Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTy a tvoje
Výběr: jenyk, Print, vesuvanka, empathetic_embryo, prenatal, cerna_lovkyne
13. 09. 2005
41
5
11445
Autor
pozorovatel
je to všechno ty a tvoje břicho a tvůj byt
jenže tenhle oběd je plátno
na kterém budeš
nastříhaná
pod podlahou se začínají rýsovat
příbory
vyrůstají
nejsem tu pro nikoho
natožpak pro tebe
každý by chtěl kousek světa
který není na papíře
kulatý aby se mohl
obracet v hlavě
a nebolet
jenže tohle je hra
hrana místa kam se neschováš
5 názorů
Taky si myslím, že je to povedené...a rozhodně to byl zajímavý nápa, v tomhle mě dostal poslední řádek....
pozorovatel
26. 04. 2007pozorovatel
26. 07. 2006malinka_hvezdinka
25. 07. 2006
No sice kniha bybyla dobra, ale aby si neměl nosanek až do nebe....... :-D
Ne to byla sranda..... hele nepředcenuj se!!!!
pozorovatel
25. 04. 2006pozorovatel
19. 11. 2005poslednísklenička
18. 11. 2005
Tahle básnička ve mně oživila pochybnost o smyslu exisetence instituce Výběru. :-)
pozorovatel
21. 09. 2005pozorovatel
21. 09. 2005pozorovatel
21. 09. 2005
Tak dobře: Ne, podle mě tohle není dobrá báseň.
Zdejší průměr co se týče poezie neznám, protože se ji tu snažím nečíst. Z čehož si ostatně jde udělat představu, co si o zdejší poezii myslím. (Totiž že z větší části vypadá jako tahle báseň.)
pozorovatel
21. 09. 2005
Konzervativní, konzervativní...já si to o sobě nemyslím, ale ano, může to tak být.
Víš, já jsem unavený tím, jak každý, kdo má pocit, že má světu co sdělit, napíše báseň a vydá ji v plén čtenářům. Najdi si smysl básně sám. To už si rovnou můžu napsat vlastní báseň sám. Když mi někdo chce něco říct, je třeba udělat a) zajímavě, b) pokud možno jasně. Nemám sílu na to, abych bloudil v labyrintu, který postavil někdo jiný.
pozorovatel
21. 09. 2005
Já to nikomu neberu; ať každý píše, až se z něj kouří. Ovšem já mám zase stejné právo říct, že píše koniny.
Smysl poezie by MeTB už jsem sdělil nahoře.
Jsem holt morous, ale jsem morous rád. :-)
pozorovatel
21. 09. 2005pozorovatel
21. 09. 2005pozorovatel
21. 09. 2005
tahle je moc fajn - jen k Tobě opravdu moc nesedí - mnohem spíš bych věřil marice ten textík pod ní, než Tobě tohle .. ani nevim, koho tim teď vlastně chválim .. ;-)
pozorovatel
20. 09. 2005
mi se tahle líbí taky mnohem víc - ale - k Tobě pasuje mnohem míň, než ta Tvoje k ní .. :-)
pozorovatel
20. 09. 2005
protože
nejsem tu pro nikoho
natožpak pro tebe
+ téměř 100% druhý strofy je úplně nejvíc mardou taková, jak jí/její texty miluju - takhle bys to Ty nikdy nesved .. ;-)
pozorovatel
20. 09. 2005
ho hó - nejspíš by zapadla, protože bych si ju nepřečet .. ;-)
ne - máš pravdu - možná je jiná od toho, co teď myrika píše - ale - je to přesně v tom stylu, jak psala dřív - její začátky řadim k tomu nejlepšímu, co se tady na p povaluje - takhle bys Ty nikdy nepsal .. :-)
pozorovatel
20. 09. 2005pozorovatel
20. 09. 2005pozorovatel
20. 09. 2005
ale kdyz chces jit ven tak to se musime nejdriv sejit ne? a ty uz se chces rozchazet?
pozorovatel
20. 09. 2005Zlý_wětry_vod_řeky
20. 09. 2005pozorovatel
20. 09. 2005
já to pochopila a ta snaha mě ohromila, nápad skvělej a když si představím ten pot, tu snahu .... obdiv
uondané_bytí_lihu
19. 09. 2005
Prej mám rysy podobné Petru Zvěřinovi.
Takže mě neserte!
Já nepřijel do Ostravy na babetě!
mně osobně připadly obě básničky hrozně podobný, stejnej jazyk...to jsem i chtěla napsat sem, ale pak nějak asi nenapsala...
pozorovatel
18. 09. 2005pozorovatel
18. 09. 2005pozorovatel
18. 09. 2005
líbí se mi váš nápad a provedení, čtu si vás oba spíš náhodně, takže jsem nic nepoznala..a až tak mi to nevadí...básničky se mi líbily obě...jsou pohledem na sebe, jinýma očima..tak, jak by se člověk měl umět dívat nejen na sebe, ale i na druhé...
pozorovatel
18. 09. 2005
Začátek se mi celkem dost líbil, takže asi máš trochu básnických vnitřností. Jednou z tebe možná něco zbude:-)
ten konec mě strašně oslovil.
"hra-na- místa kam se neschováš ..."
zasloužíš mou hvězdu *
pozorovatel
18. 09. 2005pozorovatel
15. 09. 2005
jako všechny Tvoje, že jo ?
vo to nic, ty seš aspoň vobčas i vtipnej kluk .-)
pozorovatel
15. 09. 2005pozorovatel
15. 09. 2005
Už jsem tu možná s křížkem po funuse, ale ježto jsem slušně vychován, odpovím ještě. Jaká báseň se mi líbí?
Hm, třeba jedna z Poezie pro cestující (snad) od Michala Englera (jmenuje se Mea Culpa):
"Čajová miska pálí
k neudržení
krom čar v mé dlani
ničeho není"
To je zkrátka úžasná báseň, trochu na pomezí haiku, a já z ní cítím velmi výrazně pocit viny. Krásná básnička.
Nebo Nezval, ten jich má hodně dobrých, třeba Edison.
Nebo Krajina, taky pěkná.
"Mezi jahodami v lese
je atlasový divan
Nad ním se třese
a zpívá skřivan
Na té louce je španělská stěna
a na otomanu v dolíčku
spí nahá žena
a na prsou má rosničku
Rosnička zpívá
pomněnky se krčí
dáma spí a zívá
Zvolna prší"
To pro mě nejsou koniny, mají význam a vyvolávají ve mně pocity.
Kundera v Nesmrtelnosti napsal něco ve smyslu, že úkolem poezie je učinit jeden okamžik lidského bytí nezapomenutelným a hodným nesnesitelného stesku (nebo tak podobně). Já s tím souhlasím. Proto si myslím, že tvá báseň je konina.
pozorovatel
15. 09. 2005
Hele, umění není žádný já na bráchu, brácha na mě...tedy, aspoň doufám, že není. :-)
Dostat se do takovéhle poezie je z mého pohledu úkol někoho, kdo je za to placený - nejlépe psychologa, případně i psychoanalytika (jestli se tito dva od sebe nějak liší) (?).
Jestli chceš znát můj názor na ostatní tvé verše, prosím, ale neříkej, žes´ nebyl varován; mě zaujme jen vážně málo básní.
pozorovatel
15. 09. 2005pozorovatel
15. 09. 2005
Cože, ty stydíš bez zvratného slovesa? :-)
Já byl dokonce šel tak daleko, že bych označil většinu napsané poezie za blábol. (Ovšem nikomu svůj názor nechci vnucovat.) Jen tu a tam jsou ohníčky naděje ve tmě.
Včera jsem v Dejvicích viděl Příběhy obyčejného šílenství. Bartoška tam říká: "Takže každej tvoří až se z něj kouří. A co je nejhorší - tvořej i lidi, který by to za normálních okolností ani nenapadlo, protože nemaj co říct. Což je vlastně i můj případ."
K psaní poezie stačí podle mnoha ořezat si tužku, vzít papír a prsknut na něj, co mě napadne => spousta lidí (většina?) píše poezii => astronomická inflace poezie => krach poezie.
Jenže kdybychom nežili v tom, že máme co říct, jaký smysl by měly naše životy. V Evropě, ve 21. století, kdy nemusíme od nevidím do nevidím pracovat na poli a máme volný čas. Když milión lidí vezme tužku a napíše báseň, opravdu někdo věří, že napíšou milión různých básní?
Ach jo. To jsem zase rozkecal.
Pošli jich, kolik unáš za vhodné a já přečtu, co uznám za vhodné. :-)
pozorovatel
15. 09. 2005
Jo a psát prózu dá více práce. (pro upřesnění pojmů: jako solidní prózu neberu takové ty desetiřádkové textíky, co tu často jsou)
pozorovatel
15. 09. 2005
Npo jo, lépe.
Takhle: jde mi spíš o to, co má podle mě "vysoká próza" splňovat - totiž pokládání otázek, které by lidi měly zajímat (ačkoliv uznávám, že tahle formulace je dost vágní), a/nebo upozorňování na pozoruhodné společenské jevy.
A když už ne tohle, aspoň by se měl člověk pobavit.
Když se budu u prózy nudit a dostanu tak chuť nečíst dál, není zkrátka dobrá.
U básně se člověk obvykle znudit nestihne.
Jdu se podívat na některé ty básničky (ale nechtěj po mě příliš + upozorňuji, že nejsem poeticky vzdělán a nečiním si nároky na objektivitu - dokonce zcela naopak)
Augustin_Šípek
14. 09. 2005
Mně to přijde jako konina.
Tedy, nic ve zlém, pane kulečníkový mistře. :-)
pozorovatel
14. 09. 2005
Tak si zkusme třeba tohle:
"Ptáci za oknem
a jaro umlká
v očích
Nakreslím modrý stín, ale
nikdo doma
já ani ty"
Proč je tohle konina? Protože to jsou jen nesouvislé věty a slovní spojení rozlámaná do řádků. Téměř každý gramotný jedinec, který se podrbe na hlavě a vezme si tužku, něco takového napíše. Pokouším se nebýt pokrytec a tak nebudu chválit něco, co jsem nepochopil (protože to, že jsem to nepochopil, je chyba na straně autora a nikoliv mě, čtenáře).
Tak. :-)
pozorovatel
14. 09. 2005pozorovatel
14. 09. 2005
po stránce výrazové mne báseň nijak zvlášť neoslovila, tím neříkám, že u mne propadla. Obsahová stránka mi přijde mnohem zajímavější a to je pro mne vždy důležitější, zejména pak druhá sloka. Nápady se světem,co není na papíře a aby byl kulatý, aby se mohl otáčet v hlavě, i hrana místa, kam se neschováš, to jsou naopak velmi dobré obrazy a současně i myšlenky, které ji značně vytahují nahoru. Za další klad považuji myšlenkovou i rytmickou ucelenost básně. Tip
pozorovatel
14. 09. 2005
Výrazovou stránkou myslím, jak báseň jako celek působí. Zdá se mi, že je ve zvolených obrazech málo poetická, lyrická, schází tam nějaký verš, který by jí dal krásu. Takto je jen obsažná, nápaditá v myšlenkách. Ale já jsem konzervativec.
ejtů - ejtů - ej : po stránce výrazové mne báseň nijak zvlášť neoslovila, tím neříkám, že u mne propadla. Obsahová stránka mi přijde mnohem zajímavější
to sou mi ale blebty :-)
pozorovatel
14. 09. 2005
ale já si nedělám čáku na hlupší kritiku :-)
a ej tů je tak diplomatickej, až se mi z něj chce vejt .. a ne věnce
je tvůj boj, že mu za to eště děkuješ
pozorovatel
14. 09. 2005
nejsem předposranej - co je to, hergot, "rozumná reakce" ?
pseudointelektuální tanečky ?
I can´t dance, sorry.
máš snad pocit, že je tvé dílo hodno hodin rozjímání ?
já ne
Jo, tahle se mi moc líbí. Tady si na nic nehraješ. Je upřímná a působí dojmem, že byla napsaná s lehkostí. Tleskytlesk.
nejsem tu pro nikoho
natožpak pro tebe
t.
pozorovatel
13. 09. 2005
noo.. nechci tu opakovat, ale subjeobjektivně překvapivě výborný:o)*
(jen mi snad ty dvě části přijdou až moc odlišný)
pozorovatel
13. 09. 2005pozorovatel
13. 09. 2005tři_černí_mravenci
13. 09. 2005pozorovatel
13. 09. 2005pozorovatel
13. 09. 2005pozorovatel
13. 09. 2005
nejak sem nevedela ze to je od pozorovace
a uz sem chtela napsat ze to je hrozne krasny
ale pak sem si vsimla
podivila jsem se
a rozhodla se ze ti napisu jenom toto:
zlepšuješ se nebo ses jenom zamiloval?
a s tipem nó...
pozorovatel
13. 09. 2005ceder_john
13. 09. 2005pozorovatel
13. 09. 2005Braennewyn
13. 09. 2005
jé..to si budu muset ještě přečíst i zítra
máš tu hrozně moc děl, to nevím, jak se tím prokoušu :-) tip