Technická je pekná a veľmi sa mi páči...ale niektoré z ostatných sú len zaujímavé nápady, inak ma neoslovili...
Hodně promyšlené... a zároveň hravé:)
Nejvíc se mi líbí třetí a čtvrtá!
Výborné!!!
Tip*
A mé oblíbené:)
Fouckault: skvělá erudovaná kritika...čerpám z tvých postřehů!
Pěkné, zejména Technická, Rozdíly, Možná... TIP
palino8 - díky za avi
Slánka***
Rozdíly***
Technická***
a
ostatné po jednom* ;)
Pro mě nezvyklé, ale možná právě tím hezké...
Podpora Markéty (kterou však nepotřebuje)
Každý kámen jiné barvy
každá skupina
zpívá
říká
řve anebo mlčí
své téma.
Směs harmonií
a dizonancí,
konvenuí
i antagonizmů.
Mozaika
jako celek
je o něčem
jiném
je zde hned několik momentů, které stojí za povšimnutí:
jednak ta mozaikovitost, kde se různobarevnost skel, poskládaných do sebe s bravurní lehkostí a důvtipem, snoubí s opakováním v jakési letmé obměně, kde daný odstín barvy toho či kterého sklíčka podtrhuje a umocňuje celek.
pak ta lehkost, hravost a nenucenost s jakou žongluješ s jednotlivými slůvky, jakobys pokoušel prostor, zda se do něj tolik pohybu vejde :-)
a pak mne také (snad nejvíce) zaujal třetí báseň, kde stavíš vedle sebe zdánlivě nahodilé věci, které pak jemným předivem tvůrčího umu setkáš do důmyslného a duchaplného obrazce…
velice* t,v
děkuji za avi Fouckaultovi!
asi nejvíce se mi líbí Možná, tohle si opakuji nejčastěji, protiže člověk je omylnej a vždycky příjde ten pravý čas na to svých omylů litovat
celé je to hodně zvláštní onou důrazností, kterou skrývá zdánlivě malicherný název
*
ale je to hezký, když to tak čtu
píšeš čim dál větší nesmysly - podle mě potřebuješ ženskou
bez kecu...***
(bylo by jich moc:)))
p.s. "pro mne" nejvic "Zahony"
Líbí MOC. Hodně zajímavé tvary :o)
chvílemi mi to přijde až příliš holé a srozumitelné na to,jaký obsah by toto dílko chtělo pojmout,či pojímá..ale polemizovat laik jako já může do nekonečna:)
znám
už jsem dřív četla
někde
ale líbí se mi
pořád stejně
takže moc*
ne ne ne..ten tvůj přístup k tomu je pro mě věděckej..né živej..takovej teoretik..ale jak se zdá ty uděláš poezii ze všeho..bože..
a2a2a....že nekouří neznamená, že nemá chuť na cigaretu:-)))
Fouckault...hele, ale mě to fakt zajímá...nerozumět neznamená zůstat blbej...já to šmahem odsoudila, Jirka mi ukázal, že jsem udělala chybu a já to uznávám, nechci se vrtat, ale začalo mě to zajímat...je to špatně?:-(
Já vim...ale je to milé :o)
Prd z páva? To jsem nečet.
http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=225994
:o)
...růže je růže je růže...
najdi si někde,...
Ne, znám jenom její sestry :o)
Znáš Gertrudu Steinovou?
:)
jinak fajnový a blízký**
technická stránka perfektní, tam si není myslím co vytknout, přesné budování, s přímou linií kaskády...
ovšem stránka pocitu mínusová...
nejsem na ty kovové konstrukce, kde není co vzít..
Romále: je.
a2a2a: dílo ještě nebylo publikováno...tím to bude. Díky za postřeh.
nemohu jinak než ******************************************************************************************************************************************************
pochválit
Crae.. že zrovna ty mluvíš o rozumění v poezii :-)) jinak redaktorovi sluší spíš objektivita a méně prosazování svého autorského pohledu. Čož může mít někdy i podobu "mlčeti zlato" :-)
Honzo, zvláštní věc, douufám jen, že jde o technickou chybu. Ačkoliv máš výběr, neobjevuješ se v seznamu výběru redakce, což tě nutně dle místních zvyklostí znevýhodňuje, protože výběrováni autoři jsou více čteni.
Cray, pokud tu budeš běhat v nedbalkách ty, pak ze Zlatého výběru nikdy nevypadneš, zatímco já bych se musel hned schovat.
Ale ještě k tomu verši. Právě z toho posledního -vyčichlý kouř, je zřejmé, že už nekouří.
vynikajuce, vsetky, krasne asociacie... pekne
no já tu budu v nedbalkách běhat asi pořád, protože nemůžu vidět do hlav všech, takže se za to ani nestydím...neočekávají ode mě snad autoři, že je všechny pochopím, že ne...to by pak bylo na místě, abych složila funkci hned a tady..
a proč by pelargónie nekvetly, když Zbora kouří? to nechápu..kdybych měla přistoupit na tvou verzi, tak by konec zněl nějak jako..."pořád mám chuť na cigaretu"...
chtěl jsem spíše napsat v prvním mém osvětlujícím veršíku
Kouříš, protože ti chutná svět
Cray, jak může redaktor zkoušet redaktora a přistihnout ho tak v nedbalkách. Ale odpovím ti, jak jsem to hned napoprvé chytil:
Kouříš, protože ti to chutná,
kouříš, protože už není dobře
nekouříš, protože jsi to vzdal
a přesto ještě pořád kvetou pelargonie
Zbora to určitě myslel jinak, ale mi se to zobrazilo takto jako nekuřákovi
a2a2a...dobře...jsem natvrdlá a poezii vnímám jinak...tak třeba k té poslední...v pouzdře od vyčichlých doutníků kvetou pelargónie...vůně tabáku..vím, že tabák je i z růží, kamarád kouří fajfku...o doutních moc nevím...přesto...kvetou v něm pelargónie..budiž...a když to otočím? záhon...spálená hlína...doutník jako rýha, do které se dávají semínka květin...přesto vykvetl...no jo, ale proč...já tomu fakt nerozumím a já rozumět potřebuju
Honzíku,
snad vůbec to nejhezčí, co jsem od tebe četl. Je to velmi pěkný a také promyšleně sestavený soubor.
Ačkoliv je poměrně rozsáhlý, 5 básniček, působí jako celek lehce a hravě. Hravě ve zvuku, a přitom se ti do tohoto jako by otáčení, opakování podařilo vsunout neodbytnou naléhavost, jako když dítě říká, že ještě nechce jít spát, a nám chvíli trvá, než pochopíme, že když nám se nechce, nejdeme.
V každé z nich nahodíš docela závažné téma jen jako žížalu do vody a nevadí ti, zda zabere až za hodinu či vůbec, protože u vody je krásně i tak.
Taky se mi zdá, že jsem v tomto duchu tady nikdy nic nečetl. MiJá to považuji za čisťounkou, moderní a sebevědomou poezii.
TV
skvěle!! ..
mistrně zbudované tytéž konstrukce navlečená na nekolik námětů..
Crae..přirovnání k Dadíkovi hodně kulhá.. Dadík pracuje s jakýmsi "vyprazdňováním" jazyka.. což přináší svébytnou polohu.. podobnost se Zborou je nahodilá jen tím že částečně používá motiv opakování, ale ještě nikdo co jsem tu četl to nedotáhl do podobného ..více než dvojhlasu.. to co předvání Zbora není Dadíkova adice ale umocňování .. Zbora jazyk "nevyprazdňuje" ale skrz onu mocninu nejen znejisťuje jeho primární význam a celý text posunuje do obecnějšího myšlenkového zacyklení téměř hermeneutického kdy příčina není důsledkem akce ale naopak..
Dadík postupuje k jazyku plošně.. Zbora pracuje prostorově -- obě polohy jsou zajímavé ale nesrovnatelné.
text "rozdíly" je signifikantní.. ještě se k němu vrátím-.
doporučuji redakci k pozornosti - avi
já se nehádám, zorko, jde o názor...co člověk, to jiný názor...tak to má být:-))
c:no dyť to nepopírá, že se točí...
ale dotknut se moh (letmo):-)
jejda, Zboro...pro mě těžký ti cokoli napsat právě k tomuto...dadíková je mistrem podobných věcí, o které se tu snažíš..jenže ona pokaždé zanechá pocit..prostě něco..a tady mi to přijde, že se jen točíš dokola..kolem čehosi..