Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa řece
Výběr: pozorovatel, Markéta, a2a2a, Pacer, Print, Janina6
19. 02. 2008
32
47
6698
Autor
Alimra
předvídal puknutí
hladiny
ať se propadnu
jsou místa kde z nebe
padají hříbata z porcelánu
něco si přej ...
hlínu do úst s hladce zapletenou mlhou
stéblům do řeči zámek z pavučiny
nemáme stání
brodíme vzájemnost
v dálce ze spaní zaržála hvězda
zněla vodě
co ostruha to bludný kruh až na dno
na atom vypitý čaj
předvídal
horečku býlí
výdech jak půlměsícem raněnou noc
47 názorů
Zas jsem si přišla pro hříbata z porcelánu... pořád mě z téhle básně krásně mrazí.
... je dobré vynést na světlo světa poklady, děkuji za poezii
Po mnoha létech čtu opět a jsem snad ještě více zaskočen tím tsunami nádherných obrazů, které na miliontinu sekundy přijdou nesmyslné, aby ihned potvrzovaly, jak je svět atomizován a hýří barvami. A podobně jako Janina6, jen se posteskne po létech 2004 - 2008, dříve jsem zde nebyl, jak byl Písmák vodotryskem nespoutané živelnosti.
Zase jsem tady... tuhle si budu asi pamatovat napořád. Něčím mě uhranula :-)
hana kupčíková
30. 11. 2008hana kupčíková
01. 04. 2008
"brodíme vzájemnost" a ať se propadnu, jestli tentokrát opět zapomenu tip&favourite
na atom vypitý čaj? Zajímavé. To by mě spíš odradilo než přilákalo. jinak hezké. Tip
dítě_na_skleníku
03. 03. 2008
Teda, čte se to dobře, fakžejo. Asi jsem citově plochý, nerozumím tomu :(
kdysi mi v textu praskl ohař z porcelánu (asi neunesl tu sémantickou zátěž)..
myslím, že je dobré mít na zřeteli, že součtem všech barev - když se začnou slévat - je černá..
tím tlakem se kontury obrazů se rozpouštějí; a něco podstatného čtenáři zaniká v principu neurčitosti. ale ten tvar je zvláštní a krásný..
annoonnyymm
22. 02. 2008
jakpak? autentičnost = pravost, svébytnost, uvěřitelnost, původnost... A to jsem taky měla na mysli, když jsem tento výraz použila
pozorovatel
21. 02. 2008
pozorovatel: ále, to je jen taková floskule :-))
totiž... já moc nerozumím, na co se ptáš... Alimru čtu pravidelně. Někde jí prostě "nevidím" a nebo se mi zdá, že obrazy jsou sice pěkné, ale nedosahují než průměru. Zde, u tohoto dílka (a u mnoha jiných jejích děl, samozřejmě...)se mi použitá obraznost jeví jako velmi svébytná, strhující a podmanivá... Stačí takto?
Být toho polovina, nemám s výběrem problém. Takto si jen mohu povzdechnout, že Jarmila svému Pegasovi dopřává nadbytečnou volnost, jako by si svých dva tisíce slov denně pro jednou nemohla odpustit. Kdyby to alespoň písmem odlišila na má dáti dal. Ale to ona ne! Ovšem o jejích liščích cestách jsem mluvil již dříve, ach jo V :)
pozorovatel
20. 02. 2008
Jarmilko moc, nemám co bych dodal, jen znovu potvrzuji, že ti velmi sluší, kdy krapet uvolníš uzavřenost své obraznosti, i tak jí zbývá dostatek a má prostor.
pozorovatel
19. 02. 2008pozorovatel
19. 02. 2008
[22:22:53] ********** píše: ne, já počkám, až mi katugiro napíše "mohl bys obhájit svůj výběr?"
tak šup, pozorovateli ;)
zde mne zaujala opět autentičnost projevu, která je autorce vlastní, bohatost jazyka a obraznosti, jež ve vyznění celku působí velice jemně sladěným tokem rodícího se snu, který by si rád nechal zdát snad každý z nás...
t,v
Díky, žes mi to tak jasně ozřejmil, náčelníku !!!
věnuji ti za to hájku
není žádné klišé
pozorovat ele
v negliže
pozorovatel
19. 02. 2008
zajímavé, jak se ze stokrát použitých ingrediencí dá uvařit neotřelá krmě, přemýšlím ... jak se vzniká hranice mezi klišé a neklišé ...