Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUbytovna
Výběr: a2a2a
03. 02. 2007
46
82
4108
Autor
martinez
Přijdeš - pokorně, tiše
vkradeš se do všech koutů
mého (?) pokoje i těla
vyženeš světlo
a oživíš plátno snů a vzpomínek
a jako malé dítě
mi usedneš do klína
Pomalu se rozkoukáváš
a přestáváš být pokorná a tichá
drze křičíš
že mám jenom tebeJsi tak zlá jen na mne
SAMOTO ?!
82 názorů
ale ty tam zas sepíšeš ňákej skvělej fejeton - což bude pro lidstvo přínosnější :o)
taky mi je tam nefajn na ty ubytovne, ale asi nic tak bajecnyho nezkomponuju *
jasné - studuj studuj... já sem taky nestudovala :oD
zdar tvým snahám všeobecným!
iste sa k nim dostanem...
ale teraz musi ist(nastupuje svedomie ze niesom pripraveny na zapocet...)
uuuu...to se mi libi mocky...* (to ostatne temer vsechna dilka na ktere u Tebe nakouknu, mam rada Tve psani :)
úspěch týhle prastarý věcičky mě teda překvapil...
evidentně jsem v tom nebyla sama... :o)
díky, Anetté
Afterpoe the Automatizer
13. 02. 2007
o psychiatrech mi nemluv - za studií na vysoké vyslali mne a kamarádku tlumočit na mezinárodní psychiatrický sympózium do Kroměříže... tři dny jsme tam byly... a je fakt že nejbláznivěj vypadaly ty kapacity...
ou...někdy je lepší samota
než třeba vlezlé příbuzenstvo
nebo psychiatři šílenější než ty:)
Afterpoe the Automatizer
08. 02. 2007
thanx a lot, Louis... ;o)
esi chceš nejmenší zdejší miniaturu, tož si vylov u mne Slast...
na zdejší poměry větší miniatura, ale dobrá miniatura! ruku dám do kapsy a vylovím tip :) only for you :) *
den*v*NOCI - muzikou bych si nechala ubližovat furt... třeba takovouhle... ;o)
palino - ne, mám pronajatý maličký byt a na klíně mi sedává dcerka... už to jen občas píchne... jako tříska /íver/ zarostlá pod kůží
koníci martinez neubližují... a ona tobě taky ne... netřeba ochranných valů... díky... :o)
nějak nestíhám děkovačky poslední dobou... mi dáváte, čtenáři moji :o)
tož Maasku, Printe, Jarmilo M., Ufounku, Tanaoko a Pseudovílo - díky vám :o)
pro mě nejsilnější - drze křičíš že mám jenom tebe,... samoto - velmi vystižné podání. *t
Jarmila Moosová Kuřitková
05. 02. 2007
Pacer, no to já vím... ale tý bosorce jsi stejně neodolal ;o)
a s tím čtením - je tu toho tolik že i když čtu o zlomoko, ne stí hám... to co bych chtěla :o(
kouknou, martinez - tu fotku přeci znám už dlouho. když si občas přijdeš ke mně číst :)
Norsko, silence, rainmane, dadíková, Ondřeji Petříku, Umprdentální_Kandelábrdelisme... díky moc!
pacer: já věděla že se na bosorku zas někdo chytne... ;o)
a Dero mi neva... četla jsem to ve stádiu kdy už mozek spal, takže mi to ani nedošlo - že jo, Dero? :o)
Ondřej_Petřík
04. 02. 2007Umprdentální_Kandelábrdelismus
04. 02. 2007
dobrá práce, bosorko:) Na starouše derouše nedej - i když je dobré, že se vrací :)*
své kritiky, byť sentimentálně žvanící, teda vážně beru...
a dík, žes gentlemanem... po zhlédnutí toho fota mi už někteří neřeknou jinak než bosorka :o)
brou!
Omlouvám se, martinez, nevěděl jsem, že mám tu čest se ženou, po prohlédnutí profilu už mám jasno. :o)
Jinak mé kritiky neber až tak vážně, sice si za každým slovem stojím, ale nebude to trvat dlouho a někdo ze starousedlíků Ti řekne, že z mé strany to asi budou jen jakési sentimentální žvásty.
Dero, dík... su šokovaná cos tam všechno našel nebo nenašel... až mi bude fungovat mozek, mrknu na tvou kritiku znovu...
a říkej mi prosím buď martinez... nebo martinezko neboť oslovení martinezi by patřilo mýmu bývalýmu muži, ne mně... díky! :o))
dík, thali... je to stará, moc stará věc... ale můj kubík byl dnes smutnej... a myslím že to platí furt tyhle slovíčka...
Pokud je účelem této miniatury šokovat, pak splnila svůj účel. Ale jako literární dílo se mi nelíbí. Pokusím se vysvětlit, co mi na ní konkrétně vadilo.
Především celkové tempo, které variovalo od pomalého, neurčitého rozjezdu, přes bolestně krátkou, jednoveršovou střední pasáž až po emotivní, snad hrubé zakončení. Všechno se to ve mně spralo a... nezůstalo nic. Nedokázal jsem se ztotožnit s ničím, co se snažíš vyjádřit.
Nemohu se ztotožnit ani s první osobou, tedy básníkem. Z jeho slov vyplývá jen nejistota, možná nevědomost, nic jiného. Chybí mi cokoliv barvitějšího, postavu vnímám čistě šedě, nudně, bez zájmu. Stejně tak s personifikací samoty, tam jen těžko nacházím jakékoliv obrysy, jakoukoliv drobnost, které bych se mohl chytit.
Tak to vidím já, martinezi. Je to jen jeden z mnoha názorů.
jsou to někdy kruté a líté boje, že jo, Oldíku? co si budem vykládat :o)
To pokaždé nejde -- ona se pak někdy hlava pere se zbytkem těla .... (:-D))
Líbí se mi to. Člověk si holt musí dávat pozor, koho si pouští na klín...
já mám samotu taky ráda... když ji vyhledám potože chci... ne když je nucená že to jinak nejde... ta mě spíš vztekne kolikrát... dík, avox :o)
Víš, samotu já mám docela ráda, ale tohleto, to byla určitě osamělost, potměšilá, přijde nenápadně jako jezinka, jen dva prstíčky... a najednou je všude! */
námět je to vděčný... zítra je už za hodinu... ;o)
dík... T.O.M.e, attarko aj Oldíku :o)
no to není špatně napsáno...zítra se tady objeví moje dílko s podobným námětem - tak to bude zajímavé srovnání... :-)
jak žádná pandemie? to, že vydržela tak dlouho...znamená že je to kurńa pořádná pandemie :o))
děkuji moc, je to převelice milé ;)
šak jsem ju kubíku přinesla kvůli tobě... :o)
napsala jsem ji ještě na kolejích, tipla bych to na rok 1985... takže žádná pandemie...
dík teda všem dosavadním čtenářům :o)
hej...mám rada básne, pri ktorých je pointa až na konci...ked to dokáže prekvapit a donutit prečítat si to ešte raz, pači sa mi to