Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSouži-tí
Výběr: Eilil, Noe1, Print, jan(ek), , zaki, jenyk
10. 10. 2005
26
5
13385
Autor
Zbora
Zmrzlé ženy
na šňůře třepetají
– v kolíčcích zapletené
vlasy
Za oknem hospody
pradlena znejistí
Vyžene vítr z půllitru
a mužům naplní ústa struky
Rozváže uzly
a složí tuhá těla do košíku
dobrmana
5 názorů
Doobře děláš, nic nevysvětluj, je to dobrmanův koíšk, tak co je komu do toho.Dávám tip.
Jistě, nelze obcházet zásady. Já zase po 6 večerní nejím. (včera jsem si dala rajče- ale to je skoro jenom voda ne;-))
Předně děkuju za postřehy (obzvlášť ten dlouhý u té úvahy). Bohužel Tě zklamu a nezasvětím. Kdysi jsem se zařekl, že nebudu svoje texty vysvětlovat ani nijak obhajovat (považuju to za zbytečné. Buď působí nebo ne) ;o). Ještě jednou dík.
Rozváže uzly
a složí tuhá těla do košíku
dobrmana
onen závěr je mi zcela nejasný. Utrhni se prosím a zasvěť mě.
kouzelná_květinka
14. 10. 2005protiproudu
14. 10. 2005
musíš poznat poetiku Zbory, přečíst si víc věcí...pak buď vezmeš nebo ne...
Miluška: :o)
asi podobně jako Dadik..:o)
má tam krásné obrazy.. nic klišeovitého...
je originální.. a to je v dnešním světě.. kdy má člověk pocit, že bylo už všechno napsáno.. docela obdivuhodné.. :o)
všimni si názvu.. a všimni si pocitu, který v Tobě básnička zanechá.. podej se tomu a zkus přijít na to o čem to vlastně Zbora píše..
nebo nech jen tak slova válet po jazyku.. abys věděla jak pěkně chutnaj.. :o)
MALÁ_zelená_ale_MOC_šikovná
11. 10. 2005MALÁ_zelená_ale_MOC_šikovná
11. 10. 2005MALÁ_zelená_ale_MOC_šikovná
11. 10. 2005
kdykoli budeš chtít nasměrovat sebevědomí ke hvězdám.. stačí říct.. :o)))
Smetiprach
11. 10. 2005Smetiprach
11. 10. 2005Smetiprach
11. 10. 2005Smetiprach
11. 10. 2005
Janku, promiň, ale musím poněkud poopravit Tvou interpretaci.
Hospodský není z Hostoliček, nýbrž z Hostomic. Manželka vyváří spodky už minimálně po sto osmdesáté a na čumendu se nechodí za bůra, nýbrž za deset korun, neboť hostinský předevčírem zdražoval pivo, Kofolu a služby.
Jinak si ovšem text postihl vskutku s přesností hodnou obdivu. Líbí se mi obzvláště, že jsi neztrácel čas s obecnou interpretací, ale rovnou rozkryl konkrétní příběh :o)
...a obligátní hláška nakonec: jsi génius...a šílenec!!! :o))
Malá zelená, Eilil, Dadik: děkuju za vaše reakce.
Smetiprach
11. 10. 2005Smetiprach
11. 10. 2005tři_černí_mravenci
11. 10. 2005Nicollette
11. 10. 2005Smetiprach
11. 10. 2005Smetiprach
11. 10. 2005Augustin_Šípek
10. 10. 2005cibulačka_s_párkem
10. 10. 2005
Cibulačka: s párkem mám radši čočkovku...ale přesto díky...nakoupím prasečí kopýtka.
Eilil: nápodobně :o))
MALÁ_zelená_ale_MOC_šikovná
10. 10. 2005Smetiprach
10. 10. 2005
Anna - proletářka si po velkém prádle odskočila do hospody ... pomiň, dnes mi to připadá trošku málo ... ale útěšné poezie všedního
dne je též třeba /viz Jiří Wolker/
Diotima: zrovna minulý týden jsem se snažil přeformátovat jeho Baladu o očích topičových do současného hávu....ale v půlce jsem se rozhodl, že ji nebudu prznit. :o) Dík za názor.
Nezlobte se na mne, ale já tomu vůbec nerozumím.
O čem to vlastně je?
Kde je pointa?
Co je na té básni tak vyjímečného?
Proč má tolik příznivých kritik?
Proč ty tipy?
Proč ty výběry?
Já tomu chci taky rozumět!!!
Ale NECHCI to vysvětlit od autora!
PROSÍÍÍM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!