Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sea peří taky hoří
Výběr: Print, prenatal, Jinovata, vesuvanka, Elyanne, Fouckault, Elyn, dream, Lyryk, sapro
07. 12. 2004
47
4
9449
Autor
Augustin_Šípek
noci chlad se mlhou halí
a je krušno děj se děj
a chmýrka kavkám odjímali
a kdosi šeptal: rozuměj
v noci chlad se mlhou halil
a zle bylo děj se děl
a chmýrka kavkám nezapálil
kdo pírka jiným záviděl
4 názory
...peklo byl ráj, když hořela stáj, přiteli, věř mi, koně pláčou povídám, to byla půlnoc, v tom křik o pomoc, už letěli, jak hejna kohoutů a bůhví kam....
tip
pozorovatel
06. 05. 2005TirmanoWolf
06. 05. 2005terezka_planetova
06. 05. 2005
a chmýrka kavkám nezapálil
kdo pírka jiným záviděl
celá je moc krásná..... zaujala mě... TIP a V
slonovina2
05. 02. 2005slonovina2
05. 02. 2005
"a" rozhodně nechat, zkoušela jsem to bez nich a je to katastrofa...
plyne skvěle a má kouzlo
mně osobně tam asi vadí jen to, že co se týče Palacha, jsem naprosto mimo...ale to není tvůj problém, nýbrž je jenom a jenom problémem nevzdělanců, stydím se, típám a mizím...
Augustin_Šípek
04. 02. 2005
Augustine, mnohem elegantnější práce s rytmem je taková, kdy autor nemusí čtenáře upozorňovati, kde má udělat nádech. Dovolím si souhlasit s Jehehemanem.
Augustin_Šípek
21. 12. 2004Sn_vojáček
21. 12. 2004Augustin_Šípek
19. 12. 2004
Až z kritik jsem pronikl do hloubky.
A jsem smutný, že jsem na to nepřišel sám!
A jsem rád, že jste mi pomohli docenit tutu báseň!
Hezké, opravdu hezké...
Tip*
Nicollette
11. 12. 2004
většinou takto se takto nevyjadřuji, ale trocha kritiky neuškodí:
děj se děj a děl se děj (bezobsažně násilné), rýmy jsou proto šroubované...
atmosféra tehdejších událostí nezachycena ani omylem...:o) "kavky" a závist jsou úplně vedlejší momenty (šeptání nesmysl)...podstata bezútěšně doby a tragičnosti oběti spočívala v něčem jiném.
Toto dílko bych si dovolil klasifikovat jako neautentickou, nastrojenou, bolestínskou lyriku...
nikomu své stanovisko nevnucuji, v případě nesouhlasu tyto řádky ignoruj (jednoduchá metoda) snad Ti to k něčemu bude...
Augustin_Šípek
09. 12. 2004
ta je božská.. nejen, že člověku při čtení mrazí v zádech..
rytmus je dokonalej.. nebo to neni rytmus?? Ta básnička plyne jako voda v pomáslovaném korytu.. i to opakování je dost působyvé.. líbí se mi jak ve druhé sloce to : děj se děl.. osvětluje význam děj se děj.. v první.. tj. že první slovo je podstané jméno a druhé sloveso.. tedy alespoň.. pokuď jsem to správně pochopila.. a hlavně pokuď si to tak myslel..
a ta atmosféra.. taková pochmurná.. ale v celkovém provedení básničky vyzní tak jako lehce.. sama básnička působí lehce.. a bude to asi volbou slov: chmíka.. a jejich zvukem: mlhou halí..
ale samotný obsah na mě působí pochmurně..
a chmýrka kavkám nezapálil
kdo pírka jiným záviděl
tohle je zajímavý kousek.. na mě to působí jako smilování se i přes vlastní závist..
no prostě se mi líbí.. celá.. :o) tipek rozhodně.. si ho zaslouží.. :o)
Augustin_Šípek
09. 12. 2004
jsi milý.. :o) Augustine Šípku.. :o)
já jsem ráda, že jsem sem zabloudila, protože Tvá básnička je opravdu skvostná.. :o)
druhé, třetí a páté "a" na začátku věty jsou zbytečná a rytmicky to kazí
ze stejného důvodu bych nahradil slovo "pírka" slovem "je"
_Rebelka11
07. 12. 2004Augustin_Šípek
07. 12. 2004
Augustin: To s těmi "a" si myslím pořád, v tom druhém přijmi mou omluvenku, nějak jsem opticky spletl chmýrka za pírka.. taky už jsem to psal v půl třetí ráno:)
O ty áčka se to seká, ta první v každém odstavci mi přijdou dostačující. Myslím, že kdyby tam ta další nebyla, nemuselo by se aspoň vymýšlet jak je jinak číst, protože v češtině je přirozené číst je přízvučně a každý to tak na první pokus číst bude.. Změnil k lepšímu, nezměnil k lepšímu.. o tom nemá cenu moc diskutovat, já raději splavnější věci a ty třebas proměnlivější rytmus a (ne)přízvuky během čtení. Všem se člověk stejně nezavděčí. Takže můj dík za tvůj dík na moji kritiku:o)
mě se líbí jak je, nesouhlas s Jehehe
ty "a" na začátcích tam zní pěkně.. mi
*t