no, přežít to přežiješ určitě - to žádný strach. Pro někoho je problém vypít tolik tekutin - to je většinou přípravek Fortrans nebo se dávají kolonoskopické sole a ty jsou chuťově hnusnější, ale zase míň tekutin - já bych bral Fortrans.
Samotný vyšetření je v analgosedaci - čili jsi oblblej a nenechají Tě trpět - nepříjemný je foukání vzduchu do střeva během vyšetření, který způsobuje jeho roztažení a bolestivost. Ale dá se to zvládnout a vyhnout se operci za to tisíckrát stojí. Hodně zdaru!!
Osmnáctého tohoto měsíce jedu do Krče, kde mi mají uštípnout centimetrový polyp a dodatečně prohlédnut celé tlusté střevo, jestli prý tam není ještě nějaký ten polypek. Co myslíš, přežiju to bez úhony a bolestí? Někdo říká, že vypít ty čtyry litry jakési tekutiny před tím je horší.
zavádím bezvadně :-))) neboj
Já jen trnula a obcházela mne hrůza. Ne, nemám smysl pro humor vždy. Uvidět takovou sondu, tak radši umřu, než ji polykat. T*
ctu ted jako lekar Proctology today a kvuli MBA i Economy today
ted se zda, ze je mezi obema obory rada paralel
chtěl bych - teď snad bude chvilka času... tak to zkusím - už chci, abych byl v našem městě konečně znám i jinak než jako vítěz turnaje žen v tenise :-))
ještě jsem vyhrál smíšený turnaj v tenise anarchistů s bezdomovci v Newcastle, ale zatím jsem to literárně nezpracoval...
zvlášť pokud se věnuješ hemeroidům na plný úvazek...
Každá práce má holt své světlé i stinné stránky.
Svým fejetonem jsi způsobil,že jsem se smál jako blbec. A to dělám rád. Díky, tip.
Vidím, že tu máme mistra fejetonů. Zase jsi mne dostal! Po tom záchvatu smíchu nemohu jinak než TIPovat!!! Jsem rád, že nám klub neumřel. Nějakou dobu zde bylo smutně prázdno. Doufám, že již to bude jen lepší.
Ahojda! Milí spoluklubisti, musíte víc psát! Máš pravdu, že fejetonů ubylo!! Big George hibernuje, ale ostatní nemají výmluvu! Jen houšť! Díky za tip!
No, já jsem jeden fejetonek právě přidal. Jen nevím, zdali na klub má. Co se týče TIPu není zač! Rozhodně si jej zasloužíš.
zelvi, Toxmane, basnikalex, Montrealer, andromeda - díky moc za milou návštěvu!!
radši nee!! Není nad to být zdravý. Vždycky mě štvalo, když si lidi podávali ruce a všichni říkali to samé " hlavně hodně zdraví" - ale je to setsakramentská pravda. Ono chodit po doktorech nic příjemného není, zvláště pak ty sondy, jak o nich píšeš..
-humorně napsané, tip
udělal jsi z ortopeda orotopeda nebo se to tak vážně píše?:-))
I Ty jeden zlatokope ! ;o))*
Mé lícní svalstvo z tebe dostává křeče.
Po téhle historce se budu vyhýbat nemocnicím obloukem.
tip
co dodat, když všechno podstatné řekli už ti přede mnou ? vaudovy příspěvky čtu velice rád, kdykoliv na ně narazím...:o))
Super, pane! Co ten tvůj lékařskej plátek, eště se angažuješ? Aby bylo paní Emmerové aspoň občas do smíchu :o))) A ty historky by třeba zabraly i na ňákou slečnu, ani by to nemusela být kolegyně :o)
Tip a Klub
a co je to podle Tebe takové "zápětí" ? :o)
Zbyhoni - "zápětí" inu.. tož... asi - to budu muset promyslet nebo opravit, jínak díky za klubík ;-)
Cannisho díky moc za výběr! Uvažuji, že to v létě nějak uspořádám, proberu a zkusím vydat.
No myslím, že u mě by ti ani nějaký nejzázračnější lubrikant nepomohl...poté co jsem byla na praxi na tomhle skvělém pracovišti je mi už jen z té představy kam co a hlavne jak velice nevolno...ale když člověk musí tak holt musí...jistota je jistota
Delahaye - v Pardubicích to zrovna docela umí - nota bene pardubičtí gastroenterologové vystupují i v jednom z mých předchozích fejetonů ;-)
Vaud ... Ty mě děsíš :-)
Umět by to snad měli Ti pracovníci všude, ne ?
Nebo mi dáš seznam nemocnic a ambulancí, kam ani se smrtí na jazyku nevstupovat ? :-))
No, ono je to asi takhle - nemocnice se chovají ke svým zaměstnancům hodně macešsky a čas od času vyhodí (většinou nepřímo znemožněním jakéhokoliv rozvoje), ty kteří trošku vystrkují růžky - což jsou zpravidla mladší dvouatestovaní lékaři. Nevystrukují růžky staří před důchodem a mladí po nástupu. Tam kde jsem pracoval dřív já odešlo celkem 25 internistů během dvou let. To se pak někde musí projevit... Ale jako laik do toho člověk nemá šanci proniknout. Tak až někam půjdeš na zákrok, tak se klidně optej ;-)
Tak to jó ... snad Tvoji nabídku nebudu muset využít :-)
ale díky
Delahaye: Dělali mi to v Plzni v lochotínské fakultce, ale i tak jsem v tu chvíli věděl, zač je toho v Pardubicích perník ;-)
No, zase se tu tlemím nahlas... (jiným výrazem se to popsat nedá...)
SUPER!!!
*t
Ahojky a zdravím do jižních Čech!
Fakt o práci? To mě moc mrzí! Takhle na dálku mi přišlo, že pracuješ a jezdíš hodně... Třeba to bude krok k něčemu lepšímu.
:)) hele, dávej to odpoledne..:)))
Orotopedii tam máš úmysleně?
S*
:-))))) *t
Měl jsem též tu čest být gastroskopicky vyšetřen, ovšem nezkušenou lékařkou, která, sledujíce monitor, komentovala mé vyšetřování slovy: "Kdepak to jsem......já vůbec nevím, kde teď jsem.......sakra......" A zatím, co mně zmateně rumplovala v žaludku hadicí s kamerou, za doprovodu mého nepřetržitého dávení se, zvolala směrem k sestře: "Janičko, skočte pro doktora Bláhu, ať sem hned přijde!" Modlil jsem se, aby MUDr. Bláha měl zrovna volno a stál minimálně za dveřmi.Naštěstí přišel brzy, ale místo toho, aby to vzal do ruky a urychleně moje trápení ukončil, začal: " Ty nevíš, kde jsi? Tak hele, couvni si trochu...no, ještě.....už to vidíš?......ne?.......tak co může být tohle?......už víš?.....no, tak vidíš." Připadal jsem si jako trenažér.Během toho jsem už měl všechny dýchací cesty ucpané hlenem a mé zadušení vypadalo neodvratně. Co chvíli mě ještě paní doktorka napomínala:" Nevypouštějte ten vzduch zpátky, nebo to bude trvat dýl !" Přitom já byl v tu chvíli rád, že ten vzduch nevypouštím jinudy.Když už jsem téměř zdravil své zemřelé příbuzné, doktorka hadici vytáhla.Po tomhle zážitku, který trval celých 25 minut!, jsem prohlásil, že už bych na "to" nešel, i kdybych měl v břiše vetřelce! ;-)
je to velmi vtipné, nicméně všem vyšetřovaným opravdu nezávidím...to musí být hooodně nepříjemné...tip
Super...já myslím, že v jakékoliv ambulanci se dá zažít spousta legrace a zajímavých situaci...tip
byl jsem na rentgenu střev..s odstupem času mi to přijde jako sranda..např. o tom jak se dostane kontrastní látka do těla jsem měl jiné mínění:)
jinak dílo je dobrý a vtipný..
8D
...půvabná forma osvěty...
Všem se omlouvám za příkoří způsobená endoskopisty a endoskopičinami. Na základě vašich stesků bych doporučoval přidat gastroenterologům jedenácté přikázání: bez lubrikantu nezasuneš!
Díky za návštěvu!
haaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
hahahahahaha
zachvat smichu od zacatku do konce chlape!!!
hej supr!!!
t+hodim ti to do klubiku ju?:)
no já jsem se pobavila víc než dobře.... miluju tvoje dílka... jsou tak pozitivní, že mám po nich stále dobrou náladu...
ech - ale doufám, že ani má klišoidní kritika neunudí Tebe :o) *
holky, vaše milé kritiky mě nikdy neomrzí!!
:-))) podezdívka - úplně autentický zážitek !
Nedělali Ti to v Pardubïcích ??? .-)
vesuvanka - určitě měla maminka pravdu. To operace štítné žlázy byla proti tomu čajový dýchánek .. :-)
to je pravda! ani puk nezasuneš...
a že seš to ty, Vaude, prozradím ti i já své tajemství... každý den si mažu svojí hokejku
Delahaye
díky za avi, totální endoprotéza kyčelního kloubu prováděná při "epidurálu" byla úplně vpohodě :-)))
:))))))
Pozor!!! Počet závorek rozhodně není nahodilý, nýbrž jasný, stručný výčet mých veskrze pozitivních, hlasitých reakcí na toto dílko!!! t.
hele - teď už na to jen s úsměvem vzpomínám, protože se věnuji už něčemu jinému ;-)
Pivíí - to jsem rád!
Díky za návštěvu!
je to zamotané ... na jedno 3-denní hovno :-))
jo - jako Tvůj pilný čtenář Tě musím upozorniti, že tu historku o Davidovi a zašitých slípkách jsi už někde použil... :-)
Je to standardně dobře napsané, ubral bych kudrlinek.
P.S. Jednou, jedinkrát jsem byl na gastroskopii. (nezaměňovat s gastronomií !! - tam jde o něco poněkud příjemnějšího).
No ... myslel jsem, že vypustím duši.
Hrdinně jsem odmítl umrtvovák (neb mi byl nabídnut se slovy - chcete oblbovák jako tak stará paní před vámi ? ale budete si tady muset do večera poležet ....).
No a dál jsem se již jen dusil, krkal jako na závodech ožralů a byl napomínám sestrou : Uklidněte se , pane ! Pan doktor tam takhle nic nevidí !
Tehdy mi prolétlo hlavou, že za chvíli jej uspokojím - gastroskopie mrtvoly asi určitě bude o něco jednodušší job ...
No přežil jsem - a můj žaludek se tak polekal, že vytváření vředů vzápětí zanechal.
Což bych mu radil - vícekrát už by mě tam nedostal ani primář Sova. .-)
Delahaye - máš pravdu, historka s Davidem tady už byla, tak ji zkusím změnit. Jinak gastroskopie je brnkačka. Aspoň nám co zavádíme, to tak připadá ;-)
Naozaj fantasticke. S tymi zatvorkami nemozem prehanat. Nevoslo by sa ich em tolko;)
proč se schovala pod stůl a vystrkovala na tebe zadek?:)) nebyla nadržená, že ne?!!
skvěle psaný*
elliot díky za návštěvu, jsem rád, že tě pobavilo
Jardo - nevím, spíš zmatená ;-) díky za tip!
Vaude, Ty zvíře, brnkačka, jo ??!! :-)))
To mi potvrzuje domněnku, že doktor ani nemusí být chirurgem, aby měl duši řezníka po nejmíň 500 zabijačkách ... :-)
:)))já měl hodně zmatenejch holek, ale nikdy se mi neschovávaly pod stůl s vystrčenym zadkem
Přátelé, jednou vám budu vyprávět, jak jsem jel díky vyšetření per rectum na stáž do ciziny. Ale nějak jsem na to neměl dnes sílu ;-)
Delahaye - gastroskop Ti zavedu do žaludku, než řekneš obuvník. Tisíce děkovných dopisů!
Jardo - to máš dobrý, že se před Tebou neschovávaj ;-)
Hele - není to tak hrozný pokud je správná premedikace a dobrý zavaděč. Ale sám jsem zatím na sobě nenechal zkoušet.
moje maminka také kdysi absolvovala gastroskopii, říkala, že to bylo jedno z nejhorších vyšetření za celý život....
Moc pěkný fejeton, sršící humorem od první do poslední věty... TIP a V
vesuvanko - díky moc za tip i výběr! Není moc příjemných vyšetření... to by to nebylo tak levný ;-)