Dovedeš přesně napsat to, co máš na mysli. S tím já mám občas trochu problém. Krásně napsáno, navíc mám občas u dobré knížky stejný pocit - chci si konec domyslet sama... ale nakonec to stejně nevydržím a přečtu si ten autorův.
Ahoj. Nenech se otrávit rádoby hlubokomyslnými výkřiky do tmy některých kritiků. V galeriích taky potkávám mnohé "hlubokokřičící", kteří ve vystavených obrazech hledají to, co tam není. Tady jdou někteří kritici ještě dál. Chtějí, aby v Tvé povídce bylo něco, co tam být nemělo. V Písmákovi si listuji krátce, ale u některých kritiků se projevuje určitý snobismus, který bych se nebál nazvat degenerací vnímání reality. Nejkomičtější na tom však je, že ač snobové jdoucí po povrchu věci, tady se zavrtávávají do vlastních stihomamů svých úvah.
Mně se to líbilo, je to svěží, má to švih a dobrou, na dnešní dobu, bohužel, překvapivou pointu.
Zdravím Vojský
Takový jednoduchý příběh, který je založen na jednoduché černobílé zápletce. Proto to barevné rozuzlení nakonec rozusměje.
Děkuju a tip
Hezký! Budu doufat, že hrdina umře a dám ho do klubu :)
Dobrý nápad, dobře napsaný.
*
mě se to líbí moc, je to pěkně napsaný a má to šmrnc :o)
*
U dobrýho dílka by měl čtenář jen tušit ztvárnění konce, a ne ho hned celej vědět. Tady se to povedlo. Vůbec bych řekl, že ti konce jdou.
*
udělal jsi mi moc velkou radost, protože jsi to neukončil tak, abys mě překvapil, ale tak, jak jsem chtěl JÁ! Přiznávám, že jsem nevěděl
proč to nedočte, spokojil jsem se s obyčejným
že... :)
*
Mě se to moc líbilo, mohu to jen pochválit. Zajímavý námět a pěkný konec- ten jsem opravdu nečekal. TIP
Souhlasím se zuzuzuzu, že jak čtenář, tak hlavní hrdina je dost plochej a schematickej, vopravdu existuje víc možnostíˇkonce i vývoje, než v povídce je.
Trochu mě vadilo, jak často používáš ukazovací zájmeno ten, ta, to. Klasická chyba.
Líbilo se mi střídání realit čtenář/autor/hrdina jakoby v jedný postavě.
Je sice pravda, že postavy jsou takové schematické (ono jich tam ani moc není:))), ale u tak krátkého díla snad ani nic jiného chtít nemůžu a tahle povídka je zřejmě sepsána hlavně kolem myšlenky "velkorysého čtenáře", což je velice nosný nápad a tak by přílišné vykreslování postav bylo jen na škodu.
Navíc je to nápad veskrze originální a dobře vypointovaný, celkově je to velmi dobře sepsané, příjemné je rychlé přecházení mezi čtenářem, autorem a hrdinou a vůbec, co víc psát:)? Je to jasný *tip a poklona kandelábru (pokud se nemýlím, je to kus lampy, nebo ne?;)
jo, tohle mi sedlo
a tak tipnu :_)
zajímavá úvaha + nečekaný konec = tip
od prvních řádků si autor určil, že čtenář umře
snad mu smrt čtenáře připomene vlastní smrtelnost a zpropadenost vlastních myšlenek
třeba je autorova omezenost manifestována právě v těch úvahách o konci(o životě či smrti hrdiny), jakoby měl příběh jediné možné linie-ale nikoho tady nezajímá, že umění může být sahající dál?
ale závěr je samozřejmě velkorysí-protože?jeho dobrodinní autor se rozhodl pro život...
promiň, ale je to...hrozné?
sl.beauty:myslím, že ve škole(aspoň u nás) mají jiné nároky na analýzu, život je tak snadný oproti tomu teoretickému světu školství
MeTB: jo, supr oddechovka, ani nevim, proč se tolika lidem nelíbil biedermeier?
prostě znám taky lidi, co by zakázali takový věci publikovat(s tím samozřejmě nemůžu souhlait)))
Myšlenka je dobrá, gradovat v ději lze i lépe...ale celek dobrý...T
zuzuzu : hahaha, proč mám pocit, že tvá vážná kritika je spíš odveta za to, že se mi nelíbilo tvé veledílo :) jestli to tak je, je to dost ubohé...ale třeba se jenom míjíme.
jsem ten posledni kdo měl potřebu si tady chladit na někom žáhu, ale když už slušnost velí číst si taky jiný díla, když už je tam prostor pro názor, tak ho napíšu, bez toho, abych se nechal nějak strhávat vlastními emocemi,...
a je docela vtipný, že mi to píšete vy, že nedokážete napadnout náplň mýho textu, ale naopak se dětinsky štvete do jeho podstaty, hledáte v něm, a opakuju dětinsky, nějakou osobní zášť, jen protože se vám něco nelíbí, což je docela výstižný, ale pro písmák v šíleným procentu typický....
zuzuzu: moc nerozumím tomu s tou náplní a podstatou textu, pak taky nevím, jaký myslíš text a v neposlední řadě mám pocit, že zbytečně fňukáš a kňouráš. nikdo ti neubližuje. jinak bych docela uvítal nějakou konkrétnější kritiku a ne jenom chytrolínovské mlžení. děkuji.
"Byla to kýčovitá představa." ;-)
Opravdu v tom nejsou žádné převratné myšlenky, jen jakási konfrontace hlavního hrdiny se čtenářem - v tomto směru velmi zdařile napsané, jen to postrádá určitý náboj (něco co tvé čtenáře donutí, aby se při čtení tvé povídky zastavili a podívali se ven z okna - kde zrovna prší a někdo si hl. hrdinu hází na ramena ...)
Ale možná to tady nebylo tvým cílem. Každopádně umíš lepší.
Ale jo, libilo. Je to docela zajimava myslenka a me jde predevsim o zajimave myslenky. Ten konec není přespřílis vynalezavy, ale tak nejak *sedne tam, kam ma*, coz se pocita k dobremu. Zkratka takova oddechovka, kde ctenar nemusi prilis myslet, ale (a mluvim ted o sobe) docela dobre se pobavi a mirne se pousmeje. Navic, veta: tihle hrdinove ziji jen pro smrt je vyborna! :-) Tip.
Tom
Příjemná oddechovka.
Myšlenka se mi taky líbí. Pomýšlet na knižního hrdinu, jako na člověka, jehož osud má čtenář v rukou.
Bezva pointa.
Zajímavý nápad. Líbilo se mi to. TIP