Šla jsem ve stopách a nelituju. Parádní čtení.
Hm, tak toto je skvele. Fakt vyborne napisane. Aj ked ja sa musim priznat, ze ja som hned nepochopil, ze sa zabuchol na zachode...az ked to napisala sirka a potom som to precital este raz.
Ale to nemeni nic na tom, ze sa mi to fakt pacilo...neviem, ale pripomina mi to niektore veci od Stephena Kinga
*
Všechno zůstane jenom v našich hlavách, tam to ostatně patří.
Bubny.
No a jinak bych použil pěkný citát, co se sem teď hodí: "Co to meleš, ty vořechu?"
vytlacil som si tuto, menej kecov a viac krvi ;)
Jsem zvědavý: jak dopadlo tlačení? :-)
Že píšu nejlepší povídky? To bude nějaká fáma. :-)
Ale dík.
ale prt ;) akurat som v polovici stesti a mozno to bude prva poviedka co si odtialto vytlacim ;)
jo, pocul som o tebe ze pises najlepsie poviedky tuto, a toto je mlsani ;) uvidime vyssie
to opakovanie slov posobi uplne destruktivne, typ hrdinu ktory vie ze je mimo ale nedokaze s tym nic robit, zacinajuca psychoza, temnota a vobec na to nebolo treba nejake 'akozetemne' slovne instrumenty... vies udriet
MeTB-jen ať tě to pořád baví-já jsem za -a mě zase baví tě číst.Tip.
Jsi jeden z deseti nejšikovnějších lidí toho času v Říši středu, které znám.
A k výše uvedenému: On ostatně každý někoho napodobuje, ať už vědomky nebo nevědomky. Hm. Ale ty aspoň nemusíš dlouze přemýšlet, koho volit.
Nevím, jak v Říši středu, ale tady u nás si, myslím, můžeme dávat na záchod okna, jaká chceme. Navíc, kdybych tam dal obyčejné okno, mohl by ho prorazit a zavolat na ty lidi, co chodili venku, jak píšeš. :-)
Ad "směšná smrt": To není ani tak kunderovským vlivem, jako spíš tím, že mi patrně přijdou zajímavé podobné věci jako jemu (panu K.) - a to ty, ve kterých se mísí tragično s komičnem,. neboli ty, které jsou svým způsobem směšné, ale z jiného pohledu vlastně smrtelně vážné.
Pořád se o tom (véceméně) chystám napsat povídku, ale pořád mě od toho něco odtrhuje.
A ad odvolávání se na Kunderu: Ano, je to tak. :-)
V Beijingu už žádné stromy nejsou? Nedávno se mi zdál sen, že jsem chodil po náměstí ve městě, kde byli všichni smutní.
Paroubek chce obchodovat s Čínou a je pro zrušení lustračního zákona. Co je to za dobu, ve které žijeme?
Suerte,
T.
Protože bylo potažené fólií, samozřejmě.
A jak nás učí natáčení filmu Samotáři, rozbít sklo potažené fólií není sranda, ani když máš pneumatické kladivo. :-)
Jaký kunderovský vliv tam tentokrát mám?
jedním dechem. krásná psychárna a zase něco jiného v tvém podání. Na to, že to byla slohovka... svým způsobem... klobouk dolů.
tipnu si, jelikož je to v mé kontrole.
fšechno se furt opakuje, a tady je toho moc, až mě to trochu nudilo, téma rozchodu a následné trizny mě taky nějak zvlášť neuchvátilo
Konečně někdo, komu se to nelíbí. :-)
sem rád, že seš spokojenej :-))
plovárno: Těch dlouhých nosů je v textu hned několik ( :-) ), pruhované slunce má v povídce na starost "časomíru", netrpělivost tam tak nějak taky je a kaskádu jsem schoval do odstavce, jak se na ten záchod hrdina vůbec dostal. Protože co je to vlastně kaskáda? Jak já to chápu, je to série čehosi, ve které předcházející prvek ovlivňuje následující; jako třeba had padajících kostek domina.
a2a2: Tak vida, další kaskáda. :-) Tahle je tam sice úmyslně, ale ne jako kaskáda. :-)
Každý si holt zřejmě pod tím slovem představuje něco jiného: někdo vodopády, jiný hrozen vína, další žonglování. Ale proč ne.
Dík,
T.
ach ta determinace: no jo, je to dobré, možná jen ke konci, trochu moc oduševnělé, já bych to nechal strohé celou dobu,ale je to tvoje povídka, hmmm, když tak o tom přemýšlím, dlouhý nos na čtenáře, si autor často nasadí sám:)) ta netekoucí voda je vážně trochu moc umělá
plovarna
Neskutecnou kratkost chvile mozna pochopis, az nepisu to, co mam v hlave. A mozna, kdyz tak koukam na tvuj nahled, v mym dile neuvidis ani kaskadu, ani dlouhy nos ani nic jineho. Snazil jsem se zajit dal nez za prime obrazy popripade za jejich primarni nahrazeni. Urovni je vicero.
Verni: Používáš balistickou interpunkci? :-) Malinko to snižuje srozumitelnost kritiky... Dík za reakci (vyložil jsem si ji pochopitelně tím pozitivnějším z možnýc výkladů (-:), ale příště víc šetři čárkami, jestli mohu poprosit.
T.
Aha, ta kaskáda je pak jasná, měla jsem si to ještě přečíst. Dlouhé nosy, no... ale jo, ono se to dá zdůvodnit, ale aspoň víš, že já jsem tam jejich atmosféru zrovna nepostřehla.
StvN: já chápu neskutečnou krátkost chvíle. Ale tys to poprvé napsal tak, jako by se atmosféra rovnala tomuhle. Úrovní je vícero, to jo, ale když dáš takový zadání, tak snad počítáš, že se autoři budou snažit, aby to tam taky bylo vidět. Jak říkal včera pozorovatel - ono říct, že atmosférou pruhovanýho slunce je láska, je sice fajn, ale nikdo ti po přečtení jen tak neřekne, že tam byla.
Tak tohle je první dílko týhle soutěže, nebo co to je, který má koule a který za něco stojí, takže si s chutí tipnu
Je to takový ... no ... takový .... jak bych to jen ... no ... čtivý .... ***
nechce se mi říkat nic navíc
mam to v sobě a nevěděla sem že ty tohle napíšeš
*
(broadcasting...broadcasting...)
Poslyšte: děkuju, ale zase mě tolik nechvalte, vždyť je to jen taková hříčka.
Tom
je skvělá. Valmontovi bych se poklonila, kdyby mi dal facku...
líbila se nám...jakože se dobře četla a bavilo nás to a že sis zajímavě poradil s těmi nemožnými slovy...
bergmanovsky tančit po stráni...:o)
zvyk je košile, furt to řikám
zas něco co se mi líbí fakt hodně*
Líbí se mi... třeba jak pozoruje sám sebe, ta ruka. Ale je docela neučesaná. A netekoucí voda je deus ex machina, ale budiž, t. :o)
Jsem si četla kritiky a ještě se musím vrátit s výhradama ohledně zadání... Dlouhý nos ne, pruhované slunce jakž takž, netrpělivost určitě jo, no ale kaskádu si tam prostě nemůžu najít :o)
Stvn, jak myslíš to "o atmosféru, neboli o neskutečnou krátkost chvíle"? To nemůže bejt atmosféra neskutečně dlouhý chvíle? Ale jinak se mi líbilo to s tím sluncem, to je podobný jako vědět o slepý skvrně, která pořád utíká, dá se na ní "dívat" jen mimochodem... To je podle mě problém většiny povídek na tyhle slova, že se chtěl dívat přímo. Jak je vidět, mimochodem to ale pak třeba čtenář nemusí pochopit, jako já tady tu kaskádu :o)
Chtěla jsem říct ...na tyhle slova, že se autoři chtěj dívat přímo.
Přečetl jsem tři poídky na zadané téma a tato se mi zdá nejlepší.Nejlepší proto, poněvadž má, řekl bych, nejobyčenější námět, téměř o ničem, a přitom živě podaný, tedy živým hovorovým jazykem, kde právě zájmeno "to" , spojení "mimo mou kontrolu" a variabilní opakování křupnutí ruky, je osobité a věrohodné, protože se to tváří tak, jako že o nic nejde a proč si tedy na něco hrát. Není tam sice slovo kaskáda, ale právě v tom je ten vtip, že ona kaskáda je tvořena variacemi na poraněnou ruku a zdůrazňována osobními zájmeny a již zmíněným "mimo mou kontrolu." Snad bych vytkl samotný závěr - "Brečel bych." . A to proto, že je v tom najednou moc jakéhosi uvažování, které se tak trochu vymyká předešlému projevu.
Ale i tak, pro mne nejlepší - tip
přesně tu větu z filmu si pamatuju... malkovich byl skvěle zápornej, až jsem ho měl rád... a ty jeho slušný rty, ale to je fuk
je to bezvadný, je to hravý, je to chytrý a jsou tam i zkrytý vyhranosti - to se mi líbí
ale nejvíc mě sere, když je někdo lepší než já*
tim chci říct, žes mě docela vyburcoval:))
a sid nedala výběr, ona asi zapomněla, ale na tuhle soutěž a povídku by se mělo upozornit...a povídek je ve výběrech málo a jsou tam samý přiblblý básničky
pozo: a co jako ja s tim?
aha
ja ze neco jo
tak nic teda
dobráá
nechtěla bych takhle umřít
a vlastně-jak
mozna bysme nemeli delat spoustu veci
jo, libi se mi to. ty kratky vety a opakujici se myslenky jsou presne jako kdyz se honěj hlavou, jedna pres druhou
Tedy na to, že povídka má nastavené datum publikace na 15., se tu už Vašich reakcí nahromadilo docela dost. :-)
Pozorovateli: Baví mě, jak přemlouváš ostatní, aby mi dávali výběry, ale klidně toho nech, ony tu výběry stejně moc neznamenají.
Sirko: Ty jsi četla něco jiného, co jsem napsal?
Všichni: Dík a čau.
přesně tak, výběry možná zviditelní, ale moc neznamenají.
no jo, aspon vidis, kolika lidi ses oblibenej, ze jim prijde avizo jeste pred publik.
zdravim:)
já to u tvých děl, dělám tak trochu už pravidelně:)
ale ve skutečnosti si připravuju půdu pro svou povídku...:))
No tak se předveď, já si počkám. ;-)
Sirko: Ty jsi četla něco jiného, co jsem napsal?
MeTB: všechno
nejradši mám štěstí, stalo se v dešti, mortalismus, A hledíš-li dlouho do propasti, vhlédne pak propast i do tebe, vyvanutí...
nevím jak se jmenovala ta povídka jako ten umělec vytvořil kurtizánu, ktera hledala odpověď na to, proč muž vždycky řekne miluji tě.
Každou tvojí povídku mám moc ráda, i když každou jinak...
Aha, no to jsem velice příjemně překvapený!
Ale, jestli se můžu zeptat, proč jsi mi tam nikde nic nenapsala?
No jo, tohle je dobrota. Na začátku mi sice vadí moc moc zájmen, ale celková atmosféra se povedla. Tajemno, trochu sci-fi, trochu psycho. U tebe dokonale funguje to, že by člověk chtěl hrdinu víc poznat. To je dobré. Ale tady šlo o atmosféru, neboli o neskutečnou krátkost chvíle, přesně jako s tím sluncem, které, když se na něj díváš, stojí, ale když na chvíli odtrhneš zrak, utíká.
Ono to souvisí s tím dlouhým nosem - to, kde je zavřený a že to začíná tak trochu "tajemně". Můj dlouhý nos směrem na čtenáře (bez urážky). :-) Je to hra. Beru to tak, že když už mám napsat povídku na atmosféru nějakého slovního spojení, nemělo by se tohle spojení v textu objevit; takže se ho holt musím pokusit použít "o jednu nebo dvě úrovně abstrakce výš" - vědecky řečeno. :-)
Tak jo, fajn, dík a měj se.
Tom
Přesně tak to bylo myšleno a tobě se to podařilo. Já jsem za to rád. Je taky vidět, že i ty jsi jako autor o jednu nebo dvě úrovně výš.
Ale jděte.
Je nicméně fajn zjistit, že mě psaní pořád ještě baví - dík Štěpáne.
A dík Sidonie.
Mějte se.
Skvělá věc - co je v téhle povídce, v těch tvých předešlých mi lehce chybělo - prostor pro otázky. Tohle je absurdita přesně jak si jí představuju**
jen ten název...asi nejsem dostatečně sečtělej abych pochopil nějakou narážku...povíš o co jde?
To je ovšem...moc dobré ! :-)
tip
Ono se to týká filmu od Frearse (ta verze s Malkovichem); Nebezpečné známosti - román jsem nečetl (ale je možné, že je to tam taky tak, nevím).
Když Valmont (Malkovich) opouští kvůli markýze de Merteuil(Closeové) paní de Tourvel (Pfeifferovou), říká jí pořád dokola, že "je to mimo mou kontrolu." Skvělá scéna, hodně silná.
To je tak trochu další dlouhý nos na čtenáře. ;-)
Dík,
T.
(pochopila jsem to správně, že se zabouchnul na záchodě?:) )
*
(dá se to pochopit i jinak?)
mozna to byla nejaka metafora a ja ji nepobrala:)
padokazdne tvoji prozu...a vlastne i pezii strasne miluju:)
(at uz to chapu dobre nebo ne)