Možná je to nevěrohodný pro tebe, ale ne tak už to pro přímé účastníky. Třeba nepochopíš, jak takovej chlap může mít tak skvělou holku, ale je to tak. Krutá realita.
máš pravdu, nepochopím
už jsem řekl, že lidi jsou různí a já takové, keří by toto chování akceptovali neznám. Povídky logicky konfrontuji s vlastní zkušeností - nebo jsou nějaká jiná měřítka věrohodnosti?
Já to taky nezažil a věrohodný mi to přijde.
Staší nahlédnout trochu z výšky, objektivě, řekl bych.
objektivita neexistuje.
Ať už nahlížíš odkudkoliv, vždycky budeš mít vlastní zážitky přes který to filtruješ
kdyby to tobě nepřišlo věrohodný, asi bys to nepsal a nepodával jako obraz reality
O tomhle se asi nemá smysl bavit.
Objektivita samosebou existuje. Pokud se chceš hádat, doporučuju si přečíst třeba Kanta, ale je hloupost říct jen tak po snídani, hele já myslim že objektivita neexistuje, když ses nad tim sám ani nezamyslel. A jestli ano, pak asi nedokonale a takovej Kant a jemu podobní pánové by ti mohl pomoct.
máš pravdu v tom, že nemá smysl se o tom bavit, ani nehodlám. O existenci objektivity jsem mluvil s nadsázkou a v kontextu možnosti posouzení věrohodnosti povídky( asi dělám chybu, že nepoužívám smaily). Jestli máš k tomu něco říct, klidně můžeš, jsem schopen argumentovat. Věty...jen tak plácáš, nepřemýšlíš o tom, přečti si Kanta..pro mě argument nejsou. Vím co říkám a E. Kanta do značné míry znám
hezký den
To tvoje "objektivita neexistuje" je taky skvělý tvrzení, co si budem povídat. Takový soudy rád nemám, proto jsem řekl, co jsem řekl.
tu svoji neexistující objektivitu jsem doufám vysvětlil. Asi jsem tam měl dát smajla, lidi jsou na to zvyklí...
Toto je fakt na delší debatu a já nemám chuť ani čas to řešit.
prostě nevěřím tomu, že potom co tě někdo přiškrtí kravatou, s ním pojedeš na vodu a tam budeš dělat vše pro to, aby sis "aspoň na chvíli o něm mohl myslet, že je úplně normální."
Nesedí mi to tam, pokud máš jiný názor, máš na něj právo...
Pokud se umíš správně česky vyjádřit, pokud nebudeš neuváženě psát hovadiny, pak žádní smajlíci nejsou třeba.
Nech laskavě toho napadání.
Odpovídal jsem na tvou poznámku, že se stačí podívat objektivně. Když jsem řekl že objektivnost neexistuje, bylo to zase jen v rámci reakce na tebe. Vyjádřil jsem se správně, žes to nepochopil není můj problém.Smajlíci jsou jenom berlička, pomocí které se dá zabránit hádání se o slovíčka, což právě předvádíš.
Ovšem, jsem debil a jenom tu se mnou ztrácíš čas.
Možná by ses měl jít věnovat někomu, kdo si před tebou sedne na prdel. Udělal jsi chybu, napsal jsi kravinu ( objektivita neexistuje - ta slova mají jasný význam nehledě na smajlíky ) a nejsi schopen si to připustit a ještě se to snažíš hodit na mě. Proč se mě snažíš přechytračit? Proč odvádíš řeč? Vždyť o nic nejde. Já nemám nejmenší zájem tě zesměšňovat.
neřekl jsem že jsi debil, nesnažím se tě přechytračit a proti tobě vůbec nic nemám.Ta slova mají jasný význam, pokud jsou vytržená z kontextu.
Něco mi říká, že se asi neshodneme a upřímně, je mi to jedno.
Nejsem si vědom, že bych někde odváděl řeč, vždycky sem reagoval na tebe. Jestli ti připadá, že se tě pokouším zesměšnit, je mi to líto.
Dobře.
Tak se příště snaž vyjadřovat celými větami a bude líp.
OK. Když nebudeš bazírovat na bezvýznamných detailech, nebudem mít problém.
Měj se fajn.
Obecný úvod - konkrétní případy z minulosti - řízný, vygradovaný závěr.
Vděčný schéma, když je dobře napsaný, funguje. U tebe funguje. Přesto mi tam pár věcí přijde nevěrohodných (takový člověk by neměl se svou povahou takové přátele, proč by ho ksakru na tu vodu s sebou brali?), jsou to ale detaily nekazící výsledný dojem. Koneckonců lidi jsou různí.
Nejsilnější moment je ta ryba, je to strašně sdělný a působivý, ušetřil sis tím hodně dalšího vysvětlování.
Tak tohle je iné kafe! To už se mi líbilo víc. Jenom na mě ta povídka působí dost reálně a připadá mi velmi nepravděpodobné, aby si sebevětší magor ověřoval lásku tímhle způsobem, ale jinak pěkné
Podle názvu jsem čekal něco zcela jiného, ale to neznamená, že by mě to dílko neoslovilo. Úvod je dobrej, brilantní a ftipný (snad vědomě - křesání jiskry mě sympaticky vzalo), hlavní problematika příběhu by si možná zasloužila nějaký ten dialog navíc (ale to ber s rezervou, sám víš, jak se vyžívám v sáhodlouhých rozhovorech) a pointa... tedy závěr... rázný, úderný a jednoznačný... vyrazilo mi to dech...
tip
Kluku, tvá kritika mi něco říká, takže díky a zdar.
nastesti jsem takoveho cloveka nepoznal... myslim, ze takovy clovek za to nemuze... ma to vrozene, a ze se nekomu neco stane, je chyba okoli... dobre jsi to vykreslil :
magor, to je fakt tak na chládek nebo blázinec :o)
tohle je síla!!! thrilleróvej konec, ale máš tam neshodu...
nikdy neudělal nic za co by ho zavřeli.. a pak jí uřezává články prstů....
jinak ale TIP
Hodne drsnej pribeh. Myslim si, ze kazdej sme potkali nejakeho Fotona. nemusi to bejt ani nutne on, cas do casu se schovava v mnoha lidech.
Pribeh mnou otrasl, ale at hledam, jak hledam, nevidim pouceni. A ja ho hledam vsude. Preci se silne zapsal, tak kde je ma skusenost?
Nahody neexistuji, asi tento silny zazitek pouziju pozdeji.
Kazdopadne smekam klobouk.
Poučení?
Co takhle z chyb postav (vypravěč, Jarka)?
Doufám, doufám. To by mě příliš nepotěšilo...
Je to dobrý. Zdá se mi Foton trochu přehnaně natroublej a sadistickej, ale třeba (někdy) by se to klidně mohlo stát
ale máš můj tip
Doufej, že se to nestane tobě.
S tim ti nepomůžu, ale mám takovej pocit, že chápeš hodně po svým.
Takže asi neguju, jestli chápu správně. A to tě dělá starosti.
Měla jsem dojem, že už jsem to někam psala, tedy, že jsem psala, že asi neumím reagovat správně na negace:-( nevím si s tím rady.
Na negace? Jako negativní kritiky?
Ne, nemyslím negativní kritiky, meyslím negace, jako negovat cokoliv.
Jako kupovidnu, že mě vůbec něco překvapuje?
Čekalas něco jinýho. Musíš být zklamaná.
Jsi brilantní vypravěč, překvapilo mě to:-)*
Ten závěr možná zbytečně drsný... Na druhou stranu takoví psychouši fakt jsou, tak proč o nich nenapsat... Jo, je to hodně dobrý... Jsi vůbec ten samej člověk, co napsal ty... jakej je slušnej výraz pro písofšit?
Jo a na otázku z dílka - jednoho takovýho jsem znal, dokonce jsem vedle něj seděl dva roky v lavici... No a pak se odstěhoval do USA, však tam se ztratí...
- jsem ten stejnej, akorát se víc směju
Před touto odpovědí se skláním :)...
- nevim proč jsem si vzpomněl na přelez, přeskoč, nepodlez....teda podlézt můžeš, ale musíš se zase narovnat
Zvlášť pasáž od vody se mi zamlouvá. Celkově tip.
I neboj, to já se zase narovnám, v předklonu mco dlouho nevydržím :)...
A moc už vůbec ne :)))...
Klobouk dolů... jednoduchý, ale úderný :o) Tip*
- napsaný je to odporně, ale tý krásy kolem....ňam
Je to napsany krasne, ale jima me odpor... Fuj!!!!
- proč děláš, že to nechápeš? Přece o ten úvod jde, každý slovo má svý místo, jde o vykreslení postavy, kdybych tam nechal jen tu poslední příhodu, nikdy by to nevyznělo takhle reálně.
Já to fakt nechápu. Prostě bych to neprezentovala, jako úvod. Jako něco, co tam nepatří :-)
ty jo... to je fakt sila... ak je to pravda, tak je to strasne.... ak je to poviedka, tak je to genialne strasne:)
tak potom si genialny:))))
- geniální je ten, kdo génia pozná v někom jiném
- jde o pointu, celej zbytek je jen úvod
Jo, už mě taky napadlo napsat něco ve velikosti haiku a před tim třicetistránkovej úvod :-)))
Je to dobře napsaný, docela, přijde mi, že úvod je delší, než to vyprávění, o který jde :-) no, nicméně jsem to přečetla celý a to o něčem svědčí :-)
Já znám všehovšudy jednoho a to ještě jenom z doslechu.
já taky z doslechu, ale podle všeho je to zajímavej týpek. vsadila bych se fakt, že je to ten samej...
Neni. Tahle povídka je smyšlená. Foton je sice přezdívka člověka, kterým jsem se nechal inspirovat, ale to je asi vše co mají společného.
já jsem četla, cos psal výše - a "můj" Foton by taky tohle neudělal, jen jsem chtěla říct, že zřejmě známe z doslechu toho samýho, protože pochybuju, že by bylo víc magorů s přezdívkou Foton...
Já vim akorát o jednom Fotonovi a ten je asi teď fakt zavřenej v pakárně... moc lidí s takovou přezdívkou nejni, řekla bych...
dílko *
Na Fotony pozor, jeden nikdy neví, kde se objeví.
Drsno drsná a v konci zvláště. Bohužel i takoví jsou. S tím bláznem si nic nezačínej, zazpívala by Rottrová. Ale další povídku klidně načni, rád si ji zase přečtu.
Klíd.
Ligeia - tohle je povídka víc než jsou povídkami tuny jiných útvarů na písmáku pod pojmem povídka schovaných. A chci, abyste se přestali hádat. Napíšu ti co si myslim já a doufám, že mě rozumě vyvedeš z omylu. Podle mě jseš ty a Miss_Armagedon naštvaný na mý kritiky, tomu se nedivim, tak jste si vybrali mé jedno dílo, které má nejvíc tipů, říkali jste si, asi je nejlepší, tak mu to pěkně sjedem. Jenže jste svou kritikou obě zcela mimo mísu. Tahle rádoby msta je směšná.
A vaše rady?
Uber drastičnosti a bude to vynikající. - jo a vyleze mi z toho romantika, je to jako chtít z čokolády ubrat cukru, všichni víme jak to dopadá.
Nikomu nemusíš vysvětlovat, že to znáš moc dobře, nikdo si nemyslí že ne, právě proto v díle nic neřeším. Ukazuju prostě skutečnost, v jistém světle samozřejmě.
Tuhle mi jeden vzdělanej žurnalista řekl, že se mu moje povídka nelíbila proto, že když jednu postavu pojmenoval Jarin, zdálo se mu, že paroduju nějakýho Ivanhoa? Jenom jménem, chápete to? Jestli jsou mý kritiky stejně směšný, tak se omlouvám a vyzívám vás, abyste mě usměrnili.
Jsi velká spisovatelka, a určitě i velká čtenářka. A taky jsi průhledná jako sklo. Uvidíme co napíšeš.
Ligeia: Já o ničem nekáži, jen komentuji. A nemyslela jsem esej jako takovou, to zajisté nepopírám, že je útvar známý, ale měla jsem na mysli přímo esej v románu či román v eseji, což je věc užívaná v modernismu. Tak jen že může být román psán jako esej a je to stále román, to samé může být i s povídkou. Zase bych to ale neořeháněla, nemyslím si, že tahle povídka je toho příklad. Jen jsi mě tak trochu vyprovokovala...
líbilo, líbilo...magorů je plný svět
ale asi víc než ta pointa se mi líbila ta předehra s ohněm a rybou...
Pointa se dala čekat. Ta ryba ne.
Ligeia: kdes přišla k tomu názoru, že dílo má nabízet řešení? Síla téhle povídky je právě v tom, že je jaká je, bez řešení.
:)
...já budu jenom tiše poslouchat, jestli můžu...
Zbytečně přehnané, ale dobrý nápad. Podobní lidi skutečně existujou, ale svoji agresi neprojevují tak brutálně a veřejně.
Jarku vážně nechápu. Uber drastičnosti a bude to vynikající.
Někdy je méně více.
Semeno - promiň, nechtěl jsem Ti kazit chuť
Miss_Armegedon - zbytečně přehnané? - to máš v životě kliku, ale na tom neni přehnanýho absolutně nic a musim říct, že svoji agresi projevují veřejně a mnohdy brutálněji, ale dobře, že s tím nemáš zkušenosti, nikomu to nepřeju
Ligeia - Neni to žádnej pokus o ps. rozbor, je to pouze hra na pochopení
Miss - myslím, že kdyby se ubralo na drastičnosti, bylo by to poněkud plytké vyprávění o jakémsi narušeném človeku. Takhle je to o dvou tvářích a touze věřit v to lepší v jedné z nich. Takhle to zní možná trochu kostrbatě, ale podle mě to proste sedlo.
Ligeia - sylšela jsi někdy o próze - eseji? A jen tak mimochodem - není-li v povídce myšlenka (úvaha), může to být jen pokus o nějakou hru se žánrem a nikoliv kvalitní povídka. Jinak s psychickým terorem souhlasím, ale nemyslíš, že ten je právě v té povídce také obsažen? Že na Fotonovi Jarka třeba také viděla něco dobrého a to, že s ním setrvávala, bylo třeba proto, že (jak jsem psala výše) - měl nějaké jiné vlastnosti, kvůli kterým ho měla ráda? Víš, psychicky narušení lidé mívají často dvě tváře... Tady je sice Foton vykreslený jako hlupák, ale i inteligentní lidé, jsou-li psychicky narušení, se dokážou chovat jako naprostí hlupáci, že je tomu kolikrát až zatěžko věřit.
Jen že Foton je mi oklikou blízký...
Co to děláš? Já si to hezky v klidu vytisklo, ..a sedlo si na pohovku, ...no a popíjim a čaj, a jim vanilkový rohlíčky ,no a sem to dočetlo a mě přešla chuť. Už se těch rohlíčků nemůžu ani dotknout.
No, je to perfektní. Ale, ...ještě nene :o)))))**
Ses dobrej. Hodne. Rad si prectu nekdy dalsi. *
to přeháníš, ale jsem rád, že se líbí
*!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Povedené.:o) Znám ho?? :o) Asi ne. Škoda. :o(
Katerina - jsou lidi, před kterýma neutečeš
horák - samosebou; a co není ze života?
Jinak vám řeknu, že člověk, kterej si tak říká existuje, ale samozřejmě s tímhle Fotonem nemá nic společnýho
Jestli mysliš toho našeho Fotona, (jako že jo, viď?) nemas pravdu, ze by s ním neměl nic společnýcho... Víš, když jsem na to jméno narazila, napřed jsem nechápala, co tím myslíš a pak se mi udělalo špatně. A rozbrečela jsem se...
ugh.....to je fakt drsný...
*
Takovyho maniaka bych snad vcas poznala a s revem bych utekla. Je to fakt sila...!
Hm, možná by to chtělo maličko vygradovat ... ale třeba ani ne. Jo, myslím, že si zaslouží tip. Vždyť to musela být fuška. To je ze života?
Netřeba gradace, snad jen drobné stylistické chybky a pár gramatických, jinak velmi dobře zpracováno!!*