tady ve Spanelsku chodim skoro cely rok nekam ven nebo do nekurackych restauraci, tak me koureni vadi min
zakoureny obleceni jsem vetral jen jednou - to jsem byl ve slovenskem baru nedaleko Sagrady Familie :-)) - tady by se ze me bojovnik proti koureni asi nestal :-)
Jsem sice také svátečním nekuřákem, nicméně nesnáším bezohlednost.
Důsledky příliš radikálních zákroků je však třeba domyslet.
Uvědomme si, že naši pra-pra-prapředkové nekouřili, nechlastali,
žili v naprosto čisté, panenské přírodě a dožívali se v průměru čtyřiceti let.
Proto vás prosím, promyslete změny důkladně.
Nechci umřít mladý a zcela zdráv.
Petr_Pan, Toxman - díky za čtení!
Nijak to na mě nezapůsobilo, ale svůj účel by to nejspíš splnilo :).
Tak jsem si - jak mám ve zvyku - vytiskla něco z Písmáka a cestou domů, v parku na lavičce, jsem si ke čtení připálila nezbytnou cigaretku. Tak jen abys tu měl taky nějakej příspěveček od kuřáka..
Ve všem souhlasím, neměli bychom obtěžovat ty nezávislé. Donedávna jsem byla zapřisáhlý nekuřák (a to už mi není dvacet) a naučila jsem se hulit jen za bukem nebo z okna, abych své blízké nezklamala svým selháním :)
A o tom to je - ani by mi nepřišlo, že bych si nemohla zapálit v nějakých veřejných prostorách, takže si myslím, že je to jen a jen na zvyku, ve které situaci se naučíte kouřit. A pokud se zavedou protikuřácké hospody, lidi kouřit nepřestanou, spíš přestanou chodit do hospod, jenže to už je jejich problém.
Jinak jsem se pobavila, jako vždy a tip.
Díky! Mám radost, že jsi se stavila. Zrovna jsem koukal na nějaký pořad, jak to snašejí v Irsku. Tam klesla spotřeba cigaret i alkoholu, ale lidi do hospod chodit nepřestali. Jen kouří venku před nimi.
Přestanou navštěvovat zařízení změněná na nekuřácká a začnou chodit tam, kde to ještě zavedené není.
Ale těm Irům holt už nic jinýho, než podupávat venku, nezbývá. A fakt tam klesla spotřeba? Já například věřím, že ať by se cigarety zdražily jakkoliv, silní kuřáci, a že jich je, budou ochotni zaplatit za ně jakoukoliv částku (samozřejmě pokud nepřekročí jejich příjem).
Hele a zajímala by mě od Tebe, coby medicinmana, ještě jedna věc a asi trošku odbočím. Dá se marihuana srovnávat s alkoholem? Já bych řekla, že zrovna marjánka je vůči alkoholu, cigaretám a jiným legálním drogám neprávem utiskovaná..proč? Řekla bych, že je zdravější než třeba nějaká hopsinka, která dokáže napáchat kdejakou paseku...
Já si myslím, že marihuana nemá mezi zdravotníky zásadní odpůrce ;.) Může sice akcelerovat některé psychické poruchy, ale problém je spíš společenský. Na druhou stranu musím říct, že se o tohle moc nezajímám a tudíž se v tom neorientuju. Ale jestli někdo pije pochybný denaturáty, nebo kouří jedno cígo za druhým, tak si podle mě škodí víc. Neznám nikoho, kdo vykouří 40 marihuanovejch cigaret za den, ale znám hodně co vykouří 2 krabky normálních cigaret. Měl jsem hodně pacientů těžce nemocných kvůli alkoholu a cigaretám, ale kvuli marjánce jen pár ambulantů.
:-) Zkus si zadat na internetu kouření. Tabákové výrobky jsou asi třetí nebo čtvrté... Kouření nikoho nepálí..
Vaud: kdyz jsem hledala slovo pusinka, vyjel mi obrazek se rtama az nekde na paty radce...:)
Jo, přesně to by mohl být způsob... kouříš? kuř, ale zadarmo tě nikdo léčit nebude...
ty myšlenky se mě líběj, jen nevím jestli to je splnění tý úvahy..
J_C měly tam být zprávy za poslední 2-3 měsíce
1. Poslanecká sněmovna opět nerozhodla
2.u nás zemře na následky kouření 50 až 60 lidí.
3. Za loňský rok se u nás vykouřilo 25 miliard cigaret
4. Letos v únoru publikovali Doll a Peto další analýzy
5. tento měsíc studie o rizicích pasivního kouření
6. Marcos Kyprianou, který v ulicích Bruselu propagoval
7. protikuřácká opatření v Itálii
- tak takovejch 7 zpráv jsem tam zapracoval. To by mělo stačit. Pan šéfredaktor chtěl, aby to začínalo slovy "v mediálním hledáčku nám uvízlo", ale nakonec uznal, že je to konina. Takže asi to účel splnilo.
Terpsi, ondrech, Canni - díky! Taky to vidím bledě s tím schvalováním nějakého zákona omezujícího kouření u nás...
Ten závěr je dost dobrej. Ale celý je to působivě napsaný ;-)*t
Kytiii -jestli založíš protikuřácký spolek, zcela jistě se k Tobě přidám.
Nesnáším tu bezohlednost kuřáků, navíc kouření samo o sobě mi připadá naprosto zbytečný, nicnedávající, stupidní. Jestli si někdo myslí, že vypadá sexy se žvárem v puse, tak to se hluboce mýlí. Už je mi špatně z těch frjeříčků a kočiček s Marlborem bez filtru v levým koutku..
Co se týče dílka, skvěle napsané, jednoznačně *T*
smutný je, že oni si to doopravdy myslí...
Stačilo, aby se zeptali bronchitickejch padesátníků se žlutým bělmem, žlutými zuby (z druhé strany dokonce černými, jak si tam po léta denně přidávají po kouskách dehtu), žlutými prsty se žlutými nehty, jestli by znova začali kouřit, kdyby tenkrát věděli, co ví dneska (tj. že budou nemocní, unavení, nechutní a odporní, a že budou tak závislí, že nebudou moci přestat)... 90 % kuřáků se Ti přizná, že by znova nezačali... Ale co zmůže slabá vůle... Slabí byli již tenkrát a slabými zůstanou navždy...
Podle MF Dnes (www.idnes.cz) zemře na následky kouření každý 10.člověk a v roce 2030 to již bude každý 6.! V Česku ročně kvůli tabáku zemře 18 tisíc lidí. Léčba onemocnění z kouření spolkne v západní Evropě až 12 procent nákladů na zdravotnictví. Pasivní kouření zahubí v Česku ročně až dva tisíce lidí, v zemích Evropské unie umírá na vdechování cigaretového kouře ročně 22 tisíc nekuřáků. Tabákový kouř je jednou z příčin náhlého úmrtí kojenců. U dětí zvyšuje riziko zápalu plic a zánětu středního ucha. Je příčinou i desetiny dětských leukemií. Dlouhodobé pobyty v zakouřených místnostech způsobují nekuřákům katary cest dýchacích, nádory plic, infarkty. Podle Martina Škapíka ze serveru Nekuřte.cz sahá v České republice po cigaretě více dětí než dospělých. "Podle údajů WHO, Ligy proti Rakovině a jejich porovnání můžeme říci, že v Praze kouří téměř 50 procent dětí ve věku od 12 do 14 let," poznamenal v on-line rozhovoru.
Mě se jako jedno z nejzajímavějších pozorování jeví to ohledně kouření-vzdělání...
Nejvíce kuřáků je v EU mezi nezaměstnanými (54 %) a dělníky (51 %).
Nejvíce kuřáků je mezi lidmi se základním nebo učňovským vzděláním. Následují středoškoláci a tradičně nejméně kuřáků najdeme mezi vysokoškoláky... Čím to asi bude? Že by rozsáhlejší mozková kapacita si snáze uvědomovala zbytečnost této nesmyslné smrti?
To je asi vše... teda ode mně...
Mno, Kytiii, pěkné a záslužné, ale zbytečně emotivní a hlavně s hrubkami.
A ten poslední vývod s inteligencí je už úplně mimo .. :-)
Nicméně jsem na Tvé straně ... viz výše ...
nejsem mimo... (tedy hrubky jsem si nekontrolovala)... ale všechny ty údaje jsou ze serveru www.idnes.cz... takže leda, že by nás Mladá Fronta krmila nesmysly, čemuž v tomto případě absolutně nevěřím... a díky, že seš na naší straně...:o)
Tvá vděčná nekuřačka :o)
Já jsem pro, aby si každý kouřil, jak chce, ale nesmí
1) omezovat ostatní
2) ohrožovat své narozené či nenarozené potomky
3) měl by si připlatit na léčbu nemocí, které si svým kouřením
způsobil, protože teď to platíme všichni ze společného. Jak k tomu příjde někdo kdo má třeba cukrovku, za kterou nemůže a musí doplácet na léky, když člověk co má nemoc způsobenou kouřením je má zadarmo. Tenhle princip solidarity mi není jasný.
Kytííí - díky za avi, jsem také nekuřačka
Vaud - díky za avi, souhlasím
orál do toho nespadá, že ne:-)))
fuuuj...zase jsem se nechala unést:-))
tip jako vyšitej!
Oukrop? Ovar? Jelítka? Já se při zabíjačce vždy zraním (podle hesla masochista maso chystá), tak se této lidové zábavě aktivně vyhýbám.
Velice potřebný počin, pěkně a poutavě napsáno, stále čekám, kdy v našem městečku najde někdo odvahu a otevře nekuřáckou restauraci, znám spousty lidí, kteří by tam jistě rádi chodili. Já jsem zarytý nekuřák, čím dál víc nesnáším kuřáky, že jsou tak sobecký a nám ostatním ubližují na zdraví a ještě se cítí šikanovaní a odíraní o prašule, které dají za drahý cigarety. Vůbec si neuvědomují, že jejich práva končí tam, kde začínají práva ostatních. V restauraci v poledne vesele se kouří jiným do talířů, hlavně ženy, to jsem v poslední době vypozorovala, že muži přestávají kouřit, začali se bát o život, ženy hulí jako fabriky, tak nějak nešlukují, ale ten dým posílají nám nekuřákům do éteru. Nikdy jsem si nemyslela, že některá skupina obyvatelstva bude ve mne vzbuzovat takovou averzi. Ať se sami zabíjejí, je to jejich volba, ale mne a ostatní nekuřáky ať do toho netahají !!!!!!! Nejvíc šílím, když vidím tatínky a maminky, jak tahají děti a mimča do zakouřených hospod, hulí nad kočárkama....jejich byty jsou denodenně v cigaretovém oparu...
P.S.
Uff, to jsem se zase rozzlobila, chodím vpoledne na obědy do restaurací na stravenky a syasky, nemám jinou možnost stravování. Restauratéři(nemyslím stavitelských a jiných uměl. děl) se bojí upozornit kuřáky na vývěsky, které jednoznačně zakazují kouření po dobu oběda. Bojí se o kšefty, je to pochopitelné, tak musí nastoupit zdravý rozum a zákony, které repektují práva všech.. Doufám v koutku srdce, že jedinou z mála výhod vstupu do EU bude nařízení nekouření ve společných prostorách i u nás. - T***********, tolik hvězdiček jsem ještě nikdy nedala :-))))))
ty jo, já nevim. Sem teda docela silnej kuřák a když si představim, že bych si v hospodě u pivíčka nemohl dát cigárko, byl bych docela spruzenej. V poslední době se ale objevují nekuřácké hospody a v tom bych viděl řešení spíš. Nekuřáci do nekuřáckých a kuřáci do kuřáckých...
Mě by se zákon, omezující kuřáky nelíbil:-(
Nicméně coby glosa mi to přijde dost kvalitní a ač stebou nemohu souhlasit, za zpracování si tip zasloužíš...*
* ...fajn napsaný, dobrá paralela s omezením rychlosti...
Tak nějak na sto procent souhlasím s Markel... Jsem tak afektovaný nekuřák, který nenávidí cigaretový dým, že bych měla skoro založit nějaké hnutí... ačkoli by bylo stejně přehlížené jako všechny ostatní...
Všem se přiznávají nějaká práva, jen mi nejde do hlavy, proč těm, kteří otravují život ostatním, se jich přizná víc... Jsme to opravdu divný stát. Chráníme nemakačenky, zloděje i kuřáky... Vypadá to, že si neumíme vážit života. Nikdo z nás...
Ano, každý má právo si zemřít způsobem, jaký si sám zvolí. A když si zvolí pomalé sebezabíjení cigaretami (musí to být předně velký masochista), je to jeho boj. Ale proč by mě měl dotyčný usurpovat na mých právech... Nedovedu vysvětlit. Proč nikdo nehájí taky má práva.
V kanceláři jsme dávno zakázali kouření na pracovišti. Kupodivu klesla spotřeba cigaret jednotlivých pracovnic... a zvýšila se jejich produktivita práce... Často přicházím do styku s osobami, kterým není nic svaté a snad na protest všemu (snad aby byli zajímaví, snad aby ukázali, jak jsou jim všichni u pr....e), nerespektují veřejné zákazy... možná si kopu pod sebou hrob, ale nikdy je nenechávám bez povšimnutí... a i kdyby jim to jen mělo zkazit pár minut, nebo chuť jejich milovaného zabijáka... řeknu jim do očí, co si myslím...
Takže až vás v metru s cigárem v koutku zastaví vzteklá saň, budu to nejspíš já... a bez nejmenších výčitek svědomí (bez ohledu, že bych se mohla spálit)... vám ji s radostí vyrazím z pusy... protože tohle se nedělá...
To je vše přátelé...*
tip a výběr, protože si zaslouží text pozornost. Ta zpráva o padesátiletém výzkumu kuřáků mezi britskými lékaři je výmluvný.
Pokud jde o náš Parlament, je to bída. Obdobné je to se zákonem o registrovaném partnerství. Hold,nedorostli jsme poznání, že nežijeme osamoceně, že v našem okolí jsou lidé i s jinými prioritami a že mají na ně přirozené právo a že respekt tohoto práva nás nijak dramaticky neomezí.
Jasná páka. :-)
Někde jsem to už, tuším, psal : v Irsku byl málem putykářský převrat, když se měl zavádět zákaz kouření na pracovištích - tudíž i v knajpách (t.j. pracoviště obsluhy).
Ale nebylo jim to nic platný, zákonodárci vytrvali.
No a jak to dopadlo ? Návštěvníků neubylo, jen čoudící zoufalci musí mazat na vzduch, když chtějí snížit obsah kyslíku v plicích .. :-)
P.S. Někdy lituju, že nejsem kuřák. Strašně pěkně bych si v práci odpočal - ty kuřácké desetiminutovky pér hodina u šlukujících kolegů musí být děsně fajn.
A já jak blbec dělám celou pracovní dobu ... zkusím vymyslet pijácké pauzičky ... snad se to ujme .-)
T.
jo, pěkně napsaný... ti kojenci mě zbourali.. a jinak souhlas.
Gagio - na bolavý záda je dobrá kalanetika a orientální tance - obojí zpevňuje zádový a "přidružený" svaly a v tom je zakopanej pes. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit.
;)
no, hlava děravá (na to asi nic nepomáhá :)) jsem nedala ten tip :) Tak teď.. *
Elyn:no, o tech brisnich tancich jsem cetla, ale ziju na docela malinkym meste a nic trakovyho tu neni...:)
Ale diky za doporuceni, myslela jsem si, ze je to blbost...
není to blbost a pokud vím, tak COT (www.orientalnitance.cz) se pomalu dostává i do maličkatých měst.
Nejsem v tom žádná hvězda, ale od té doby se zádama nemám problém... a že mě bolely docela fest. Navíc, pokud jde o kalanetiku, těch pár základních cviků se dá cvičit i doma a "jak na to" najdeš určitě i na netu.
:)
Přátelé děkuji všem za vaše názory a komentáře!
flétnista - jsem zvědav na zpracování dárcovství krve
Markel díííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííík! Mě ta bezohlednost kolikrát štve taky!
Empty - cením si tipu o to víc, že se mnou nesouhlasíš. V tom se pozná formát. Takže smekám a zdravím.
Slůůůňo - dnes jsi vysvitlo :-) asi první tip od tebe, ne? Zatím jsi mě jen klubalo. Díky!
Kytiii - ty ses rozjela! Myslel jsem, že se Ti zapalujou jen lejtka, ale ty seš zapálená celá! A připravená k hašení cigaret :-)
a2a2a - já jsem tomu prof. Petovi tlumočil kdysi v Itálii, aniž bych věděl o koho jde. To jsem se dozvěděl až celkem nedávno. A ten druhej borec - 91 roků a píše vědecký publikace, který mají hlavu a patu! To má z toho, že přestal asi ve 31 letech kouřit.
Delahaye - mě to uvádějí pacienti jako důvod, proč začali kouřit. Šéf chodil s ostatníma na cigárko a nekuřáci zůstávali makat...
Elyn díky! Hned se jdu podívat na břišní tanec!
Vaud: To ne, Slůňo si jen chce zanechat jistou porci tajemnosti:) & tudíž nežvaní o všech svých tipech :o)
mmch břišní tance jsou super – meditace v pohybu
Jo, jo! Tradičně vtipná a navíc na moje oblíbený théma.. brw, úplně nejlepší je, když si někdo zapálí ve frontě na autobus - bod navíc za každej kočárek v kouřový vlečce ;-) *
hele, pěkný, hlavně hláška celkem málo kouřící kojenci...***TIP jak vyšitej
dobre napsany...
vazne. Jinak nez ostatni antikuracky clanky. Poutave, duvtipne.
jo
t
gabio díky! Musím každé dva měsíce napsat článek na nějaké zdravotní téma, které zajímá lidi. Budu vděčný za náměty!
Zkus bolavý záda. Ta zajímá me:)))
Nebo jeste lip...co je pravdy na zahranicni treba orientalni medicine a tak
Dělám s doktorem, který se živí tradiční čínskou medicínou, tak já už mám z těch čajů a vonných tyčinek nažloutlou kůži :-)
kdybych řekl, že ne, tak mě upíchá akupunkturníma jehlama :-)
:)))tak mezi nama...pomaha?:)))
ja mu to nepovim...
já fakt nevím, asi na něco jo (mám taky zkoušku z akupunktury :-)) rozhodně to neškodí. Některý akupresurní body běžně užívám, tak vím, že mi to funguje. A třeba na hubnutí (chci zkusit), proti kouření, nebo na některé neurologické záležitosti a podobně si myslím, že je to skvělý.
ty jsi normal pravidelnej kurak?
Jaks na to přišla? Ne nejsem! Jsem nekuřák a sem tam si dám doutník, když je důvod k oslavě nebo tak. Proč?
Skvělé.... velmi dobré připomenutí zákonu o omezení rychlosti jízdy v obci... TIP a V
A třeba na hubnutí (chci zkusit), proti kouření, nebo na některé neurologické záležitosti a podobně si myslím, že je to skvělý.
napsal jsi tohle, tak to vyznelo jakoze kouris...
Ne jen tloustnu. A tloustnoucí se stébla chytá, tak chci zkusit i akupunkturu. :-)
Já bych to spojil s nějakou ekonomickou pobídkou...kdyby z dvaceti hospod ve městě byly tři nekuřácké, kdo tvrdí, že by zkrachovali? Já a mnoho jiných bychom schválně šli právě do té nekuřácké... to ale není záležitost zákona, nýbrž podnikatele, který něco takového pochopí a půjde do toho...
Se zákonem to vidím bledě... u nás holt kouří hrozně moc lidí...chtělo by to nějak snížit společenskou prestiž kouření. A zdražit cigarety. A pořádně. Kdyby dnes stála krabička sto padesát korun, teprve bychom byli na poměrné úrovni krabičky a výplaty v roce 1989.
U nás je kousek jedna nekuřácká. Nechodím tam, protože se mi tam moc nelíbí interiér. Druhou mám hned pod domem a tam chodím jen v létě na zahrádku, protože jinak to oblečení musím dva dny větrat na balkóně. Nehledě na to, že mi tam slzí oči a špatně se mi tam dýchá. Já si myslím, že pouhý zdražení nestačí (ač mi je sympatický).
Asi založíme labužnický koutek. Já jsem měl za posledních 14 dní takové dobroty, že nemůžu ani naznačovat... Ale mám usedavé zaměstnání, tak neodčiním
No myslím, že naši politici vymyslí něco co bude stát za H...nám nekuřákům to nepomůže, protože většina politiků kouří a je to na jejich myšlení dost poznat, protože to pociťujeme všichni. No a ta naše ministrině Miládka tak ta je...raději nekomentovat. Náš chirurg se o ni teď ve čtvrtek vyjádřil jako o soudružce, která vymýšlí je samé píčoviny. Možná víš o co go...teď to vešlo v platnost
cibule a česnek jsou fajn, jen máš asi málo kamarádů
Já to bohužel budu psát do plátku, který bude paní ministryně zřejmě taky čítat... ted´mě napadlo, jestli existuje MINIstryně, tak musí být i nějaká MAXIstryně.
možná ministrie a maxistrie :-)