Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBohatí
Výběr: dream, a2a2a, Gora, snake_01
21. 10. 1999
66
10
9053
Autor
Ve zvlhlém čase
rozpíná se rez
se stromů padají
měďáky
nám chudým
do kapes
Prázdno v ještě větším
prázdnu
to je ta mez
co překročíš
Pak cestu vedeš
kudy chceš
vábený vábíš
bohatneš
rozpíná se rez
se stromů padají
měďáky
nám chudým
do kapes
Prázdno v ještě větším
prázdnu
to je ta mez
co překročíš
Pak cestu vedeš
kudy chceš
vábený vábíš
bohatneš
10 názorů
Mám zato, že by tenhle text mohl být, třeba i nevědomou ozvěnou a aktualizací Halasova:
Tak jako peníz tiše daný slepci
jsi tu, můj podrime,
tak jako peníz tiše daný slepci,
jste tady vy, dny mé.
V každém případě se jedná o výjimečný počin, zvlášť mě zaujal obrat "vábený vábíš", to je rozhpdně na zamyšlenou...
Že by to tak bylo? Myslel jsem, že svět patří rychlým a bystrým- Vábení jsou pro ně zdrojem bohatství.
Jsi dobrej pábitel :o)*
...Pak cestu vedeš
kudy chceš
vábený vábíš
bohatneš
Marcela.K.
19. 03. 2008animovaný medvídek Pú
17. 06. 2007Jarmila Moosová Kuřitková
12. 10. 2006slonovina2
01. 12. 2005
Moc se mi báseň líbila, taky někdy vábím, pak bych se radši neviděla- TIP
Navždy...tahle mě pronásleduje....už je moje....tam uvnitř...zarytá...
Miluju...*
Crizator_002
07. 12. 2003
Prázdno v ještě větším
prázdnu - to zní děsivě,ale ten pocit znám a prožívám ho často,ale určitě ani ty ani já nejsme tak chudí-máme přece svoji duši a v ní je to největší bohatství a i když se někdy cítíme jako ti nejchudší a nejosamělejší,tak určitě nikdy sami nejsme...
Jinak moc hezký a miloučký.Děkuju.
Oskar_Jano
28. 08. 2002
:)) * raději už pomlčím a vrátím se zítra
no, ale jelikož chvály není nikdy dost.. zaujala mě Rivčina reakce...
"Bože..."
takže - nápodobně :)
taky jsem plný podzimu...maluju ho,...chtěl bych to umět jako ty,když maluješ slovíčky :o)
ano je Vojtkova *!!!!! moc moc moc děkuji......a tobě taky Paní Kafko *!
Za tohle Ti nikdy nepřestanu děkovat......*!!!!!!!!!!!!!!*
a jaxe jinak vede pane Básníku??? mohu na chvilku dál????
*!!!!!*
.. kéž by se zlaté listí v myšlenky
každému obrátilo... aspoň jednou
**********
..básně jsou na mě příliš jednoduché ve své složitosti, přesto bych tuhle rád ocenil, ale když vidím .... tak to ani není potřeba:-)))
Břízo, Břízo...mně to taky uteklo!!! Doprčic Printíku, seš prostě přímo na tisk !!!:-)))
Ach Bože - TOHLE že mi uteklo ?! Zaplaťpánbůh Oldovi za ty úpravy písmáka - tohle je pro mne první ovoce po dlouhé době. Zdravím Tě Tvůrče !!!
Kamarade! To ti povim, myslenka i zpracovani je
za 1. Nemas muzu zamcenou doma ve sklepe??
Kamarade! To ti povim, myslenka i zpracovani je
za 1. Nemas muzu zamcenou doma ve sklepe??
Trochu jsem se zahřál(brzy) a musím říct hmmm...
To je ta mez
kterou překročíš
... pak, kdožpak ví?
Někdo už se ale dozvěděl!!!
To je ta mez
kterou překročíš
... pak, kdožpak ví?
Někdo už se ale dozvěděl!!!
Johny Brdak
06. 01. 2000
B.Ezi - jedině v případě, že mě necháš v klidu cákat barvu po stěnách, odevzdáš svačinu a půjdeš psát:-) (ostatně, výše navržený plán by se obešel i bez té svačiny:-D )
... jo, to bylo něco pro nás "bohaté" do kapes ... tolik tváří člověk má, že než stačíme všechny poznat, musíme odejít. Stihnu poznat všechny ty tvoje?
Někde jsem četl, že básník je v podstatě člověk vidící jinak než ostatní. Ty dáváš všedním věcem duši a učíš vidět ostatní tvýma očima. Asi Ti je vezmu a dám si je do svých prázdných důlků abych aspoň na chvíli viděl jako ty. Musí to být skvělé...pane básníku.
Je čas se připojit k nadšeným gratulacím, takže bez superlativů, také se mi to docela líbí, ovšem, přiznávám velice moc... :-)))
B.Ezejmenij
23. 10. 1999
Na cestě být a volně si žít. To snem není nýbrž realita prostá čouhá z kapes našich dní.
Bohatství duše - to jediné nasytí rozum vůle srdce a vykročí s podzimem zimě k životu vítáním jara...a tehdy ledy ztají...
Printe, jsi velmi bohatý a máš z čeho rozdávat !! Nepřestávej, chudých je dost co čekají s napřaženou dlaní pro pár měďáků podél cesty, za ohradou a za ploty mezilidských vztahů. Nezavírej, prosím, jdi, ty víš kudy ...
Printe, jsi velmi bohatý a máš z čeho rozdávat !! Nepřestávej, chudých je dost co čekají s napřaženou dlaní pro pár měďáků podél cesty, za ohradou a za ploty mezilidských vztahů. Nezavírej, prosím, jdi, ty víš kudy ...
Předposlední řádek mi zní hodně dvojsmyslně. Ten první smysl, lákán brněnským přízvukem, bude nejspíš ten pravý. Ten druhý, vezmu li ho podle PČP, dosti kontrastuje s úmyslem svobody. "sám VÁBENÝ vábíš"
Zatím mi ale připadá, že spíš chudnem...nebo naopak bohatnem tím co nemáme a nemůžeme mít...