k andelom mam blizko, aj k takymto, co maju vselico na rováši:)*
ten mracek je uplne naj**********
Jen nevím, Kočkodane, jak to mají andělé s kocovinou... :o)) Díky za zastavení.
Trochu to trvalo, az sem se zardel,
konecne opicku poznáva andel.
za pantátu? - to je ten, co "od pantáty vedou dráty"??? :o))
dík za návštěvu
Příjemně plynoucí...jemně humorná...to mám rád.
zajímavé a rovněž pěkné t*
Taky nejsem v přechodnících až tak kovaná, ale jsi první, kdo měl k přechodníku za ty 4 roky, co to tu je, nějakou připomínku, tak buď je správně, nebo si druzí nevšimli... těžko říct. Příležitostně se na to zeptám kamarádky češtinářky... :o) Ono si to žádné ambice na velkou poezii ani nedělalo, takže to možná je vcelku jedno. Ale slibuju, že pokud blbě je, tak to dodatečně opravím. ;-)
Jinak dík.
je to roztomilé... lehce hravě naivní, akorát tedy:
S bohem krok držel, nejsa padavka, - ten přechodníček, no, přiznávám, že jsou mojí malou vášní, ale tady mam trochu dojem, že není úplně správně, spíš bych tedy řekla, ač nejsem znalec a můžu se docela dobře mýlit, že by tu mělo být nebyv:-)páč minulost, že jo.... přehršel archajizmů by se dal asi odpustit, pro úsměvnost celku, i když by se taky daly omezit... miloučké to ale bylo.
Tip
skutečně moc hezká a milá básnička.moc mě pobavila.a típek k tomu.
no jooo, však já vím, že zrovna tohle není žádný zázrak... :o)))
To bych řekla, že je normální u každého, kdo to chce vnímat líp - líp se tak pozná, jestli verše nepajdají na všechny čtyři nohy... :o)
Skvěle uchopené téma.Čtu si vše nahlas...jsem magor, nebo je to na Písmáku normální ?? T.
Ryba a Blíženec, čučenko, to už je hodně stará záležitost. A anděl tehdy asi byl bit jako žito... :o)))
otázka zní, kdo je Ryba a kdo Blíženec? :-)
i čert je jen padlý anděl :-)*
To se dá těžko odhadnout - možná znáš... :o)
pěkné, až skoro do konce se zdálo, že Tě znám ...
Bíša a mašinfíra - oběma díky moc za milá slova.
opravdu velice hezké...
andělská tématika to je moje gusto /*
3lobyte - to je mi ale vzácná návštěva - díky moc, že ti to v uších zazpívalo.
Darkness - díky moc za tipec a návštěvu
Yeziiinka - ani jsem nepoděkovala za tak milou kritiku - nějak mi toho času nezbývá a pak to je všechno v šíleným fofru. Takže dodatečně díky moc, potěšilas.
... především sebe, Tos :)
je to nahodou pekna rymovacka :c)) T**
zorka: dík za návštěvu (nějak jich ubylo) a za tip taky
"Pak pod ucho si mráček složil" - rozkošné!
Je to hrozně moc hravá a půvabná báseň, při čtení mi sama naskakovala nějaká melodie a ani nemluvím o přiblble dojatém úsměvu :)
Líbí, moc.*
kapitan - díky moc, tak velké ambice to ani nemělo
Eilil - díky, ale stejně nejsem moc spokojená, chtělo by to ještě na tom máknout, jen času teď pomálu. :o(
Craerassy: díky, potěšils
Lyryk: přísahám na holej pupík, že se budu snažííííít :o))))) - jen prostě není každý den posvícení a nějak se mi nedaří sypat to ze sebe jak z drátenického rukávu. Ale něco zase někdy přidám, nebo že by dnes? ;o)
rybě a blíženci pak změnil dráhy směr,
je to legrační.. :o) milý.. :o).. t
teeeda...krom té předposlední, se mi moooc líbí...je hravá, úsměvná, prostě prima:-)
*
s těmi rýmy je to pravda, že jejich kvalita kolísá, ale v epické poezii, která pomalu ztratila svou tradici (hlavně mezi mladšími autory), je rýmotvorba mírně vedlejší; úsměvný nápad, jenž svítí laskavou ironií, ty rýmy téměř smazává; těším se na další...
Až si budeš číst tyto řádky, vzpomeň v průběhu na pár poznámek.
Takže poezii miluji, velice si jí považuji, rád neposkvrněnou češtinu, dá-li se tak nazvati - udělal jsem v ní pár kroků (snad vpřed, neb nejsem zahleděn do vlastních výtvorů a naprosto stejně dokáži pracovat na verších jiných autorů) a přinesl jí i nějakou tu oběť nejen časovou...
A proto můj názor se snažím vždy podat objektivně - nezaujatě. Čas strávený čtením básní mně chtě nechtě vypiloval oko, ucho, mysl pro rušivé či vzletné momenty, zabité či oživené myšlenky, nedopracované či výborné konce a začátky, nenápady či nápady atd...
Což každopádně musím podotknout - jedná se o mé oči, uši a myšlení - a nikde není psáno, jak je můj názor správný. Just být nemusí.
K tvému dílku: Především mě ruší tečky na koncích veršů, stejně jako i nějaké čárky, co nejsou před spojkou. Prosil bych vypustit. Rýmování AB AB AB patří samosebou ke klasice, jenže rým dohledávaný (třeba fouknul - brouknul a hrál - vlál) působí nepůsobivě až rvoucně. A takové rýmy nanavnadí tu správnou atmosféru a odradí od sledování myšlenky básně, takže na konci se už vytratí smysl a poslední důležitý řádek, který má podtrhnout název, tedy celou báseň, vyčpí do ztracena. Prosím o rozbití rymů, uvolníš tak ladnost veršům.
Jinovatka zůstala nepřekonaná. Řekla mi více a ničím neruší.
Vzhedem ke zdejšímu tipování nejsem asi ten nejsprávnější kritik, že? :)
Jak vidno, máš tu ještě třetí dílko, však básně bez názvu už nečtu. Každá věcička by se nějak měla jmenovat, alespoň si to zaslouží. Bylo by možno nad ním zapřemýšlet a dopsati ho? Prosím...
Báseň bez názvu je jak strom bez koruny...
pracuje se na tom, ale jak kdybych byla stižena totálním výpadkem šedé kůry mozkové - třeba pomůžeš, kdyby tě při dlení na modlitbách něco fajnového napadlo - a pak mi musíš ještě říct, jak se to tu mění :o)))))
Mnich - ještě něco: když jsem to psala, vlastně jsem si ani nedělala ambice na nějakou velkou poezii, spíš to bylo jen takové hraní, ale docela jistě se k tomu budu vracet a zkoušet to učesat. Taky mi tam ledacos nesedí tak docela, čekala jsem té sžírající kritiky mnohem víc, upřímně řečeno. Rýmovačka si konec konců nezaslouží nic jiného... Jestli to tu někoho potěšilo, splnilo to víc, než jsem čekala a než bylo záměrem. A radost dávat mě baví. Třeba jen na chvilku někomu roztáhnout pusu do úsměvu je moc prima. Nemrač se, řádový bratře, ono zase bude líp ;o))) i v té poezii.
je docela dlouhá a přečetla jsem to celé..bavila mě..hezká
Tak to je fakt suprózní! Akorát mi vysvětli, co je to šalmaj a truňka! Jinak tipec jako hrom!!!!!!!!! :o)
... jak lehounce a něžně podaný problémek ...
Jak to dopadlo s těma dráhama ? t
Nenechavec: šalmaj - taková píšťalka, truňk - pití alkoholické
Yrdy: kurnik, ještě nevím, lítám v tom jak namydlenej blesk :o)
To se mi moc líbí...jakoby úryvek eposu. Jen tak dál!
TIP
kouzelné - moc se mi líbí - TIP
Je zvláštní, že dřív bych ani neotevřela "nějaké" vázané verše, ale snad si o to koledoval ten nadpis, či co :-) ---- pěkný, fakt moc pěkný !
jeee, ta je moc krásná, taková lehounká, roztomilá, tip***
moc milounká věcička...tip
Je moc hezká.... opravdu se Ti povedla i rýmování je velmi dobré..... TIP
líbí, na to, že o andělech toho bylo napsáno docela dost, tahle se mi moc líbí..., t*
Slaďoučká...ale ne zas tolik :o) t.
Krásnýýýý.........a konec bezva sedne...TIP :o)