Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Příležitostným pasivním kuřákům

Výběr: vesuvanka, a2a2a
19. 03. 2005
23
2
8683
Autor
Vaud

Mám za úkol napsat glosu/úvahu/fejeton na zdravotnické téma z informací v médiích za posledních 2-3 měsíce. Do časopisu pro lékaře. Jo a taky jsem tam využil svůj plonkový citát. Militantním kuřákům se přiznávám k občasnému kouření doutníků a vodní dýmky.

Poslanecká sněmovna opět nerozhodla o protikuřáckém zákonu, který leží v Parlamentu už dva roky. Předseda legislativní rady vlády Bureš jeho aktuální znění označil za paskvil. Ministryně zdravotnictví Milada Emmerová dala Burešovi za pravdu… Tato zpráva se objevila v minulém měsíci v médiích. A argumenty zákonodárců? Prý tím, že se zakáže kouření v restauracích, se stejně neomezí počet kuřáků. Nevím jak aktivních, ale pasivních zcela jistě ubude! Počítají se vůbec pasivní kuřáci mezi kuřáky? Všímá si jich někdo? Vyplňujete někdy dotazníky s rubrikou kouření? A píšete „nekuřák“ nebo  „příležitostný pasivní kuřák“? Pokud jste někdy byli v restauraci, tak vám nic jiného nezbývá. Jak  vysvětlíte servírce, že onemocněla chronickou bronchitidou ač sama nekouří? Riziko povolání? Nemáme snad již dost  důkazů o škodlivosti aktivního i pasivního kouření? Denně u nás zemře na následky kouření 50 až 60 lidí. Za loňský rok se u nás vykouřilo 25 miliard cigaret. Šest cigaret na osobu a den. A to včetně celkem málo kouřících kojenců.

 

         Pasivní kuřáky bohužel statistiky nepočítají. Nevím jestli je to vina statistiků. Jedním z mála, které znám osobně, je profesor Richard Peto z Oxfordu. Toho z nedostatku zájmu o kuřáky jistě vinit nemohu. Profesor Peto byl za své práce o kouření spolu s R. Dollem dokonce povýšen do  šlechtického stavu. Sirové Peto a Doll jsou legendy nejen ve Velké Británii.  Sledují britské lékaře již od roku 1951 a na tomto vzorku populace se snaží poskytnout důkazy o škodlivosti kouření. Daří se jim to víc než dobře. „Kuřáci cigaret umírají v průměru o deset let dříve než nekuřáci," tvrdí  jednadevadesátiletý profesor Richard Doll, který je objevitelem vztahu mezi kouřením a rakovinou plic. Letos v únoru publikovali Doll a Peto další analýzy. Jsou o kouření a jako tradičně i o rakovině. Také pasivní kuřáci se v březnu dočkali. V USA vyšla  tento měsíc  studie o rizicích pasivního kouření na vznik karcinomu prsu.

          

                   To Evropa prý přitvrdila v boji proti kouření. Aspoň to tvrdí evropský komisař pro otázky zdraví Marcos Kyprianou, který v ulicích Bruselu propagoval „Život bez tabáku“.  Od letošního ledna vstoupila  v platnost  i razantní protikuřácká opatření v jinak tradiční kuřácké velmoci, jakou je Itálie. Je tam zakázáno kouřit v restauracích, barech, úřadech a továrnách. A co u nás? Obáváme se, že by poklesly tržby v restauracích? Hrozí snad, že bychom přišli o své světové prvenství v pití piva? Nebo se poslanci strachují, že přibude zápalů plic z kouření venku před hospodou? Tady bude asi zakopaný pes!

 

         Tak nevím… Máme-li ministry stínové, pak ti  co nám vládnou, jsou zřejmě ministry osvícenými. Doufám, že jsou natolik osvícení, aby připravili kvalitní zákon, který bude chránit zdraví všech občanů. To prý stát dělá. Nebo aspoň má dělat A mělo by se to týkat i těch, kteří inhalují cigaretový kouř nedobrovolně. A myslím, že by to mohlo být na stejném principu, jakým se omezuje rychlost v obci na 50km/h. Ta se přece netýká jen řidičů aut. Snížením rychlosti neubylo motoristů ani se nesnížil prodej aut.  Zato přežilo víc chodců.


2 názory

Vaud
19. 11. 2008
Dát tip
tady ve Spanelsku chodim skoro cely rok nekam ven nebo do nekurackych restauraci, tak me koureni vadi min zakoureny obleceni jsem vetral jen jednou - to jsem byl ve slovenskem baru nedaleko Sagrady Familie :-)) - tady by se ze me bojovnik proti koureni asi nestal :-)

Jsem sice také svátečním nekuřákem, nicméně nesnáším bezohlednost. Důsledky příliš radikálních zákroků je však třeba domyslet. Uvědomme si, že naši pra-pra-prapředkové nekouřili, nechlastali, žili v naprosto čisté, panenské přírodě a dožívali se v průměru čtyřiceti let. Proto vás prosím, promyslete změny důkladně. Nechci umřít mladý a zcela zdráv.

basnikalex
22. 06. 2005
Dát tip
tak to sedí tip

Toxman
16. 05. 2005
Dát tip
Ano :)*

Vaud
16. 05. 2005
Dát tip
Petr_Pan, Toxman - díky za čtení!

Petr_Pan
03. 05. 2005
Dát tip
dík za tohle .. TIP

johanne
01. 04. 2005
Dát tip
Nijak to na mě nezapůsobilo, ale svůj účel by to nejspíš splnilo :).

Tak jsem si - jak mám ve zvyku - vytiskla něco z Písmáka a cestou domů, v parku na lavičce, jsem si ke čtení připálila nezbytnou cigaretku. Tak jen abys tu měl taky nějakej příspěveček od kuřáka.. Ve všem souhlasím, neměli bychom obtěžovat ty nezávislé. Donedávna jsem byla zapřisáhlý nekuřák (a to už mi není dvacet) a naučila jsem se hulit jen za bukem nebo z okna, abych své blízké nezklamala svým selháním :) A o tom to je - ani by mi nepřišlo, že bych si nemohla zapálit v nějakých veřejných prostorách, takže si myslím, že je to jen a jen na zvyku, ve které situaci se naučíte kouřit. A pokud se zavedou protikuřácké hospody, lidi kouřit nepřestanou, spíš přestanou chodit do hospod, jenže to už je jejich problém. Jinak jsem se pobavila, jako vždy a tip.

Vaud
30. 03. 2005
Dát tip
Díky! Mám radost, že jsi se stavila. Zrovna jsem koukal na nějaký pořad, jak to snašejí v Irsku. Tam klesla spotřeba cigaret i alkoholu, ale lidi do hospod chodit nepřestali. Jen kouří venku před nimi.

Přestanou navštěvovat zařízení změněná na nekuřácká a začnou chodit tam, kde to ještě zavedené není. Ale těm Irům holt už nic jinýho, než podupávat venku, nezbývá. A fakt tam klesla spotřeba? Já například věřím, že ať by se cigarety zdražily jakkoliv, silní kuřáci, a že jich je, budou ochotni zaplatit za ně jakoukoliv částku (samozřejmě pokud nepřekročí jejich příjem). Hele a zajímala by mě od Tebe, coby medicinmana, ještě jedna věc a asi trošku odbočím. Dá se marihuana srovnávat s alkoholem? Já bych řekla, že zrovna marjánka je vůči alkoholu, cigaretám a jiným legálním drogám neprávem utiskovaná..proč? Řekla bych, že je zdravější než třeba nějaká hopsinka, která dokáže napáchat kdejakou paseku...

Vaud
30. 03. 2005
Dát tip
Já si myslím, že marihuana nemá mezi zdravotníky zásadní odpůrce ;.) Může sice akcelerovat některé psychické poruchy, ale problém je spíš společenský. Na druhou stranu musím říct, že se o tohle moc nezajímám a tudíž se v tom neorientuju. Ale jestli někdo pije pochybný denaturáty, nebo kouří jedno cígo za druhým, tak si podle mě škodí víc. Neznám nikoho, kdo vykouří 40 marihuanovejch cigaret za den, ale znám hodně co vykouří 2 krabky normálních cigaret. Měl jsem hodně pacientů těžce nemocných kvůli alkoholu a cigaretám, ale kvuli marjánce jen pár ambulantů.

Vaud
22. 03. 2005
Dát tip
:-) Zkus si zadat na internetu kouření. Tabákové výrobky jsou asi třetí nebo čtvrté... Kouření nikoho nepálí..

gabio
22. 03. 2005
Dát tip
Vaud: kdyz jsem hledala slovo pusinka, vyjel mi obrazek se rtama az nekde na paty radce...:)

Zbyhoň
22. 03. 2005
Dát tip
Jo, přesně to by mohl být způsob... kouříš? kuř, ale zadarmo tě nikdo léčit nebude...

John_Ceder
22. 03. 2005
Dát tip
ty myšlenky se mě líběj, jen nevím jestli to je splnění tý úvahy..

Vaud
22. 03. 2005
Dát tip
J_C měly tam být zprávy za poslední 2-3 měsíce 1. Poslanecká sněmovna opět nerozhodla 2.u nás zemře na následky kouření 50 až 60 lidí. 3. Za loňský rok se u nás vykouřilo 25 miliard cigaret 4. Letos v únoru publikovali Doll a Peto další analýzy 5. tento měsíc studie o rizicích pasivního kouření 6. Marcos Kyprianou, který v ulicích Bruselu propagoval 7. protikuřácká opatření v Itálii - tak takovejch 7 zpráv jsem tam zapracoval. To by mělo stačit. Pan šéfredaktor chtěl, aby to začínalo slovy "v mediálním hledáčku nám uvízlo", ale nakonec uznal, že je to konina. Takže asi to účel splnilo.

Vaud
21. 03. 2005
Dát tip
Terpsi, ondrech, Canni - díky! Taky to vidím bledě s tím schvalováním nějakého zákona omezujícího kouření u nás...

podezdívka
21. 03. 2005
Dát tip
Ten závěr je dost dobrej. Ale celý je to působivě napsaný ;-)*t

Vaud
21. 03. 2005
Dát tip
podezdívko, Erin - kuju!

Vaud
21. 03. 2005
Dát tip
:-))

Brosqička
21. 03. 2005
Dát tip
Kytiii -jestli založíš protikuřácký spolek, zcela jistě se k Tobě přidám. Nesnáším tu bezohlednost kuřáků, navíc kouření samo o sobě mi připadá naprosto zbytečný, nicnedávající, stupidní. Jestli si někdo myslí, že vypadá sexy se žvárem v puse, tak to se hluboce mýlí. Už je mi špatně z těch frjeříčků a kočiček s Marlborem bez filtru v levým koutku.. Co se týče dílka, skvěle napsané, jednoznačně *T*

Kytiii
21. 03. 2005
Dát tip
smutný je, že oni si to doopravdy myslí... Stačilo, aby se zeptali bronchitickejch padesátníků se žlutým bělmem, žlutými zuby (z druhé strany dokonce černými, jak si tam po léta denně přidávají po kouskách dehtu), žlutými prsty se žlutými nehty, jestli by znova začali kouřit, kdyby tenkrát věděli, co ví dneska (tj. že budou nemocní, unavení, nechutní a odporní, a že budou tak závislí, že nebudou moci přestat)... 90 % kuřáků se Ti přizná, že by znova nezačali... Ale co zmůže slabá vůle... Slabí byli již tenkrát a slabými zůstanou navždy... Podle MF Dnes (www.idnes.cz) zemře na následky kouření každý 10.člověk a v roce 2030 to již bude každý 6.! V Česku ročně kvůli tabáku zemře 18 tisíc lidí. Léčba onemocnění z kouření spolkne v západní Evropě až 12 procent nákladů na zdravotnictví. Pasivní kouření zahubí v Česku ročně až dva tisíce lidí, v zemích Evropské unie umírá na vdechování cigaretového kouře ročně 22 tisíc nekuřáků. Tabákový kouř je jednou z příčin náhlého úmrtí kojenců. U dětí zvyšuje riziko zápalu plic a zánětu středního ucha. Je příčinou i desetiny dětských leukemií. Dlouhodobé pobyty v zakouřených místnostech způsobují nekuřákům katary cest dýchacích, nádory plic, infarkty. Podle Martina Škapíka ze serveru Nekuřte.cz sahá v České republice po cigaretě více dětí než dospělých. "Podle údajů WHO, Ligy proti Rakovině a jejich porovnání můžeme říci, že v Praze kouří téměř 50 procent dětí ve věku od 12 do 14 let," poznamenal v on-line rozhovoru. Mě se jako jedno z nejzajímavějších pozorování jeví to ohledně kouření-vzdělání... Nejvíce kuřáků je v EU mezi nezaměstnanými (54 %) a dělníky (51 %). Nejvíce kuřáků je mezi lidmi se základním nebo učňovským vzděláním. Následují středoškoláci a tradičně nejméně kuřáků najdeme mezi vysokoškoláky... Čím to asi bude? Že by rozsáhlejší mozková kapacita si snáze uvědomovala zbytečnost této nesmyslné smrti? To je asi vše... teda ode mně...

Delahaye
21. 03. 2005
Dát tip
Mno, Kytiii, pěkné a záslužné, ale zbytečně emotivní a hlavně s hrubkami. A ten poslední vývod s inteligencí je už úplně mimo .. :-) Nicméně jsem na Tvé straně ... viz výše ...

Kytiii
21. 03. 2005
Dát tip
nejsem mimo... (tedy hrubky jsem si nekontrolovala)... ale všechny ty údaje jsou ze serveru www.idnes.cz... takže leda, že by nás Mladá Fronta krmila nesmysly, čemuž v tomto případě absolutně nevěřím... a díky, že seš na naší straně...:o) Tvá vděčná nekuřačka :o)

Vaud
21. 03. 2005
Dát tip
Já jsem pro, aby si každý kouřil, jak chce, ale nesmí 1) omezovat ostatní 2) ohrožovat své narozené či nenarozené potomky 3) měl by si připlatit na léčbu nemocí, které si svým kouřením způsobil, protože teď to platíme všichni ze společného. Jak k tomu příjde někdo kdo má třeba cukrovku, za kterou nemůže a musí doplácet na léky, když člověk co má nemoc způsobenou kouřením je má zadarmo. Tenhle princip solidarity mi není jasný.

vesuvanka
21. 03. 2005
Dát tip
Kytííí - díky za avi, jsem také nekuřačka Vaud - díky za avi, souhlasím

Craerassy
21. 03. 2005
Dát tip
orál do toho nespadá, že ne:-))) fuuuj...zase jsem se nechala unést:-)) tip jako vyšitej!

Vaud
20. 03. 2005
Dát tip
Oukrop? Ovar? Jelítka? Já se při zabíjačce vždy zraním (podle hesla masochista maso chystá), tak se této lidové zábavě aktivně vyhýbám.

Markel
20. 03. 2005
Dát tip
Velice potřebný počin, pěkně a poutavě napsáno, stále čekám, kdy v našem městečku najde někdo odvahu a otevře nekuřáckou restauraci, znám spousty lidí, kteří by tam jistě rádi chodili. Já jsem zarytý nekuřák, čím dál víc nesnáším kuřáky, že jsou tak sobecký a nám ostatním ubližují na zdraví a ještě se cítí šikanovaní a odíraní o prašule, které dají za drahý cigarety. Vůbec si neuvědomují, že jejich práva končí tam, kde začínají práva ostatních. V restauraci v poledne vesele se kouří jiným do talířů, hlavně ženy, to jsem v poslední době vypozorovala, že muži přestávají kouřit, začali se bát o život, ženy hulí jako fabriky, tak nějak nešlukují, ale ten dým posílají nám nekuřákům do éteru. Nikdy jsem si nemyslela, že některá skupina obyvatelstva bude ve mne vzbuzovat takovou averzi. Ať se sami zabíjejí, je to jejich volba, ale mne a ostatní nekuřáky ať do toho netahají !!!!!!! Nejvíc šílím, když vidím tatínky a maminky, jak tahají děti a mimča do zakouřených hospod, hulí nad kočárkama....jejich byty jsou denodenně v cigaretovém oparu... P.S. Uff, to jsem se zase rozzlobila, chodím vpoledne na obědy do restaurací na stravenky a syasky, nemám jinou možnost stravování. Restauratéři(nemyslím stavitelských a jiných uměl. děl) se bojí upozornit kuřáky na vývěsky, které jednoznačně zakazují kouření po dobu oběda. Bojí se o kšefty, je to pochopitelné, tak musí nastoupit zdravý rozum a zákony, které repektují práva všech.. Doufám v koutku srdce, že jedinou z mála výhod vstupu do EU bude nařízení nekouření ve společných prostorách i u nás. - T***********, tolik hvězdiček jsem ještě nikdy nedala :-))))))

Empty
20. 03. 2005
Dát tip
ty jo, já nevim. Sem teda docela silnej kuřák a když si představim, že bych si v hospodě u pivíčka nemohl dát cigárko, byl bych docela spruzenej. V poslední době se ale objevují nekuřácké hospody a v tom bych viděl řešení spíš. Nekuřáci do nekuřáckých a kuřáci do kuřáckých... Mě by se zákon, omezující kuřáky nelíbil:-( Nicméně coby glosa mi to přijde dost kvalitní a ač stebou nemohu souhlasit, za zpracování si tip zasloužíš...*

* ...fajn napsaný, dobrá paralela s omezením rychlosti...

Kytiii
20. 03. 2005
Dát tip
Tak nějak na sto procent souhlasím s Markel... Jsem tak afektovaný nekuřák, který nenávidí cigaretový dým, že bych měla skoro založit nějaké hnutí... ačkoli by bylo stejně přehlížené jako všechny ostatní... Všem se přiznávají nějaká práva, jen mi nejde do hlavy, proč těm, kteří otravují život ostatním, se jich přizná víc... Jsme to opravdu divný stát. Chráníme nemakačenky, zloděje i kuřáky... Vypadá to, že si neumíme vážit života. Nikdo z nás... Ano, každý má právo si zemřít způsobem, jaký si sám zvolí. A když si zvolí pomalé sebezabíjení cigaretami (musí to být předně velký masochista), je to jeho boj. Ale proč by mě měl dotyčný usurpovat na mých právech... Nedovedu vysvětlit. Proč nikdo nehájí taky má práva. V kanceláři jsme dávno zakázali kouření na pracovišti. Kupodivu klesla spotřeba cigaret jednotlivých pracovnic... a zvýšila se jejich produktivita práce... Často přicházím do styku s osobami, kterým není nic svaté a snad na protest všemu (snad aby byli zajímaví, snad aby ukázali, jak jsou jim všichni u pr....e), nerespektují veřejné zákazy... možná si kopu pod sebou hrob, ale nikdy je nenechávám bez povšimnutí... a i kdyby jim to jen mělo zkazit pár minut, nebo chuť jejich milovaného zabijáka... řeknu jim do očí, co si myslím... Takže až vás v metru s cigárem v koutku zastaví vzteklá saň, budu to nejspíš já... a bez nejmenších výčitek svědomí (bez ohledu, že bych se mohla spálit)... vám ji s radostí vyrazím z pusy... protože tohle se nedělá... To je vše přátelé...*

a2a2a
20. 03. 2005
Dát tip
tip a výběr, protože si zaslouží text pozornost. Ta zpráva o padesátiletém výzkumu kuřáků mezi britskými lékaři je výmluvný. Pokud jde o náš Parlament, je to bída. Obdobné je to se zákonem o registrovaném partnerství. Hold,nedorostli jsme poznání, že nežijeme osamoceně, že v našem okolí jsou lidé i s jinými prioritami a že mají na ně přirozené právo a že respekt tohoto práva nás nijak dramaticky neomezí.

Delahaye
20. 03. 2005
Dát tip
Jasná páka. :-) Někde jsem to už, tuším, psal : v Irsku byl málem putykářský převrat, když se měl zavádět zákaz kouření na pracovištích - tudíž i v knajpách (t.j. pracoviště obsluhy). Ale nebylo jim to nic platný, zákonodárci vytrvali. No a jak to dopadlo ? Návštěvníků neubylo, jen čoudící zoufalci musí mazat na vzduch, když chtějí snížit obsah kyslíku v plicích .. :-) P.S. Někdy lituju, že nejsem kuřák. Strašně pěkně bych si v práci odpočal - ty kuřácké desetiminutovky pér hodina u šlukujících kolegů musí být děsně fajn. A já jak blbec dělám celou pracovní dobu ... zkusím vymyslet pijácké pauzičky ... snad se to ujme .-) T.

Elyn
20. 03. 2005
Dát tip
jo, pěkně napsaný... ti kojenci mě zbourali.. a jinak souhlas. Gagio - na bolavý záda je dobrá kalanetika a orientální tance - obojí zpevňuje zádový a "přidružený" svaly a v tom je zakopanej pes. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit. ;)

Elyn
20. 03. 2005
Dát tip
no, hlava děravá (na to asi nic nepomáhá :)) jsem nedala ten tip :) Tak teď.. *

gabio
20. 03. 2005
Dát tip
Elyn:no, o tech brisnich tancich jsem cetla, ale ziju na docela malinkym meste a nic trakovyho tu neni...:) Ale diky za doporuceni, myslela jsem si, ze je to blbost...

Elyn
20. 03. 2005
Dát tip
není to blbost a pokud vím, tak COT (www.orientalnitance.cz) se pomalu dostává i do maličkatých měst. Nejsem v tom žádná hvězda, ale od té doby se zádama nemám problém... a že mě bolely docela fest. Navíc, pokud jde o kalanetiku, těch pár základních cviků se dá cvičit i doma a "jak na to" najdeš určitě i na netu. :)

gabio
20. 03. 2005
Dát tip
Elyn: dekuju moc...

Vaud
20. 03. 2005
Dát tip
Přátelé děkuji všem za vaše názory a komentáře! flétnista - jsem zvědav na zpracování dárcovství krve Markel díííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííííík! Mě ta bezohlednost kolikrát štve taky! Empty - cením si tipu o to víc, že se mnou nesouhlasíš. V tom se pozná formát. Takže smekám a zdravím. Slůůůňo - dnes jsi vysvitlo :-) asi první tip od tebe, ne? Zatím jsi mě jen klubalo. Díky! Kytiii - ty ses rozjela! Myslel jsem, že se Ti zapalujou jen lejtka, ale ty seš zapálená celá! A připravená k hašení cigaret :-) a2a2a - já jsem tomu prof. Petovi tlumočil kdysi v Itálii, aniž bych věděl o koho jde. To jsem se dozvěděl až celkem nedávno. A ten druhej borec - 91 roků a píše vědecký publikace, který mají hlavu a patu! To má z toho, že přestal asi ve 31 letech kouřit. Delahaye - mě to uvádějí pacienti jako důvod, proč začali kouřit. Šéf chodil s ostatníma na cigárko a nekuřáci zůstávali makat... Elyn díky! Hned se jdu podívat na břišní tanec!

Vaud: To ne, Slůňo si jen chce zanechat jistou porci tajemnosti:) & tudíž nežvaní o všech svých tipech :o) mmch břišní tance jsou super – meditace v pohybu

Terpsichore
20. 03. 2005
Dát tip
Jo, jo! Tradičně vtipná a navíc na moje oblíbený théma.. brw, úplně nejlepší je, když si někdo zapálí ve frontě na autobus - bod navíc za každej kočárek v kouřový vlečce ;-) *

ondrech
20. 03. 2005
Dát tip
hele, pěkný, hlavně hláška celkem málo kouřící kojenci...***TIP jak vyšitej

gabio
19. 03. 2005
Dát tip
dobre napsany... vazne. Jinak nez ostatni antikuracky clanky. Poutave, duvtipne. jo t

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
gabio díky! Musím každé dva měsíce napsat článek na nějaké zdravotní téma, které zajímá lidi. Budu vděčný za náměty!

gabio
19. 03. 2005
Dát tip
Zkus bolavý záda. Ta zajímá me:))) Nebo jeste lip...co je pravdy na zahranicni treba orientalni medicine a tak

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
Dělám s doktorem, který se živí tradiční čínskou medicínou, tak já už mám z těch čajů a vonných tyčinek nažloutlou kůži :-)

gabio
19. 03. 2005
Dát tip
jejda... a pomáhá to?

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
kdybych řekl, že ne, tak mě upíchá akupunkturníma jehlama :-)

gabio
19. 03. 2005
Dát tip
:)))tak mezi nama...pomaha?:))) ja mu to nepovim...

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
já fakt nevím, asi na něco jo (mám taky zkoušku z akupunktury :-)) rozhodně to neškodí. Některý akupresurní body běžně užívám, tak vím, že mi to funguje. A třeba na hubnutí (chci zkusit), proti kouření, nebo na některé neurologické záležitosti a podobně si myslím, že je to skvělý.

gabio
19. 03. 2005
Dát tip
ty jsi normal pravidelnej kurak?

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
Jaks na to přišla? Ne nejsem! Jsem nekuřák a sem tam si dám doutník, když je důvod k oslavě nebo tak. Proč?

vesuvanka
19. 03. 2005
Dát tip
Skvělé.... velmi dobré připomenutí zákonu o omezení rychlosti jízdy v obci... TIP a V

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
Jani díky!!

gabio
19. 03. 2005
Dát tip
A třeba na hubnutí (chci zkusit), proti kouření, nebo na některé neurologické záležitosti a podobně si myslím, že je to skvělý. napsal jsi tohle, tak to vyznelo jakoze kouris...

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
Ne jen tloustnu. A tloustnoucí se stébla chytá, tak chci zkusit i akupunkturu. :-)

gabio
19. 03. 2005
Dát tip
Tloustnem vsichni:)

Zbyhoň
19. 03. 2005
Dát tip
Já bych to spojil s nějakou ekonomickou pobídkou...kdyby z dvaceti hospod ve městě byly tři nekuřácké, kdo tvrdí, že by zkrachovali? Já a mnoho jiných bychom schválně šli právě do té nekuřácké... to ale není záležitost zákona, nýbrž podnikatele, který něco takového pochopí a půjde do toho... Se zákonem to vidím bledě... u nás holt kouří hrozně moc lidí...chtělo by to nějak snížit společenskou prestiž kouření. A zdražit cigarety. A pořádně. Kdyby dnes stála krabička sto padesát korun, teprve bychom byli na poměrné úrovni krabičky a výplaty v roce 1989.

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
U nás je kousek jedna nekuřácká. Nechodím tam, protože se mi tam moc nelíbí interiér. Druhou mám hned pod domem a tam chodím jen v létě na zahrádku, protože jinak to oblečení musím dva dny větrat na balkóně. Nehledě na to, že mi tam slzí oči a špatně se mi tam dýchá. Já si myslím, že pouhý zdražení nestačí (ač mi je sympatický).

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
Asi založíme labužnický koutek. Já jsem měl za posledních 14 dní takové dobroty, že nemůžu ani naznačovat... Ale mám usedavé zaměstnání, tak neodčiním

zelva
19. 03. 2005
Dát tip
No myslím, že naši politici vymyslí něco co bude stát za H...nám nekuřákům to nepomůže, protože většina politiků kouří a je to na jejich myšlení dost poznat, protože to pociťujeme všichni. No a ta naše ministrině Miládka tak ta je...raději nekomentovat. Náš chirurg se o ni teď ve čtvrtek vyjádřil jako o soudružce, která vymýšlí je samé píčoviny. Možná víš o co go...teď to vešlo v platnost

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
cibule a česnek jsou fajn, jen máš asi málo kamarádů

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
Já to bohužel budu psát do plátku, který bude paní ministryně zřejmě taky čítat... ted´mě napadlo, jestli existuje MINIstryně, tak musí být i nějaká MAXIstryně.

Vaud
19. 03. 2005
Dát tip
možná ministrie a maxistrie :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru