Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOBSIDIÁN
27. 07. 2011
45
72
4880
Autor
vesuvanka
OBSIDIÁN
Do paměti dítěte
vrylo se
tajemné jméno kamene
s leskem lastury
Rozseté kamínky na pobřeží
vypravují příběh
už jen tichým žárem
Z dílen Hefaista
Strašlivý pláč hory
a řeka slz
pomalu se plazí
Moře bouří
vlny bijí
slzy chladnou
černají
Křemík v objetí
kyslíku se v krystal
nepromění
Jeden z obrazů
dějin Země
vtištěn do kamene
72 názorů
Morticio, potěšila jsi mě svým zastavením a milými slovy, děkuji a zdravím :-)))
Morticia Adams
29. 01. 2021Opět poetická geologie.
gringoo, děkuji za zastavení a milá slova. Mám radost, že se Ti obrázek líbí :-)))
prazskejpepiku, zdravím Tě a děkuji za ocenění :-))) Vztah ke kamenům a vůbec k přírodě mám už od dětství.
prazskejpepik - přesně jak píšeš, v kamenech je ukryta krása, a to i v těch obyčejných, které "potkáváme" na cestě... Děkuji za přečtení a milou odezvu a zdravím :-)))
Jaruško, zdravím Tě a děkuji za milé zastavení a komentář :-)))
Ke kamenům mám vřelý vztah už od dětství. Jediné, co nosím, jsou přívěšky s kamínky (obsidián, čedičovou lávu, ryolit a jaspis). Nejraději mám kameny přírodní, neopracované, tak jak je najdu anebo mi je přátelé přivezou z cest - samozřejmě i lávy :-)))
Milá Adriano, děkuji Ti za přečtení a milou odezvu :-))) Moc mě těší, že se Ti líbí obrázek i verše. Obsidián mě zaujal už někdy v jedenácti letech, když jsem o něm četla v cestopise Emanuela Stanka Vráze "Napříč jižní Amerikou". I název kamene zní téměř magicky. Obsidián mě inspiroval napřed k namalování obrázku a obrázek k napsání básně. Zdravím :-))) Jana Vesuvanka
Adriana Bártová
17. 08. 2011
Taublo, děkuji za zastavení a milou odezvu k básni i obrázku :-))) Zdravím
etno, zdravím Tě a děkuji za milé zastavení i tip :-)))
Narriel, děkuji za milé zastavení a slova, jimiž jsi mě potěšila. Děkuji a zdravím :-)))
Janičko,
i toto Tvé dílko je milé, prosté, laskavé, moudré i poučné, a obrázek pod ním tradičně krásný. Odcházím se zvláštním pokojem v duši. Děkuji...
dadadíku a nes -
moc se omlouvám, že jsem vás nějakým nedopatřením obě přehlédla a dodatečně děkuji za milé zastavení a zdravím :-)))
médeo, zdravím Tě a děkuji za přečtení a milá slova i tip :-)))
Mluvíš mi z duše, já také nic jiného na sebe nepověsím než kamínky na kožené šňůrce a samozřejmě i obsidián :-)))
mám slabost pro kameny, vlastně je to to jediné, co jsem ochotna na sebe navléknout či pověsit ;)
krásná*
Liduško, moc mě těší, že se Ti líbí báseň i obrázek. Děkuji za zastavení a milá slova :-))) Zdravím
Jarmilko, díky :-)))
Jarmila Moosová Kuřitková
30. 07. 2011
Jeden z obrazů
dějin Země
vtištěn do kamene
moc pěkně jsi to vystihla obrázkem i slovy
Jarmilko, mám velikou radost, že se Ti líbí báseň i obrázek. Děkuji za zastavení a milou odezvu :-))) Zdravím -)))
Jarmila Moosová Kuřitková
30. 07. 2011sepotvkorunachstromu
29. 07. 2011
Robinio, mám radost, že se Ti líbí, děkuji za milé zastavení i tip a zdravím :-)))
sepotko, zdravím Tě a děkuji za milé zastavení i tip :-))) Těší mě, že také miluješ obsidián
sepotvkorunachstromu
29. 07. 2011
Johane Wolfgangu Mário Amadoviči, zdravím Tě a děkuji za přečtení, milá slova i tip. Mám radost, že se Ti báseň líbí :-)))
Díky za zájem - jde to, jen bych potřebovala víc inspirace, dříve jsem byla víc tvůrčí. A jak Tobě?
Morgiane.le.Fay, Vernon, Bíša -
zdravím vás a děkuji za přečteni a tipy :-)))
Johann Wolfgang Mária Amadovič
28. 07. 2011
Ferry, moc mě těší, že se Ti báseň s obrázkem líbí, děkuji za milé zastavení i tip. Zdravím :-)))
srozumeni, Zuzulínko, Honzyku, koloušku a Barone von Zadecky -
děkuji za zastavení a milá slova. Mám radost, že vás Obsidián potěšil. Zdravím :-)))
Honzyku, já Ti mávám tlapičkami z odpoledního Bubenče. Na Žižkov ráda vzpomínám :-)))
Barone, četla jsem o léčivých účincích kamenů, ale nezkoušela jsem to. Mně kameny přinášejí radost a dodávají inspiraci :-)))
..pa, mavam ti pracickami ze Zizkova to probouzejiciho se teprve, ja na nozkach jiz od 6.17..!!DDDDDDDD
sveřep - tak to mě moc těší, děkuji za milá slova a zdravím :-)))
Diano, moc jsi mě potěšila milou odezvou k básni - právě to je účelem mých děl - probudit lásku k tomu, o čem píši :-))) Děkuji a zdravím :-)))
Honzyku, i Tobě hezké ráno! Zdravím :-)))
Háber, Fairinella, to nic, Zbora, blboun nejapný, Honzyk -
zdravím vás a děkuji za milou odezvu k básni i tipy :-)))
Fairinella - verše Moře bouří, vlny bijí, slzy chladnou, jsou záměrně "usekávané", mají vyjádřit živelnost a rychlý průběh tohoto přírodního jevu
renegátka, BigBivoj, avox, Horavin -
zdravím vás a děkuji za přečtení, milá slova i tipy :-)))
Horavin - přesně o to se snažím, aby čtenář věděl, "co tím chtěl básník říci"- báseň s přírodovědnou tematikou si žádá verše bez jinotajů už proto, aby byla správně pochopena.
blboun nejapný
28. 07. 2011
Hezky zní - jen "Moře bouří/vlny bijí/slzy chladnou" mi přijde takové až moc frázovité. Ale i tak T*
Už jenom první sloka obsahuje úplnou výpověď! Čistá poezie oproštěná od příkras a jinotajů! :-)