Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStudénka
Výběr: Albireo, vesuvanka, a2a2a
20. 12. 2002
41
13
6736
Autor
Yeziiinka
Tisíce nebí nad hlavami
do malých bran jdem svoji
sami
a vytoužená zadní vrátka
nesnesou touhy
Jinovatka
do hloubky holých slibů studí
Už se rok vzpíná
- budem chudí
o všechno
co nám nedopřálo
přadénko snů
(to míň než málo)
Oči pak hledí nedohlednem
pod tíhou chvil se v srdci sehnem
zatluče v rytmu vrávorání...
Přehnal se mráz a nepřehání
...
Bez konce útlé, pouhé nebe
slýchává: jen ať nezazebe -
Když se však dívá mřížkou řas
rodí se mlha
tříští čas
13 názorů
Po hlavě do básní upadáváš rozhodně ale neobyčejně ladně a poeticky:) A ať si budeš říkat co chceš, pro mě jsi velký Básník:)
:) Děkuju. Moje říkačky jsou ale většinou dílem nějakého zauzlení v času a omylu v osobě. V tom je mezi námi rozdíl - nejsem básník jako Ty. Vždycky jen z nepozornosti škobrtnu a do básně obličejem upadnu. I tak děkuju, budu tohle všechno vyhledávat :)
Já taky děkuju a přeju krásný konec starého roku, Silvestr, krásný i ten Nový a taky i ty další a tak:) A hlavně neúměrně mnoho inspirace, protože pořád marně čekám na nějaké avízo:))
Že Tě pusa nebolí (vlastně ruka) Anet! Zrovna Tebe!!!
:) Děkuju moc, tahle je silvestrovská, takže jsi na ní narazila tak nějak "akorát". Přeju Ti utěšený a vlídný rok 08, takový, jaký sis vždycky představovala. Jsi nevšední básnířka, polámeš ještě tuny srdcí a hlav :).
Yeziiinko milá, to je tak strašlivě neuvěřitelně krásný:))
****************************************************
Takhle tak umět psát:)
Děkuju moc! I za to, že jsi mi tu takhle při neděli otevřela okno a vyvětrala! :)
Papoušku Poušku po oušku... když ono to nejde.
Kde není nic, ani smrt nebere. Co by tam dělala múza?
D ě k u j i T i .
Ok. Tak ještě, že tak mluvím jen já...
Omlouvám se a už to tak nebude, slibuju...
Jsem mimo... veřejná výčitka a adresát nezná její příčinu... je mi z Tebe teď trochu úzko, ale neboj se a pokračuj. Buď přímočarý, konkrétní. Jen do mě, pokud si to zasloužím, beru cokoli.
Nech toho. Takových úhybných manévrů už jsem viděla spousty, neboj se a piš, když jsi začal.
A výčitka to byla, neber ji zpátky... stůj rovně.
A nevěřit komukoli beru jako negativní jev. Neb je mi ze srdce líto, že se takový zjevil.
Někdy se mám dost i jedna jedné, věř mi.
Nikdy však Tebe... :)
Věř mi.
Tos... jsi na mě hrozně hodná, až se ošívám a červenám a tak!
Děkuju za všechna ta hezká slova a vlastně vůbec - děkuju za Tvůj čas a pozornost nad těmi mými říkankami...
Jaký říkanky? Kruciš, tohle je poezie od začátku do konce bez té nejmenší pochybnosti - normálně se teď štronzuju u každé další, kterou čtu v té přebohaté hojnosti, co tu máš na písmákovi a třískám tu hlavou o monitor, jak jsem já bloud mohla bloudit jinudy a tenhle poklad míjet - budiž mi omluvou, že na písmák nechodím dlouho a že jsem nevědoucí jelimánek ještě. Už jsem tu chybu napravila a dojímám se radostně kudy jen čtu. Víš co? já bych to udělala takhle - tip na všechno, co tu máš, ono to stejně nejde jinak -chááá - a mám raz dva ušetřený komentáře (ale stejně se asi nezdržím) - oslovuješ mě, máš podobné vidění světa, jen napsat to umíš mnohem mnohem líp, než bych kdy dokázala já. Klobouk dolů - nejlíp ten florentinskej, co má střechu velkou jak autobusový nádraží.
Pane jo... Ty mi dáváš. :)
Děkuju, opravdu. Teď jsem štronzo já a chť nechť si taky musím přečíst Toscanu, sakra... :)
objevil jsem tě díky tvé kritice pod mou básní a teď to vypadá, že oplácím, ale není tomu tak. Navíc jsem se ve Studénce narodil a i když jde o jinou studénku, přece jen je mi to dvojnásob milé. Tvé verše jsou prostě takové, zde možná minoritní, jsou citlivé, jemné, nemají snahu bubnovat a přesto jsou o něčem, dobře se vypořádávají s rýmem. Za Studénku, krajanko, krajane, že mne zde přivedla, ale především za báseň t,v
... pane jo. Sluší se poděkovat a přidávám decentní poklonku, neb se tu stavil Básník.
A svojí domácí lokomotivu... máš? :)
Lokomotivu nemám, ale ve Studénce už není ani vagónka, jen muzem vagónu a tam je velký model železnice a ten si chodím pouštět
:)) Jakpak taky mohla vagónka vydržet a prosperovat bez lokomotivy... :)
Ono nebyl ani tak problém v té lokomotivě, ale když strojvůdci dělají něco jiného, než mají, pak jsou i ty lokomotivy k ničemu. Ale teď se to snad zlepší, prý jeden mašinfíra se bude vracet.
Je krásná, jemná a melodická... TIP a V
(jenom škoda, že písmo je drobné a světlé)
:-)) já si nemůžu pomoct, ale ve Studénce je Vagónka... :-))
ale báfniška je pjěkňoušká
píp
jarda_sibrt
28. 11. 2003snehurkasnehurka
20. 12. 2002
Když ony VŠECHNY Tvoje jsou tak nádherně něžné... tak krásné... tak úžasné... mně je to vážně tak hloupé Ti to takhle psát a asi Tě tím pěkně štvu... ale co mám dělat, když mi tak DOOPRAVDY připadají? *
Pod tíhou chvil se v srdci sehnem...Celé úžasné! Zpíváš, až ustrne i čas. *******