Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZradit svoje tělo
01. 09. 2006
48
77
10242
Autor
bestye
Zradit svoje tělo
zlomit duši svou
hrdost prodat rasům
co se plíží tmou.
Zradit svoje tělo
pro děti nevinný
mýlit se že budeš
navždy bez viny.
Zradit svoje tělo
pohřbít svoje sny
vyměnit je lehce
za noci bezesný.
Zradit svoje tělo
dusit věčně pláč
vsadit vabank bolest
jak falešný hráč.
Zradit svoje tělo
jizvám vzdávat hold
občas myslet na to
jak nabíjí se kolt..
".. tak tohle.. malá.. tohle nikdy nedělej..."
77 názorů
...krásně napsané a pravdivé,co si od Tebe otevřu moc se mi líbí takže se klidně za chválu červenej ale pokračuj a moc krásných myšlenek přeji
tak to mě moc těší a doufám, že splín brzy přejde, protože toho hezčího je v životě určitě daleko víc :c) díky za čtení a za písmenka.
Mám teď momentálně splín a všechny Tvoje básničky mi pomohly, je v nich něco mého, vždycky mě strašně překvapí, když něco čtu a mám pocit, že to znám, že je to o mně....
nejsem žádný odborník,tak nebudu hodnotit styl,nevím ,co je dobře a co ne,ale má to skvělou myšlenku,osloví to a nutí člověka k zamyšlení.tip
DerchanModrodenna - jéje, tak to moc děkuji, za čtení a za to, že vidíš i hlouběji.
DerchanModrodenna
30. 05. 2009
no tedy - těší mě Tvé vidění mých dílek, Horavine, a moc Ti děkuji, že si se o něj se mnou podělil. A přiznám se, že mě až dojímá - tak nějak - pěkně, že v nich vidíš to ze mě, co v nich ať úmyslně nebo nevědomky nechávám. Díky Ti.
bestye:
Líbí se mi síla (oheň, a vůle k životu) která z téhle básně i z ostatních tvých děl vychází, (asonance - neasonance, rýmy - nerýmy, banální čí patetický, kašli na to, zelený je strom života a...
jinovata:
šedivá teorie
Doporučuji načíst kvalitní rýmovanou poezii a vytříbit si vkus pro banální a krásný rým, popřípadě asonanci. Láska páska, svou tvou, nevinný bez viny, pláč hráč, hold kolt... To všechno zní banálně. Důležitý je zdrcující dopad na atmosféru básně. Banální rým zlehčuje, posunuje k říkačce. Je-li zároveň obsah vážný až patetický, celek působí naivně. Tomu je záhodno se vyhnout. Například takovýmito rýmy a asonancemi: splývá křídla, schází plazí,modř a nach na marách, hvězdice přemýšlel, prázdnem kámen... To vše samozřejmě použito v obrazně či jinak silné básni.
jak potká Khon Roubíčka
R: Khon, kde byl posledních 30 let?
K: V poušti, meditoval jsem
R: a na co přišel?
K: že život je jako studna - čím hlouběji hrabeš, tím míň vidíš
R: myslej?
K: tak ne
to mi připomíná slova jedné z mých nej písniček - Life is too short - here and now - nebo tak nějak :c)
líbí se mi (i citát v prologu)
*
dnes jsem četl - Life is short - play hard.
všechno ještě ne - třeba poděkování za Tvůj čas a chuť ke čtení - to okamžitě napravím - moc děkuju! :c)
sestricka.slunicko1
07. 10. 2007
Po přečtení báníček,povídky nemusím,jsem ti musel poslat typ.Až bude čas,přečtu i povídky,uvidím.
Bardhans - no ano - neměl by jich člověk nikdy litovat. Díkes za čtení :c)
buď rád, že nerýmuji naše staré hodiny ;c) je to jednoduchá písnička a žádné velké umělecké ambice nemá :c)
myslím, že má parketa nebude ani ten volný verš :c)
díkes za čtení - a chválabohu, žes to přežil ;c)
Rýmovat bez viny / nevinný, svoje sny / bezesný, pláč / hráč...
Ou-ou ;)
Myslím, že tvá parketa bude spíš volný verš.
Amiško - děkuji ze čtení i kritiku. Bohužel se mi jiný druh střelné zbraně do básničky nehodil - tak to odnesl kolt :c)
martinez - to nevadí, je to jen takový pobrukování a mě těší, že to i tak někoho osloví - díkes :c)
já bych se asi obešla bez tý druhý s dětma... tam se nějak neorientuju, ale jinak *
přesně tak - já sem ji vlastně ani tak nenapsala jako jsem si ji jednoho dne začala pobrukovat :c)
jezesu - spíš je to varování pro ostatní, že ten pocit je sakra špatnej, takže je lepší se ho vyvarovat :c)
a díkes za čtení!
Vzdálený_hlas_moře
28. 12. 2006marigold_ana
26. 12. 2006
dapler - možná tím, že odoláme - vono je to pro každého velice různý... dokonce i jedinec může jednou odolat a podruhé nikoli - a je to za stejný prachy - a důsledky, viď bes ?
spíš tím, že třeba dovolíme, aby poznalo věci, které se mu ne vždycky můžou líbit. a neodolání je spíš o věcech, které by se mu sakra líbily :c)
ono to bude možná tím, že napřed jsem si broukala melodii a do ní mi tak nějak zapadla tahle slova. děkuju za zastavení a za pochvalu - za to přemýšlení ;c)
Volný verš v tvém podání mi přijde po formální stránce lepší, co však spojuje oba tvé styly, je přemýšlení. T
Tak nejen povidky mas pekne ale i basnicky.....asi te budu muset vic sledovat:-) T
...máš pravdu...ale co máme víc než život... vždycky je třeba jít dál... a napravit vše v jiné rovině....:-)
zrazovat - to ne, to by se vážně nemělo,
ale zradit - to se může někdy lehce přihodit - a naučit se s tím žít - to je pak docela dost velká dřina.
aspoň myslím :c)