Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSrpnová noc
21. 08. 2009
40
41
3461
Autor
synáček
Tak už se probuď noci srpnová
a vydávej se za mladici
navzdory
stárnoucímu
létu
Tvá melodie slanou vůní plápolá
Milenců slůvka šeptající
Vzpomínky
na čtyřslabičnou
větu
Tlukoucích cvrčků horká osnovo
Oblaka na měsíci
Lásko
tak ostýchavě
připravená
k letu
41 názorů
blboun nejapný
10. 06. 2010kouzelná_květinka
23. 08. 2009Marcela.K.
22. 08. 2009
Možno "tluče" svrček - samovrah /hlavou proti oknu/. Ale báseň je krásna.
zblblýptáček
21. 08. 2009
Moc pěkné, evokující, inspirující. "Vzpomínky na čtyřslabičnou větu".. to je povedené. Navíc - nevím, zda to byl záměr - ale, když to tak sleduji, grafická podoba básně mi připomíná srpen i noc. Sloka ve tvaru šipky jakoby symbolizovala jaksi odcházející léto i pomíjející noc. Ale vzhledem ke stejné podobě všech slok, to vše pořád trvá a ještě nepominulo :)
sestricka.slunicko1
20. 08. 2009Water Lily
20. 08. 2009
Ale jdi ty, já si ničeho ani nevšimla, je mi jedno, na které jsem řádce :-)))
sluníčko, za sluníčkem??? Měj se krásně a v pořádku se nám vrať!!! Budeš nám chybět!
krásně napsaná, milá a romantická báseň. Také mě zaujali tlukoucí cvrčci, ale proč ne. Metafora je to velice zajímavá a patrně vystihuje určitý pocit :-)))
TIP a díky
sestricka.slunicko1
20. 08. 2009sestricka.slunicko1
20. 08. 2009
Mám na okně síťku. Ve městě zpívají ptáčci, ale také opilci hlučí a psi hafají...
Diana: Promiň, Diano, rozumím Ti, přiznám se, že jsem právě kvůli té konvenci váhal, ale nakonec mi připadlo nutné jít proti, vzhledem k atmosféře, jakou jsem cítil… Bylo nespravedlivé dávat Tě na tu druhou řádku, tak se, prosím, nezlob… Děkuji za krásná slova...
Robinia, Vaud: díky za radost...
Diana, avox: Je to otázka množství a velikosti kladívek, víte… stejně tak, jako u slavíků a křepelek… :o)
U nás cvrčci tlukou :-) (na rozsvícené okno). A nejenom cvrčci a můry, taky sršni...
Asi jako Diana... u nás cvrčci cvrlikají :-)
srpnové noci bývají už chladné
čas znova rozzáří se za dne
zvěstuje celému světu
že spěje k babímu létu...
Nádherné! Poetické, romantické. Zajímavá a příjemná forma. T****
Ale zarazí "tlukoucích cvrčků" tlukou slavíci a je to slovní spojení hluboko zakořeněné. (Cvrčci spíš zvoní:-))