Paní, píšete velice ujózně , jak to děláte
Pane Zaprděnče: checht, tenhle nick napsat, už to stojí za to. :-)
Až mi odpovíte, co je to ujózně, napíšu, proč tak píšu.
:-)
ujózně - to je takové mé synonimum pro lehké jakoby bezbolestné psaní, zárověň však syrové a nespoutané.
Tesat (sochat) jsem nikdy nezkoušel. Zkusil jsem ji jednou nakreslit. Spící. Výsledek byl takový, že cosi chybělo, ač si kupodivu i byla podobná. (viz. text Spíš).
Nádherné. Vlčici ani ovci bych neměnil. Pokud je v sobě cítíš, nebudeš přece psát o krtkovi a stonožce, ač by to bylo originální.
Taky mám poslední dobou pocit, že hodně lidí tak usiluje o invenci a originalitu, až se tato snaha stává běžným sandartem(a né vždy to je dobře)příp. vznikají násilně nepochopitelné nesmysly. Nemám nic proti originalitě, ale nic se nemá přehánět.
Ooops, už tu zase moc kecám. Pardon ***********
musíš jít za sebe -
ohlídnout se, jestli jsi nezůstala vpředu -
pak vykládat stříbrný vítr prošedivělým starcům
a ráno brouzdat bosou nohou v listoví,
které své tajemství bez šimrání nepoví :c) Ráda jsem tu s tebou *
Snad ryzí drink si s hlavy vysápu,
snad budu plakat, když nechápu,
proč princezna chce zabít draka,
srdce ji rozpářu...
Krev z hrdla dvorních dam,
do kalichu s velkým rudým křížem dám.
Pak oslepím hroty divokých žab
ustrnu v sobě, kde mám vlčí dráp.
Až rány po slunci ve mě se zataví
probudím na skráních stříbrné květiny
seškrábnu z hrdel dam kamenný vosk
zalévám květinu co kvete beze slov.
Roweno, když báseň dokáže v mysli člověka změnit jazyk řeči na "poetično", je to dobrá báseň. A když navíc ještě voní po konopí a unese duši do hloubky, kde začíná vesmír...pak už to není báseň...ale co toje - to nevím.:-) Děkuji.Tip.
Chtěla bys to vůbec??? (viz poslední verše!)***
stručný komentář:líbí:)..jako pohádka..skoro před spaním..jen nehcat plynout svůdná plachá slvoa..konec tak plachý není..to ne. stejně jako žena, jež plachá není..to co je ve "vás", mi nepřestane vrtat hlavou..
stručný komentář:líbí:)..jako pohádka..skoro před spaním..jen nehcat plynout svůdná plachá slvoa..konec tak plachý není..to ne. stejně jako žena, jež plachá není..to co je ve "vás", mi nepřestane vrtat hlavou..
Rainmane: zavírám oči. :-)) Doufám, že tenhle starobou páchnoucí trapný smajlík nespatří Jasan. Nerada bych ho měla na svědomí. :-)))
No jo, no. Protiklad ovce a vlčice... protiklad lehoulince... víš, již mnohokrát jsem slyšel zkazku o vlkovi a beránkovi i vlčici a ovečce... a tak mi odpusť, ale není to moc originální. Jinak pocit vnitřní rozpolcenosti, rozervanosti... ten tam tedy je (ach ta schizofrenie uvnitř ženy).
Věčný mýtus o Pygmalion
už jako holčičky jsme slyšely
o Šípkové Růžence
Proč to opakování o? Co třeba mýtus s Pygmalion. Navíc hláska s dává význam věčí blízkosti... ano, ta Pygmalion je tu s námi, se všemi ženami... od věku věkův.
A co taková
která ve vodě oči otevírá*
a když píše básně
má je zavřené
aby slyšela
co jí říká vlčice
ovce, perlička***
schovaná v jejím těle?***
(ach, teď to pocejtím! je to tu)
pak pokračování pěkné
No to zvolání: Kdo... to asi opravdu trochu poškozuje. Je to nějak moc otevřený a jasný. A taky ňáký moc ubrečený. Bez básnickosti.
temně podmaluje
aby vypadaly
průzračné?**
Tento konec mě ovšem příjemně vrací zpátky. Krásný protiklad temnosti a průzračnosti.
**
(možná to jsou jen keci)
Drfaust: Děkuji moc za kritiku. Taky to náhle vidím. Asi to upravím. Jenom to klišé ovce versus vlk budu muset nechat.
:-)) Já se to stydím napsat, ale tohle jsou vícemeně automatické, tj. neupravované texty. Psané se zavřenýma očima. :-)) Někdy mi ujede šílený blábol, neuvěřitelná hrubka - a já to nevnímám. Děkuji za zájem.
Houbičky... Já nad tím pak ještě taky přemýšlel. Být originální je pěkná dřina (a já taky asi moc nejsem). Říkám si, protiklad vlk vs. beránek se dá použít jako metafora... (a může hodně působit), ale postavit na tom celý text je dost riskantní. :-)
Já děkuji za přijetí kritiky.
No, teď jsem se trochu zasekla. Snažit se být originální? Co to je? Buď jsi, nebo ne. Násilí je naprd. Nutit se do nečeho, to mi smrdí. Myslím v poezii. On ten text ani nebyl vnímán jako popis vnitřní rozervanosti ženy. Jeho hlavní poselství já vnímám v tom: jsme trochu jiné, my ženy, než si nás malujete, než nás chcete.
Jsme, taky, mimojiné, vnitřně rozervané. Nejen ty pitomoučké oči, co sledují oddaně svého tvůrce. A tak... se v tom motám.
No, a proč to tedy autor nenapsal, když to chtěl říct, že ano? :-))
To jsem se asi vyjádřil špatně. Když to nějak originální je, tak to těší. Prostě tak. Ovšem být originální po 5000 letech písemnictví...? Možná jsem nechtěl říct originální, ale spíš nápaditý, i když v tom velký rozdíl není. Nápaditý je ale asi trefnější.
Mně ten dům na skále zase připomněl mého oblíbeného Robinsona Jefferse. Už jen proto (nejen proto) ****
a chlapi seděj v hospodě
a pijou aby zapomněli
na ten pocit, když ti po šíji
přeběhnou mrazy
když se před tebou rozevře
co se všema těma vášněma
když na ni promluvíš
a ona hluchá slepá žvaní
a to semínko
ukrývá zuřivě ve zpocené dlani
odběhneš s kdejakou poběhlicí
a nebo se opij jako zvíře
až ucítí ten tvůj pach
a počkej, až se zlije taky ona
na smíření
takhle se to vlastně mělo taky stát
jakože polehoučku
dojde řeč
až ráno
vášeň je klíč
nebo ne?
teda to je síla, nic tak dobrýho sem dlouho neviděl!******
teda holka, kam to furt chodíš na ty nápady a obrazy :-)))...
*!*
No, mně to ten dům na skále naopak trošku zkazil, protože mi hned začala Věra Martinová zpívat starou hitovku :-)))
Ale no jo, dyk to víš, že je to skvělý. Navíc, já nikdy nevim, jestli jsem ovečka, nebo vlčice :-(
°°°°°°
No vidíš, tak na Martinovou jsem si nevzpomněla. :-(
:-)))))))
No, vidíš, já tuhle písničku milovala.....dneska už ji nemiluju :-)))))
Jde po mně mráz odshora až dolů. ***
pokoušel jsem tu svoji párkrát namalovat, ale nikdy jsem to netrefil ke spokojenosti obou .-))) a podle představ
je to tak, nad vším visí aspoň otazníček :-) nebo damoklíček :-))
chce to každoprdo odvahu, vyjde , nevyjde...ale aspoň se pokusit! jo, je to pak fajn, když se potkáme na jedné frekvenci vvšichni čtyři, tím chci říct, že ani my nejsme jednoznační :-)
už toho kecání nech! tak jo, končím
:-)
******************************************************************
nemůžu se od ní odtrhnout .... vytiskla jsem si ji ... je to pro mě jak balzám, to číst ...
díky, fakt díky
jsi pro mě strašně důležitá
*
cítím posun, co mi ladí