Architekturu po mámě, ale taky malíře impesionisty a ne jen na Montmartre, no jak jinak. Muziku... Mám to v hlavě v jednom příjemném chumlu. Taky hory a zámky kolem Loiry... a Alpy Snad jednou zase...
Já také. Francie - to byl objev! Jezdím tam pořád. Lidé! Krajina! Památky! Historie! Malíři! Sochaří! (miluju Augusta Rodina) atd. - co ty? Co ty tam máš rád?
No jo, do Francie, ne jen do Paříže, ale teď mi dochází, jak to mohlo vyznít. Koneckonců i do "nostalgie....Byl jsem mladší....atd
Horác, díky!
Kam by ses rád vrátil? Jestli do Paříže, naprosto chápu. Pařiž je droga, Paříž je návyková, její krása, její atmosféra, a vůbec - vive la France!
Zdravím,
nostalgie..., to je to slovo . Rád bych se vrátil.T
I ty na me pusobís magneticky,
zase jsem prisel (jak skoro vzdycky).
Koncím vsak procházku po Parí´zi,
smeruji do perin, oci se klízí.
krasna "blbustka",ostatne , jako vzdy a ne jen 'blbustky.
nostalgik, Diana!
:) vám to krásně přede nitě *****
Stvořitel, zaujatý prací,
zapomněl chvíli, zdá se mi,
že balanc má být na zemi
a pustil uzdu inspiraci.
"Mástrštyk!" dojatě si vzdych,
"té krásy!- a chybičky jen sporé.
Jak ale vyrovnat to skóré?"
Tak seslal pár básníků prokletých ;-)
do sladké Francie písní
hořkost mistr Villon vlil
studován ač byl a místní
osud jej málem oběsil
o pár století zas po něm
slinu prokletí tam pliv
Charles Baudelaire dýmem, ohněm
v bájích z hájů bez oliv
ty na Montmartru jako jiní
verši zdobíš pohlednici
sled náhod dal ti přítelkyni
úsměv, faleš neznající
pro srdce, duše čitý kov
v němž naděj, víra ožije
Verlaine pár vlídných přidá slov
že též je synem Francie
copak Francie!! Blani, nádherné verše.... T***
Nikdy jsem tam nebyla, ale díky Tobě jsem aspoň nakoukla. Moc pěkné.T*
Bombi - Já to něm vím. Ale! měl božskou jiskru poezie a jeho básně jsou sama hudba!
VH64 - Francouzi sice jsou černovlasí, černoocí, ale s kladenským osmahlíkem si je nespleteš ani náhodou! :-)))
Oběma dík za návštěvu
Verlaine byl alkoholik, narkoman, homosexuál a flákač. Kéž by byl téměř kdokoliv méně mrtvý, než on!
Tvoje verše jsou ovšem velmi kvalitní, pochopitelně tipuji!
Klobouk dolu!
Napadlo mě, jestli ti naši kladenští černoocí šarmanti taky tak dobře malují, zkusím se zeptat...
...asis jí udělala radost*
Martine, to je spíš reportáž než poezie, protože "un paintre charmant aux yeux noir" nakreslil mou podobiznu asi za 5 minut. Přesto je tak pěkná, že ji mám zarámovanou na zdi.
Děkuji za vlídné hodnocení :-)
krásnost, opravdu..nádherně zbásněná slova a krásná atmoféra. !!!
krásné věnování ..
naprosto přesně na nostalgické oživování
*
ta je překrásná, lehoučká a srdcová! :) *****
"šarmantní kreslíř černooký"
rýmy z teho lehce trčí, přesto právem tip toť strčím
Diano, moc se mi líbí :-) *
PecKer - děkuji za odkaz na stránky, ráda jsem si je prohlédla a ještě si zacetuji, je to nádherná a moc zajímavá oblast :-)))
vesu: je tam krásně, viď? http://cz.franceguide.com/dovolena-na-tema/aktivni-dovolena-a-p%C5%99iroda/auvergne/home.html?nodeID=2867
krasne...
"zjistíš, že Verlaine není mrtvý,
že verši podbarvuje scénu."
to je nádhera, Francie a hlavně Paříš jsou a už asi zůstanou mým nesplněný snem, děkuju za tyhle krásné verše, i když nejsou pro mě :-)
Diano, ještě se omlouvám, že jsem Ti zahltila diskusi svými stesky, které sem nepatří, což nedělávám, ale nějak to na mě padlo právě zde.
Diano, děkuji Ti za odpověď i za porozumění. Já jsem četla různě na internetu o všech místech, která popisuješ a jsou populární, ale o Francouzském středohoří skutečně jen minimum, turisté se zmínili jen okrajově, zatímco jiná místa popisovali mnohem podrobněji a také je i více fotografovali než jen celkové záběry a některé místní památky. Jsem přesvědčena, že ve Francouzském středohoří by bylo co fotografovat, určitě jsou tam zajímavé geologické útvary i kytičky - ty bych si z fotek určila.
Krajiny sopečného původu mají pro mě velké kouzlo a inspirují mě k tvorbě a studiu, takže stále hledám inspiraci a také hledám spřízněné duše, kterým tyto krajiny také učarovaly, s nimiž bych si mohla o nich popovídat :-)))
Zdravím Tě a přeji pěkný víkend :-)))
to je nádhernéééé....,moc děkuji
Frankofonní Diana vzdává hold městu, o jehož slečnách sepsal Nezval půl kila básní. Povedený hold. *T
Květoň -V Paříži jsem měla akorát na kafe, to nebylo drahé. pro mne Paříž - nepaříš :-)
vesu, zobrazilo se! Především děkuji právě za tvůj postesk. Jak ti rozumím! Projela jsem skoro celou Francii a v této oblasti jsem také byla. Ujišťuji tě, že jsou stejně krásná místa v Provence, Bretagni, Normandii, prostě Francie je úžasná! Ale jsem botanicky negramotná a tak ti nepovím, co tam roste. :-)
Jeanne-Marie má ruce plné síly a už nezdržuje Ninu. T*
pěkná je, určitě sestřičce udělá radost :-)) */
posílám fotku pohoří Auvergne, nevím, zda se zobrazí:
Jóó, Paříž - paříš!
Sama sobě synonymem.
krásná báseň, sestřička sluníčko bude mít radost :-))) TIP
Přiznám se, že Paříž, která je tak často opěvována, by mě vůbec nelákala. Vím o jednom krásném místě ve Francii, které bohužel asi nikoho neokouzlilo a nezlákalo k cestě - je to Francouzské středohoří - pohoří Auvergne. Ráda bych se o něm dozvěděla trochu víc kromě strohých geologických dat - třeba o květeně atd., ale moje pátrání je dosud marné. Omlouvám se za tento svůj postesk, tak nějak to vytrysklo jako láva... :-)))
Ale pozor, Paříž je návyková! Pro někoho hned napoprvé. ;-) Dík.
panečku!!! v Paříži jsem ještě nikdy nebyl, měl bych to napravit :o)