Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMám dům a v něm spící dívky
Výběr: hai_mal, empathetic_embryo
14. 11. 2005
26
27
8380
Autor
pozorovatel
Byla to ta dívka, co ráno vstává dřív než já. Zatímco jsem spal, ona stála u okna s žaluziemi. Nevím, kam se dívala, spal jsem přeci.
Ale určitě jsem snil a v tom snu ji viděl. Žaluzie krájely slunce na kousíčky a podávaly je mé dívce. Takto ona snídala každý den. Kus ranního slunce. A byla nahá. Vždy, když snídala, byla nahá. Jinak se snad ani snídaně nepřijímá, napadlo mě.
V tom snu se mi zdála krásná; a taky že lítá se mi zdálo, až že se vznáší nade mnou. Ale mě nenapadlo nic jiného, než ji chytit. Dotknout se. Držel jsem její ruku a najednou slunce vybouchlo a žaluzie mou dívku rozřezaly na pruhy, které se rozlítly po pokoji. Sebral jsem jeden pruh mé lásky, která ráno snídá nahá a na tom pruhu byl její úsměv. Vzal jsem všechny ty pruhy a ukázal místu, kde bylo slunce. Pruhy se roztekly až k mým nohám a pak do podlahy a pak do země a já měl pocit, že před domem pomalu roste lípa.
A pak jsem se musel probudit a zapomenout, že se mi kdy něco zdálo.
27 názorů
pozorovatel
10. 06. 2007malinka_hvezdinka
09. 06. 2007
Po čase musím opravit své lehkovážné rukou mávnutí:
Debilnější věc bych očekával snad od třeťáka. Nemohu se ba ani nezhnusit nad děsivým pravopisem, myslím, že ohýbat zájmeno já se vyučuje již od třídy 2. a mezivětná interpunkce, na této úrovni, právě od té 3.
Zajímavé, nazvat to povídkou.
Myšlenkově možná inspirující, pokud jsem opilý, což jsem zřejmě před tím byl.
Ale zajímavé opakování toho motivu tvé dívky.
pozorovatel
25. 02. 2007pozorovatel
22. 02. 2007
kreativita mi vrazila kudlu do zad, takže jdu na pivo. zatím zdarec a neboj - jen jsem žertoval.
pozorovatel
22. 02. 2007
hehe :) to si piš, že jsme si určeni. to pražsko-ostravské pouto je strašně silné. jen ty si to neuvědomuješ. jseš ještě mladý
pozorovatel
22. 02. 2007
jinak... píšu další povídku o nás dvou... ale seru se s tím docela pomalu. kvalitativní úroveň bude opět vysoká :)
v tom případě se musí tohle nelegální a niktarak opodstatněné posílání avíz řádně prošetřit. Jaké máš alibi?
pozorovatel
22. 02. 2007pozorovatel
22. 02. 2007pozorovatel
22. 02. 2007
nějak podstatně je to upravený?
pamatuji ji, ale ne zas až tak detailně...neva
:)
pozorovatel
22. 02. 2007pozorovatel
22. 02. 2007pozorovatel
22. 02. 2007pozorovatel
22. 02. 2007pozorovatel
27. 06. 2006
Tohle má do povídky daleko - krásná prózová miniatura s notnou přímesí poezie, řekl bych. Hezká atmosféra, i když ze začátku taky nevypadá příliš objevně (nahá snídaně a tak), ale celkové vyznění je fajn.
Tak chtěl jsi abych ti napsala něco co semi nelíbí....Tak je to dobré, ale mohl si to ještě rozvést... Ale i přesto....*
pozorovatel
09. 01. 2006
No, vzhledem k tomu, ze to CDcko Humbuku Setkani po letech, co o nem mluvili, mam od zacatku ctvrtaku na gymplu a tohle nebyl muj jejich prvni vanocni koncert (hrajou takhle v K1ce pred Vanoci uz peknou radku let), tak... Jejich humor mi proste sedi :)
A pocitat neumim, jen mi docela jde matika, to s pocitanim nesouvisi :)
A ja se to libilo Tobe? :)
pozorovatel
22. 12. 2005
Tak teds mou fakultu urazil :( Pry trochu divny lidi... Trochu divny lidi mas vsude, ale opravdu divny lidi, to je nase znacka :)
pozorovatel
22. 12. 2005
Jo takhle divny lidi... A tos neslysel historky typu o profesorovi, kterymu prisla na prednasku holka v kostymku a on zacal koktat, pripadne jak vystrih spoluzkousene zachranil klukovi znamku...
A docela jsem si uzival, ted uz teda do skoly jdu leda tak na Humbuk ci do labu coby sluzba, kreditu mam dost na tenhle i pristi rok, proste pohoda, takze si ted uzivam, ale jinde a jinak :)
pozorovatel
22. 12. 2005
:) No jo, at si klidne koule pojmenuje, ale ventilovat to na verejnosti nemusi...
Genius? Ne, to rozhodne nejsem... Tolik kreditu mam asi proto, ze jsem cytri roky makal jak Ferda mravenec s vcelkou Majou doromady, prumer 8 zkousek na zkouskovy udela svy, nejak jsem nevedel cemu bych se chtel hloubeji venovat, tak jsem zkousel vsechno mozny, az jsem po ctyrech letech zjistil, ze je obor, z ktereho snad udelam diplomku, ale jinak ze me matika uz ani nebavi...
pozorovatel
22. 12. 2005
:))) Kdyz Ti prozradim obor, tak uz Ti tak sympaticky nebudu... Ale rek sis o to, toz univerzalni algebra, diplomku budu mit patrne o popisu volnych algeber ve varietach urcenych rovnicovou teorii generovanou kratkymi termy (kde pojem kratkeho termu bych nechal otevreny)...
No esli potrebujes doucovani, tak bysme se treba nejak domluvili, ovsem cukrovi neni zrovna tvrda mena (teda az na nepovedene vanilkove rohlicky, ale o ty uz teprv nestojim :) )...
A k te diskusi u druhe povidky - precti si tuhle a tamtu, tahle mi prijde takova vypiplana, jako ze sis ji prozil, ze... Asi bych se mel naucit vyjadrovat...
Ta druha povidka - no, pripomina mi treba Hrdeho Budzese a neptej se cim, proste pripomina, ac tam je ten kontrast detskosti a dospelosti postaven jinak, tak pripomina... A ten motiv jeskyne, ktery se dilkem prolina, taky neni uplne nove zbozi... Jasne, uz to mam, Eduard Martin - znas? To je ten styl...
pozorovatel
22. 12. 2005pozorovatel
22. 12. 2005
Hrdy Budzes je divadelni hra s Barou Hrzanovou v hlavni roli a je v nem vice nez uzasna, to se proste musi videt, kdyz ne nazivo, tak aspon ze zaznamu...
Eduard Martin je cesky spisovatel sci-fi s dusi a vyjadrovanim basnika, co napsal? Mno, hromady povidek ve sbirkach jako Pujcovna manzelek, Nejvetsi skandal v dejinach lidstva, Manzel z Marsu, Milenci nasich zen, Manzelka z Venuse, Kniha upiru, Milenky nasich robotu...
A k doucovani se vyjadrim asi soukrome zpravou, ted uz opravdu, ale opravdu musim letet...
pozorovatel
22. 12. 2005
Tak řemeslně to máš zmáklý slušně... Sdělení na tak křehký kousek na mě trochu smutné, balit rtuť do hedvábí není dobré pro obchod, nicméně tipa dám (hraje se tu na ně eště?)...
A nezapomeň, že svět kolem svírá kruh...
pozorovatel
20. 12. 2005pozorovatel
29. 11. 2005
A máš lepší slovo pro náplň jednotky času?
Moc hezky přemyšlíš, ..je to moje oblíbené, ..Vše. Mé nejbližší Vše psal Ladislav Klíma, ..ovšem, ještě to není všechno, mám hlavě větší, dokonalejší pojmuté E Vše.
To je te´d ale jedno, ..jde o to že jsem mnohým nemyslelo část naznačujíci (= 1,2,3) ale onu naznačenou(= posloupnost) .,,, ač není celkem ...............
tzn,..když se vrátim k tomu proč se stebou bavim, .." protože stačí úsek, abys viděla celek". ->Stačí úsek abys viděla mnohé :o))) A stojim si za tim, že tvoje básnička je plácačka na mouchy plesknuvší o zeď, v okamžiku snění.
Jdu na večeři. A dneska jsem se pokoušela psát text k mýmu představení, .potřebovala jsem napsat znechuceného muže,..a ztrácí se mi má zručnost (tolik žvástů v jedný košatý větě se jen tak nevidí. )
přeji uvolněnější ruku a méně dokonalosti než mám já
hezký večer semeno
pozorovatel
29. 11. 2005
Hm, už druhý rok, na tu večeři nejdu, stejně jsem si jí odhlásilo abych šetřilo můj dluh školní jídelně. Ale píšu seminární práci o bibli.
Heleť potřebovala bych jméno knížky od Julese verna, ve kterym byla hlavnim hrdinou žena. Co?
pozorovatel
29. 11. 2005
Říká se tramvaj? nebo trambaj? Na co jsem jako malý semínko nemohla přijít, byla to trambaj? Nebo něco jinýho?
Nejhorší hodina z dnešního dne byla matika. jestli zůstaneš vtipnej ještě za ňákejch pár let, dej se na učitele, a mysli na ty chudáky co ti nerozuměj ani slovo,... a netvař se jako nejsilnější uzurpátor, nevyužívej převahy katedry k posměchu, a aroganci... ale co, asi mě to ňák zmáhá,.. Mohlo jsem dneska přijmout a rozdat tolik radosti, a místo toho jsem ten den věnovala někomu komu na mě nezáleží.
Stěžuju si moc? Znáš slovo eskapismus? Ani nemusím znát definici, abych mu rozumělo.
Dobrou noc a milý den
sem
pozorovatel
28. 11. 2005
Tyjo, spíš někdy? Nevisíš třeba celej den na internetu? Jseš umanutej, ..jé já se musim smát,..jsem si teď četlo tu tvojí s přívěškem. ,...tak andulka je umanutá holt, no, ještě že neví, že i kdyby nic neřekla, bude stejně, jako všechny ostatní.. :o))
Jenom škoda že se musim smát, protože je to trefný , andulka je skutečně umanutá.
jenže tvoje básnička je taky umanutá, ..protože mluví o vzpomínce na krásu, a je to všechno co řekne, a to je málo, protože to neni nic,..ta fotka toho má v sobě víc.
tak vidíš, neodolám nepřisadit si, ale tvrdils, že to rád,.. tak pojď polemizovat. ačkoli, na to vlastně nemáš. Ale Saudka to dojme a vydá tě, a já budu nedoceněnej kritik. :o))
Dobrá kritika, todle je můj objev, aby mi nikdo nemohl odpovědět, píšu kritiku pod jiný dílo. Tak bezva, budu to dělat častějc,. ....
pozorovatel
28. 11. 2005
No moment, než to začneš zakecávat .. "a stejně stačí málo" ??? Jaký málo stačí? Čeho málo stačí? Stačí ti málo? Hergot, já se počůrám.
pozorovatel
28. 11. 2005
Stačí úsek abych viděla celek
"Umění vidět malým velké" Běžná snaha ,s malým procentem úspěšnosti. Vidět můžeš mnohé, ale celek téměř neexistuje
pozorovatel
28. 11. 2005
Teda nechápu kde bereš tolik kritik a výběrů. Ty seš teď jako v kurzu? Jako oblíbenec písmáka? Je teď in se s tebou bavit? Můžu se před někym chlubit že jsem s tebou jelo v trmavaji?
A dílo? Já ti nevim, bonbón. Ale ve spěchu na tramvaj. Bez kalorií.
pozorovatel
27. 11. 2005
Bych si musela uklidit :o) Jahodovou nemám, musela by stačit normální (o téhle jsem nikdy neslyšela) a čokolády mám hafo moc....ale nemám tak pěknej pokojík jako Petr Pan....ale mám tam knížky a kočku :o)
líbí se mi, jak je to jednoduchý...
a vzpomněl jsem si na jeden dialog, kterej jsem měl kdysi moc rád od Rustama Ibragimbekova:
jsi pták
ne, nejsem pták
jsi pták!....
nádherně pokračuje
textík je to dobrej.. taková minizápletečka do něčeho pořádnýho ale.
ale líbí se mi to.. ale spíš představově než, jak je to napsaný
Ne, já měla pucle a taky omalovánky :o)) (ale děsně jsem přetahovala) a čajovnu mám soukromou, u mě v komůrce... mám táááákle moc čajíků :o)
pozorovatel
23. 11. 2005pozorovatel
23. 11. 2005
Staral by ses o raněný a zaběhnulý koloušky.....a nešťastný víly....a ke mně byste všichni chodili na čaj :o)
pozorovatel
22. 11. 2005
:o) ty ses měl stát tím, no hajným? nebo jak je to? stromy jsou potřeba, tak jen víc takových snů... :o)*
pozorovatel
21. 11. 2005pozorovatel
21. 11. 2005poslednísklenička
17. 11. 2005pozorovatel
17. 11. 2005pozorovatel
16. 11. 2005
sem chtěl říct, že mě serou lidi., co przněj´ češtinu a vydávaj´ to za umění :-)
jinak - nelíbilo.
Jak už někdo řek´ - reklama na Nescafé
("ztéci" lze leda hradby či ploty - nikoli nic po ničem) .-)
pozorovatel
16. 11. 2005
mě se to líbilo, byť je z toho cítit určitá odfláklost.
trošku konkrétnější (jakože vůbec) jsem tady:
http://mujweb.cz/www/mag.knight/for_you.jpg
pozorovatel
16. 11. 2005pozorovatel
16. 11. 2005pozorovatel
16. 11. 2005
ty...
do prd...
se budu koukat na tv.
možná se to tady objeví až zítra.
že jsem zase něco slíbil :)
no to ano, ale tohle mi přijde částečně zajímavý a částečně plochý...prostě sen, kterej není dobře popsanej, vypsanej, ukázanej...já nevím co:-)
pozorovatel
15. 11. 2005pozorovatel
15. 11. 2005
Jo, ta věta - "...a mě blbce..." - se do toho textu podle mě taky fakt nehodí...
Ale jinak mi přijde, že to vypořádání se zadaným tématem je zdařilé... Atmosféra jde jasně cítit. A všechno se hýbe, tak jak má. Text pracuje s představivostí... a to se dá i bez toho, aby byl nějak přehnaně květnatý.
(bez avi)
pozorovatel
15. 11. 2005
Chjo....
dalsi naha divka u tebe v pokoji....
Tak uz to sakra jednou napis poradne, at se k tomu nemusis furt vracet :-)).
Nebo si te vezmu do parady ja a bude ti pomozeno ;-)
Ani ne tak kritiku jako úvahu: Proč je ti zazlíván nedostatek poetiky, když ty tvrdíš, že text je surrealistický? Asi proto, že je to na rozhraní obou díky tomu, že požíváš jazykové prvky poetické (kousíčky - zdrobnělina; ranní slunce, snídaně atd) a sureal. (ty rozřezaný pruhy a manipulace s nima). To by se ještě mohlo doplňovat i když už samo o sobě to vrže, ale tys přišel ještě s třetím jazykem - hovorovým (blbec, holka, chytit za tělo, chňapl x sebral)... no a to dokupy na tak malém placu nejde, prostě je to pro čtenáře jak když tam pobíháš s perem a kladivem. btw tím taky text skáče jak koza jak říkal stývn.
Nápad s transformací do lip se mi líbí
pozorovatel
15. 11. 2005pozorovatel
15. 11. 2005pozorovatel
15. 11. 2005pozorovatel
15. 11. 2005pozorovatel
15. 11. 2005pozorovatel
15. 11. 2005
Oni ti tu dali docela do těla :o) Já už nic asi nepřipíšu, stejně jsem si všimla, že spíš neumíš přijímat kritiku, tak to moc nemá cenu. Ale ještě k úsměvu je to docela čitelný a kdyby ta povídka k něčemu byla, tak bych to přijala jako styl. K zadání zapsání atmosféry, to se ti myslim taky moc nepovedlo. Ten úsek k úsměvu rozehrával atmosféru snovou/ranní, ale nechal ses svést slovama :o)
mi se to libi - naladila me hned oranzova barva na zacatku (je moje nejoblibenejsi :-)) a cele to zni hrozne poeticky, ackoli je to psano hovorove a tak ... proste jo *
pozorovatel
15. 11. 2005
V zadání slova jsou, ale bylo tam taky napsáno, ať se snažíš vystihnout atmosféru, no. K tý kritice, prostě mi to tak přijde z tvejch reakcí. Když Ti někdo napíše, žes to odfláknul, nezeptáš se "Ajo, neodfláknul jsem já to vlastně?" Třeba to tak neni, ale aspoň teď víš, že tak působíš :o)
pozorovatel
15. 11. 2005
Tohle je jedna z věcí, který děláš. Já jsem neřekla, že tam neni žádná atmosféra. Ale ty sám tam vidíš atmosféru těch zadanejch slov?
Odfláknout dílo je pohodlnost autora. Co si pod tím má čtenář představit?
pozorovatel
15. 11. 2005
Žlutou kritikou jsem chtěla dát najevo, že je důležitá. Ale ty v tom vidíš zase jenom to, že jsem rozčilená. Měl bys být rád, kdybych byla.
Víš, ty si prostě vůbec nesnažíš uvědomit, co ti lidi píšou. Máš hroznou výhodu v tom, že ti toho píšou hodně, ale ty reaguješ jenom na slova a pořád jsi neotřesitelně přesvědčenej o svý pravdě. Možná že někdo, kdo dostane míň kritik, si z nich tim spíš snaží něco vzít, takže to neni taková výhoda, jsi asi rozmazlenej, kdo ví.
pozorovatel
15. 11. 2005
No prosím. Jako mluvit do dubu :o) Ale říkala jsem to už na začátku, nedivím se. Třeba si to přečteš za nějakou dobu a zastydíš se.
pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005
Přijde mi to. Podle stylu. Pleteš slova, spousta zájmen, takovej začátnickej styl nebo odfláklej amatér. Ale třeba se mejlim a ty ses snažil. Pak je mi tě ale líto a znovu ti asi budu muset doporučit - Nepiš.
pozorovatel
14. 11. 2005
Je to děsný. Nechápu ty výběry. Že se někdo sekne a omylem klikne tip, ókej, ale ty výběry? Ach jo.
pozorovatel
14. 11. 2005
Už to okecáváš zmytečně. Já vim, že si z nás děláš prdel. Hele, nejde o to, že bys byl úplně mimo, ale ten sloh je vážně děsnej. Věty neplynou, ale poskakujou jako kozy, který neví, na kterou stranu skočit, slovní zásoba dost mírná. Chtělo by to hodně učesat. Jinak nemám nic proti.
pozorovatel
14. 11. 2005
A mě blbce nic jiného nenapadlo...toto nelíbí...prostě se mi to nehodí do krámu:-))
pozorovatel
14. 11. 2005
jo...jen ta jedna věta, ale stálo to za to, aby mi to rozhodilo celý text:-))
pozorovatel
14. 11. 2005
no to teda nejsem!! tak si to přečti a uvidíš, jak to tam působí rušivě:-))
pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005
Pokus ( nepovedený ) o lyrickou prózu, nic víc. Například věta "A mě blbce nic jiného nenapadlo, než ji chytit za tělo; dotknout se" je psychologicky výmluvná. Nikdy bych nemohl napsat ve vztahu k dívce, že jsem ji chytil za tělo. A ta lípa ? Nebo pruhy se roztekly a ztekly - dva stejné výrazy za sebou, navíc ztekly je docela ošklivý tvar toho slova v textu, který měl být lyrický. Nebo - Políbil jsem holku vedle sebe - zní to cize, neosobně. Nemohu uvěřit, že si neděláš z čtenářů šoufky, že je zkoušíš. To bych od tebe přijal i ocenil.
pozorovatel
14. 11. 2005
není to bezprostřední, je to hloupej obrat do textu...nechtěj to rozebírat, tohle fakt nestojí za to
pozorovatel
14. 11. 2005slonovina2
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005
Je tam na mě moc světla, to pálí...
Ale jinak, obraznost máš teda zmáknutou!!!
#
pozorovatel
14. 11. 2005
Tohle je fakt dobrý. Při čtení jsem na okamžik zapomněl, že je to jen sen... *
pozorovatel
14. 11. 2005
Ahá, já jsem si říkal, ty žaluzie...;))...
No, vypadá to pěkně, ale stejně je dobře, že se teďka stmívá tak brzo...
Aspoň pak nedochází k takovým prekérním situacím...;)...
pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005mad_orgasm
14. 11. 2005empathetic_embryo
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005empathetic_embryo
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005
no to jako jo
jenže je blbý, abys měl tolik výběrů, chápej
takže příště
/až se mi něco bude ekstra líbit a budeš tam s výběrama na suchu
pozorovatel
14. 11. 2005pozorovatel
14. 11. 2005
Přijde mi to jako výsměch. Asi ti to nedalo moc práce a není to dobré. Zrovna od tebe jsem čekal něco extra. Náznaky tu jsou, ale sloh je dost primitivní. Asi ti ty básničky lezou na mozek.
Přepiš to.
a pozorovatel dostává pěkně na prdel...
kdybys neznal Jáchyma Topola, pustim se do tebe taky..:-))