Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Můj přítel Květoň Zahájský je přední kostelecký hudebník, báječný humorista, talentovaný dysgrafik, nadějný společný saunista a vášnivý zumbista. Seznámili jsme se díky omylu, kdy jsem (stejně jako ostatní) považoval dlouhovlasou dívku na fotografii v jeho původním internetovém profilu za velmi pohlednou a nadprůměrně vtipnou Písmačku, chrlící v jednom kuse fóry a přechodníky. Nepomohlo ani vysvětlení, že Květoň je Mánička, což mě možná zmátlo ještě víc a chtěl jsem jako lékař znát detaily bolestivé operace.
I přes svůj dívčí vzhled je Květoň zakladatelem hudebně tanečního polyartrotického boys bandu Ahamay (podle některých pramenů psáno též jako "A hamaj") . Odborníci soudí, že název kapely je jakousi připomínkou důvtipnějším restauratérům na štacích, že by hudebníci něco malého v závěru vystoupení rádi pojedli či případně si odnesli výslužku v naturáliích a denaturáliích. Za účelem získání denaturálií se Květoň nezřídka vydává za lékaře - díky naší nenápadné podobě zpravidla za mne. Vzhledem k občasným pokusům hostinských nechat unavené hudebníky skrmit při hospodských šňůrách zbytky jídel, kapela "A hamaj" na sklonku roku 2009 angažovala Jiřího Pomeje coby předskokana na svých koncertech, aby bylo jasné, že méně kvalitní potraviny patří pěvecky jinak nevýraznému Jirkovi.
Úspěšná spolupráce Ahamay-Pomeje (připomínající symbiózu Evy a Vaška, kde Vašek dojídá zbytky) skončila již v roce 2010, kdy posluchači Pomejemu prošlé potraviny přímo vnucovali a nezřídka je po něm i vrhali.
Hlavním uměleckým cílem Květoňovy kapely je mile nekrofilní snaha oživit dnes již bezpečně mrtvé zahraniční muzikantské kolegy. Dvojčlenný boys band neprodukoval za tímto účelem dost hluku a často se mu nedařilo probudit ani předtím živé posluchače, natožpak docílit slibovaný revival rozpadlých a spokojeně tlejících rockových velikánů. V loňském roce proto Květoň povolal do souboru další hudebníky a prozíravě změnil název skupiny na Celebration - A Tribute to Led Zeppelin, aby tak zmátl vyhládlého Pomejeho očekávajícího netrpělivě další angažmá. C-aTtLZ se rovněž nesmazatelně zapsala tužkou Koh-i-noor do kroniky města Kostelec, protože jméno skupiny je vůbec nejdelším zápisem od založení obce a mělo by být rovněž snadným vodítkem při hlasování v anketě Český Slavík, kde Květoňovci letos zcela jistě budou vyčnívat nejen hudebně. Česky lze název skupiny volně přeložit jako Oslava - Pocta Olovo Vzducholoď, což je připomínka na památné náhodné sestřelení slovenské průzkumné vzducholodi Pribina při čestné salvě u památníku našim hrdinům v Čelechovicích na Hané.
Květoň, ač sportovec saunista-zumbista a sněžný bobista, nikdy nepodlehl lásce k motorizovaným dopravním prostředkům a trpí fobií z cestování. Považte, kolik šílené odvahy musí mít heterosexuální muž k tomu, aby si oblékl elastické kalhoty, košili s fiži a dobrovolně se nechal odvléct manželkou na Zumbu. Přesto Květoň vytrvale odmítá zahraniční nabídky a návštěvy mých exilových bydlišť s poukazem na to, že už jednou navštívil autokarem Prostějov a též jako dítko školou povinné dobrodružně podniklo výlet vlakem z Kojetína do Hulína s přestupem ve Střílkách. Není divu, že kapela je známá svým fanouškům pouze v Kostelci a blízkém okolí, které je modernímu a hudbou pulzujícímu Kostelci na doslech.
Jako lékař bych touto cestou rád popřál rockerovi, kytaristovi, zpěvákovi, frontmáničkovi, skladateli odhazovaného dívčího spodního prádla a majiteli v okolí jediné společné sauny s volným vstupem pro členky Zumba klubu Květoňovi Zahájskému zdravé horní cesty dýchací i dolní cesty píchací. Úspěch se pak (obzvlášť na malé obci) dostaví sám.
chachááááááááááááááááááá - tak to jsi napsal Květoňovi super revanche!!! Pojednání o kapele mě skoro zabilo, závěr to jen korunoval. Jdu si utřít slzy. :o))))))))))))))) *t
Nápodobně! Kvůli Vám doktore a Vašemu povedenému kamarádíčkovi jsem se předevčírem nezmohla už na žádnou pořádnou činnost, jen na... jak Vám to jenom... fakultativní simplexní pochechtávání.
:) Dík!
ano, citala som, vraj mas ciernu gitaru, Dajanu by som rada pocula..koniec koncov, zamilovala som sa do Vas oboch,je dost narocne skakat z jedneho radu cakateliek do druheho, i ked udeninam predsa len davam prednost pred syrmi, som hlavne masozravec, netajim....ale osobnosti ste obaja, ach joooo....som len slaba zena:(
Vaude, mam uchylku este z ranej mladosti - chlap s gitarou je moj sen...udiaren k tomu je super bonus:)
Myslim, ze by som manzelke nemusela vadit, len by som pocuvala a krmila sa pritom udeninami:)
co mam robit?: Aj tu som sa zamilovala, uplne sialene, chlap s gitarou, udiarnou, vinohradom...prosim, kedy sa koná exkurzia s ochutnavkou a praktickymi ukazkami:?
Zboro - Květoň s udírnou, saunujícími se zumbistkami a vlastním vinohradem je polobůh. Do toho ještě hraje božsky na kytaru, maluje a je vtipnej. Květoň na hrad! :-)
Pacere - díky díky! Mám pocit, že mě Květoň víc chválí - musím ještě napsat další pokračování, ve kterém vyzdvihnu jeho klady!
Bigu - nedovedu si představit, jak by vypadal Písmák bez fejetonistů :-)
Určitě jsi další na ráně na medailonek :-)
Tangensi, ksav - díííííík
To byl vyčerpávající komentář, Georgi.
Abych tě ještě trošku zmátl a zároveň potěšil "kostelcofila" Proseckého, tak na sebe prásknu, že jsem se narodil v Kostelci u Krnova.
Ovšem, kam se hrabou produkty masokombinátu Kostelecké uzeniny na lahůdky z mé domácí udírničky.
Považte, kolik šílené odvahy musí mít heterosexuální muž k tomu, aby si oblékl elastické kalhoty, košili s fiži a dobrovolně se nechal odvléct manželkou na Zumbu. :)
Prosecký :-) Dubendorf docela znám, protože tam máme pobočku a prodával jsem tam auto :-) . Kostelec jsem myslel Kostelec na Hané, čímž maskuju KVětoňovo pravé bydliště, aby se k němu nevypravily davy fanynek
MKbaby - ještě něco vymyslíme :-)
Ačkoli Švýcary obdivuji jako jediný svobodný a nezávislý evropský národ, zejména v okolí Dübendorfu a Furka Passu, musím přiznat, že Vaud se zatím na vlasteneckého Květoně nedotáhl. Cesta, kdy si budeme dělat legraci ze sebe navzájem, je inspirativní.
Zmínka o Kostelci mi připadá zavádějící, protože není uvedeno, jaký (Červený ...),nad čím (Orlice, Labe, Černé lesy)u čeho nebo kde(U Křížku, u Kyjova, u Krnova) ten Kostelec je. Takto to vypadá, že jde o Kostelec bez přívlastku, nicméně ležící nad řekou Jihlavou, dobře známý svými takzvanými "Kosteleckými uzeninami", jimž tímto děkuji za sponzorský dar na mou literární stipendijní cestu k Viktoriiným vodopádům.
1:1, alespoň za mne :) Jen tak dál! *
Oldjerry: spolužačka mé matky měla velmi pokrokové rodiče, kteří ji pojmenovali 1. Máj - fakt, nekecám... proti tomu je Pomněn nebo Jasmín jen čajíček :)
S těmi křestními jmény je to někdy skutečně síla - znal jsem chlapy, na jejichž jménech se rodičovtvo skutečně vyřádilo, jeden byl Pomněn a druhý Jasmín (oba se narodili na přelomu třicátých a čtyřicátých let)...
Diky Oldjerry :-)) Kveton se obcansky jmenuje Standa :-), kdyz uz ho mam napraskat. Mezi mymi prateli je jeden opravdovy Kvetoslav zvany Kvetos a tez Dobromil Podpera zvany Dobros Podperos :-). Nikdy jsem jim zadny Roast nenapsal.
Je pravda, ze vic zazitku jsem zazival s pacienty nebo v Barcelone. ALe zas to dozenu :-).
Po přečtení jsem se vážně naštval na své tak obyčejné občanské jméno (jak jinak se jmenovat - umělcem nejsa), což vidím jako příčinu toho, že nikdo, opakuji NIKDO, tím méně Vaud, mi nanapsal k ničemu tak krásnou gratulaci. Což o cesty dýchací... a nic nepomáhá i má nechuť k cestování, způsobená mou zjitřenou obrazotvorností nalézající dostatek podnětů k čemukoli kdekoli ve svém blízkém okolí.
Mohu dát jen jeden tip - Květo i Vaude - rozdělte se
ano :-)) decerebration je odstraneni mozku :-)
mame pro vsechny chutovky medicinsky termin, abychom mohli machrovat a roast je termin pro mirne popichujici oslavny proslov (toast)
:-)) kdyz se zeptas tady ve Svajcu, tak vsichni podle nich bydlime v Praze - cili Kostelec je zdejsi optikou naprosto presna lokalita.
Prekvapilo me, ze ses nazastal Evy a Vaska :-) Udirnu doplnim v dalsim dile.
sepot, Diano - neni jasne, jestli uz namet neni vycerpan :-)
Chacháje! To si myslíš, že je dehonestující dopis? Máš vidět, co mi píšou z berňáku!
I když... No, v zásadě ses dopustil jen několika drobných nepřesností.
- V Kostelci n/H bydlel bard Petr Bezruč, já žiju o ždibec dál, i když na doslech.
- Pomeje jsou lahůdka, na ty mi nesahej. Takové "Pomeje á la Rossini", nebo "Šlichta Mignonette", to je pravá symfonie chutí!
- Co se Zumby dotejče, o té se nemůžu vyjádřit kladně. Ani záporně (to mám zakázáno od manželky - největší zumbejdy od Kosíře k Romži).
- Je pravda, že saunu roztápím poměrně často, ale mnohem raději topím v udírně. Nejlepší vitamíny jsou ty vyuzené.
Jestli se ovšem touto cestou přiloudá úspěch, o tom pochybuji. Zatím se dostavil pouze sčítací komisař.