Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sebalada
Výběr: Bix, Lyryk, Print, Monty_Python, dablik008, kafka, Markéta
23. 04. 2002
44
5
4950
Autor
hermit
balada
trávil čas jako mnohé
dějinné osobnosti
při mytí nádobí snil
jak půjde sám
polní pěšinou
při chůzi přemítal
o dívkách
mýtech
sebevraždě
a mytí nádobí
5 názorů
neviem, forma je tazkopadna
trávil čas jako mnohé
dějinné osobnosti
při mytí nádobí snil
jak půjde sám
polní pěšinou
při chůzi přemítal
o dívkách
mýtech
sebevraždě
a mytí nádobí
vindal drámo
23. 11. 2008
Zů: A já si myslela, že když je před těma volbama, tak že voni ani tolik netó... Ale zase zasedat, to zasedají! :)
Hermelítek: To je taky úplně oukej, jenom si dej pozor, aby ses třeba ve chvíli, kdy zjistíš, že se si nezdáš, neprobudil, protože to bys pak vlastně... zmizel!
Matyjustin
23. 05. 2002
Yééziii: Je to f apsolutní pohodě. Jo a to jsem ti povídala, jak jsem slyšela před deseti dny z rádia, že zasedal šoustlý výbor Parlamentu?
(Hermi nás zabije a mne prvou, ale nešť! Láska je jak známo láska.)
...nabiju si špuntovku a uvidíte, že támhleten kaštan sestřelím!!
:o)
mně se v poslední době stává, že nevím, jestli se sám sobě nezdám, je to normální? :-)))
:))) zoo: Mně se poslední dobou stává, že nemyslím na to, co vyprávím... je to fpořádku? :)
(hermí, sorry - potřebuju si tu u Tebe pořešit jen tenhle problém a pak už budu mlčet, slibujuuu :)))
Táto je asi najlepšia, čo som dne čítal. Poznáš také, že básnik a spisovateľ je ten, kto ovláda každú formu a dokáže v nej aj písať? Myslím, že tebe sa to darí viac než dobre. :)))
Pěkně....mimo jiné (kromě toho zatracenýho nádobí...) se mi vybavuje mytický cyklický čas...
Ješ možné, že jsem si tě dal do nejoblíbenějších a neposlal kritiku? Nechápu to...
Quo: změnil, jsem pokud vím, jen název (?)
..a tady to není tak úplně výstava, nadarmo není jeden z odkazů pojmenován UPRAVIT... ;-)
V jádru ti sice rozumím, ale stejně už změnu nezměním. .-)
Ne, něco mi tam neladí, něco, co tam předtím nebylo. Název jsi
změnil taky, ale v tom to není.
Ale neřeknu ti co, protože jsem zrovna smazal temporary files.
Změnil jsi pár slov ... a báseň pro mne ztratila své kouzlo.
Svou pochvalu beru zpět.
Jsem konzervativní člověk. Malíř může přemalovávat jeden obraz
celej život. Ale dělá tak u sebe doma. Přemalovávání obrazu
na výstavě, myslím, o ničem dobrém nesvědčí.
Wopi: Áha. To jsem ale trdélko, nu což, propásla jsem pravou chvíli, teď už pásti nebubu. :-)
jó zoooo, díky za příhody, já něco takovýho nezažiju, kdybych se rozkrájel, leda že bych se rozkrájel...?
:-)
hňm.. A od čeho to nádobí bylo? Nebylo třeba od řízků?
A nezbylo trochu?
:-)
hermit: toto sa mi páči viac :o) Keby som niekomu rozprávala o tejto básni, nazvala by som si ju jednoznačne:
Mytí nádobí :o)
:o)!
...vlastně to k smíchu ani moc není....
a vlastně....vlastně je!:o))) dyť mi lidíci jsme tak žďabilně srandovní...
ale ...ať tak či onak... vystihl jsi - s grácií sobě vlastní - život většiny z nás....*
dík za upozornění:o) a přeju vědomě prožité zítřky
Monty_Python
23. 04. 2002
! :c) !!! ... teď jsi mě zmátl: není mi jasný, zdali se mu splnil sen a nebo jestli při mytí nádobí pochodoval na místě ...
hele, není to trochu narcisistní??... velice se mi to páčilo... vtipné a tak podobně.
Mozarte: :-)))) jéžiši, přece všechny moje básničky jsou narcistní a dost!!! :-)))
Bříza: předpokládal jsem, že někoho tohle napadne, ale sám to asi nevyřeším....navíc to byl trochu záměr, ale ta představa je zábavná, pochodovat třeba u dřezu do rytmu Fun~Da~Mental...
;-)))
Pája: jasně, mohlo by se to jmenovat Závěť ... mě tak napadlo... nebude ti vadit, když se tebou nechám inspirovat? esli na to nemáš kopyrajt...? ;-)
Šílená: no, pravda, vlastně to moc srandovní nemá být...
Markéta: jo, pokouším se, ale nejde nejde to... drhne to.... ten písek a tak... :-)
zoo: chutě zapleveluj!! :-)¨
-----
ď všem
S.V. Tak, o to jde především. Ale když už, tak už zase pořádně, to teda jo, se vším fšudy.
malykuba01
23. 04. 2002
no já nevím...závěť mám spojenou s Vinnetouem..:-)) a to po sobě nechal několik tun zlata :-))....a srdceryvný dopis: bratře ty žiješ a ten který tě tolik miloval je mrtev :-))
ale tvá g. poezie je nad zlato :o))).............****...:o))
Návrat kruhu.
Po delším čase jsi opět potěšil mé srdce. Pěkně to hřeje.
Říkal jsem si, jestli poslední dobou nekamarádíš moc často
s Pietem Mondrianem. Nic proti Euklidovi, drž se své cesty,
to jen, že se mi tolik líbí Miróovi skvrno-plochy.
Monty_Python
23. 04. 2002
nestraš...já se zrovna chystám na kariéru vysokoškolsky vzdělané myčky nádobí...
hermit: Dobrá, šéfe stránky. (Ježiš, ta má nevymáchaná huba!)
Určeno pro ateisty a hodlám tu výrazně pozvednout návštěvnost, páč zaavizuji všem.
Tak k mytí nádobí.
Po půli 80. let, já knihovnice (trochu proti politice) v rozpuku půvabů, on chartista katolík. Jsem mu uloupla z fondu ňáký čtivo. (Jsem toho naloupala... :-))) ) Za odměnu pozvána k nim dom, že si vyberu za odměnu desku. Nutně, nebo se budou cítit zavázáni. Souhlasím a pod zástěrkou temnoty jednoho večera se vkrádám do areálu na kraji města. (Zrovna pod dohledem, jako ONI.) Celá rodina katolíci, mnoho dětích, sedíme nejdřív nad čajem a já zbožně naslouchám líčení poslední domovní prohlídky, jak byly ty hledaný věci v tašce s lahvemi k vrácení, což estábáky prohrabat nenapadlo, když tu se asi osmiletá dcera otáže: "Teto, a proč seš tak pomalovaná?" /Make-up, chápejte./ Protože nevím, co se takovým holčičkám odpovídá (synovci bych řekla "zmlkni, prde, nebo Tě taky pomaluju..."), mlčím a oba manželé na mne civí s čistým svitem z očí a praví bratrsky: "Ta Ti to ale pověděla popravdě, že jo?"
Vzdávám souboj o mejkap, vybírám Tangerine Dream (to si dodnes pamatuju), a pak osiřím s manželkou Evou v kuchyni a protože si nemáme co říct a ona napouští dřez na těch asi pět šálků od čaje, debilně podotknu něco o tom, že já nádobí jen když už není kam uplacírovat upytlačenýho pstruha.
Eva se na mne tehdy otočila a s VELMI vážným výrazem, kol boků zástěru (!), nad hlavou svatozář, naléhavě a HODNĚ posmutněle řekla:
"Jenže já mám problém. (... vytane mi ucpanej odpad nebo že Vašek nemyje nebo tak něco...) - já se při mytí nádobí kolikrát přistihnu, že nemyslím na mytí nádobí."
Nemám na to odpověď a tak se chutě loučím, aby při rukoupodání v chodbě ještě zachmuřeně dodala s pohledem na schody vedoucí nahoru: "A při mytí schodů nemyslím na ty schody a to je špatně."
Už jsem tam nikdy nešla. :-)))
/Spokojen, hermi?/
hermit: Na to navazuje historka, jak výše zmíněný Vašek byl ze mne "na práškách", ale to mne může třeba hrom po poli honit, nedám. Voni si to vlastně přeci nezasloužej'. :-)
hermit: Jo a taky mám dobrou, jak jsem odvezla ségru na houby, když smažila hranolky. Ale to sem nepásne... :-)
zoo: já Tě chtěl o tu historku požádat počtou, abysme to tu hermitovi neplevelili - ale nakonec se vše v dobré obrátilo
:)
Akorát, že jsi to avízo neposlala, byť slibováno bylo...
Astalavista
23. 04. 2002
jakto, že v avízu mám zpověď a tady je výpověď..tak to mě dost zmátlo ještě než jsem to vše přečetla.....:o)
a při mytí nádobí snil o dívkách, jak s nimi ležel a přemítal o tom, jak jde po cestě, přemýšlejíc o polní cestě, sebevraždě a mytí nádobí.....
to je jak začarovaný kruh...
tóhle*
jediná pomoc ven ze začarovaného kruhu - při mytí nádobí se ze všech sil věnovat přemýtání o mytí nádobí :-)
jinak*
No tak k přemítání vo mytí nádobí mám taky bezvadnou historku. Ale nechci věčně zaplevelovat debatky SVEJMA historkama. :-)))
Ježiš, to je úžasný!
To znám tak bytostně přesně!!!
Akorát, že já u toho mytí nádobí ještě blábolím takový ty drobný blbovin(k)y, který se tu občas dávají do "blbůstek"...
Tedy mytí nádobí, jak koukám, je nejen psychická relaxace (nádobí musí být málo!!!), ale i podpora tvůrčí činnosti.
Nakonec se nám o něm (v dobrém) zdá i ve chvílích blaha...
Hermite, krása, děkuju! ░▒▓-_-▓▒░
Hermite, krása, děkuju! ░▒▓-_-▓▒░