Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se"Nový pohled z mého okna"
04. 12. 2005
10
0
10352
Autor
pozorovatel
“Miluji tě
copak to nevidíš
když jsi dole?
Možná mi nevěříš
ale zvedáš mi
egocentrický bod výš
a já se cítím líp
b o ž s k y
Ze svého okna
mezi mraky
miluji tě“
pozorovatel
15. 12. 2005pozorovatel
14. 12. 2005pozorovatel
07. 12. 2005pozorovatel
06. 12. 2005pozorovatel
06. 12. 2005pozorovatel
06. 12. 2005pozorovatel
06. 12. 2005pozorovatel
06. 12. 2005pozorovatel
06. 12. 2005pozorovatel
06. 12. 2005pozorovatel
06. 12. 2005pozorovatel
05. 12. 2005pozorovatel
05. 12. 2005pozorovatel
05. 12. 2005pozorovatel
05. 12. 2005pozorovatel
05. 12. 2005pozorovatel
05. 12. 2005
psat na namet fotky je urkyte zajimavy napad .... ale mnohem vic by se mi libilo, kdyby byl nejdriv text a az pak daleko za nim fotka - az si ji stihnu sama predstavit .... takhle to jen zbytecne rusi a vsadim boty, ze kazdy se podiva nejdriv na fotku (proste to tahne oci) a basen je uz pak jen jakesi dovrseni.... treba tahle by mi bez fotky vyznela uplne jinak .... obrazek by spis mel byt neco jako prekvapko nebo bonus zdarma, ne?
Ježiškotki, mi to nevadí... mi se to akorát nelíbí... nebo mě to spíš nebaví... když to řeknu tak - speciálně Tvoje básničky mě bavily číst, hledat si tam... někdy jsem nenašel nebo nepochopil, někdy jo... u těch fotkových nemůžu... neba mě to, to je vše...
pozorovatel
04. 12. 2005pozorovatel
04. 12. 2005pozorovatel
04. 12. 2005
Tak jo - třeba "Ubitovaní" - podle mě kurva dobrá báseň od Tebe - jestlis' ji psal podle fotky... nevim... se půjdu picnout asi....
Nicollette
04. 12. 2005pozorovatel
04. 12. 2005pozorovatel
04. 12. 2005
copak to nevidíš
když jsi dole?
tohle hodně dobrý
egocentrický bod už moc ne, ale dohromady.. dobra;)
pozorovatel
04. 12. 2005
Konkrétnu blízko...?
Když ťukáš prsty do kláves jsi konkrétnu blízko... co takhle třeba jenom pocit>báseň... bez fotky... né, sakra mi je to jedno, jestli chceš vysát pocit z fotky a v básni ho interpretovat, dělej to tak... já jenom říkám, že mě to nebere... ten pocit se dá taky vstřeba skutečným prožitkem, představou... ale tu fotku přece udělal někdo jiný... někam Tě směruje, ne?...
No, to mi nevadí, že něco vznikne na nějaké slovo... já většinou mám v hlavě jenom první řádek, když píšu a možná tak zhruba co bych tam chtěl dát... Ubitovaní je zas jako pro čtenáře mnohem přínosnější pro mě...
pozorovatel
04. 12. 2005
zajímavá diskuze :-)
přidám i svůj názor
Já se dost zdráhám nějak posuzovat báseň u které je fotka, protože ona velmi umocňuje dílo a to podle mne není správné.
Hodnotit se má dílo.......bez fotky.......fotku zkopírovat umí asi každý a tím tak velmi ovlivnit čtenáře.
Je smutné, když je fotka mnohem krásnější než celá báseň, což bývá dost časté, když jí fotil profesionál, že...
Občas dám tip i takovému dílu s fotkou a jednou jsem myslím dala i výběr, ale to bylo úplně výjimečné, protože mě fotka prostě ovlivní ať chci nebo ne.
Takže tuhle a spousty dalších, kde je nějaká fotka do výběru taky dávat nebudu....není to fér vůči ostatním.....
t* za báseň
Pablo_honey
04. 12. 2005poslednísklenička
04. 12. 2005poslednísklenička
04. 12. 2005
;o) myslím, že já to nebudu
--
podle mě není na fotkách nic špatného. prostě evokují. jako spousta věcí.
neviem, ci to tu uz niekto napisal, ale obrazok sa mi zda lepsi nez basnicka sama....
Mě by zajímalo, na co ten pán, co stojí na té prdelaté paní, skrz okno kouká. Že by vystavoval světu své přirození? Saudek je až na výjimky monotematický ouchyla a rád bych věděl, pozo, co ti ta fotka vlastně připoměla? Snad jsi měl kdysi holku, jejíž zadní partie taky připomínaly roh hojnosti?
pozorovatel
04. 12. 2005
Dobrá, jdu si stoupnout na manželku, ale okno nechám zavřené, omrzl by mi šourek...
pozorovatel
04. 12. 2005
Pošlapávet po milovanejch, to by ti šlo....:)
no....nakonec to docela de....
Myslim, že by ses na to psaní podle fotek měl vysrat, to už radši, kdyby někdo fotil podle básniček;-), ... ale toto mi přijde na hovno, fakt se mi nelébila ani jedna z těch tří... i když asi vím o co jde, ale nechápu kvůli čemu..............................
pozorovatel
04. 12. 2005
Chceš říct, že kdyby tam ta fotka nebyla, tak je to to samé? Že je to jenom opěrný bod? Já to ňák nežeru...
Podle mě je to o té fotce, nemůžu si pomoct... když se podíváš z okna tak Ti to taky něco třeba připomene, v té fotce je uměle nastolená nějaká situace (byť zajímavá)... ale ta myšlenka v ní nepotřbuje další zhmotnění v básni... to si myslím...
A taky je asi lepší, když text může pracovat s myšlenkami a fantazií čtenáře bez toho, aby jej někam směroval, což ta fotka jasně dělá... na druhou stranu jsem asi schopný pochopit, že se to může někomu líbit... mně ne.. budu se těšit u nějaké Tvojí bezfotkové..............................
pozorovatel
04. 12. 2005pozorovatel
04. 12. 2005
Žít by možná mohla... nevím... asi bych by pak působila jinak... to mi vadí... že teď to nejde, protože tu fotku nemůžu ignorovat...
pozorovatel
04. 12. 2005pozorovatel
04. 12. 2005
To si zase klidně trénuj...;-) Třeba třífázově... a nezapomeň na sklapovačky...;-)...
Nemyslím, že by byla brána bez fotky stejně - to se asi neshodnu... protože alespoň já bych o ní přemýšlel (jestli to ještě umím) docela jinak...nebo tak... asi bych o ní přemýšlel, takto to moc nepotřebuju (což by vadit nemělo, že;))... né, já bych řekl, že ta fotka tu interpretaci nepotřebuje... ať působí na každého subjektivně...
Já bych o tom prodávání básní... no... to mě nějak e-e... evokuje mi to psaní pro efekt, líbivost, podsouvání čtenáři něco... na co???... spíš čtenář by si měl najít to, co je mu blízko...
pozorovatel
04. 12. 2005Pampeliška_
04. 12. 2005
Mě se to docela líbí... byť taky moc nesouhlasím, že by tomu fotka významně nepomáhala.
Romale: Co je na tom dobré jest fakt, že se zde jedná o báseň která má nějaký smysl daný tématem té fotky, již to není bezbřeže-náhodné plácání slov do básně beze smyslu. Báseň má jasné téma a mantinely a autor se v nich musí umět orientovat. Spousta autorů tady by to moc dobře nesvedla...
Pablo_honey
04. 12. 2005pozorovatel
04. 12. 2005Pablo_honey
04. 12. 2005pozorovatel
04. 12. 2005
Tak to fajn... ale jde to podle mě i tak, jak jsem napsal... napsat báseň, kde se spolehneš na to, že tam je pár obratů "na jistotu"... a máš to... není tak těžké poznat, co se zdejšímu publiku líbí...
Anebo jak píšeš - udělat si jméno... pak ale přece máš potřebu psat dobře, jako závazek... že Ti je blbé napsat koninu... ale máš asi pravdu...
Jenomže u obou případů - na co??! - kvůli čemu??! - masturbace??!
Já jsem četl všechny tři Tvoje poslední... a platí to, co u této... Že je u těch předchozích hlubší myšlenka budiž, ale je naštelovaná k té fotce... Snažím se hodnotit bez vnějších vlivů (i když to fakt už vypadá jak fráze...), samozřejmě nevim, jestli se to ve skutečnosti daří... jednou jsem se fakt při nějakém zpětném čtení přistihnul, že jsem kladně ohodnotil věc, která měla sice dvacet typů, ale zapůsobila na mě jako největší sranec.. to byla právě taková ta... na jistotu... a přitom jsem si vůbec nepamatoval, že jsem to hodnotil...
Jinak - spíš než o učení se psát, je to tady pro mě o zábavě a taky inspiraci...
pozorovatel
04. 12. 2005
_JiKo_: Chápu... ale vadí mi ten smysl...nebo se mi přinejmenším takové psaní k fotce nepáčí...smysl tam je určitě... ale nedává mi příliš možností, jak jej vstřebat...