Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJen vzývat...
Výběr: Rivka, , kafka, dablik008, Bix, dream, Honzyk
23. 01. 2002
79
10
10472
Autor
Jen vzývat slávu
mezi kmeny
a ptačí hvizdy
střásat z pavučiny
Až jaro tryskne
po mně napalmem
a shořím v trávě
u náspu
čadící vášně
zřeknu se hravě
a nevsadím už
na lásku
Všechny mé úspory
čeká tvrdá měna
neměnná zůstane
prázdnota
v níž mě už léta
živí
sladkými plody
samota
Nezpívám žádné
dekadentní hymny
laciné víno
v číši nezvedám
Jen vzývám slávu
mezi kmeny
a ptačí hvizdy
střásám z pavučiny
10 názorů
..vyborny overture tvojej tvorby! :)
..aj bez toho tvojho prologu by som povedal (napisal) - super!
.. *
neměnná zůstane
prázdnota
v níž mě už léta
živí
sladkými plody
samota
..dost výstižný i pro můj život, jako celek se príjemně čte a plyne, moc pěkná*
sestricka.slunicko1
17. 04. 2007
mno, to jsem ještě nebyl na písmáckém světě:) Připomíná mi Seiferta - nezpychni :)
Na této básni je zřetelné, jak rozdílnná mohou být nástupiště k "neumělým básničkám"
B.Ezejmenij
06. 11. 2006
nezpívám žádné dekadentní hymny ... laciné víno v číši nezvedám!
a tak to má být!! jen hedvábí samet krajka a tramín ze Slovácka! :-)*
Taky bych se přidala, žes vkročil někam nanovo.. tipla bych nejspíš ptačím hvizdem poločas. :)
zatím se ovšem rozmotávám z pavu činek :)
pocitem ze vzduchu: nádhera nádhera nádhera!!! !!! !!!
Matyjustin
06. 02. 2002Andrej Vojtěch
27. 01. 2002
Skvělý vstup,a o to větší ohlas.Vítej v ráji nám zaslíbeném.Cítím se jako nymfa,jsem neviditelná a přece doufám,že z mýchslov budeš mít příjemný pocit,lehký jako spánek :o)
Piš dál,těším se na tvá další dílka a nedílka
Printe, moc set ěším, co příjde po tomto, z tvé strany více než skromném uvedení nové básnické řady. *****!
pro tebe netypické, řekl bych, nezvykle uklidněné (a uklizené ;-)zobrazuje drobný životní prostor, přemítám, jestli je to myšleno jako prolog, nebo epilog? ;-)
tip
(samozřejmě líbí :-))
Hermitku: jasně, že prolog!:-))) Teda doufám.... To, co přijde, asi klidný nebude, však mě znáš, ale...kdo ví...
Díky všem!
Astalavista
23. 01. 2002
Hermite - mám pocit, že je to "credo" v overtuře - ale ať je to cokoli, mám při tom pocit horkého vosku - nejprve pálícího, pak hřejícího a nakonec tuhnoucího v nehybné slzy ...
V každém případě pro MĚ je TOHLE autenticita !
Vlastním životem se probolet až tam, kde obyčejná slova znovu získávají svůj kdysi poztrácený význam - pak člověk stojí okouzlen - jakoby s novýma očima...
Pak není třeba "tlačit na pilu" drastickými vizemi ...
Břízo, ano, krédo, vyznání, s tím souhlasím... to je to správný slovo.... skvělé vyznání...
hodnotím jen tipem, protože já "životní" vyznání nějak nemám moc rád... ;-)))..(ale to je můj problém).....asi i proto že se čas od času mění... jsou to schody... do sebe....
upllne super obrazy a vciteni sa do prirody .a to je to najlepsi vino..
........samota u naspu ......napalmem shorim........me telo necham sezrat mravencum pro radost.......dusi provdam za ranni slunce plne krve malin........... ..
super
Přidávám se k těm, co číhají na věci příští. Teprve se rozjíždí reklamní kampaň ... Ještě pár pecek a pak ... ? (nějaká bomba).
Že by celý epos?
pěkný, takový patetický fakt jen mírně ... TIP ! líbí se mi, jak od toho začátku se přes různé obrazy na konci vracíš zase na začátek, fakt je to dobrý :-)
Som si tak povedal ze sa pozrem co ma noveho moje diela citajuci priatel ktory mi vzdy dokaze tak zlepsit naladu... no a teraz nechapem preco som predtym tvoje basne nechapal...
****
Myslis to tak ze znovu zacinas?
Aka bola ta adresa tvojej hompeage?
je ťažké Nám
udržať sa na korune tejto básne
ked´ tvoj kmen´
Nás neustále
pokúša sa
striasť
*
Vím, že nestojíš o kritiku a proto jen krátce.
Když už se jednou dotkneš přírody, obejmi ji celou prosím.
Děkuje,
Funda