Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVzpomínka 2022
Autor
a2a2a
POSLEDNÍ DUHOVKA
agáta5
Pořád maluju stejný věci
když zavřu oči jsi terpentýn
a já štětec...
Slyšíš to ticho pokornýho šumu
kdy oheň je oheň
a teplo teplem v podpaží
tam si tě strkám každý den a bože stůj při mně
až se mi zapřeš za chodidla
kroky budou tvý
a já už nebudu já...
život je cesta plná otřepaných frází
sem tam kámen poztracený kuličky a moje víra zatoulaná kočka...
chytnu ji zítra za pačesy
a možná pokoru
lámu si křídla křídla křídla
a zpívám pírkům o poslední duhovce
Vážení Písmáci,
s dnem Památky zesnulých vzpomeňte těch, kteří tu s námi byli a nyní, jak doufám, jsou na nejpoetičtějším místě, jaké si lze představit.
Prosím, navštivte některý z jejich textů a pod ním zapalte pomyslnou svíčku v podobě tipu. Pokud víte o dalších, kteří tu s námi už nemohou být, připomeňte i jejich jména. Děkuji.
hana kupčiková (Hana Kupčíková) + 2009
Šminka (Zuzana Trnková) + 2010
Bíša + 2012
IVO (Ivo Domanský) + 2012
leur1 (Lenka) + 2012
Albireo (Jan Kučera) + 2012 (?)
Berg (Zbyněk Boháč) + 2013
blboun nejapný (František) + 2013
Baronka (Vlastička Bakalová) + 2014
Print ( Jan Hrubý) + 2017
jitka.svobodova (Jitka Svobodová) + 2020
Věčný snílek (Olga Kostková) + 2020
Racek (Zorka Šimůnková) + 2021
agáta5 (Jana Kandrová) + 2021
nostalgik (ing. Jiří Cenek) + 2021
rebecca13/CM (Melanie Andrea Walker) + 2022
annaav (Anna Vodičková) + 2022
Oldjerry (Jaroslav Čampulka) + 13. 5. 2023
________________________________________________
62 názorů
Jirko, díky. Nahlédla jsem po delší době a zjistila, že už mezi námi nejsou i další autoři, to je smutné...
Na Lesním hřbitově zapalujeme svíčku za ty, kteří spí svůj věčný sen někde jinde. Vzpomínáme.
Znal jsem Iva Domanského činného v atletice, běžec. Je to on nebo jen shoda jmen?
Děkuju, že připomínáš. Čas strašně letí, nechce se věřit, že někteří tu s námi už tak dlouho nejsou.
V těchto dnech vzpomínáme těch, co s námi byli, vzpomeňme i našich virtuálních přátel, kteří nás předešli. Děkuji.
Jaroušku, nezávodíme s časem, ten má prostě navrch, závodíme s dluhy na vlastním seznamu. Zbyly ti vůbec nějaké?
někteří mne sakra předběhli, ale nevzdávám život... moc mi toho nezbývá, takže je někde jistě dohoním...
nějak mi ten nadhled nejde.... některé odchody mne překvapily... oldjerry
jak sem málo chodím, ani jsme netušila, že tady už tolik lidí ubylo... jsou už ale v lepším světě, jak věřím - tam je to jedna báseň, svíčky pálám už několik dní, básně si projdu, děkuji Jiří...
blacksabbath
02. 11. 2022děkuji za připomínku....i já zapálím svíčku
Děkuji za připomenutí. Mám tu čest, alespoň některé, si ve vzpomínkách uchovat.
Uplynul další rok a do našeho seznamu těch, se kterými být už nemůžeme, přibylo další jméno. Vzpomeňte na ně. Děkuji.
Gabriel V.
31. 12. 2021Hvězdy se rodí a hasnou... RIP.
patricia w.
24. 11. 2021dík za ně všechny :*)
Nerad bych cokoliv spojoval s vírou, tím spíše, že nejde o mne, ale mé víře neodporuje vzpomenout kohokoliv, neb nejsme soudci ani pozemští, natož od soudu posledního.
Nechápu, pokud jde o někoho z písmácké komunity a není zde uvedený a měl-li by být (nyní nechci předjímat, zda by si to přáli), budu rád, když uvedeš nick, případně občanské jméno a rok rozloučení a já ji - ho neprodleně do našeho památníčku doplním, už proto, abychom si je měli možnost připomenout. Možná, že svou vzpomínkou myslíš na všechny v nekonečném nejen písmáckém prostoru a za to samozřejmě poděkování.
Evženie Brambůrková
18. 11. 2021Je škoda každého dobrého člověka. Krásná vzpomínka.
pepř, je to jen zdání, že už není, klidně někomu řekni něco srandovního a věz, že nebudeš mít pocit marnosti. Naopak.
Pozoruhodná upomínka a2a2a*
Je to, jako když někdo odejde z pomyslné rodiny. Mně nejbližší byla Agáta a Nostalgik. Všem zasloužilá vřelá vzpomínka a čest jejich spřízněným múzám. *
obzvlášť agáta5 mi fakt chýba, ani by som nevedel o jej odchode, nebyť tohto textu
Děkuji za umístění do Zlatého výběru, byť to neodpovídá tradičnímu pojetí, ačkoliv agátina báseň sama o sobě tam patří. Ale jde spíše o to, aby se co nejvíce Písmáků zastavilo, zabrousilo na některý z textů, určitě namnoze i svých přátel, a tak nějak si uvědomilo jak běží čas a pomíjí.
Děkuji samozřejmě všem návštěvníkům za vzpomínku. Ať chceme nebo nechceme, tak trochu k sobě patříme i s výjimkami, potvrzujícími pravidlo.
Děkuji Vám.
Ponocnej Venca
01. 11. 2021Pěkná atmosféra, jako v Praze na Bertramce. Chodím tam rád.
Znal jsem jen Agátu, tu ale velmi dobře. Jednu dobu jsme se spolu bavily velmi intenzivně, na což ráda vzpomínám. Dnes už bych měla na ledacos jiný názor a možná bychom si rozuměly lépe.
Tipem zapaluji svou pomyslnou svíčku na hrobě.
gabi tá istá
01. 11. 2021ĎAKUJEME! spomínam
Omlouvám se za případné opakované avi těm, co už tuto vzpomínku 2021 nahlédli.
Karpatský knihomoľ
21. 09. 2021Jirko, vďaka aj tebe že si ich nám pripomenul.
pasažier letu 1978
20. 09. 2021Je fajn že si spomenieš a pripomenieš...
Díky za vzpomínku. Ráda si přečtu díla nejen těch, kteří publikovali v posledních letech, ale i těch, kteří odešli, než jsem byla na Písmáku.
Guy, děkuji za další Písmáky na tutu pomyslnou desku nezapomění, rád je ihned doplním, ale u Albirea bych poprosil, zda náhodou ty či kdokoliv další neznáte rok odchodu. Děkuji.
blacksabbath
16. 09. 2021Děkuji....k jejím dílům se často vracím...spoustu jich nám uložených......např. KOŠILELE LEVANDULOVÁ (https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=469689)
Vzpomínám, nejen na dušičky ...
a ještě třeba na Šminku (Zuzku Trnkovou), na Albirea (Honzu Kučeru) ...
Díky, Jiří, za tohle připomenutí... vzpomenu ráda, a nejen v ten jeden den...
...osud okradol aj vnúčatá o úžasnú babičku
Mám za zlé jejímu osudu, že tak talentovaná a všestranná umělkyně - výtvarnice a zároveň básnířka - musela odejít dřív, než mohla světu všechno ze sebe slovy i rukama vypovědět.
Jsou osobnosti, na které se nedá zapomenout.
Četba jejich děl ve světle nových skutečností zasahuje víc než jindy.
Zatoulaná kočka agátina (viz báseň) se jmenovala Douchová. Dobře, že nad Janinou poezií i prózou se lze i dnes pousmát a ocenit nejen jejího svobodného ducha, ale i veliký talent...