Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seLive
Autor
Aššurballit
Miro tam už nebol. Zmizol niekedy medzi piatym a šiestym pivom. Priamo nám pred očami. Proste sa rozplynul. A už ho nikto nikdy nevidel.
Ty vole. To čo je? Skríkol. A prstom ukazoval na prázdny priestor pred ním.
To nerieš. Žmurkol som na neho.
On sa upokojil. Zakrútil hlavou. Povedal znovu ty vole. Odpil si z piva. A zasa sa k tomu vrátil.
Myslíš, že sa to môže stať aj nám?
Hm. Neviem. Nie je to jedno. Mávol som znudene rukou. Pohľadom som pritom hľadal čašníčku. Chcel som zaplatiť.
Máš pravdu. Je. Skonštatoval. A vybral z krabičky jednu cigaretu. Zapálil si. Potom krabičku nasmeroval na mňa.
Dáš si?
Nie dík. Aj tak už musím. Odmietol som. A posunkom naznačil čašníčke, že budem platiť.
Ale no tak. Aspoň jednu na cestu. Začal škemrať trochu ako moja slečna keď chce nové topánky.
Tak dobre. Zobral som si jednu na cestu. Zaplatil a odišiel.
Domov. Za mojou slečnou.
Bolo asi osem. Moja slečna stála pri sporáku. Mala tepláky. Staré tričko. A čerstvo umyté vlasy. Vyzerala vzrušujúco.
No ako bolo? Spýtala sa ma hneď po privítaní.
Dobre. odvetil som. Rukou som jej zašiel pod tričko. A hladil jej prsia.
Nie teraz nie?
Prečo? Spýtal som sa prekvapene. Začal som vetriť nejakú katastrofu.
Príde návšteva. Vetril som dobre.
Kto?
Jurko.
Ježiši ten dement? Spýtal som sa s odporom v hlase. Iba sa usmiala. Vedela, že ho nemám rád. A ja som vedel, že on je jej rodina a že ho má rada. Tak sme sa navzájom tolerovali.
Po chvíli niekto zazvonil.
Tajne som dúfal, že to bude masový vrah. Alebo tá pani ktorá si po troch rokoch uvedomila, že má so mnou dieťa. Ale ako to už býva. Otvoril som dvere. A stál tam.
Jurko. Strašný čurák. Vravel sám o sebe, že je básnik. A furt mlel čosi o nejakej hĺbke. Asi nemá nič lepšie na práci. Pomyslel som si.
Poškrabal som si bradu. A spomenul som si na jeho poslednú návštevu.
Bol som jemne opitý. Teda trochu viac.
A on zasa čosi o hĺbke. Tváril sa dôležito. Tak som na neho pozrel. A povedal.
No hlavne, že ty si hlboký jak ženská piča.
Dosť ho to vzalo. Nafučal sa. Odišiel. A ja som bol potom dva týždne bez sexu. Teda aspoň čo sa mojej slečny týka.
No čo kamaráti. Vytrhol ma z premýšľania. S údivom som hľadel na jeho vystretú pravicu.
Hm čo už. Zašomral som. A podal mu ruku.
Vyzeral spokojne. Slizko. A bol nudný. Tak ako vždy. Sedel rozvalený v kresle. Rozhadzoval rukami. A vravel čosi o hĺbke. A ešte, že čítal tie moje veci. Vraj sa ma nechce dotknúť. Ale je to len póza. A sú povrchné.
A ja som sedel oproti nemu. Usmieval sa. A spomínal, čo mi o ňom vravela jeho ex. Ako sa smiala. Keď mi rozprávala ako ju pri sexe nútil nosiť umelý penis a štekať.
Štekať? Spýtal som sa udivene.
No hej. Asi mu jeblo z toho psieho porna čo pozerával. Zaironizovala.
A potom spomenula ako jej telefonoval o o jednej. Druhej. A potom tretej ráno, keď išla von s kamoškami. Si už doma miláčik. Spýtal sa jej. Ona sa s ním rozišla a on o nej začal všade rozširovať, že je kurva.
Je to romantik. Skonštatoval som vtedy.
A teraz som mu hľadel priamo do očí. A na moment mi pripadal strašne smiešny.