A taky jsou
živí až do smrti.
tip
Dočetl jsem a nic mi z toho nezůstalo. Sorry...
Tohle se ti fakt povedlo!Zrovna dnes jsem brečela, opravdu mi tekly slzy a byla jsem mírně histerická,že:"...v té hnusné Ostravě nechci být,že to říkám celý život,že jsem tu čím dál víc zasekaná,že to je prokletí...a že tu teda zůstanu..." u své matky slepice, i když vím,kde jsou mé labutě.O tom káčeti jsem zase mluvila předevčírem u labutí...To je snad znamení.A tohle nechtěné přiznání, a za to může Tvoje krásná báseń.
Je to boží!! Žiju pár kroků od Ostravy a sedne to, vážně. Nadchla jis mě
patrně to bylo skvělé dílko v roce 2002
neměla jsem tu čest být při tom
Můj dojem není moc dobrý.
Nelíbí se mi písmo ani forma.
Obsah chápu, ale nesdílím stejné obrazy.
btw : v Ostravě jsem vyrostla :)
Jsem teď víc opavák, možná se přesťehuji do Ostravy. Zajimavé postřehy TIP
taky jsem krátce bydlela a pracovala v Ov...a musím říct, zanechala ve mně podobný dojem..a taky na náí nemohu zapomenout, teď nevím, jestli to nebylo věkem a iluzema...*
musel jsem si tě přečíst, když už máme stejnou nemoc...:) hezký... pravda je, že ta první půlka mi přijde moc černobílá, ale to nic, to jen tak... ta druhá stojí za víc než za přečtení... dík...
Je to jedna z mála básní tady na Písm., co mne chytla za srdce - T
Tohle je nedostatek téhle básně - několikrát jsem to v kritikách vysvětlovala. Žiji mimo Ostravu - mezi těmi umakartovými lidmi, a stýská se mi po Ostravě, kde žijí ti lidé, kurňa, ty vole, živí až do smrti. Vykládám to teď srozumitelně? :-))))
Hmm... tak to chce asi vysvetleni autora, protoze mi se to vse po precteni jevilo uplne jinak... ani jsem nedostal sanci premyslet jestli nahodou neni chyba nepochopeni ve me... Promin, ja kritiky ostanich nectu, drive nez bych je nekdy precetl, tak bych zapomnel co jsem chtel :-)))
Tak vam nevim... Podle te basne jsou vsichni spatni :-)) To mesto ma sve kouzlo, ma sve lidi, spatne i dobre... Mela by ses divat i jinym smerem nez mezi umakart a todle: ?
umakartové tvářičky
ručičky
nožičky
ty duše bez šmrncu
ta těla bez stínu
nesplacený dluh
a nudný hřích.
Promin... Asi s tebou nesouhlasim...
Děkuju MOC isabellce za avi, jinak poezii moc nečtu ale tento obraz Ostravy se mi moc líbí. Zažil jsem v ní spoustu skvělých akcí a tak na ni rád vzpomínám, stejně jako na celou severní moravu:) I když jse z ní před nějakou dobou znechuceně utekl...
Sakra vždycky zapomenu na ten TIP:)))
to je šílené. Nic tak dobrého jsem snad ještě od tebe nečetla. Nevím, čím mě to tak uchvátilo, snad že znám náš kraj a znám lidi dýchající černý popel, láhev v ruce...
Dávám Tip Nej a Tisknu si to
Básně podobného rázu se mi normálně vůbec nelíbí (navíc mám lehkou averzi vůči nerýmovaným básním), ale tohle koresponduje s mou představou i s mojí oblíbenoou písní od Jarka Nohavici "Ostravo..." - takže T*
ono ostrava mi oproti takové praze přijde jako město - vesnice
veliká anonymita, nikdo si vás nevšimne, ale běda, když vypadáte jinak, když vyjdete z té uniformity! těch pohledů a pokřiků na vás!
ale jinak pořád prohlašuju, že to je krásné město (i když s přihlouplým úsměvem, přiznávám:)
mno prakticky tam bydlím vidím ji trochu jinak ale tohle je úžasné *
Jen klobouk dolů tu jde dát a rozhlídnout se příště, až půjdu po ní..Ostravě zakouřený...:-)
NO v Ostravě jsem nikdy nebyla...ale hezky jsi to popsala!!
tip
V Ostravě jsem se narodil a žil tam 17 let: nikdy na to město nezapomenu, i když jsem tam prožil to nejhorší z celého svého života..... :o) *
Ach! *
Bolava a ziva...
znovu... jak to jen delas?
Celkem bych řekla bez smyslu.
Bych se mohla přít o to jestli tady jsou lidí bez vůní. Když jedu tramvají s těma "vonícíma" spolucestujícíma je mi fakt na vyskočení z kůže. Pokud si to myslela obrazně, tak to taky není pravda, protože oni zas tak nemastní neslaní nejsou. Všichni myslí jenom na sebe, tváří se jak blumy a maximálně si do tebe rýpnou.
Jo, chlastá se tady, žije bídně, ale né všichni. A živí taky nejsou. Asi každý žijeme v jiné Ostravě, protože kolem mě chodí lidi mrtví za živa. Nedívaj se vpravo vlevo. Hledí, nepřemýšlí, obtěžují svým prázdným pohledem.
S tím sluníčkem to je ovšem celkem vydařené.
Duf: Hezký názor
V Ostravě není nic k vidění. Jen dým nad městem, mraky bezohledných lidí, nespravedlnost. A když máte štěstí je kolem vás i strach.
Caroděj: děkuji za výběr. :-)
Sakra, to je špičkové dílo!
Ostrava = 2roky života. Je to už 15 let co jsem tam nebyl. teď se mi stýská. Je to SUPER TIP
Rowenno... ty mě dostáváš, s každou další víc a víc.
Taky chci být jako láska tepající, ale hlavně, kurňa, živá až do smrti...
*) souhlas,
jen si moc naměkko
to se nenosí
ty motyko
nic lepšího jsem ještě nečet, jsem s Bílovce, takže Ostravu znám. a je to přesně.
Od polovice skvelá...(do polovice mi to pripomína moje mesto)
*
chtěl jsem původně (jen lehce) polemizovat s tou tučnou částí, ale ona druhá se i do mne trefuje... snad se tady v té Praze neztratím a budu taky živý až do smrti ;-? ... lidé jsou tu v některých věcech jiní... tak jiní...
Ze začátku jsem byl rozpačitý, a po dočtení ... Tip, Výběr!
Som tam...je to uplne a presne. Ako Tynic.
To je snad nejkrásnější báseň o Ostravě jakou jsem kdy četl....děkuju...moc děkuju !
Seregil: "...ochutnával kousky divné Ostravy" - přesně! *
To je něco. Oslavná píseň. Je fakt, že začátek byl pro mě těžký k pročtení se do půlky odkud jsem už jen ochutnával kousky divné Ostravy....
Máš to tady fakt super...
tak to je úžasný!!!!!
t
v!!
no jo, povedlo se to, povedlo
hmmm hezké, žila jsem tam 21 let....a občas se do Ostravy vracím...ale doma jsem už jinde....*t
krásné!*** ...zvláštní lásky to máš...
Děkuji ..., děkuji za bolest..., sama jsem z těch zvláštních lásek celá nakřivo a divná.
takhle nějak si Ostravu představuju, dost mě láká se tam podívat... ****
"Viděním viděti budete a nespatříte..." parafrázuji volně z Bible, myslím, že takhle bys Ostravu viděla jen skrz velkou lásku v sobě. A tu já v sobě mám, hluboce zakutanou, takže jsem tohle tahala až odněkad z paty.
:) je to tahaný z paty, tak naléhavý ...
krásná
TIP
Kurňa, musim zas zajet do Ostravy...
Ten začátek mi přišel spíš jako procházka Kerfůrem v Praze na Andělu, ten je takle přihlouple umělej. Ale tak od půlky mi to korespondovalo s mojí představou Ostravy (nikdy jsem v ní nebyl). A když si odmyslím příslušnost k městu, je to skvělá báseňka. T*
Děkuji, a Dufe, do půlky píšu o svém nynějším městě, které je krásné a má duši - ale ta duše není kompatibilní s tou mou, protože jsem - jak to napsat - jako to kachně, co prvně spatří slepici a považuje ji za matku. V Ostravě jsem dýchala, když jsem rozum brala, a celé to pošmourné krásné divadlo se do mě vtisklo jako cejch. A sebekrásnější město na světě už nemůže nahradit mou matku slepici , mé adopitivní rodné město Ostravu. Takhle to cítím, a hluboce se tím omlouvám svému nynějšímu krásnému městu. Tak vidíš, vidíš, takoví jsme, a tohle uděláme z krásné písně.
Když mi bylo tak 15-16-17, chodil jsem pozorovat Prahu, na různá místa jsem si netroufal, zkoušel jsem, jak to udělat aby mi v hospodě nalili, jak se chovat v tenkrát podzemních klubech, jenom tak jsem pozoroval lidi na ulicích, snil o holkách, který jsem potkal. S tim městem jsem si docela užil. No a už v něm taky nežiju, a to jsem se neodstěhoval.
Možná tím věkem nějak slepnem.
Asi v každym věku je dobrodružství něco jinýho. Hezky den.