no dyk sem to řikala .-) první poté °°°°°°
návratěnky, ty já ráda, líbí moc - T
tag z tohohle sem docela dost unešená, protože je to napsáno sqele... melancholická, s návratem do dáwných dětských let zakončená přítomností.... tleskám, sqelá spojení sou tam a na mě to opravdu silně působí....
NEJ
* a znovu a znovu....
Nicol...ta je ze života...a díky moc:-)
pampelíšky
jupíjahou
nostalgické
o dam si do nej.... ta je moc krásná... moc.... * * *
Jsem dorazila později... :) Dávám do oblíbených, musím o ní popřemýšlet. Ta atmosféra je šílená. T*
sonet ?
myslíš toho soneta
co je spíše popleta ?
epigon, permon, poetor
či chlapeček paleček ?
já creo nechápu, proč rozfoukáváš chmýří
a jiní se kaboní, pohledy netopýří...
jasně
klidně si píšeš krásné básně_:-) t*
moc pěkná ... i když ze začátku vypadá tak krásně nostalgicky a nakonec dojdeš úplně někam jinam . *
Nostalgická, křehká, dokonalá. Tip.
je malo veci co ma dojmu, ale toto... krasne.. *
se vším respektem k citům v básni projeveným nedokážu báseň pochválit; skoro mne to mrzí, ale bude to asi tím, že prahnu po hutnější obraznosti - možná jsem neprožil dostatečně klamavé dětství;
nemá tě co mrzet, Lyryku..co čtenář, to jiný názor...navíc ta věc nemá s dětstvím co dělat..ale děkuju za návštěvu:-)
:-)
smutná nostalgie
ještě žije
do srdíčka slil jsem slzy
tvé do mého amuletu
kropím jimi ráno brzy
záhon tužeb, záhon květů
dvě třešničky pod světříkem
v dívčím dospívání
nesou parfém Treselle Ike
k tancování k laškování
jediná tvá chvěje ústy
slza srdce stříbra z plechu
sestřička ji k sobě vpustí
do luk na své lože v mechu........sonet t*
díky, sonetíku..ty vždycky zahřeješ..:-)
Zoroaster, s tím souhlasím, ale pouze v případě, že by to bylo nesmyslné a pro efekt nalepování slov na sebe.. to se dá dobře rozpoznat, je hrozně okaté když je jediným úkolem básní, či samostatných formulací, líbit se .. bez důrazu na sdělení..
tady to tak necítím.
ostatně crae to pod tebou uvedla - tak to v tu chvíli cítila - proč by si zakazovala napsat to právě takhle.. pak by to přece byla křeč..
Je to silná báseň, zprvu jsem myslela, že to je jen hra se slovy, ale pak mě další sloky vtáhly do děje a konec se nedá ani slovy popsat, říct povedené je slabé slovo,t
Zoro...já nechci polemizovat o tom, jak je a nebo není správně vyjádřit pocit, ale věř mi, že takhle jsem to cítila a cítím. Není to o tom, že bych nemohla najít jiná slova...slova se hledají velmi lehce, ale je to o tom, že toto jsou mé pocity a ačkoli s nimi nemusíš souhlasit a mohou tě dráždit a snižovat účinek básně, já jsem to napsala přesně tak, jak to u mě je. :-)
peknucke.....*
Peto to cital?
nečetl, cmuki...on si to určitě přečte, až sem přijde..možná o víkendu se staví, když bude pršet a nepůjde s klukama ven:-)
jo, takovýhle já můžu ... hodně a vždycky ***
Zoroaster, já bych naopak řekla, že hezky uchopeno je to tak, jak to tam je..
"mým snům
se nezdávaly noční můry"
v podstatě vyzdvihnutí těch snů někam na naši úroveň, že nejen my vnímáme sny, ale i sny vnímají to co nám přenáší..
samozřejmě, že když se na to podíváš čistě racionálně, smysl to nedává.. ale smysl netřeba hledat všude..
děkuju, dis...měla jsem na jazyku nějaké vysvětlení, ale nedokázala jsem je utřídit do myšlenek...děkuju, že jsi to udělala za mě..:-)
a při panáku
sypaly se tužky z aktovek
obdivuju Tvé umění . . .
jak Ti vše drží spolu a zbytečně nikde nic netahá za uši . . .
a báseň samotná je smutná až bolí . . .
Lasy*
Tak tohle je moc krásný! TIP
Zoro, díky, světřík jsem si přepletla, ale sny nemůžu...patří tam takhle...:-)
Krásná, vážně moc, myslím, že si jí dám do svých nejoblíbeněnších *T
Na začátku sem tam pousmání, protože panáka kreslil křídou na chodník snad každý a bylo to pěkný, protože noční můry ještě tvrdě spaly a nelezly do snů.
Konec jakoby hodně násilím a velmi, velmi široce oči otevřel.
**** Čtu tady většinu věcí, ale málokdy mě něco tak položí jako tato báseň.
Neskutečně nostalgická a obraty jsou výborné!
Děkuju!
vzpomínky jsou vázané na drobné motivy života, hravé jemné a v závěru bolí, moc líbí*
nemůžu si pomoct, po tom všem co jsem tu přečetl, máš ještě jeden tip
synáčku...děkuju..někdy je těžké říci lidem to, co bychom chtěli a já to asi neumím říci jinak než takhle..:-)
dis...mé oči byly dlouho zavřené a měla jsem přesně tyhle pocity, které jsi popsala, když jsem je otevřela..ten konec...
WOW! Ta se ti vazne povedla. TO bylo poteseni cist! Takove pohlazeni, krasne, teple, smutne.....od srdce!*****
to bylo včera
když z očí jeho dcery
padal ten promarněný čas
aby se staré jizvy otevřely
moc bolavá...
vidíš, jak rychle odtud utíkám..i avi jsem zapomněla:-)
Pěkná, rozvláčná, houpavá, konejšivá i smutná. T
PS
avi
Moc povedené. Mnich ti žehná a posílá tip za ty ztracené časy...
Mnich mi dal tip a požehnání? :-)
Není co dodat. Jen další TIP...
chtel jsem dat tip, ale zrovna to zase spadlo, takze jsem se vratil a davam ted :o)
Já Tě nečetla, i když vím, že tu jsi ... a to je chyba. Moc líbí - Jak Elyn podotkla /bolavá/, mně příjde něžná a hravá a tak všechno dohromady - zasloužila by si hezkou kritiku - dlouhou a zastavenou na každém řádku, já toho schopna nejsem, ale zažrala se mi.*
asi nejspíš bez kometáře řekl bych ...
worry, já sice zaškrtla, že stojím o kritiku, ale jsou mi milejší kritiky, které tu mám než ty odborné a jsem ráda, že oslovila...děkuju:-)
JiKo...stejně jsi přišel a já jsem ráda:-)
Ne - e, já měla na mysli tu takovou dlouhou, u které víš (Víš ...), že člověk nad tím přemýšlel a která jakoby ti z tužky vypadla a přitom si myslíš, že ti ten dotyčný opisoval ze sešitu nebo z hlavy ..., ale to nic. Prostě se líbí, punkt. Jo, a tím nechci říct, že když někdo napsal řádek nebo víc či míň, tak nepřemýšlel. A pšš, tady se má mlčet a nechat dílo mluvit. Teď si protiřečím, ale když ono je někdy všechno tak těžký a složitý; úsměv.
Jsi jako Wilém Tell.....japko je přesně děravé uprostřed, takže trefa do ohryzku :-)
JiKo, někdy mám problém ti napoprvé porozumět, takže chci říci..jsem ráda, že ses vrátil:-)
To je moje chyba. Chtěl sem říci že jen tiše mlčím a poslouchám :-)
Hele, JiKo a když ty mlčíš, nejsi nemocný?:-))
No může se to tak zdát. A dle zdejšího establišmentu píši kritické humoresky a tak nechci být za trapného.... :-)
Nicméně zde není co fakt dodat.
Eště je možnost že sem pusou spadl do medu :-)
u mě nejsi nikdy za trapného, hele..takže tady kdykoli můžeš střílet ostrejma:-)))
"a při panáku
sypaly se tužky z aktovek..." Určité věci jsou natolik typické, že člověka přenesou okamžitě v čase tam, kam je potřeba...a tady do dokonale funguje...
Pampelišky jsi použila fantastickým způsobem ...
Ale nejkrásnější je ten poslední odstavec...který po přečtení tak nějak vidím v mlze...přes (nevím proč) orosené brýle...možná bych měl i klečet...rozhodně však mlčet...a po špičkách se vzdálit...
(Ten poslední odstavec vnímám jak sousoší...jak pietu...jak pláč...)
Je vážně nádherná...
T