Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePigeon Stories II
Autor
Vaud
Farmaceutická firma zaměstnává v zásadě dva typy zaměstnanců – dekorativní a lucidní. K rozlišení může posloužit samotný fakt, že dekorativní netuší význam slova lucidní. Kolega Pigeon je jednoznačně dekorativní. Pracuje sice málo, zato špatně. Pokud nepracuje, tak je vážně skvělý. Za celý rok se mu povedly vyrobit 3 typy samolepek velikosti mexického dollaru určené k nalepení na počítač. Samolepky nejdou sundat, což je jejich hlavní marketingová výhoda. Každý, kdo si je jednou přilepí, si nás zapamatuje. Tím je výčet úspěchů pomalu u konce. Nicméně se zdá, že mé útrapy s Pigeonem nebudou trvat věčně. Pro ilustraci uvádím typický týden, po kterém mi jednou bude smutno.
Pondělí: Pigeon mi volá, že právě hovořil s jistou lékařkou ohledně účinku konkurenčního léku na výskyt mrtvice. Pigeon jí uklidnil, že jde o studii na mrtvolách (!!!) a ubezpečil ji, že náš preparát určitě účinkuje stejně. Laicky řečeno - díky našemu léku nikoho posmrtně neklepne Pepka. Chvilku přemýšlím, jestli jsem se nepřeslechl. Ptá se, jestli si to řekl přesně, a jestli náš preparát skutečně snižuje počet mrtvic u mrtvol!? Prosí mě, abych sehnat okamžitě všechny studie. Je to otázka naší prestiže!
Mám pro něj dobrou zprávu. Mrtvice ovlivňujeme zemřelým shodně jako konkurence (má z toho dětinskou radost!). Žádný mrtvý další mrtvici již nikdy nedostal (obdivuje mé encyklopedické znalosti). Stejně tak nedostal rýmu a několik dalších chorob. Jen si nejsem jistý, jestli je to našim lékem. Smrt je stále statisticky nejlepším preventivním opatřením opakované mrtvice a řady jiných ošklivých nemocí. Pigeon by ještě rád věděl, jestli se náš preparát dostává zemřelým posmrtně do mozku. Moje odpověď, že by ho tam musel zanést patolog osobně nebo by musel být kadaver tabletou posmrtně střelen do hlavy, ho trochu zmátla.
Úterý: Ukazuje mi materiál, který hodlá začít tisknout. „Zatím je to jen takový konspekt“, švitoří. „Máš tam rozdílné fonty“, upozorňuji ho. Pigeon neví , co to je, a tak každému, kdo jde kolem, ukazuje, jak mu domršili ti pitomí grafici „fondy“. Když pak volá grafikům, že má stále problémy s fondy, tak se dočká jen závistivého mručení kampeličkářů na druhé straně drátu. Fonty nikdo neopraví.
Středa: Přichází (dříve snad) dekorativní kolegyně Iva-Va pro radu. Chtěla by udělat na příkaz nejvyššího šéfa „obecnou prezentaci“ o naší firmě. Nejvíc obecná jí přijde prezentace k antibiotiku určenému pro jednotky intenzivní péče. Zase nevím, jestli jsem neslyšel špatně. Pigeon, ale rozumí (dekorativní si navzájem víc rozumí) a přihazuje k jejím materiálům několik CD s prezentacemi o obecných beta–1 selektivních betablokátorech bez ISA a obecnou retrospektivní analýzu studie o těžkém chronickém srdečním selhání u pacientů NYHA III-IV. Čím víc obecných materiálů, tím bude naše obecná firemní prezentace zajímavější.
Čtvrtek: Pigeon uvádí do materiálů, že náš lék je vhodný pro pacienty s DNA a nese mi to ke kontrole. Trochu mě text zarazil, ačkoliv je věcně správně. Nemáme mnoho pacientů bez DNA. Původně tam mělo být s dnou, což je ukládání krystalů kyseliny močové v některých kloubech. Dna jako DNA. Říkám mu ironicky, že přítomnost DNA je poměrně často opomíjená podmínka působení našich léků. Dr. Watson s dr. Crickem by se divili. Pigeon zná jen dr. Watsona. Crick prý určitě nevystupoval ani v Psovi Baskervilském.
Pátek: Odpoledne přichází rozhořčený dodavatel. Pigeon mu slíbil propustku do areálu Brněnského výstaviště, aby mohl parkovat poblíž kongresové budovy a přivézt tam nějaké materiály. Pigeon propustku napsal rukou. Poté orazítkoval a nechal na recepci, jak slíbil. Až sem je vše správně. Jen místo „vjezd do areálu“ bylo potvrzení vystaveno pro „vjezd do análu“. Nu což, drobná chyba, která se stane poměrně často zřejmě každému. Dodavatel vyjádřil jisté pochybnosti, jestli ho s potvrzením pro „vjezd do análu“ nepošlou na výstavišti do prdele. Ačkoliv odmítl mít ceduli vystavenu viditelně po celou dobu kongresu na svém vozidle, během svého odchodu sám vulgárně vyzýval kolemstojící k následování textu potvrzení.
Škoda, že se mé humoristické marketingové období pomalu chýlí ke konci. Podle mé teorie o funkční rovnováze je přidělení firemní funkce vždy kompenzováno nějakou dysfunkcí. Místo toho, aby příroda moudře sáhla do oblasti sfinkterů, jak bývá jejím zvykem, zde nerozvážně zažertovala s odpojením CNS. Zatím není zcela jisté, kam Pigeona povýší, ale bude se mi po něm stýskat. A třeba bude humorné období i nadále pokračovat a noví manažéři budou deja vu... Nebo jak by možná řekl Pigeon: „Dežo ví“.