Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sezase už
Autor
guy
zase už slunce málo hřeje
studí nás uši, ruce, záda
a nebe v barvě petroleje
taky teď žádná hitparáda
zase už máme dlouhé stíny
sníh zvýšil skóre proti dešti
skryl dávno uschlé kopretiny
a lásku není z čeho věštit
z věnců zas trapně trčí svíce
a po obědě se hned smráká
o dost dřív chodí klekánice
a nálada je na panáka
v prořídlých lesích dále kácí
a nezvoní se za ně hrany
ulétli všichni chytří ptáci
takže se zvyká na havrany
lhostejná mlha mlčky padá
na svět
na cesty mezi poli
na noc, co se jí říká mladá
i na vzpomínky
na cokoli
zase už je den příliš krátký
na vymýšlení tajných přání
a pod slovy i mezi řádky
je málo ticha k rozjímání
46 názorů
ooo ano. za mě nejvíc tři první sloky, které jsou guyovsky milovtipné. ani ta smuténka k závěru mi ale neva. je to dobrý :-)
patricia w.
18. 01. 2022pěkné :*)
... a já bych řekla, že toho ticha je hodně:-) to je jediné, v čem bych tu pointu viděla malinko jinak... krásný nový rok přeji
"Už zase zpívaj' ptáci.
Už zas se jaro vrací.
A já už zvolna chápu.
A ty už zase lžeš..." - Petr Skoumal, "Zase Jaro"
5 let starý : Advent - mám nalepený na boční stěně skříně - a tím stále přítomný... je v podobné tónině... a čas z jeho působivosti nic neubral...
Iveta_Ivka
26. 12. 2021Jak toto mohu připojit do výběru pro volbu letošní básničky? Tedy jsem za připojení hlasu ....:-)
Iveta_Ivka
26. 12. 2021Líbí se mi verše, nevadí, že je to téma pro každý rok ... každý rok může být advent trochu jiný ... Věrné vlídné ....
Vždycky se trefíš do nálady
tvou báseň zase ráda čtu
tak jako asi všichni tady
přidám tip další do počtu
Jarmila_Maršálová
22. 12. 2021guy, luxusní zážitek u tvých básní...
co dodat, opět radost mám
když tvoje jméno v avízu
slibuje krásné verše nám
uzrálé víno z rybízu *
Marcela.K.
21. 12. 2021Mám výhradu k poslední sloce, toho času k rozjímání je přece víc, když se brzo sešeří ;-) Mně se tedy tajná přání líp vymýšlejí večer, nebo v noci, než přes den :-)
Moc krásné verše, fakt top! Takto si představuju moderní vázanou poezii. Lehce mi to připomíná Radka Malého, jehož verše se mi hodně líbí. ...a vánoční nálodu mám podobnou.
Radostí mi poskočí srdce, když se mi objevíš v avízech. Je to krása, byť trochu melancholická.
Thea v tramvaji
20. 12. 2021Dlouhé, ale nenudilo! Naopak. Moc krásné verše.
Dárky přece nosí jéžíšek až na štědrý večer, to ví každé malé dítě!
A děkuju.
Asi nebude mnoho uživatelů, kteří by vztekle zavrčeli: Zase už je tady, sakra, ten guy... ;-)
Děkuji Vám všem za zastavení a vyjádření, upozornění na překlepy (opravím), rady (uzený si pořídím na Nový rok k čočce), & spol., - a Zboro - cokoli je volně k použítí na cokoli - a omlouvám se, pokud se někoho třeba dotklo, že nějak znevažuji adventní tradice a tak - náhodou už máme ozdobený stromeček na verandě a blikáme vietnamskými světýlky na kolemjdoucí, aby nezakopli ve tmě. Akorát dárky pod ním zatím chybí, ale myslím, že to není to nedůležitější :)
5 let starý : Advent - mám nalepený na boční stěně skříně - a tím stále přítomný... je v podobné tónině... a čas z jeho působivosti nic neubral...
Krásná… – Jako vždy.
Má v sobě vše Co nabízí tohle období – a jistý smutek k tomu – myslím, že každý tohle období vnímá podle toho, jaká je jeho role, co všechno smí, co se od něj očekává - co vše je ve hře... společně trávenému času holdující rodiny jsou výhrou... (city, láska, empatie, radost, smích)... T***
Udivuje mě, jak dlouho si už držíš svůj styl, aniž by ses nějak výrazněji opakoval, obehrával. Třeba strofa s kopretinami má svěží nápad. U Tebe je to prostě vždycky sázka na jistotu, a to už kolik let...
Mimochodem zastavil jsem se teď u jednoho z plakátů Poetických cyklostezek, na kterém byla zrovna i Tvoje báseň, a říkal jsem si, jak silně a jinak zase působí, když ji člověk čte v jiném prostředí, než ve své teplé kanceláři u počítače.
Co tuto, můžu ji použít na jarní edici, prosím?
guyovština každým coulem, vždycky si ráda přečtu. A jak.
K osmému verši: a lásku není z čeho věštit by mi dávalo spíš smysl, není náhodou přítomen překlep?
Karpatský knihomoľ
19. 12. 2021potešilo
verše sú krásne, no adventný čas vnímam inak...podvečerné prechádzky, vysvietené námestia, výskajúce deti, tešiace sa z farebných svetielok, skupinky s horúcim punčom v rukách, smiech, doma pradúca mačka na kolenách, premýšľanie, čo by ešte potešilo...mám rada tento čas, nerozladilo ma ani, že na rozdiel od iných nemám upratané, izba plná krabíc čaká na príchod synov, aby nábytok poskladali...a s nimi prídu Vianoce...
Tip a.
Ticha k rozjímání je obvykle víc, než by se zdálo. A někdy je ho možná až trochu moc - pak je na čase ozvat se přátelům...
Mám s adventem každoročně velký problém. Rozumím... Přeju trochu růžové či fialové do té bělo.šedo.černi...
gabi tá istá
19. 12. 2021áno *