Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJe mi pozdě...
Výběr: sleeping_beauty, dream, nes
05. 10. 1999
51
13
9785
Autor
Jednou mě potkáš
v hospodě nazaretské -
oslíka
na kterém náš Pán
neseděl
jak ze svých ran
sůl světa líže
bez vína, bez chleba
jenž by se komukoliv tělem stal
Do prázdných jeslí
bezdechu dech svůj dýše
zatímco On
už dávno z mrtvých vstal...
13 názorů
Annastazie
22. 01. 2014jednou tě potkám...
ty který nehledáš
ty který nacházíš
....
a kdo ví...
....
možná už jsem tě potkala...
a po sto letech...voníš mi pořád člověčinou
Spaluje steskem, zastavuje čas. Díky, že jsem se směl stát tvého ticha hostem a ne zajatcem -t-
Je tento text, dostal mne, na počátku roku, třebaže ničim víc než reprezentativním vzorkem.
Jak jen to říct nevylížkopýtkovsky, ... zlom od něhož počal jsem Tě vnímat.
Způsobil, že vzdal jsem se představy o nápravě vnějších věcí, jinde začal hledat, přestože novozákonná poselství jsou mi tabu, ponejvíc.
... ty texty, básně, do kterých si život pro znavení, v protivenství, pro radost s důvěrou ulehnul, že nesnesl jinak. Někdy rytmem, jindy významem, melódii popěvku, překroucenou fantásii, určením ...
Co bych byl? Pohyblivým balvanem, kdyby nebylo JÍ /je na místě, že v češtině je ženského rodu? :) /.
Universální projev lásky, přesevšechno tolik adresný k uchopitelnosti v omakání, chtěl jsem říct.
-t-
Marcela.K.
19. 03. 2008malinka_hvezdinka
10. 04. 2007
Zase moc krásná, svým tajemstvím nás k sobě přitahuje, aniž bychom mnozí chtěli - T
* :) pamatuju si že mě u tebe lehce odrazovala náboženská symbolika, protože jsem nevěděl jistě jak jí bereš. Dneska to asi vidím lépe a tak si užívám tvých básní naplno :))
Moc se mi líbí obraz oslíka, jak ...sůl světa je nádherná metafora. Moc se mi líbí, že umíš psát i takhle, tvoje věci jsou různý a to je dobře. Tipuju, jak jinak, i když souhlasím s kýmsi(nevím, kdo to byl), že to není podstatné, důležité je si to přečíst... umíš psát.
nemám už kam dál jít,abych vysledoval tvoje začátky,jsi asi odjakživa udělanej nahotovo ?
něco takovýho nikdy nedokážu,ale nevadí,jsou tu ,co dokážou :o)
Au! Přesný zásah...
Díky, ač vlastně nevím komu děkuji, protože se, k mé velké smůle, ještě neznáme...
-bezmoc, touha, prázdno, marnost, krása- tak to jsou asi pocity, které mám, když tě pročítám.
Piš! A nepřestávej
*!*
hezky napsaný, ale tak nějak přeneseně, nevstal, když vidíme realitu všedního dne .. TIP
Když se rozběhneš máš jistou naději že ti bude brzičko (anebo prázdno :-( )...
Kapánek (nevím čím) mi to připomíná
věc od Vladimíra Merty "Chtít chytit vítr"...
je to hezké a smutné *
Je Ti pozdě a...
mně je krááásně.
Poslední verš, jak to jen říct, no jednoduše bez zábran a hlavně nahlas WOW!!!!
jež ze svých ran...
to si budu pamatovat, fakt Ti moc děkuju.
Myslím, že TIPovat nemá cenu.
jsi prostě skvělej a trefil ses.
mně je krááásně.
Poslední verš, jak to jen říct, no jednoduše bez zábran a hlavně nahlas WOW!!!!
jež ze svých ran...
to si budu pamatovat, fakt Ti moc děkuju.
Myslím, že TIPovat nemá cenu.
jsi prostě skvělej a trefil ses.
Pěkné, zjevení, nebo žalm ? Zvláštní, že Oslíka poslušnosti, k smrti osedlal ..
Můžu přisednout a třeba prozměnu mlčet nebo "být oslem"?...stejně už jsem, jen trapně hýkám ve svém předurčení, dýchám jen díky němu..))
Adarhaz a všem, kdo mají pochybnost: nic než Pravda.. za nás zemřel a vstal... skutečnost / přelom v dějinách člověk - Bůh /lidstvo.. díky !!!
Adarhaz a všem, kdo mají pochybnost: nic než Pravda.. za nás zemřel a vstal... skutečnost / přelom v dějinách člověk - Bůh /lidstvo.. díky !!!
Ještě,že nemusím být oslíkem všeho,ale i jako oslík sebe mám dost soli v ústech..
Mater lacrimarum, mater suspiriorum, mater tenebrarum... Další utonulá hvězda...
Aspoň k něčemu mi ten seminář literatury devatenáctýho století je...:-)
Aspoň k něčemu mi ten seminář literatury devatenáctýho století je...:-)
Mám z toho zase zvláštní pocit a svírá se mi...no žaludek...že by láskou k dobrému jídlu nebo ne?
Žjůůů, Printe, tys to začal fakt brát vážně... Ale docela Ti to jde, tak zůstaň vážnej...
Printíku...Ad má pravdu...jen aby to nebyla pravda
...jinak...chyběls mi....moc moc a moc :O)
...jinak...chyběls mi....moc moc a moc :O)
Print je lepší než Volkman.
A vyhmátl něco důležitého. Mnozí jsou ztraceni bez vlastní viny .... zdejší reakce o tom svědčí.
A vyhmátl něco důležitého. Mnozí jsou ztraceni bez vlastní viny .... zdejší reakce o tom svědčí.
stojím tiše v ústraní, a sleduji jak Mistři pera píší.. Děkuji Vám oběma.
Pěkné a k zamyšlení. Proč mám z tvých věcí vždycky pocit, že jsem je úplně nepochopil ? Bojím se zeptat, jak si některé verše vyložit...a to je to krásné, že nad nimi musím přemýšlet a smysl mi dojde třeba až na cestě domu...
Print:Vítej zpátky, Mohu i já pár trapných řádků?
Snad konečně tady a možná i celý?
To bych byl rád, to bach se stěštím
zbláznil.
Těším se a bojím, kolik radosti zase
přineseš....
Snad konečně tady a možná i celý?
To bych byl rád, to bach se stěštím
zbláznil.
Těším se a bojím, kolik radosti zase
přineseš....
C dodat? Nutí zamyslet se - a tak to má být (a často není). Printe, zklamal jsi někdy má očekávání ? Nevzpomínám si... :-))
Printe - vzpomněl jsem si při četbě na Gellnerův verš "...když ke mně někdo ruce své vztáhne, ustoupím bojácně ke dveřím...."
hele: já už Tě dost dlouho pozoruju a mám z Tebe takovej zvláštní pocit ..... (velmi). Printe: Ty jsi na nejlepší cestě stát se SKUTEČNÝM světcem !!! Vidoucím !!!
(tip Ti nedat nejde...)
hele: já už Tě dost dlouho pozoruju a mám z Tebe takovej zvláštní pocit ..... (velmi). Printe: Ty jsi na nejlepší cestě stát se SKUTEČNÝM světcem !!! Vidoucím !!!
(tip Ti nedat nejde...)
B.Ezejmenij
05. 10. 1999prošlého ohněm
nahého
nemocného
uzdraveného
nevděčného
bez... ?
k betlému tvého dětství
přichází
nezrazem mudrci
Herodes sám
A.Volkman