Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePříslušníci
Autor
Vaud
Přecházel jsem mimo podchod. Pro mou sokolskou výmluvu „přeskoč, přelez, nepodlézej“ příslušník neměl pochopení. Příslušník? Říká se jim tak vůbec? Dřív jsme tady měli příslušníky veřejné bezpečnosti. Pamatujete? Soudruhy příslušníky. Pro mne je "příslušník" totéž co policajt. Jsou dnes policisté ještě příslušníky nebo toto slovo zmizelo nenávratně v propadlišti dějin? Je výraz „příslušníku“ synonymem pro „stará strukturo“? Příslušníkům velel náčelník. Náčelník příslušníků. Jediní další příslušníci, které znám, jsou rodinní příslušníci. Tedy my všichni. Kupodivu nikomu nevadí, že je strkán do stejného pytle se strážci zákona. Mezi příslušníky. Asi to bude tím, že se každý z nás příslušníkem rodí. Jaká děsivá představa! A co takový nedělní výlet policejní stanice? Na fotografii z vrcholu Sněžky budou příslušníci bezpečnosti spolu se svými rodinnými příslušníky (eventuálně s příslušnicemi a příslušňáčaty). Nedivil bych se, kdyby fotograf místo obligátního "sýýýr" volal tentokrát "příslušnííík". Nebo když příslušníkovi volá příslušnice, že malý příslušník má příušnice.
Zadal jsem si slovo „příslušník“ do slovníku na internetu a byl jsem překvapen, kolik dalších příslušníků ještě máme. Třeba cizí státní příslušník. Když policejní příslušník zadrží po ilegálním přechodu hranic cizího státního příslušníka, jde vlastně o kolegy. Příslušník dopadl příslušníka. Pro některé z vás může být obzvlášť pobuřující fakt, že beatnik je příslušník „generace bez iluzí“. Mysleli jste si, jakej je to vodvaz a zatím jste jenom vobyčený příslušníci! Tak to zkusíme znovu: příslušník domácnosti hlásí svému rodinnému policejnímu příslušníkovi, že příslušník „generace bez iluzí“ si koupil na tržišti od cizího státního příslušníka bundu příslušníků americké námořní pěchoty. U všech příslušníků! No, hlavně že příslušníkovi přísluší!