Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMADRIGAL
09. 05. 2011
37
38
2872
Autor
Bíša
Co může plachý stařík psát?
Na své velké lásky vzpomínat.
Srdce i duše se mi chvěje
láskou a něhou k milé ženě.
S potěšením a velkou radostí
dělat šaška s klaunovskou moudrostí.
Jen tak se u mne může
posílit tepající srdce a plíce!
38 názorů
..znám!
Žena - přítelkyně vždy
nejbližší
posilující
utěšující
:
i ta rakev je ženského rodu...
***
Aha: Jsme na lit. serveru, ne v manželské poradně. Zde jde v prvé řadě o formu, JAK lidi píšou. Hned na stejně důležitém, ale přece jenom DRUHÉM místě je pak to téma, jež Ty kladeš vždy na místo první.
Příměr z jiného, než literárního světa: Zákazníka v automobilové opravně zajímá především, jak tam lidé spravují auta, teprve pak se může, když to považuje za potřebné, zajímat i o jejich třeba zjev.
Ty to permanentně stavíš na hlavu. Někdy se strefíš, ale jindy jsi úplně mimo. Co Tě kupříkladu inspirovalo k nemožnému výrazu "nelegální milostné fantazie"?! Odkdy jsou milostné fantazie nelegální? Kolik let basy je za ně? :-O
Podle mne může autor psát o čemkoliv, i o tom nejhnusnějším, když mu to dovolí žaludek. Já jako čtenář a kritik jeho děl pouze požaduji, aby to psal vkusně a dobrým jazykem. Představ si, že i násilnou smrt se dá popsat tak, že po přečtení takového textu mám dobrý pocit. Jedná-li se kupříkladu o pornografii hrubého zrna, prostě to přestanu číst a napíšu autorovi proč. To je vše. Poučování o morálce si nechám pro mou manželskou poradnu, provozuji-li nějakou.
Já ovšem vím, že Tě nepřesvědčím. Prostě se pohybuješ někde jinde.
Edvin: Nikdy jsem netvrdila, že na stylu nezáleží. Pouze jsem chtěla vyzvednout fakt, že věk tady taky nerozhoduje. Naivně psát dokážou mladí sejně tak jak ti dříve narození.
Ale to víš.
S obsahem jsi nadšený.Pokud zde nejde o nelegální milostné fantazie, mohu autorovi taky jen zatleskat.
Aha: Má poznámka se netýkala obsahu - zde Autorovi mohu jen zatleskat.
Nelíbí se mi však literární stránka tohoto dvojverší - je napsána stylem "láska - páska". Nechtěně jsi mi připomenula, že takhle píšou básničky mnozí, bez ohledu na věk. Ušetři mne a netvrď mi, že na stylu nezáleží. Děkuji předem.
Edvin:
Věk by tady neměl být rozhodující.
Jedinou roli by zde mělo odehrávat, zda někomu tím zlomím srdce. Pokud se nejedná o nevěru, je vše ok.
Tak já nevím... Bíšo, je tohle třeba?
"Srdce i duše se mi chvěje
láskou a něhou k milé ženě."
Přece my dědci nemusíme psát zrovna takhle, nebo jo?
return-of-ca-2
10. 05. 2011nevím,neznám
10. 05. 2011blboun nejapný
09. 05. 2011Štěpa z Hřibska
09. 05. 2011Štěpa z Hřibska
09. 05. 2011blboun nejapný
09. 05. 2011
práve dnes som na teba myslela, že už sem-tam čítaš, komentuješ, snáď aj niečo napíšeš a je to tu!
veľmi milé, plachý staříku :-)
*
sepotvkorunachstromu
09. 05. 2011Marie s beránkem
09. 05. 2011
dokud vnímáš krásu ženy
nemůžeš být poražený*
dlouho jsi tu nebyl, básníku