Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sea víno do křtitelnic
Výběr: drfaust, Print, Jinovata, vesuvanka, dream, Elyn, klipeto, Elyanne
13. 01. 2005
40
2
8408
Autor
Augustin_Šípek
odeznívá kouzlem zda-li
a prokráceně do pří zval
a trny křížům uvadaly
když Bůh tichem křižoval
a vykovalo k třetí svíci
rděl se hluše kdo chtěl klít
a rozbít ve dví křtitelnici
a vodu vínem nezkalit
2 názory
cherubinka
24. 05. 2005
crae: Jsem zmaten, nevím jestli se mám s tebou ironicky spolusmát tomu, že jsem řekl, že jedou na stejné vlně, což jedou, nebo tomu, že jsem je přirovnal k Mikuláškovi, což je možná blbost. nebo snad tomu, jak jsem jim to nandal, nandal li jsem na nějaké záhadné rovině? nebo tam mám někde gramatickou chybu? Omlouvám se stejně jak Augustin za nedostatek ironické vnímavosti:o)
Jinovata...nejde o to, že jsi přirovnal, ale jak jsi přirovnal...nezlob se, ale napsat "Ale slavnějšího předchůdce mi nejde vymyslet", to mi opravdu přijde malinko zaslepené...nechci se hádat, každý se zřejmě pohybujeme v jiném "literárním kroužku"..:-)
Hm, nepochopení vládne světem i předudky. Slavnějšího předchůdce toho stylu, o kterém je řeč. Slavnějšího předchůdce jsem chtěl najít: člověka, který se vydal touto cestou po Skácelovi. Oba navazují, zdá se im, na skácela a to nějaký specifickým způsobem. Tou větou, kterou jsem použil jsem jen chtěl říci, že si nevybavuji jméno nějakého zavedeného, slavnějšího autora, který by šel touto cestou... Napadl Mne Mikulášek, ale ten navazoval na Skácela jinak... hm
Jinovata...potom se omlouvám, protože jsem to pochopila jinak...nepochopení není neomluvitelné, pokud ho neuzavřeme do ticha...
slonovina2
20. 01. 2005Augustin_Šípek
20. 01. 2005
No, tak já tě smím, takže ať je názor na čerpání z historie jakýkoliv, mě se tvůj Skácel líbí. t :o)
jerzy_z_jersey
20. 01. 2005
... jsem se opravdu krásně " do pří zval". Typická šípkoidní nuda na entou...
Miroslawek...já si to vážně nemůžu odpustit...pokud tě Augustin opravdu "čte", jak tu tak čtu i já, tak se mi zdá, že tak nějak učedník a mistr...no to pořekadlo...možná bys měl víc psát na svou stránku než do kritik:-)))
Augustine, Augustine...nekoukej vedle do lavice, Ježíšek to vidí a zasejc budou Vánoce:-)))
*
Miroslawek
20. 01. 2005Augustin_Šípek
20. 01. 2005
Miroslawek...jak učeň předčil mistra...víš, nemohla jsem se ubránit smíchu..promiň...nepřipadá mi , že by Augustin opisoval, řekla bych, že právě on to nemá zapotřebí.. mé poznámky pro vás pro oba byly ironické, je mi líto, že ani jeden to nepochopil..jak se říká, chyba je na mém přijímači...kruci...vysílači? no..to je fuk...přijde mi legrační, jak tě tu, samozřejmě s tvým souhlasem, povyšují nad ostatní autory...nepopírám tvou inteligenci, ale jistě se tu najde i "vyšší" vzor pro psaní poezie, ne? co třeba Voloďa?:-)
kruci, já si nedám pokoj...tak jo...tohle mě rozesmálo: "Netušm, jestli tě augustin čte, ale rozhodně jedete na podobné vlně. Ale slavnějšího předchůdce mi nejde vymyslet... možná Mikulášek?" do prčic...že si pusu nepřelepím žvejdou...teď musím poslat avi Jinovatovi, abych nebyla zatčena pro pomluvu:-))
Augustin_Šípek
20. 01. 2005Miroslawek
19. 01. 2005
Miwek: Rozhodně u miroslawka :o) Netušm, jestli tě augustin čte, ale rozhodně jedete na podobné vlně. Ale slavnějšího předchůdce mi nejde vymyslet... možná Mikulášek? Asi ne...
Miroslawek
19. 01. 2005Augustin_Šípek
19. 01. 2005Miroslawek
19. 01. 2005Augustin_Šípek
19. 01. 2005
slátanina evidentních klišé a tzv. "tajnosnubných symbolů" je to prostě úplná bída...:o)
Sn_vojáček
14. 01. 2005
něčemu moc nerozumím třeba proč k třetí, nebo rděl se hluše, nebo prokráceně do pří zval a také tam radši nebudu hledat paralelní verše. Ale rozumim vodu vínem nezkalit, to je dobrý, ostatní je pro mě takový trochu mystický tak tip
...rděl se hluše kdo chtěl klít...
...a vodu vínem nezkalit...
Krásné!
tip
Don´t_worry
14. 01. 2005
Zajímavé obrazy...
Pochopil bych, že "rděl se hluše" "kdo chtěl klít" "a rozbít ve dví křtitelnici", ale proč by se měl rdít za "a vodu vínem nezkalit"?
nemusím úpravné vázané verše (tj. moje osobní definice), ale tato mě chytla *
..a prokráceně do pří zval...???
..ale jinak se mi vážně moc líbí..jinej kabát by ti snad už ani neslušel :o) *
Omlouvám se, že tentokrát nepěji chválu, píšeš krásně, ale tahle mi nějak nesedí.
Augustin_Šípek
14. 01. 2005pozorovatel
14. 01. 2005
Druhá sloka je úžasná...o)
:)...už se zase těším na tvoje další dílko!
Tip*
slonovina2
14. 01. 2005Nicollette
13. 01. 2005kouzelná_květinka
13. 01. 2005
skácel s rozbitou větnou stavbou... to mě napadá když přemýšlím jak vyjádřit tvůj styl.. ale ještě se mi to nezdá trefné... to mé vyjádření.