Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seEXIT
31. 10. 2011
57
95
6732
Autor
MarK.
Zobudil som sa mŕtvy
na obed bola večera
a za oknom jódloval dážď
sonet pre dva hlasy
otec sa nadávkami snažil
matke utíšiť krámy
a matka ani len netušila
že oddnes s ňou už viac
nebudem krvácať
možno to bolo
z mojej strany alibistické
ale keby som mohol
keby som skutočne vo svojom živote
mohol niečo zmeniť
zomrel by som už oveľa skôr.
95 názorů
Manuamanua
30. 03. 2012
Nene... protože jsem si ji pamatovala... určitě se mi líbila... Blbost mi utkví v hlavě málokdy :)
..tip - netip, podstatnejsie je, ze si sa zastavila a este aj vratila - to si cenim ovela viac ako akykolvek tip :)
..(a este tu moze byt i faktor, ze pri prvom citani sa ti basen nemusela hned pacit - co je, dla mna, uplne normalne a taktiez ludske :)
..:) a ja sa zase klaniam tomu, ze si sa vratila tam, kde uz si uz raz bola :) - a zevraj clovek dvakrat nevstupi do tej istej 'basne' ;)
..este raz dakujem, Garay :)
Tak od tebe jsou kritiky velkou poklonou. Děkuji. A vracím přečtení... Jenže.. tady nemůžu nic dodat. Snad jen... mám pocit, že už jsem to četla :D
..dakujem, Print - skutocne si to velmi cenim - az som sa od radosti skoro porezal - usmevom na perach ;)
Až za otří vykrvovaného nože. Strohá, přítažlivá, řezající i půvabná, pro mě skvělé!!***
..aj tusenie vie privolat ozvenu
..dakujem - som rad, ze si sa zastavil, Kuchot
..dakujem, nostalgik - som rad, ze vidis i pod verse - velmi si to vazim.
Nekonečná filozofie život versus smrt. Smrt vítězí nakonec vždy, jen ten boj mnohdy trvá příliš dlouho.
A vítězství je jako tvoje báseň, zádumčivé...
***
A to já zas ráda! :-) Navíc jsem měla taky "úžasný" dětství, takže vím, očem píšeš.
..si viac hloubava ako si myslis - a to ja rad - to budi u mna respekt - a okrem neho ti chcem i podakovat - Dakujem, Hloubava. (potesila si ma)
Na všechno se lidi prověřují, jestli jsou vhodný typ, jen děti může mít každej. A přitom rozbít křehkou dětskou duši je nejhorší zločin!
..dakujem, welena - bolo mi ctou ta prekvapit, otvorit ti usta a popritom vsetkom ta potesit :)
..skutocne si cenim tvoje slova - velmi si ma potesila - este raz dakujem
syrově, ale nádherně emotivně, až jsem překvapeně seděla s otevřenou pusou a OPRAVDU se těšila, co bude na konci *****
Sebastiana
05. 11. 2011
..wau - dakujem, A.Storoznicyn - som skoro az dojaty - tvoje slova ma nielen potesili, ale i prijemne prekvapili - dakujem ti za ne i za to, ze mi venujes svoj cas - velmi si to vazim. Pokial budes mat cas pridi do Brna (19.11.) na citacku ;)
A.Storožnicyn
02. 11. 2011
..tvoj koment, Marek, mi na chvilu vyrazil dych - dakujem ti - dojal si ma - posielam velke DAKUJEM
oidipus je volně jen jakejsi archetyp, takže vražda.. no pokud se s nim někdo ztotožní příliš tak to bude sebevražda:D
nicméně použít nehodlám neboť nejsem zas takovej odborník přes Freudovskou analýzu :D
Někdy mě z Tvých textů až zamrazí, jmenovče, píšeš tepem a citem, jak jiným tluče srdce a probleskuje mozek...
..pojem 'kramy' (menzes, menstruacia, mesicky) na mna absolutne drsne neposobi, ale kazdy ma svoj pocit a rebricek surovosti slov.
..kazdopadne som velmi rad, ze si sa u mna stavil, Lakrov (a vyjadril sa - vazim si to) - dakujem
..tesim sa nielen tomu, ze si sa u mna zastavil, ale tomu, ze si sa vyrovnal s kocovinou - tomu sa dla mna totiz ziadna basen nevyrovna - dakujem, jejdavilda
Působí to ma mě dosr syrově, drsně. Výraz krámy (alespoň v pojetí mé generace a v mém jazyce) se do toho kontextu nehodí, ale chápu, že se mu možná nedalo vyhnout. Děkuji za avízo.
jejdavilda
31. 10. 2011
..jo, Jerry - je to tak ako si naznacil poslednym slovom - a ci je to najlepsia basen? tazko povedat - v tomto sa ja nevyznam - pre mna je vzdy ta, ktoru prave dopisem najkrajsia :) - kazdopadne, nech to posudi hlas ludi a nie jeden ludsky hlas - a moj uz vobec nie:)
..a velmi, velmi si cenim tvoje slova, Jerry - dakujem Ti.
..kamo, vyborny vers - 'to je vrazda oidipa' - skus ho pouzit - alebo, ze by som ho pouzil ja? :) :) (zartujem)
..kazdopadne ti dakujem, Morasten
Tohle je pecka. Zdá se mi o nejlepší z toho, co jsem od tebe četl. Vražda Oidipa?... spíš snad sebevražda... *
..vsetci sme dostihnutelni, srozumeni :)
..ale dakujem - tvoj riadok - tych par slov - ma skutocne potesili.
..tu nejde o ruhanie, Ferry - ale dakujem za upozornenie - da sa to vnimat i tak.
..cenim si tvoj pohlad na moju basen.
první sloka mně vtáhla do děje rukolapného... ale s tím přáním - bych se nerouhala...
..niekedy je lepsie nevediet - ale nie - klamal by som - som rad, ze si sa zastavila, renegatka - dakujem ti.
..termin je 19.11. - pokial dovtedy nikto z nas neoslepne - alebo sa nic vazne nestane - vidime sa ;)
..dakujem, dakujem - vazim si kazde, male i velke, nic :) - a teraz bez srandy - skutocne si to cenim.
..Agibail, podla toho, co som sa docital su oba varianty spravne - cize aj od dnes i oddnes je o.k. :) (ale tiez som bojoval, priznam sa:)
..a samozrejme, dakujem
blboun nejapný
31. 10. 2011
obsahově silné,líbí se mi nadhled,který jsi použil...jen nemá být od/dnes? u tohoto slova jsem se zasekla :-))*
..vsetko je tak ako ma byt a nieco i tak ako by sme chceli, aby bolo :)
..dakujem, nezny - som rad, ze si sa vyjadril - cenim si to.
Něžný_debil
31. 10. 2011
zabolelo...kolki rodicia su slepi, vidia len svoje problemy, no nestastne deti nie...
*****