ověřit, co snese.
a já komolím ráda :-))
papííí zduř :-))
*g*
Ježiš, jak jsem zastánce až propagátor slovních hříček; nejnižšího to typu humoru, dočetla jsem se ostatně onehdá; todle nesnášim! :-))))
Hmm, zajímavé tvrzení. Já jsem uvažoval, jestli náhodou imperativ kuř, neznamená v přeneseném významu kur...
papouchu.....u nás se takové oslovení jaksi nepoužívá, tím pádem nedochází k politování hodnému omylu jako v kraji vašem......neznamená to však, že by zdravice naše byla zdravicí nejpřehlednější........u nás nejsou všichni, jako nypř. já, členy sokola, takže naše oslovení zdar zas dává mylné představy o percentuálním zastoupení potomků Tyršových mezi všeobecnou populací.........papouchu ZDAR (já jsem sokol)....:-))
Zduř papí, máš naprostou pravdu, nic než pravdu a k tomu nám dopomáhej........:c)))
Ehm..znám jistě, rodný to kraj..ale jak vyzvat zpět ?
Jakési třeba "Zmol kamaráde !!!" ?
Nu, pravda asi to nemá logiku..zdravíme-li chceme býti aby druhý byl zdravější a snad i veselejší ..
A ještě snad, co horníci a jejich "Zduř bůh" ? :-)))
tady je nějak moc veselo...
Skvělá entomologie, papouchu! Nebo egyptologie? Už se mi ty euschatologie pletou. Když dnešní člověk nezná od těch slov etymologii, tak má chuť provést těm cizím termitům euthanasii.
Zázrak: Zduř Bůh! :-)))))
Ty jseš zvíře papouchu:)))
jo, jo :))
Zduř cvrčci
... já to znala jenom takhle
a PÍP
...tahle blbina se povedla papouchu...co víc říct? Snad jen..
..ZDUŘ:)
No nevim...ale u nás MLÁDEŽ ( a čím mladší, tim častěji ) používá pozdrav: čau vole :o)
A zduž, my Jihočeši, nějak asi nepoužíváme :o)
Není Papouchu. A propos, jak dlouho ti vlastně trvalo, než si na tuto svou myšlenku přišel. Nestává se každý den, aby jsi zrovna ty přišel s něčím tak zásadním a novým.
A co pak vámi používané a oblíbené ZDAREC? Nemělo by být, dle tvé teorie, promptně nahrazeno, jistě zajímavějším: ZDUŘEC?
Zázrak: Omyl nemůžeš komolit starý HORNICKY pozdrav! Jeho spravné a dokonalé znění není ani Tvé mylné Zduř bůh, ani lety hlásané Zdař bůh, ale ORIGINALNI a puvodni pozdrav z prvopocatku hornictvi v Čechach zněl „Zdař buch“. Původní znění bylo nalezeno ve štolách Kutné hory vypálené na příčném šprajcu jedné z hlavnějších chodeb. Jazykovědci pak rozebrali tento archaismus a došli k názoru, že se jedná o přání horníka horníku, aby jeho pravice byla plná síly a údernosti.
Tož my na Hané Zduř používáme :o)) Mimojiné :o)*
papouchu,
někde jsem slyšel, že "zduř" vzniklo z hantýrky horníků v tádžikistánu. je to vůbec možný? :-)))
No... na druhou stranu takové ZMOLL cestou do hospody taky nezní špatně ;-)))
smoll! to by teda podle téhle rovnice bylo ladění do depresí? :c)