Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVesmír v kapce rosy
08. 05. 2003
33
0
3713
Autor
Dash_707
Vesmír v kapce rosy
Na převisu listu
kapka rosy
zrcadlí celý vesmír
i zažene žízeň vosy
Na převisu listu
jak démant v diadému
nabízí svěží doušek
Bakchu opilému
Na převisu listu
nad mechem skrytým srázem
chystá se kapka rosy
skanout tiše na zem
V propastném pádu
se v kameni rozpila
a rozlehlý vesmír
v tisíce malých rozbila
Nádherná!!! Píšeš moc pěkně a tuto báseň si dávám mezi oblíbená díla.
Díky a TIP
to je epická báseň :))??? je to celkem hezký, pravda, trošku vybledlé téma, ale ztvárnění se ti moc povedlo - opilý Bacchus, démand v diadému, zkrátka dobrý :)
Já tu kapku úplně vidím...a esli to někdo už napsal, tak si to klidně přečtu i znova, však ono to zcela stejné nebude..;)
tak jsem si říkala, že se podívám na něco od tebe...a tohle je opravdu moc krásný. Nemám k tomu víc slov, než jedno jediný. TIP
Asi to bude znit obehrane a taka,le ja to myslim vazne!
Obdivuju lidi,kteri dokazi napsat neco takoveho!
Tip je samozrejmosti.
SlečnaMezková
07. 06. 2003
Ansel Adams portrétoval tytéž osobnosti a dokonce ve stejném prostředí jako Paul Milton, ale protože byl v té době slavnější a více vystavoval, byl obecně uznávaným a tatáž díla prodával docela dobře. Jak jsem již napsal, vše již bylo někde řečeno, namalováno, vyfoceno, hudebně zpracováno apod. Jen to nemusíme znát. Kdybych poslední verš o kterém píšeš někde četl, tak se s tím tématem nebudu zdržovat. Ale jinak dík za připomínky, jsou konkrétní a věcné. Jen si nejsem jist, že v budoucnu neudělám něco, co už někdo přede mnou. Nejsem Bůh a tudíž nejsem vševědoucí. Ahoj a budu rád, když se k mým příspěvkům vyjádříš. To říkám bez ironie. :o)
To já vím, že se tomu nelze vyhnout! Nijak Ti to nevyčítám, opravdu jsem to myslel jako věcnou připomínku... v podstatě se mi to líbí, jen jsem na to už prostě narazil....
Wopi: nemohu za to, že jsi na jiné frekvenci. Domníváš se, že mnoho z toho, co píšeš, je novum ? Vše už tu bylo, jde jen o to znovu to objevit. Geniové literatury už zemřeli. Vše už bylo mnohokrát řečeno, jen ozvěna slov zanikla v šumu průměrnosti. :o)
Když někomu odpovídáš, dává se mu to vědět avízem (vlevo od textu ohlasu) a nemusíš pod jeho nick.
Nejsem na jiné frekvenci. Ale některá spojení a přirovnání už byla řečena tolikrát, že jsou prostě omšelá. To je mi líto.
Píšeš, že seš fotograf. Myslíš, že když nafotíš na uměleckou fotku totéž, co nafotil kdosi před Tebou, bude to mít tutéž uměleckou kvalitu? Asi sotva, myslím, že víš, že musíš najít něco nového, nový pohled, nový výraz...
A já už četl i ten závěr o rozbití do tisíce malých minimálně třikrát. Co na to můžu říct jiného?
:-) Jeden fyzik - Feynman podobne videl vesmir v kvapke vina.
Svet je plny kras, len ich vidiet, vsak? A tych suvislosti, dokonalosti v kvapke rosy ci vina...
Morbid_Pimple
29. 05. 2003
Kapku já mám taky ráda, hezké obrazy.Moje je třetí a čtvrtá sloka.. Pokud chceš, mrkni na moji "kapku"
První co mě uhodilo, bylo hned na prvním řádku...na převisu listu...zprominutím pěknej nesmysl....když vím, co je to převis (třeba na skále), tak si ho bohužel nedokážu představit na listu.
Jak démant v diadému.......nějak mi to taky nesedí
2. a 3. sloka jsou nejlepší z celé básně (pominu-li ten převis ve 2. sloce).
Jinak se mi tvé básně moc líbí - mezi řadou básníků tady na písmáku se ta tvá poezie blíží nejvíce mé představě o krásné poezii........:-)
Mone: je-li list ztěžklý kapkou, jaho okraj je ohnutý - tím je míněn ten převis...a diadém je ozdobná čelenka princezny (královny krásy apod) zdobená obvykle diamanty. Jinak jsem rád za připomínky a slova ocenění, pochopitelně mne to těší. Dík ! :)
A proč by mě měl napadat zrovna ten?!Poetismus jest směr česky...takže když už....tak hezky česky!:-))))
HM:-) Líbí se mi Tvé cítění pro vizuální efekt. Ta barva je nádherná. Jednou jsem četl knížku o kapce vody. Byla to knížka po tátovi a ta kapka tam procestovala celý svět. Cvilku byla i v oceánu, taky se pak nechala nést větrem v oblacích pak spadla na zem, třeba zrovna na tenhl list a pak... pak jsi to popisuješ Ty a je to krásně popsané, doufám, že kapka brzy povstane:-)
To je fakt moc krásný poetismus!:-)))Nezval se Seifrtem by na tě byli jistě hrdi!:-))))))**
O jak ja bych obcas chtela byt tak silnou kapkou rosy...jenze me se tu a tam nepodari rozbit ani vajicko...:o]] ..pekne ***
nádhera .... Jip TIP ... a najdeš své dílo také v klubu
Salamandří Hvězdy ...... proč? .... je ..... :)
Je to nádherné.... první sloka je slabší, ale jinak parádní. Působivá, efektní.... :-). Tip.