Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJe chladno
Výběr: Javert
04. 01. 2004
36
0
5981
Autor
Děvče_modrooké
Je chladno Zítra začne zima
vítr si z listí tvoří vír
krajinou mizí před očima
a v poli hraje na klavír
Je chladno Stromy mlčí s kopcem
znají se dlouho na co slov
jak synci kteří žijí s vdovcem
pod střechou která nemá krov
Je chladno Země tiše dýchá
ptáci jsou v nebi schovaní
Ne nikdo nikam nepospíchá
čas se dá nabrat do dlaní
Je chladno Ale vzduch je čistý
broušený ve skle s korálky
počasí vhodné pro flétnisty
tóny zní jasně
do dálky
Děkuji, jednoho potěší konečně něco jiného než básně lyrické nevázané :o)
A tohle je hezké, típek.
Děvče_modrooké
03. 02. 2004Miroslawek
02. 02. 2004navzdory_čtenářům
29. 01. 2004zapisovatel
24. 01. 2004Děvče_modrooké
21. 01. 2004
Pro mne byla duležitá právě ta stránka významová a proto mi nevadí... jak jsem napsal...
Děvče_modrooké
17. 01. 2004
No ano, gramatický rým ;-) Zvláště týká-li se sloves, je dost devalvující. Ale není vždy nezbytně nutné se mu vyhýbat... jen by, podle mě, neměl převažovat ;-)
Ještě se vrátím...
Sleeping:
zrovna rým dýchá/nepospíchá mi příjde fajn....
Nespěch se totiž drží s klidnmým dechem...
a právě že se tam ten čas dá nabrat do dlaní
Mně to příjde docela dobrý....
Až za pár dní. Mám za to, že se ten věk ukazuje vždy po čtvrtinách roku... Ale děkuji.
Děvče_modrooké
15. 01. 2004Swedish_Nigg
15. 01. 2004Děvče_modrooké
13. 01. 2004
Jo, a pak ještě podezírám toho, kdo se rafinovaně ptá, co to jsou ta avíza. :-)
Don´t_worry
08. 01. 2004
zní to dobře,má to rytmus a atmosféru; trochu mě drhnou za uchem zdrobněliny, např. "korálky " v poslední strofě, ale celkově dávám TIP, protože je to rozhodně velmi nadprůměrná báseň v kategorii rýmovaných :-)
Děvče_modrooké
08. 01. 2004Děvče_modrooké
08. 01. 2004Děvče_modrooké
07. 01. 2004
:-))))
Báseň je krásná, rýmy slouží obsahu, chce to teplou šálu,
kožíšek, dobrou vůli, úsměv zdarma a kdo má navíc -
polibek pro krásné děvče modrooké ! a .....velký TIP !
Děvče_modrooké
06. 01. 2004
Přišel jsem sem nalákán hádkou pod dílem, odcházím omámen dílem:)
Po přečtení a pokusu o amatérské zazpívání (nevím, jestli si ještě správně pamatuju noty:) se musím přidat na stranu letušky a spol. Dá se to číst i nahlas, neřku-li rovnou zpívat a to tak, že velmi dobře. V takovém případě nevadí ani kráskou zmíněná "jednoduchost" některých rýmů, sám jsem si toho při prvním čtení ani nevšiml...takže mi nezbývá než tipnout a sehnat si nějakého kytaristu, abych si to zazpíval naostro;)))
Děvče_modrooké
06. 01. 2004
Ta báseň si nezasloužila , aby byla veřejně pitvána. Aby do ní bylo řezáno a ukazováno na jednotlivostech co kde kdo jak ...
Ale na druhou stranu, jsou to jenom slova, vyslovená v té či oné náladě ... ta báseň bude žít, dýchat a zpívat dál, sama o sobě. Pro každého, kdo je schopen vnímat zimní krajinu samu o sobě ... kdo je schopen vnímat jakoukoliv krajinu ... a každý, kdo ji dokáže takovýmhle způsobem někomu přiblížit, si zaslouží obdiv ***
Je krásná a rýmovaná právě tak, aby se její autorka mohla zvát básnířkou :-)*!
No, tak to už mě v tuto chvíli začíná zajímat taky. :-) Vždycky, když se začnu já (a koneckonců i SB ) radovat, že se objevila nová výrazná autorka, zjistí se, že jde o někoho už dávno ověřeného časem. :-)
I když do této chvíle jsem byla opravdu přesvědčena, že jsi opravdu nová tvář. A pokud ano, tím lépe. :-)
muflonšnek
06. 01. 2004
Dílko je moc hezký, mám pocit že celá ta náročná debata a pitvání bylo, byť zajmavé, tak trochu zbytečné, podle mně jde spíš o pocit který po přečtení zůstane a ten je u této tvorby moc příjemný. tip:)
Děvče_modrooké
06. 01. 2004
Moc se mi líbí, vrátila jsem se k ní i dnes. *
Na Tvém místě bych na nějaké odhalování nedbala. A navíc mrzne:-).
Já neumím verše počítat. Připadám si lehce dementní stran teorie poezie.
Ale: tahle báseň je krásná. Ani jednou jsem nezadrhla. Zní mi rytmicky výborně - jak psala Letuška, báseň je zpěvavá.
Zdá se mi velice povedená. Jen tak, citem, srdcem ji přijímám. ****
tip
doprčic sleeping! jak slabota???? tak to vysvětli v čem jsou slabé a o jaké rýmy se jedná!:-)
Aha, no, já rýmy nehodnotím. Mě prostě přes uši nepraštily. Nezdálo se mi, že by byly nějak příliš násilné. Jestli autorka porušila nějakou definici, je mi úplně šumafuk. :-)
líbí se mi, hezky plyne, zadrhl mi akorát trochu vdovec, ale patří tam..
:) až zebou ruce..*
Sleeping, teˇˇd jsem trochu mimo já. Když je to podle tebe šmarjá slabota a mizerný, proč jsi tomu vetla tolik hvězdiček a tip? I když s tvým hodnocením rýmů souhlasím.
Neco se mi tam libi, ale jinak celkove nezaujalo.Asi ne ten spravnej typ.
JO! Je to úžasně nádherné...kouzelné...překrásné...smutné...půvabné...působivé!!!
TIP# a jestli se nebudeš zlobit...--> Klub:o)
impresionistické vnímání krajiny, prolnuté hudebními motivy. ta báseň zpívá, pokud to nadnesu.
oddělenost velkými písmeny je záměrná. jedná se o zvukovou stránku básně. je tak zdůrazněna pomlka. právě při přednesu by to vyniklo. zkus to:-)
Při rozboru básně je jedním ze znaků nosný motiv. Motivy se dělí na statické a dynamické. Motiv může být v jednom kontextu statický, v druhém dynamický. V tomto případě je hlavním motivem v této básni spojení slov "je chladno" a jedná se o motiv statický a je příznačný pro lyriku. Je obsažen i v samotném názvu básně. Z tématického hlediska tvoří sloka myšlenkový celek a také celek intonační. Paralelnost se často vyjadřuje anaforickým opakováním jako v tomto případě.
Ke grafické úpravě. Graficky lze naznačit i důležitost sdělení, případně pomlku.