Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMotýl
Výběr: Albireo, sleeping_beauty
16. 12. 2001
40
4
4770
Autor
Beata
MOTÝL
Oknem do pokoje
ti na okamžik
vletěl motýl.
U postele
pohozené bačkory
se usmály vlastnímu sešlapání.
Tvá nemocná tvář
se na tu chvíli uzdravila.
Kohoutek odkapávající čas
udiveně ztichnul
a umyvadlo zapomnělo
krknout pod přívalem
těch tvých such
ých slz.Celý pokoj se otočí
po tom naivním bohémovi
a nedýchá,
aby ho nepolekal svou přítomností.
A až se motýl nabaží
vším tím tichým a ponurým obdivem,
odlétne do parku
sednout si slečně do vlasů.
4 názory
dievča z lesa
09. 10. 2020obyčajné a krásne
vindal drámo
22. 09. 2008
velmi osobite, jednoduche, nezne....asi jako kopretina na bilem papiru....a libilo a moc..:-)*
Ma to neopakovatelnou atmosferu...Ani nevim cim, ale necim me to fakticky uplne dostalo...
TheLostDog
31. 01. 2002
Náhodou, já si občas krknu taky... když jsem sám... a kdo ne, ať po mně hodí šutrem... :o)) umyvadla to dělaj taky, mám jedno takový doma... :o)
moc hezoučký pohlazení... a tip...
:-) krkající umyvadlo...
Já jsem nevěděl, že motýly sou udělaný k tomu, aby sedali slečnám do vlasů... Ale je to, myslím hezké poslání. Až nějakého motýla potkám, tak mu jistě položím pár otázek z oboru. Určitě ho potěší můj zájem a možná se dovím i něco praktického a užitečného do života...
:-)
M.
Rising_Star
28. 12. 2001
Výborná! Bylo mi u ní smutno, skoro jsem cítila tu ponurost až zatuchlost života nemocného a jeho pokoje... a k tomu ten motýlí kontrast!
Mám ráda, když ve mě básně vyvolávají takhle jasné emoce!
*
No jo.. ja radeji rihm.. co naplat..ale ten konec zas snad neni tak proflaknuty.. co bys s tim motylem pak udelala?..snad ne si ho napichnout do skatulky?)
Ta slečna do vlasů mi to trochu ruší, i když zase ne tolik :-)) Jinak ale báseň je to velmi příjemná a TIP je zcela zasloužený :-)) Díky za pěkná počtšní :-)
Krásenka motýlí
jak polibek od víly
Sobeček do krásy
zmizel nám ve vlasy
Slečna nic netuší
motýlek jí sluší...
T.
Umyvadla opravdu krkají, zvlášť někde. A tohle je fotočka jak víno, trpká i sladká.
*
i ja jednou videl motyla usednout
jen koukam jako vejr...
a nedýchám,
abych te nepolekal svou přítomností.
Hezké!
Steve krknutí je super, to nehaň! Krásný obraz! Ale snad bych jinak vyřešila konec, je příliš profláklý, což je škoda pro tak nápaditou báseň!
Miluju léto a teplo a tak jsem vytáhla vzpomínky za uši do zimy. Jsem moc ráda, že někoho trošku zahřály.
Líbí, milé, motýlek je takový radostný nadýchaný posel z jiného světa a tys to pěkně vyjádřila. TIP
Gastarbajtr
16. 12. 2001
ano.. je to opravdu hezke.. jen to krknuti)), i kdyz asi prilehave mi tu atmosferu trochu pokazilo.. a proc epicke??
TIP..
Děkuji.
Když mě příjde, že umyvadla krkají - alespoň ta některá, stará, přecpaná a unavená.
Zajímavé, že dnes se mi také honil v hlavě motýl, byl to zimní motýl, v mé představě byl modrý mrazem, měl jakousi teplou vatovanou bundu a klepal mi s vyděšenýma očima a tykadýlkama na okno. Bál jsem se mu otevřít, nevěda co by to mohlo způsobit ve vesmírném řádu lidí, kteří tak rádi běhají za motýlky na vyhřáté louce a tak neradi je pouštějí do vyhřáté místnosti svého života. Hezká slova položena v dobry čas :-)