blbjenka, píšeš ešte? krásne sa to číta a ešte lepšie cíti ... vďaka
Zajímal by tvůj názor na moje poslední vázané veršíky a taky se chci zeptat,jestli podle tebe může mít perspektivu žánr "autoparodie". Ne že bych byla na Písmáku úplně neznámá,na druhou stranu nevím,jestli jsem už na takový žánr dostatečně "populární".
Dobře napsáno, ještě tak mít někoho, komu to říci .... T*
Čte se to pěkně, trochu to , výpada' jako překlad, ale slovní spojení na jedničku.
Nádhera ... a já tě neznala! :)) Říkala jsem si - mám nějakou novou fanušku - ale, čéče, já mám vzor! :D Díky za šálek kávy, té mé ...
S "masami" bych byla opatrná. Nechci psát pro masy ale pro jednotlivce od dělníka po frikulína z básnického gheta. - Samozřejmě ideál. Ideálem je ale i tvůj "stření proud". Poppoezii bych taky brala už proto,že poezie dnes vlastně žije už jenom v textech. I v některých popových.Jinak je většinovou populací naprosto ignorována.
tedy něco, co zaujme i dělníka ze šroubárny, ale neurazí ani profesora? :)) něco stravitelného pro masy, leč nepřepadajícího přes hranici polopatičnosti, primitivnosti a kýče? jistě dosažitelný a hezký ideál, myslím že byli a jsou tu tací, a i mě vyhovuje ten "střední proud" ve smyslu neblbé leč ne zas přehnaně vykonstruované a namachrované :) ovšem všem se člověk nezavděčí nikdy, lidé jsou různé a mají různé vkusy
Slovem kyberpolis označuji např Písmák. - Někteří lidé,jak jsem si stačila všimnout,tady tráví patrně většinu svého sociálního života.
Co se počtu čtenářů týče,pak takových deset či patnáct přízniců bych měla,jen škoda,že někteří mí příznivci se zde vyskytují jen občas,tak nějak sezónně. Počet sám o sobě ale není rozhodující. Zajímal mě spíš tvůj názor na "širokospektrální báseň",která by mohla oslovit čtenáře různých úrovní. Myslíš,že je tady něco takového možné a že by třeba moje Černá Karkulka mohla být zárodkem něčeho takového ?
ale owšem, druhý extrém je taky naprd, vytvářet něco co vůbec nikoho nezajímá... a přiznávám, že jsem také bývala ješitná a cokoli pod třicet tipů považovala za "neúspěšné" :)) nicméně, pokud někdo vysolí hvězdičku, vykřičník či nějaké kvíknutí a za pět minut už neví co četl, tak mě to nijak zvlášť netěší... řekněme, že tak deset lidí, které dílo opravdu oslovilo a aspoň částečně porozuměli, bych považovala za adekvátní satisfakci. cennější než tipy jsou pro mě smysluplné komentáře, ať už konstruktivní kritika nebo nějaký přípodotek k tématu... tahle forma interakce s publikem má svůj smysl a byla asi původním záměrem písmáka... když smysluplných komentářů ubylo a přibylo bezobsažných hvězdiček, přestalo mě to bavit.
samozřejmě, že prvotní ůzaujmutí" lidí je základní předpoklad, ovšem trpělivost přináší růže, kdo ví, třeba by ta "nejlepší dílka" někdo objevil a ocenil později.
a kyberpolis nevim co je, no nic, zeptám gůgla :)
Nemůžeš přece porovnávat Muamarka a guyho. Muamarkovy "tržní zisky" jsou velmi nevyrovnmané ,kdežto kdykoli něco vytvoří guy,jsou to hotové tipové žně. - Já jsem měla podobné názory na kvalitu děljako ty,než jsem se stala členkou kyberpolis. - Svoje "nejlepší" dílka ( = mnou samotnou považovaná za nejlepší ) jsem všechna dávno smazala,protože dostala nejmíň tipů. Ted' je snažím psát básničky jako je třeba Černá Karkulka.Představuji si,že by třeba tahle Č.K. mohla oslovit každého - od recesisty až po filosofa. Jsem schopná reagovat jak na názor recesisty,tak i filosofa. - Můj problém ale je lidi vůbec zaujmout. Není to lehké a moc se mi to nedaří. - Pokud lidi nezaujmeš,pro koho budeš psát svá "velká díla" ? - Pro čtyři stěny ? Pro vesmír ?
Tys lidi zaujmout dokázala a proto mě zajímáš. - Škoda ,že už nemohu zažít ten váš Archeaopísmák !
Add1) možné to jistě je, otázka spíš je, je-li to "dobré". Asi si víc vážím autorů poháněných vnitřní potřebou něco sdělit, byť menšímu množství lidí projevujícímu snahu rozumět, než těch co se podbízí širokým masám nenáročných konzumentů. Ale jsou tací, třeba guy nebo muamarek, kterým závidím lehkou ruku a přirozenost tvorby, na druhé straně písmák zná i smutné případy " vieweghova syndromu" - tAlentovaní, opojeni tipy a kamarádským plácáním po zádech zamířili nenávratně do propasti kýče a smysluprostého plácání
Add2. Bývala jiná doba asi. Méně autorů, člověk se při hledání díla co stojí za přečtení nemusel prohrabovat takovým množstvím balastu a trochu vytrvalý a neúplně blbý autor si časem prostě vytvořil " renomé"
Souhlasím s tebou. V umění se pracovitost vyplácí možná jen hudebníkům,třeba virtuózům.Já si ale myslím,že někteří básníci můžou jako herci vycítit nálady publika a psát v kontaktu s publikem prostě inspirovaní tím,co si lidi přejí,co chtějí číst. Myslíš,že je to možné ?
Facinuje mě obrovský počet tipů u tvých básní. Moc by mě zajímalo,jestli se ty tipy nakupily v průběhu doby a nebo jsi mívala tolik tipů,co dnes má už jen guy.
Nojo, opusrila mě múza, zdá se, a ždímat ze sebe něco násilím jen aby bylo co zveřejnit, to rozhodně nechci, ona i na výsledku bývá urputná snaha dost vidět :) ani na zdejším serveru jsem v posledních letech při letmém nahlédnutí nenarazila na nic inspirativního přesně dle mého vkusu... Ale teď se možná porozhlédnu důkladněji :)
Něco tak razantního jsem už dlouho nečetla. Celá překvapená tipuji a ptám se : proč už jsi tak dlouho nic nezveřejnila ?
Ten poslední verš mi trochu zničil představu, kterou jsem o tom během čtení měla. Škoda! Srazilo to tu nádherně syrově surovou básničku o vědomí si sebe sama do... nooo trochu patosu. škoda přeškoda, ale rozhodně tip*
Náplň i zpracování se mi velmi líbí, jen jsem čekla propracovanější pointu, popravdě, konec mě zklamal.
Hernajs! Tak to bych teda neodešel. T*
ježiš čau :) máš neomluvené absence. napiš něco!!
že by někdo zetlel nespokojeně?
"neodcházej k jiné" bych mohla postrádat, jinak super - T
bože, tak to bude složitější než jsem myslela. první sloka opravdu nemá sedm veršů, opravdu NEMÁ, pátý verš je rozdělen na dvě části, tečka.
počet veršů a počet slabik jsou opravdu DVĚ RŮZNÉ VĚCI, je snad potřeba něco tak TRIVIÁLNÍHO zdůrazňovat???? a pokud nepoznáš, co s čím se rýmuje, tak to není můj problém, vra´t se do školky nebo se zeptej miroslawka, ať ti vysvětlí, že jsou různé typy rýmů, nejen čisté, které jsou už všechny omleté, ano, představ si, hrůza/medůzách se opravdu rýmuje i přes to písmenko navíc, a proč mi ukazuješ nějaké ABAB, když ti jasně říkám, že je to AABCCB, každá sloka má šest veršů, OPRAVDU ŠEST, o tom jestli se smí střídat rýmy čisté s nečistýmy fakt nerozhoduješ ty, zvlášť když rým ani nepoznáš. že v tom tu strukturu nevidíš, je fakt tvůj problém, zatím ji snadno našel každej, včetně dětí, aneb děláš tu ze sebe blbce neroušku. konstruktivní kritiku vítám, samozřejmě, ale na to, abych někomu vysvětlovala jak se počítá do šesti fakt nemám nervy. čau.
Mladá básnířka je tvrdohlavá a vzpurná a zasloužila by kázeň a kázeň a disciplínu.Nechat klečet v koutě a na noc ukládat pouze na holá prkna.Aby jí vzpurnost přešla.A čokoládu jen jednou týdně.A každý den před spaním pouštět projevy Klause a Havla,za trest.
1)neroušek o voze,básnířka o koze.......o počtu slabik nic neroušek neříkal a ani je nepočítal....naprostá hňupárna...když se ta báseň recituje,prostě rytmus pravidelný tam není,i když počty slabik sedí,hehe
2)neroušek v té básni nevidí pravidelnost ani stavby: první sloka 7 veršů, druhá 6
3)pokud neroušek ví např. ABAB je podlo toho,s jakou pravidelností se který verš se kterým rýmuje
např. ABAB je toto
Odcházíš branou věčnosti A
a tvou cestu střeží klid B
po životě plném radosti A
vzpomínka nas tebe bude žít B
a tak se jede dál......tedy vždy se rýmuje první s třetím veršem a druhý se čtvrtým
stavba je čtyřveršová sloka-tedy ve sloce 4 verše a celkem čtyři sloky například
tedy s počtem slabik to dle nerouška vůbec nesouvisí!!!!!!!
4) a rýmy tam opravdu neroušek nenachází,nejde poznat,co se s čím má rýmovat,fakt to nejde poznat a rýmy jsou podivné
např.
Třeba mě přitul, třeba přidus
zachraň mě z nudy, vyrvi z klidu
zde se nerýmuje
a zde rýmuje první s druhým
Třeba mě opij, nebo omam
klidně mi seber všechno co mám
a třeba
hrůza-medůzách...má se to rýmovat či ne?...pokud ano
tak plný rým by byl hrůza-medůza...les -ves....nebo všude jen půl rýmy a ne to ledabyle střídat
prostě neroušek v této básni PRAVIDELNOU STRUKTURU nějak nevidí, což nevadí,bere báseň jako volné verše.
ps. jinak počty slabik,aby to mělo formu,tak maximálně u haiku,při větší ploše to jde většinou na úkor obsahu
tak snad vzpurná mladá básnířka pochopí,co měl neroušek na mysli.
neroušek opět mává,tentokráte kulichem.****
néé, teď jsem tu za blbce já, žejo - neroušek má zvláštní smysl pro humor, který jsem nepochopila a měla jsem si všimnout už u toho "místami", že? nebo já teď fakt newim, ale pobavila jsem se nemálo, takhle po ránu, díky :))
tak teď vážně nevim - dělá si neroušek legraci nebo neroušek vážně neumí počítat a nedával ve školce pozor, když se probíraly PACI PACI PACIČKY?
9-9-7/9-9-7/9-9-7/9-9-7/9-9-7/9-9-7, AABCCB,
kdeže je jaká nepravidelnost?
je snad problém v tom, že některé verše jsou graficky rozhozené na dvě části? tak to pardon, mladá básnířka opravdu nepředpokládala, že by mohl být někdo až takový neroušek a tohle nepochopit. má-li někdo problém s obyčejnou - téměř dětskou říkankou - tak je asi opravdu, ale opravdu.... velmi pozdní noční hodina a neroušek unaven, nerouškovi to nemyslí.
do problematiky mdlých a nemdlých rýmů se pouštět radši nebudem, neroušek si dostuduje teorii a šoupat nohama půjde sám, aby se příště neblamoval :o)
pac a pusu
Milá mladá básnířko, neroušek si nevšiml, protože žádný verš vázaný pravidelným rytmem,veršem ani rýmem se nekoná.Básnířka jistě jen žertuje:
nemá ani stabilní počet veršů ve slokách,ani vázání pravidelné např. první verš se třetím a rýmy jsou tak mdlé: střetli-zetlím,podkoží-prožít,že neroušek doporučuje básnířce spíše volné verše bez rýmů,popřípadně nepravidelné.
A když moudří radí, pěkně keckama pokorně šoupat, pravdu má neroušek,kotě a neroušek čtverácky mává a ujíždí v dál na tryskáči.*****
děkuji nerouškovi, že se zamyslel, je to od neroška milé. nevím, do jaké míry je opakování slov š´tastné, asi teda není, když se to nerouškovi nelíbí, ale rozhodně je záměrné, já to tak ráda, zdůrazňování holt, no. a nevím, zdali si neroušek všiml, že jde o verš vázaný s pravidelným rytmem (já vim, staromódní), který mi neroušek úplně ale úplně rozbordelil :))
zdraví blbjenka
Silné.............hodně povedené je pointa v posledním verši,který vystřeluje báseň nad průměr a jež přebíjí místami neobratné verše...mohli by býti propracovanější a více navazovat- například poslední dva verše první sloky jsou dost přilepené k těm předchozím.Také opakování slov
z klidu - z klidu.........
pálím - pálím
není šťastné. A forma by také mohla býti lepší.
Mistr neroušek se uvoluje dáti příklad lepšího rozjezdu:
Třeba mě přitul,
třeba přidus,
zachraň mě z nudy,
vyrvi z klidu,
z kterého jímá mě hrůza.
Třeba mě přeper,
nebo přivaž,
vždyť pálím
po kopřivách
a žahám po medúzách.
Zdraví neroušek.*******
dobré /... nežli pokojně :D/
Z mého pohledu trochu přepjatá intimní zpověď, není však na mně, abych toto hodnotil.
Text mnou proplul bez hlubší stopy. Pokud se už dopustíš metafory, je taková školní, rýmy rovněž. K povšimnutí je snad střídání uzavřených a otevřených slabik v některých rýmech, ale nepřijde mi to nijak zvlášť nápadité, ani účelné.
To mě vyrazilo dech. Dávam do oblíbených. Fakt dobré.
Velmi drsné vyznání :-)
"Třeba mě umlč. Nebo utiš" je krásný zvrat.
Veľmi pekné obrazy, výborný rým :))
Krásné se vším všudy T. jako brno
To už je skoro jako Henychové Neodcházej:
http://www.evahenychova.cz/mp3/neodchazej128.mp3
líbí bez toho záseku na konci....:)
Takhle nějak chce se mi zrovna v tuhle chvíli křičet do chladu zešeřelého dne. Křičet ale nebudu. Dám nádobí do myčky naliju si červené.
uvěřitelná poezie lehce plynoucí je NEJ
*
Jo. Ta trošku drsnější nota tomu dodává šmrnc.