Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

"Nový pohled z mého okna"

04. 12. 2005
10
0
10352
Autor
pozorovatel

obrazek [http://www.saudek.com/photos/85-16.jpg]

 

“Miluji tě

copak to nevidíš

když jsi dole?

 

Možná mi nevěříš

ale zvedáš mi

egocentrický bod výš

 

a já se cítím líp

 

   b o ž s k y

 

Ze svého okna

mezi mraky

miluji tě“

 


jaza
17. 05. 2006
Dát tip
helle čoveče, teď už to tak dobrý neni))) jak sem ten vocas... asi jo))

jaza
15. 12. 2005
Dát tip
jsem rád že to můžu zase po dlouhé době vidět *Tipy písmáků*

pozorovatel
15. 12. 2005
Dát tip
dík:)

kassiope
14. 12. 2005
Dát tip
Obrázek mi zasejc nefunguje, ale myslím, že ho tuším... tahle ano..*

pozorovatel
14. 12. 2005
Dát tip
na obrázku je saudek stojící na klečící ženě a dívá se z okna:)) díky

KayTee
07. 12. 2005
Dát tip
jůj :-)) *

pozorovatel
07. 12. 2005
Dát tip
jůj:)))dík

pozorovatel
06. 12. 2005
Dát tip
jenyk: proč se schovávám? eleje: píšeš ze života? já taky a používám fotky, aby mi to připomněly líbí se mi, že fotka ovlivňuje

pozorovatel
06. 12. 2005
Dát tip
spíš nepoužívám citově zabarvená slova ale snažim se vyjadřovat přesně...vystihnout To ale neříkáš to jen z nějaké zkušenosti se mnou, že ne?

pozorovatel
06. 12. 2005
Dát tip
zapírač já nejsem... to vim.. a rád řeknu všechno ale já spíš nerad píšu o svých blízkých.. připadá mi to, jako bych je využíval pro to, aby dílo bylo pěkný tady to dílo je záměrně chladný... a podle mě se ti proto nelíbí

pozorovatel
06. 12. 2005
Dát tip
.. to je zajímavý, popřemejšlim ty tim myslíš, že bych měl psát víc skrze sebe? víc intimně.. osobně?

pozorovatel
06. 12. 2005
Dát tip
:)))je fakt, že na život, jakej ty vedeš, mám málo kuráže... i když mě se líběj jistoty...taková pohodlnost mě baví psát a píšu rád... je to hra a já si rád hraju, i když v tom jsou vážný věci... Prostě mi nejde pořád psát tak osobně a ze života zábrany třeba mám a třeba to, že si hraju (s váma, se sebou, s básní...), pak vypadá jakobych měl zábrany jinak mojí největší zábranou je, že nehodlám znásilňovat svoje blízký a pocity, který k nim mám až to pomine, tak o nich klidně napíšu hele díky! fakt moc! se někdy vážně musíme vidět.....na horkou čokoládu!

pozorovatel
06. 12. 2005
Dát tip
a co ta horká čokoláda?!!! jinak si napsal důležitou větu: "jakou cenu to pak má pro ostatní?" - a z toho bych asi i vycházel....a chápu asi díky vážně

pozorovatel
06. 12. 2005
Dát tip
co děláš v pátek?:))

pozorovatel
06. 12. 2005
Dát tip
Damm je ten tenista, že jo..:) chytrej kluk.... a asi i moudrej... s timhle přesně souhlasim To se mi líbí!

Pisces
06. 12. 2005
Dát tip
pěkné pozo, pěkné saudek rulezzz /mám ho ráda/ *

pozorovatel
05. 12. 2005
Dát tip
jestli v tom vidíš kýč, tak jsi buď zaujatej nebo nedohlídneš... pes je pod oknem

Print
05. 12. 2005
Dát tip
Hmmm*!

Zbora
05. 12. 2005
Dát tip
Něco tam je...ale je toho málo.

pozorovatel
05. 12. 2005
Dát tip
jo, tak s touhle kritikou souhlasim víc než s tou maďarštinou... takovej hezkej fejeton i když to fejeton neni..

Che_(ops)
05. 12. 2005
Dát tip
Podle me ten chlapek proste moci z okna.

pozorovatel
05. 12. 2005
Dát tip
Jungu!!!

Lotoska
05. 12. 2005
Dát tip
hmky...ju*

pozorovatel
05. 12. 2005
Dát tip
:))

Lotoska
05. 12. 2005
Dát tip
dík za úsměv... a báječnýho mikuldu na dnešní večer...

pozorovatel
05. 12. 2005
Dát tip
mikuldu? znal jsem jednoho, ale....:))

pozorovatel
05. 12. 2005
Dát tip
jaký štít?

eleja
05. 12. 2005
Dát tip
psat na namet fotky je urkyte zajimavy napad .... ale mnohem vic by se mi libilo, kdyby byl nejdriv text a az pak daleko za nim fotka - az si ji stihnu sama predstavit .... takhle to jen zbytecne rusi a vsadim boty, ze kazdy se podiva nejdriv na fotku (proste to tahne oci) a basen je uz pak jen jakesi dovrseni.... treba tahle by mi bez fotky vyznela uplne jinak .... obrazek by spis mel byt neco jako prekvapko nebo bonus zdarma, ne?

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Ježiškotki, mi to nevadí... mi se to akorát nelíbí... nebo mě to spíš nebaví... když to řeknu tak - speciálně Tvoje básničky mě bavily číst, hledat si tam... někdy jsem nenašel nebo nepochopil, někdy jo... u těch fotkových nemůžu... neba mě to, to je vše...

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
a to já ti klidně napíšu nějakou slátaninu:))) to si můžeš číst i slovník cizích slov:)))

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Kide: Briliantový aspoň??? Nechci být skromný dneska...

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Né né né!!! Nemám rád slovníky, a slaninu jenom anglickou;))...

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
kide, romale, hele kluci, mně nevaděj kritiky navíc...ale do prdele si lezte jinde :))))pablo, já tě zabiju!

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
Kide, doprdele, čti taky všechno, co sem napíšu... já se fakt zbláznim všechny ty fotky ve mně vyvolali vzpomínku, pocit, o kterym jsem napsal... že si myslíte, že jsem tu fotku jen popsal je buď váš problém nebo moje dovednost:)

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Tak jo - třeba "Ubitovaní" - podle mě kurva dobrá báseň od Tebe - jestlis' ji psal podle fotky... nevim... se půjdu picnout asi....

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Asi se půjdu vyfotit!!! Napíšeš o mně báseň???

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Se hlavně nezlob, je to prdel................................

Nicollette
04. 12. 2005
Dát tip
no to je nechutný ve vší úctě :-)))

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
romale: ubitovaní vznikla z počátku povrchně na nějaký slovo či co... pak se k tomu přidal pocit... nevim, nepamatuju si to už ale ty pořád nechápeš, že je pro mě mnohem přínosnější dostat se ke konkrétnu aspoň na blízko... fotka>pocit>báseň nicol: tak to je dobře:))

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
:)))

Eileen
04. 12. 2005
Dát tip
copak to nevidíš když jsi dole? tohle hodně dobrý egocentrický bod už moc ne, ale dohromady.. dobra;)

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
Kid: saudek je poetičtější než ty:))) mnohem... eileen: a egocentrický jako slovo nebo význam? díky

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Konkrétnu blízko...? Když ťukáš prsty do kláves jsi konkrétnu blízko... co takhle třeba jenom pocit>báseň... bez fotky... né, sakra mi je to jedno, jestli chceš vysát pocit z fotky a v básni ho interpretovat, dělej to tak... já jenom říkám, že mě to nebere... ten pocit se dá taky vstřeba skutečným prožitkem, představou... ale tu fotku přece udělal někdo jiný... někam Tě směruje, ne?... No, to mi nevadí, že něco vznikne na nějaké slovo... já většinou mám v hlavě jenom první řádek, když píšu a možná tak zhruba co bych tam chtěl dát... Ubitovaní je zas jako pro čtenáře mnohem přínosnější pro mě...

Eileen
04. 12. 2005
Dát tip
ne jako slovo.. jako celkově

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
romale: už ti to píšu podruhý "sakra mi je to jedno, jestli chceš vysát pocit z fotky a v básni ho interpretovat" - ty taky vysáváš pocit z "něčeho"... je už jedno z čeho na fotku se prostě vyser... jakobych ti jen předložil obraz, který byl původedním impulsem nesměřuje mě ta fotka nikam, připomíná mi mě už to neba ..opakovat ale díky...dobrá diskuse!

hai_mal
04. 12. 2005
Dát tip
zajímavá diskuze :-) přidám i svůj názor Já se dost zdráhám nějak posuzovat báseň u které je fotka, protože ona velmi umocňuje dílo a to podle mne není správné. Hodnotit se má dílo.......bez fotky.......fotku zkopírovat umí asi každý a tím tak velmi ovlivnit čtenáře. Je smutné, když je fotka mnohem krásnější než celá báseň, což bývá dost časté, když jí fotil profesionál, že... Občas dám tip i takovému dílu s fotkou a jednou jsem myslím dala i výběr, ale to bylo úplně výjimečné, protože mě fotka prostě ovlivní ať chci nebo ne. Takže tuhle a spousty dalších, kde je nějaká fotka do výběru taky dávat nebudu....není to fér vůči ostatním..... t* za báseň

StvN
04. 12. 2005
Dát tip
To je trochu slabší, ale kus myšlenky se ti upřít nedá.

Pablo_honey
04. 12. 2005
Dát tip
přátelé, kdo si troufne napsat nějakou peknou pozorovatelskou básničku na tuhle fotečku?

no, pozorovateli... nějak ses chytil saudka a nechceš ho pustit...mám radši starší věcičky bez fotek, které mi něco evokují-nechci vidět fotku a pod ní báseň, co v ní vidíš ty...(pak ty svoje věcičky degraduješ jen na popisku...:-))

a co vy? avi

tristes
04. 12. 2005
Dát tip
;o) myslím, že já to nebudu -- podle mě není na fotkách nic špatného. prostě evokují. jako spousta věcí.

jaza
04. 12. 2005
Dát tip
ten lehává před jednotou...dobrý,znám

Lulu
04. 12. 2005
Dát tip
neviem, ci to tu uz niekto napisal, ale obrazok sa mi zda lepsi nez basnicka sama....

Presbyter
04. 12. 2005
Dát tip
Mě by zajímalo, na co ten pán, co stojí na té prdelaté paní, skrz okno kouká. Že by vystavoval světu své přirození? Saudek je až na výjimky monotematický ouchyla a rád bych věděl, pozo, co ti ta fotka vlastně připoměla? Snad jsi měl kdysi holku, jejíž zadní partie taky připomínaly roh hojnosti?

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
hehe:))) připomnělo mi to, jak chlapa ženská povznáší

Presbyter
04. 12. 2005
Dát tip
Dobrá, jdu si stoupnout na manželku, ale okno nechám zavřené, omrzl by mi šourek...

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
trochu obraznosti do toho umírání, chlape!:))

Eva_S
04. 12. 2005
Dát tip
Pošlapávet po milovanejch, to by ti šlo....:) no....nakonec to docela de....

tristes
04. 12. 2005
Dát tip
mně se víc líbila otázka ;o)

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Myslim, že by ses na to psaní podle fotek měl vysrat, to už radši, kdyby někdo fotil podle básniček;-), ... ale toto mi přijde na hovno, fakt se mi nelébila ani jedna z těch tří... i když asi vím o co jde, ale nechápu kvůli čemu..............................

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
romale: ale ono to vůbec není o těch fotkách ale o tom co si v nich najdu.. co mi to připomene fotka je pomůcka bez fotky nebo s ní... vlastně je to fuk (jenomže to čtenář vědět nemůže) Evo, si mě trochu vyděsila:)) "Pošlapávet po milovanejch, to by ti šlo....:)"

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Chceš říct, že kdyby tam ta fotka nebyla, tak je to to samé? Že je to jenom opěrný bod? Já to ňák nežeru... Podle mě je to o té fotce, nemůžu si pomoct... když se podíváš z okna tak Ti to taky něco třeba připomene, v té fotce je uměle nastolená nějaká situace (byť zajímavá)... ale ta myšlenka v ní nepotřbuje další zhmotnění v básni... to si myslím... A taky je asi lepší, když text může pracovat s myšlenkami a fantazií čtenáře bez toho, aby jej někam směroval, což ta fotka jasně dělá... na druhou stranu jsem asi schopný pochopit, že se to může někomu líbit... mně ne.. budu se těšit u nějaké Tvojí bezfotkové..............................

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
chroust: kde vidíš kýč? romale: ale ne.. myslim něco jinýho jsou tam uvozovky: a já říkám, jak to ke mně mluví.....! zážitek, obraz,... k tobě nějak promlouvá a já se učim to vyslechnout a napsat to - to je celý já jsem tim myslel, že by ta báseň mohla žít i bez fotky

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
že ty umíš vždy správně pochopit otázku?:))))) jenom tak plácáš... nic věcnýho - to asi pak nemá moc cenu se bavit...

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Žít by možná mohla... nevím... asi bych by pak působila jinak... to mi vadí... že teď to nejde, protože tu fotku nemůžu ignorovat...

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
vždyť jsem ti taky jen oznámil, že jsi plácal...

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
romale:))kvůli tomu v tomhle vlastně i pokračuju... mám takovou teorii, že čtenář je vlastně blbej:)) a nedokáže od sebe oddělit určité věci... něco jako souvislosti podléhá kontextu a tudíž nikdy nerozezná dobrý dílo od špatnýho takže nejde jen napsat dobrou báseň, ale umět ji i prodat.... marketing:))) hele, já tuhle báseň klidně smažu a po čase ji sem vložim bez fotky a lidi ji budou brát stejně (podle mě), protože já jsem tou básní určil jen jednu jedinou možnou interpretaci tý fotky a ve skutečnosti je to všechno hrozně jednoduchý - prostě si trénuju "cit"

romale
04. 12. 2005
Dát tip
To si zase klidně trénuj...;-) Třeba třífázově... a nezapomeň na sklapovačky...;-)... Nemyslím, že by byla brána bez fotky stejně - to se asi neshodnu... protože alespoň já bych o ní přemýšlel (jestli to ještě umím) docela jinak...nebo tak... asi bych o ní přemýšlel, takto to moc nepotřebuju (což by vadit nemělo, že;))... né, já bych řekl, že ta fotka tu interpretaci nepotřebuje... ať působí na každého subjektivně... Já bych o tom prodávání básní... no... to mě nějak e-e... evokuje mi to psaní pro efekt, líbivost, podsouvání čtenáři něco... na co???... spíš čtenář by si měl najít to, co je mu blízko...

K_Anče
04. 12. 2005
Dát tip
..u mě dobrý.

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
"Já bych o tom prodávání básní... no... to mě nějak e-e... evokuje mi to psaní pro efekt, líbivost, podsouvání čtenáři něco..." ale ne... ve skutečnosti to funguje úplně jinak... nepochopils, co myslim jako "kontext"... stačí z autora udělat osobnost, udělat mu reklamu a pak ať už napíše sebevětší koninu, tak se bude číst a hodnotit kladně "spíš čtenář by si měl najít to, co je mu blízko.." - ale o tom čtenář nerozhoduje.... o tom rozhoduje masa, která se manipuluje snadno, když máš prostředky a že se to děje vidíš i tady na písmáku tahle báseň má jedinou vadu... že v ní není tak hluboký prožitek jako v těch minulých... působí povrchně, protože povrchní pocit to je a pak je jasný, že v tom čtenář vidí popis fotky ale popis to neni ani náhodou proto si vlastně myslim, žes podlehl okolnim vlivům a neuviděl, co jsem napsal ve skutečnosti a nejlepší na tom je: že to dělám taky

zajímavý, ale bez tý fotky by mě to zaujalo líp

JiKo
04. 12. 2005
Dát tip
Mě se to docela líbí... byť taky moc nesouhlasím, že by tomu fotka významně nepomáhala. Romale: Co je na tom dobré jest fakt, že se zde jedná o báseň která má nějaký smysl daný tématem té fotky, již to není bezbřeže-náhodné plácání slov do básně beze smyslu. Báseň má jasné téma a mantinely a autor se v nich musí umět orientovat. Spousta autorů tady by to moc dobře nesvedla...

Pablo_honey
04. 12. 2005
Dát tip
máš tam špatnou podkategorii. lépe by vyznělo: strohý popis. přidávám jeden svůj... a to bylo keců abych ti vlezl na záda miláčku teď jsi pode mnou a to co vidím v dáli bílý mraky jako novej začátek všechnu saudkovskou plíseň nech si klidně od cesty Pablo

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
nechápu: jo, právě ten osobní já se snažil o hodně osobní básně... tohle je docela změna pampeliška: no, já to možná i vložim znova a bez fotky ale je to spíš zbytečný báseň zůstává stejná, ať je kolem cokoliv

Pablo_honey
04. 12. 2005
Dát tip
avi

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
JiKo: souhlas, až na "Mě se to docela líbí... byť taky moc nesouhlasím, že by tomu fotka významně nepomáhala." ona nemá napomáhat, ona tam má jen být...protože je prvotním impulsem, inspirací je pro mě moc zajímavý vedle básně dát i inspiraci, zárodek Pablo: blbá básnička, zkus trochu víc fantazie

romale
04. 12. 2005
Dát tip
Tak to fajn... ale jde to podle mě i tak, jak jsem napsal... napsat báseň, kde se spolehneš na to, že tam je pár obratů "na jistotu"... a máš to... není tak těžké poznat, co se zdejšímu publiku líbí... Anebo jak píšeš - udělat si jméno... pak ale přece máš potřebu psat dobře, jako závazek... že Ti je blbé napsat koninu... ale máš asi pravdu... Jenomže u obou případů - na co??! - kvůli čemu??! - masturbace??! Já jsem četl všechny tři Tvoje poslední... a platí to, co u této... Že je u těch předchozích hlubší myšlenka budiž, ale je naštelovaná k té fotce... Snažím se hodnotit bez vnějších vlivů (i když to fakt už vypadá jak fráze...), samozřejmě nevim, jestli se to ve skutečnosti daří... jednou jsem se fakt při nějakém zpětném čtení přistihnul, že jsem kladně ohodnotil věc, která měla sice dvacet typů, ale zapůsobila na mě jako největší sranec.. to byla právě taková ta... na jistotu... a přitom jsem si vůbec nepamatoval, že jsem to hodnotil... Jinak - spíš než o učení se psát, je to tady pro mě o zábavě a taky inspiraci...

pozorovatel
04. 12. 2005
Dát tip
proč ti vadí, že píšu na fotky? ty píšeš na obrazy ze života, já na fotky s odkazy na život hovno masturbace, už jsem ti jednou napsal, že mě to baví a baví mě i číst si, co mi o tom lidi píšou... tyhle básně na fotky jsou jedny z mých nejosobnějších věcí... sice to ještě moc neumim psát, ale je to tak všechny ty básně před tim jsou většinou hrátky absurdní, když někomu stačí fotka, aby měnil pohled na báseň...

romale
04. 12. 2005
Dát tip
_JiKo_: Chápu... ale vadí mi ten smysl...nebo se mi přinejmenším takové psaní k fotce nepáčí...smysl tam je určitě... ale nedává mi příliš možností, jak jej vstřebat...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru