Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpoplatnění registrace

18. 09. 2008
3
292
6498
Autor
Lakrov

 


Občas si připadáme jako v přeplněném vlaku. Ti, co nastoupili dřív, už se posadili. Ti ostatní jim závidí, hádají se o jejich místa a přemýšlí, jak by je z nich vyštípali. Nikdo se nechystá vystoupit. Někteří si drží míst více. Jízdné totiž — bez ohledu na délku cesty a počet obsazených sedadel — je zadarmo. Ten, kdo urval flek, už tedy jen dřepí, veze se a kouká z okénka, případně pokřikuje na nově přistupující, že ve voze už není místo.



Vážení Písmáci,

Navštívili jste v poslední době odkaz 'Autoři' a zjistili, jaké množství uživatelských jmen (dále 'nicků') je v databázi Písmáku uchováváno? Je jich možná 50, možná 100 tisíc a je zřejmé, že tento počet značně převyšuje počet skutečných (fyzických) aktivních uživatelů Písmáku. Počet nicků je zároveň jedním z (několika) faktorů, způsobujících zvyšování zátěže serveru Písmák. Zkusme tedy posoudit, je-li počet nicků možné omezit či regulovat. Začněme rozborem:


První skupinou nicků jsou aktivní uživatelé, přihlašující se pravidelně (jednou týdně nebo častěji). Jsou jich řádově stovky až tisíce s průměrným denním přírůstkem menším než deset. Tato skupina nicků představuje ty uživatele, pro něž je Písmák prvořadě určen.


Druhá skupina nicků představuje uživatele, kteří navštěvovali Písmák v minulosti, a v současné době se přihlašují jen zřídkakdy, či vůbec. Početnost této skupiny je konstatntní, případně se zvětšuje o přírůstek, podobný přílivu nových uživatelů. Tato skupina nicků je nutným důsledkem udržování historie, její velikost je předvídatelná a pro chod Písmáku nepředstavuje významé nebezpečí.


Třetí skupinu nicků tvoří 'zástupná' uživatelská jména (alternicky), založené z různých důvodů určitými fyzickými uživateli. Z abecedně řazeného přehledu nicků je často znát, že někteří uživatelé disponují celou skupinou 'alternicků'. Je to pravděpodobně důsledek blokace kritik ze strany jedné a současné potřeby sdělit svůj názor ze strany druhé. Tuto skupinu nicků lze považovat za nežádoucí. Otázkou je, lze-li vzniku alternicků zamezit.


Jednou z možností jak omezit vznik alternicků je zavést registrační poplatek za vytvoření nového nicku. Domnívám se, že symbolická částka 100 (nebo s ohledem na studenty jen 50 korun) je určitou zábranou. Zavedením tohoto poplatku by se do značné míry omezil nárůst počtu nicků, případně též zredukoval počet nepoužívaných nicků, pozůstavších z historie (za předpokladu archivace). Dalším efektem zavedení poplatku by pak v důsledku mohlo být usnadnění účinného blokování uživatelů, porušujících pravidla Písmáku (tj. chce-li 'plivat' z jiného nicku, zaplatí; netřeba se zabývat potížemi s blokací IP-adresy). Určitý přínos spatřuji i v časové prodlevě a složitější manipulaci (související s platbou) při zakládání nového nicku.


Při zavádění placeného členství je třeba počítat s určitou přechodnou dobou (půlrok až rok) po kterou by všichni stávající aktivní, i občasní uživatelé měli možnost uhradit registrační poplatek. Za vytváření nových nicků by poplatek byl samozřejmě požadován hned. Po skončení tohoto období by nezaplacené nicky byly zablokovány (s možností dodatečného odblokování po uhrazení poplatku).

Úvahu nad technickou stránkou realizace úhrady registračního poplatku ponechávám na správci či autorovi aplikace. Nabízí se například možnost platby přes SMS.


Takže poslední dvě otázky:

Je to vůbec technicky možné?

Co s vybranými penězi?

28.8.2008




Diskuse se dle předpokladu stočila poněkud odlišným směrem. Jeden vysvětlující příspěvek v ní přesto zazněl. Aby nezapadl v množství ostatních, přidávám jej na konec původního textu. Všem komentujícím děkuji za účast a očekávanou formu spolupráce.

 
19.09.2008 01:58:59 dassler

ADMIN
=========================================================================
Množství alternicků a neaktivních uživatelů je poměrně velké, to ano. Nicméně ...



Mazání i dlouhou dobu neaktivních uživatelů se dělat nebude. Zrovna několik
dnů zpět jsem hledal heslo uživateli, který zde asi pět let nebyl a teď se vrátil.



Omezovat možnost vytvoření alternicku je principielně nesprávné - internetový
život prostě takový je a pojem alternick je jeho přirozenou součástí. Spíš by
bylo dobré, kdyby se alespoň zde stalo postupně dobrým zvykem alternick,
který už se nepoužívá, po sobě zase smazat. Prostě uklidit po sobě
nepotřebné. Možná zkusíme vyvěsit oficiální výzvu, to by za úvahu stálo.
————————
Technický dodatek k platbám přes SMS obecně - jen pro zajímavost. Funguje
to tak, že poskytovatel/provozovatel této služby má smlouvu se všemi
oparátory a platí za takové řešení operátorům poměrně velký měsíční paušál
plus poměrnou část z každé SMS. Vynechat tento mezičlánek nelze, protože
- příklad: měsíčně bys zaplatil všem operátorům paušál celkem 200.000,-Kč a na
přišlých SMS bys vydělal za měsíc 850,-Kč. Ty relace jsou skutečně takové.
Dále - při jedině schůdném postupu: operátor - poskytovatel služby - subjekt
... zbyde na subjekt například z 50,-Kč za SMS neco kolem 15ti korun. To je
realita.
——————
A ještě k poslední otázce - jak by se (čistě teoreticky, protože se takto peníze
vybírat nebudou) s penězi naložilo? Musel jsem se usmát, napadá vás
ledacos, ale třeba použití na základní věc, jako alespoň část úhrady poplatků
za provoz, to ne .... )



-d-


292 názorů

Lakrov
19. 09. 2011
Dát tip
Pro jH: > ...zveřejnil soukromou zprávu admina... Sice tomu přesně nerozumím, ale děkuji za návštěvu a upozornění; pořádek musí být :-)

jH
16. 09. 2011
Dát tip
ha ! v roce 2008 si zveřejnil soukromou zprávu admina, ha, a máš ban !

Norsko
04. 10. 2008
Dát tip
Co s vybranými penězi, that´s the question

katugiro
03. 10. 2008
Dát tip
Očividně.

katugiro
03. 10. 2008
Dát tip
To jsi ale opravdu hodný, že mě o tom všem informuješ.

katugiro
02. 10. 2008
Dát tip
já vůbec nevím o čem to zase mluvíš; už aby někdo založil pár nových diskusí a tohle odjelo tam kam to patří...

Lakrov
02. 10. 2008
Dát tip
Pro aleš-novák: Já taky :-)

vždycky když vidím tuhle upoutávku, čtu to jako ZPOPELNĚNÍ REGISTRACE...

katugiro
01. 10. 2008
Dát tip
Tangensi, tady se řeší nějaké problémy?

Aleluja

Marcela.K.
25. 09. 2008
Dát tip
Já tomu nerozumím, asi se zbláznil i ten můj počítač :-( a nebo jsem tak rozklepaná z toho papoucha. Si tolik nevydělám ani za rok. To tu budu akorát jednou za dva roky na vánoce :-(

Noe1
25. 09. 2008
Dát tip
mylenka: se mno jako s adminem bys to nevytrhla, já už byl i admin i redaktor a dopadlo to dicinky nějakým zablokováním ze strany majitelky avi dobrý, ale proč toloikrát?

Marcela.K.
25. 09. 2008
Dát tip
Já jsem celá popletená z toho katugira...nevím, kdo nám bude doma dělat administrátora a kde bude spát? Se nezlobte, jsem taky cvok :o) Jo a papoušek je taky moc hezkej ...a Pohádkářka taky. A bojím se jen letadel, letadýlko :o)

Marcela.K.
25. 09. 2008
Dát tip
Noe, jsi fešák? Nešel bys k nám domů dělat admina? A taky ještě potřebujeme domalovat chodbu ve verandě. Jsi pracovitý a šikovný? Je to blbý avizo?

Marcela.K.
25. 09. 2008
Dát tip
Noe, jsi fešák? Nešel bys k nám domů dělat admina? A taky ještě potřebujeme domalovat chodbu ve verandě. Jsi pracovitý a šikovný? Je to blbý avizo?

Marcela.K.
25. 09. 2008
Dát tip
Já jsem celá popletená z toho katugira...nevím, kdo nám bude doma dělat administrátora a kde bude spát? Se nezlobte, jsem taky cvok :o) Jo a papoušek je taky moc hezkej ...a Pohádkářka taky. A bojím se jen letadel, letadýlko :o)

Noe1
25. 09. 2008
Dát tip
no když jsem tím vzorem, tak vzorně zareaguji: no ve skutečnosti mi zas tak moc ta avi nevadí, když ti to udělá radost, klidně mi posílej mnoho dalších avíz

papouch
25. 09. 2008
Dát tip
souhlas. mylence bych zpoplatnil každý vstup na písáka aspoň 100000€.

Marcela.K.
25. 09. 2008
Dát tip
sidonie? Proč zrovna mně? Dej sem fotku a budu hlasovat pro tebe. Vyhraješ soutěž :-)) Noe, Ty jsi i pilot? Miluju piloty :-)) ale bojím se letadel :-(

sidonia
25. 09. 2008
Dát tip
mylence bych to zpoplatnila a splatnost by byla každý týden

Noe1
25. 09. 2008
Dát tip
Ty nejsi letadýlko, ty jsi éro, a ještě jedno aízo od takové ptákoviny a předvedu ti akrobatickou aviaci :-))))

Marcela.K.
25. 09. 2008
Dát tip
Všichni tu jste cvoci :o)) Jen já jsem letadýlko :o) Frrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...............!

katugiro
25. 09. 2008
Dát tip
Ano, ubírejme se perspektivními směry! Hlídejme, co si kdo myslí! Zakažme neperspektivní příspěvky! Alespoň jeden administrátor do každé rodiny pro blaho společnosti...

Lakrov
25. 09. 2008
Dát tip
Pro Milly: Ne, Nechci tu mít soutěž krásy, ale je mi to spíš jedno. Předpokládám, že smysluplnost diskusí a případné zamezení těmto diskusím, ubírají-li se neperspektivním směrem, hlídají nějací správci (administrátoři). Pokud se však uživatelé, pověření funkcí administrátora, této diskuse sami účastní, pak je asi její obsah v pořádku; byť sklouzla od regulace vytváření uživatelských kont k soutěži krásy.

Milly
25. 09. 2008
Dát tip
Lakrov: chceš tu mít soutěž krásy?? ;-))

deckart
25. 09. 2008
Dát tip
Tohle je diskuze o poplatcích na písmáku, nebo soutěž krásy ??? P.S.: Ale katugiro je fakt fešák :-)

Marcela.K.
25. 09. 2008
Dát tip
Katugiráček je nejhezčí :-) Stanislav je také fešák :-) Vypadá jako herec z ruského filmu ze současnosti :-))

Narvah
25. 09. 2008
Dát tip
není úplně vlevo nějakej rušivej element?

papouch
25. 09. 2008
Dát tip
Co je to ta RUŠKA LAKNINOU?

b.b.humhal
25. 09. 2008
Dát tip
jeden mladičkej ernestek, uplně vpravo... aby jako bylo jasný, že je krásnější ještě než katugiráček... :o)))

stanislav
25. 09. 2008
Dát tip
katugiro, jojo, byl to ernest, už si to vybavuju... :o))) a já tě jako hájil, i když tě moc neznám... protože já jsem děsně lidumilnej... :o)) a na tej fotce to stanislavovi sluší, dík... a ještě hromadný áve, aby bylo vidět, že umím držet slovo...

Milly
25. 09. 2008
Dát tip
Katurigo: ha, vidíš, Prevíta jsem ještě nečetla.. A 1. díl je už vyprodanej. :-( Doporučuju "Nejlepší stop je za svítání" a "Riskuj". Mno a těší mě, že se znalost Honzova díla šíří.... :o)

Narvah
24. 09. 2008
Dát tip
stndo ty jedeš všudeeeeeeeeeeee

katugiro
24. 09. 2008
Dát tip
stanislav: také myslím, že to ernest říkal, a když to říká on, tak na tom něco pravdy bude; ostatně, shodil jsem ti upoutávku z hlavní stránky, tak o tom víš své, ne? navíc jsem nedávno četl Jíchovu knihu Prevít na vysoké, tak jsem snad i něco pochytil... a mystifikační foto jest roztomilé! za odměnu posílám jednoho skutečného stanislava :) http://holotropicbreathwork.net/images/stan.jpg

tangent: má představa o komičnosti se zcela liší od tvé, tobě na mně připadá komický můj nick, kdežto mně na tobě vše kromě tvého nicku. A když jsme u těch ambic. Až to tady ovládneš a vezmeš pevně do rukou, doufám, že nebudeš takový křivák, a nesmažeš mne, nebo nezablokuješ, to by od tebe opravdu nebylo správné, prosííííííím, nedělej to!!! Že to neuděláš? Slip mi to!!!

deckart
24. 09. 2008
Dát tip
já chci taky vidět katugira :-)

papouch
24. 09. 2008
Dát tip
já tu mám linux, mi to tu, stando, nehraje ale jinak posílej avíza dál

Noe1
24. 09. 2008
Dát tip
stanislav: zač mne trestáš? já tvá avi vítám, posílej dál, pls.

stanislav
24. 09. 2008
Dát tip
dobře, už vám posílat avíza nebudu, ale tohle si ještě neodpustím. a doporučení na pěkné písničky: http://www.myspace.com/nin

Rabb
24. 09. 2008
Dát tip
člověk se jednou podělí o světaborný názor a hned má 15 nedůležitých avíz.. ..tss! :-)

sidonia
24. 09. 2008
Dát tip
ha, tak TO je katugiro??:)

Marcela.K.
24. 09. 2008
Dát tip
Jestli je to on na té fotce, tak vůbec nevypadá jako Japonec, ale jako americký herec z filmu pro americké pamětníky :-) se mi teda opravdu, ale opravdu ...líbí :-))

Noe1
24. 09. 2008
Dát tip
stanislav: díky za resustitační příspěvek do této poněkud jalové a chřadnoucí diskuze a taky žes na mne nezapoměl a poslal mi avi, musím říct že buď máš špatné informace, nebo to je pomluva, katugira znám a není to žádná vysrávačka ani výsernice, ale nasrat, nasrat to on umí.

JiKo
24. 09. 2008
Dát tip
Tangens: už ta věta že máš ambice mě rozesmála, v reálu ty největší ambice mají zakřiknutí tichošlápkové... Jaký jsi třeba ty? ;-) Ale jinak, doufám, že si uvědomuješ, že ten člověk, co mu to patří ti platí hračku se kterou si hraješ. uvědomuješ si to, nebo jseš tak prorostlej socialistickým duchem, že umíš jen brát?

Petrusha
24. 09. 2008
Dát tip
nojooooo, to je presne onoooooooooo )))))

daddy
24. 09. 2008
Dát tip
stanislave tys mě vzal vážně? hoho katugiro je můj kamoš

nemám vás ráda, neposílate mi avíza! :-P

stanislav
24. 09. 2008
Dát tip
http://vasinasi.webgarden.cz/image/9095433 zde je vyfocen, katugiro. aby bylo jasno. ale snímek je to již starý...

Petrusha
24. 09. 2008
Dát tip
teičko, strýčku a babičko - prevít je úplne to isté ako hajzl, len inak povedané

daddy
24. 09. 2008
Dát tip
kurnik mě se ta avíza neukazují všecka...tak ta moje poznámka je ale ouplně mimo, neva...:) katugiro? kdo to je?

stanislav
24. 09. 2008
Dát tip
teto josefe, prevít, to je něco jako člověk, který není úplně hodný...

daddy
24. 09. 2008
Dát tip
ani dary :)

stanislav
24. 09. 2008
Dát tip
tak teď k věci, někde jsem slyšel, že katugiro je prevít, myslim to řikal ernest, co je na tom pravdy?

Delahaye
23. 09. 2008
Dát tip
Pišto milý, ale teď jdeš po mně evidentně Ty .. :-)))) jó, lááááska je láskáááá :-))

Odporný detailisto.

JiKo
23. 09. 2008
Dát tip
pišto všim sis že to jde jen v americe, že češi malé bankovky nemají :-)) pokud teda nejsi milionář a 50ti nepřijde jako zátěž v peněžence:-)

Lakrov
23. 09. 2008
Dát tip
Kde je ten provaz? Je vůbec?

Tak to jsem všecek zvědav, jakým "jiným" způsobem to bude. Co třeba: Příspěvek na server přineste v malých neoznačených bankovkách přesně o půlnoci na roh Zborovské a Vodní. Přijďte sám. Jestli jen zahlídnu policajta, váš nick se nedožije rána.

dassler
23. 09. 2008
Dát tip
JiKo ... )) draslík sem nebude dávat číslo konta, počkej ještě pár dnů, tahle možnost tu bude, jen jiným způsobem.

Honzyk
23. 09. 2008
Dát tip
Jiko, diky za avizo : tato stala se, a hlavne pod touto splacaninou pod Lakrov, v posledni dobe skutecnym potesenim meho zivota..

JiKo
23. 09. 2008
Dát tip
Tak už sem Draslíku plácni nějaký číslo konta a ti co opravdu chtějí ti pošlou dárek a ty co jen velkohubě žvaní budou žvanit dál a tak dál a pokud neumřeli... :-)

StvN
23. 09. 2008
Dát tip
Tak to já zase obdivuji servery, kam se dostaenš jedině přes pozvánku, doporučení nebo po schválení. A jestli tohle může fungovat u diskuzního serveru, tak tím spíš by to mělo fungovat u serveru, který je celkem úzce zaměřený, nadto s určitým uměleckým potenciálem. Nakonec nikdo neříká buď/anebo, ale kupříkladu mohou být zpoplatněny jen jisté funkce, to už taky leckde funguje. Ale samozřejmě otázkou je zamření serveru, v současné chvíli samozřejmě po nikomi nic chtít nemůžeme.

winter: Zdá se, že jsi po mě zdědil Delahyho. Upřímnou soustrast :)))

papouch
22. 09. 2008
Dát tip
já to mám delší

Winter
22. 09. 2008
Dát tip
sakra, tohle je hodně dlouhé .)

Winter
22. 09. 2008
Dát tip
Upřímně řečeno - a teď mluvme čistě hypoteticky - jako uživateli mi to jedno je a jedno mi to být i může, systém je tak ustanoven, z uživatelského pohledu pracuj, jak má - pro mě tento server přišel s přípojkou na net. Zjednodušeně řečeno: spadl z nebe. Takto v současnosti Písmák funguje a je to jedna z jeho bytostných vlastností - bez ní by se, tak jak ho známe, zanikl (a byl nahrazen Písmákem jiným, zpoplatněným). To je teoretická část .) Tak a teď ke mně, když už mě bereš ad hominem: jedno mi to (ale jenom mně jako osobě) samozřejmě není a bude-li zřízeno nějaké konto, kam bude možno dávat anonymní dary (tj, jakékoliv konto .)), tak nevylučuji, že bych i něco poslal, byť mé příjmy nejsou zrovna extrovní - ale poslal. Já - a věřím, že nejsem jediný - jednoduše nesnáším, když někam na internetu přijdu a první, co uvidím je (aniž bych vůbec ještě věděl o co go): pozor, registrace; vyplňte: jméno, heslo, číslo konta, bydliště, velikost boty (41) apod. (Vybavuje se mi ta scénka z Monty Python, kde podobný formulář měli hasiči .)) Z takového a podoného kina rychle utíkám. Když pak, za rohem a v bezpečí, pomyslím na připomínky, které se k tomu vážou, tedy: "obnovte si registraci nebo budete skartován" (jako nepotřebný) apod., jsem skutečně rád za svoje nohy. Ostatně, jak říkáš, je to má volba. Momentálně je to "jinam" Písmák. Líbí se mi, že tu vyplním jméno heslo a dobrovolně se můžu rozhodnout jestli si doplním i jméno, bydliště atd. (což jsou údaje, které by asi při placené reg. musely být bezpodmínečně vyplněny). A líbilo by se mi i to, kdybych se mohl sám rozhodnout, jestli Písmáku pošlu nějaký dar (představa, že se jako neznalý zaregistruješ a poplatek jde Velle, o níž ještě nic nevíš, tak...eh). Tohle je, podle mě, přesně ta internetová svoboda, volnost, kde má existence není podmíněna složenkami a formuláři. Což je, myslím, docela fajn - kolik takových míst na zemi ještě zbývá? A potom: představa Romana*L, který žaluje Noeho, protože mu napsal špatnou kritiku, když sám stál o hlubší, mě děsí (nj, je to ad. absurdum, ale asi víš, co chci říci). Ale, jak říkáš, je to otázka priorit. Mé priority (opět to nemusí být jenom mé priority) jdou v tomto pořadí: nakouknout, osahat, etablovat se, angažovat se, teprve potom přispět (neříkám platit!) - až na poslední bod se to zatím děje - takže spokojenost.

StvN
22. 09. 2008
Dát tip
Nejde jen o jedince. Samozřejmě celé "atraktivní" prostředí. Wintere - to není imperativ. Svobodná volba, jako když jdeš do kina. Bohužel naše česká výchova nezná ohledně "věcí zadarmo" bratra. Asi je ti jedno, že to momentálně platí jeden člověk ze svého platu?

Delahaye
22. 09. 2008
Dát tip
ale milý Wintere, já Ti nechtěl nic vyvracet, bo s Tebou polemizovat - jen jsem Ti děkoval za humornou vložku :-) a avi taky pomíjím, máš recht, nebudem plevelit :-)

papouch
22. 09. 2008
Dát tip
Víte vy co? Chtělo by to vyvěsit nějakou stupid diskusi a v ní nějaký skrytý prográmek, že každý, kdo pod to něco stupid napíše, tím spustí vlastní vymazání :-)) To by bylo na Písmáku hnedle pusto :-)

to je keců porád, já bych zrušila ty co posílaj avíza furt fšem, aby si pročepejřili svý ego

Winter
22. 09. 2008
Dát tip
Děkuji za podnětné vyvrácení všech vypsaných větiček, i když při zpětném pohledu je ta první opravdu hloupě napsaná: chtěl jsem zdůraznit ten příkaz, vykřičník, která za tím visí. To pro všechny ostatní. Avizo Dalaheaye neposílám, protože na nic se neodpovídá nijak.

Delahaye
22. 09. 2008
Dát tip
Winter : děkuju. Rozesmál jsi mě skutečně nehorázně :-))) vybírám pár perel : "Neříkám, že bych se Písmáku vystříhal kvůli poplatkům, ale kvůli imperativu "plať!" zcela určitě," "Internet má jednu ohromnou devizu: svobodu - tak proč ji omezovat?" "Majitel totiž věděl, že kupuje server, který se neplatí." Ano, i takhle si lidé představují "svobodu" :-)

Winter
22. 09. 2008
Dát tip
A teď budu mluvit i vážně a opět jen něco zopakuji: dary ano, poplatky ne - jejich obhajoba Cikrtovským stylem je to jen jedno pivo mi navíc přijde zvrácená - prvně je to jedno pivo, pak dvě a nakonec člověk platí jak o život - a, panečku, ta buzerace nádavkem! Pošušňáníčko. (Navíc argumentace typu, můžeme okrást, aniž byste umřeli, je jaksi myšlenkově jednodušší, než argumenatce, proč byste nám měli přispívat. snad zavání totalirismem.) Neříkám, že bych se Písmáku vystříhal kvůli poplatkům, ale kvůli imperativu "plať!" zcela určitě, StvN neStvN .) - čímže samozřejmě nechci říci, že pokud by dassler vypsal konto, tak mu nepošlu anonymní (!) dáreček. Internet má jednu ohromnou devizu: svobodu - tak proč ji omezovat? A nevedlo by toto omezení ke vzniku elitářské vrstvičky, která se nesmí kritizovat, protože platí? Ty otázky jsou, pochopitelně, řečnické. Majitel totiž věděl, že kupuje server, který se neplatí. Jeho zpolatnění by se de facto rovnalo zániku starého prostředí a vzniku nového, rozdílného - s jinými pravidly, s jinými vzorci chování apod., jediné, co by zůstalo, pak možná jména některých nicků, protože i lidé za nimi by se museli přeorientovat na novou, "tržní" (ech..) filozofii serveru. A mě se stávající Písmák (až na pár mušek) líbí až moc na to, abych ho měl ztratit.

domin.go
22. 09. 2008
Dát tip
Já jsem jich smazal asi pět nebo šest. Původně se mi nechtělo obětovat Francois-Baptiste Domingueze, ale když ta databáze trpí...já byl vždycky lidumil.

Petrusha
22. 09. 2008
Dát tip
za vybrané penázky koupíme si švihadlo a potýráme těělo, aby sme si vyhopkali blbosti z hlavy následne by som zamedzila tiež blokácie komentárov, aby sme si pod originál nickom mohli hovoriť, čo duša ráči ne? má to logiku? má ))) takže tak jo a mala som jeden alternick, ale jeho blokáciou sa i tak dostal do nepoužiteľného železa a tak som ho vymazala, dúfam, že databázi je z toho blaze

Marcela.K.
22. 09. 2008
Dát tip
Papouchu, já tě ráda docela měla, ale pak jsem zjistila, že jsi docela sebestřednej namaskovanej holub :-)) asi nejsem sama :-) Máš tottiž dost agresívní hovínka...promiň, Lakrov ;-)

domin.go
22. 09. 2008
Dát tip
Efbíejč nic? :)

papouch
22. 09. 2008
Dát tip
Lakrov - ty mě vyloženě nemáš ráda, viď? ;-) A nejraději bys vyhubila ptactvo všechno! Že je to tak, viď? :-)P

papouch
22. 09. 2008
Dát tip
Joha Bae - no já byl včera v Doubravici u Strakonic, což bylo místo čekané. Kde se poflakují mé alternicky občas přestávám mít přehled; můžeš mi, prosím, prozradit který to byl a kde byl a co tam ten parchant dělal? Já ho zmastím až nebude vědět čí je (alternick)! :-)

JvB
22. 09. 2008
Dát tip
StvN - pokud by někdo chtěl číst vysloveně tebe, nebo jiné, které jinde nenajde, tak ano, zaplatí si. Ale nevím kolik je akových lidí, kteří vyhledávájí nějakého konkrétního internetového autora. na televizi koukám. Chceš-li narazit na to, že televizní pořady seženu taky jinde a zadarmo, tak tam je to spíše o pohodlnosti, že to co mě zajímá nemusím složitěji vyhledávat. Přiznejme si ale, že teť toho moc v televizi není. Snad až na zítřejší Síla umění: Vincent van Gogh (zkuste mi někdo poradit, kde stáhnout tyto série dokumentů: Soukromí mistrovského díla, Síla umění :) ). Budu vděčný a poděkuji

Lakrov
22. 09. 2008
Dát tip
Pro papuoch: > když oni papoušci všechno popletou... .-) Ještě že nejsi holub...

papouch
22. 09. 2008
Dát tip
když oni papoušci všechno popletou... .-)

Marcela.K.
22. 09. 2008
Dát tip
:-))) ty jsi hodnej, pořád jsem se chtěla smazat, ale říkala jsem si, že si to napřed musím uložit...teď mám po problému i o práci míň :-))

papouch
22. 09. 2008
Dát tip
...a sakra.. vlastních... nojo, vlastních.. ..vlastních alternicků .. jsem přehlíd... parrrdón, no, parrrdón.... se omlouvám, nóó ... :-))

daddy
22. 09. 2008
Dát tip
nesnáším nesnášenlivost....a honzyka miluju !!

papouch
22. 09. 2008
Dát tip
Vážení přátelé, zamyslel jsem se, důkladně vše zvážil a rozhodl jsem se vzít si opravdu k srdci výzvu našeho nejvyššího pjěrvoschoditělstva "Smazáním nepotřebných alternicků ulehčíš databázi". Smazal jsem proto nicky ROMAN*L, Jarmila Moosová, mylenka, Bíša, rebecca13, Tangens_Omega36, Honzyk, Lakrov, deckart a velice mnoho dalších, sice méně známých, ale jistě též nepotřebných nicků. Jsem přesvědčen, že tím se databázi skutečně velice ulehčí.

Stvn: bohužel nebo bohudík? :)

ano, taky si myslím, že tvorba alternicků má svoje opodstatnění. Humorné předefffším. avi jikrnáčkovi :)

StvN
22. 09. 2008
Dát tip
JvB - moje povídky nikde jinde neseženeš. Nechci tím říct, že jsem deviza tohoto serveru, chci tím říct, že nemáš tak docela pravdu. Na televizi koukáš?

Marcela.K.
22. 09. 2008
Dát tip
Lakrov, nebuď paličatá :-) Vždyť to tu dassler celkem jasně vysvětlil. Nebo hledáš nějakou firmu pro příjem poplatků? Mám pocit, že jedna skončí na Ukrajině :-))

papouch
22. 09. 2008
Dát tip
...jak do dubu :-)) Aneb - diskutujme pouze o tom, že mám pravdu. Příspěvky mou pravdu vyvracející budou ignorovány. :-)))

Lakrov
22. 09. 2008
Dát tip
(především) pro JvB: Dovoluji si upozornit, že 'zpoplatnění', o kterém (a to spíše v teoretické rovině) diskutujeme, představuje jednorázový poplatek při registraci (založení) autora může se jednat o 50 až 100 Kč. To jsou 2-5 jízdenek městské dopravy v různých městech ČR, 2-5 piv, 1-2 panáky, méně než jedna krabička cigaret, 25-50 km autem nebo 10-20 návštěv veřejných záchodů. Za pět minut, které k spotřebuji na napsání tohoto příspěvku, vydělá průměrný pracující skoro 10 Kč. Jedná se tedy o částku spiše symbolikckou.

papouch
22. 09. 2008
Dát tip
...a ten poslední aspekt je ten nejdůležitější! .-)

JiKo
22. 09. 2008
Dát tip
ps: ještě je tu jeden aspekt tvorby alternicků... jen tak pro srandu...

JiKo
22. 09. 2008
Dát tip
Nesvítí někde zbytečně? Není tu váš alternick zbytečně? :-) Banner na podporu automazání se mi líbí. Návrh mi sice přijde na hlavu postavený, ale myslím, že každý tu má právo založit diskusi... a stejně tak by do něj za to neměl nikdo šít... né všichni tu žijou už spousty let a vědí co kdy kde a jak (někdy se k tomu přidává i neznalost rozsahu problému, ale co už). Na provoz bych klidně přispěl, jako sem přispěl už dřív, stejně jako jsme se skládali v roce 2001 tuším na novej počítač apod :)) Avi všem :))) A kdo avi nechce tak ať si ho vypne :-)

JvB
22. 09. 2008
Dát tip
StvN: máme očividně naprosto jíné zájmy. Tudle jsem se dokopal k tomu, že jsem si poprvé koupil knihu. Ale u netu mi stačí že platim za jeho využívání celkově. Nedal bych ani korunu na to abych mohl chodit ještě na nějaký stránky. Nedal bych ani korunu za nějakej program jelikož (a to je společné) si to lehce seženu jinde a zadarmo. A to je to co řikám pořád, dokud je to seženu jinde zadarmo, nemá cenu abych za to platil (toto spíš k tomu webu, stahovat nelegálně softvér je obyčejná zlodějina:) )

StvN
22. 09. 2008
Dát tip
Jsou to peníze, takže to srovnávám s tím, co si běžně za peníze pořizuju, nebo jinak bráno - mám nějaký měsíční rozpočet, něco platit musím, zbytek si mohu vybrat a spíš bych dal peníze na Písmák, než na nějakou zbytečnost.

Delahaye
22. 09. 2008
Dát tip
touha není to správné slovo :-) spíš mě vždycky do běla vytočí, jak se u Tebe snoubí nesporná inteligence s ještě nespornější arogancí a mnohdy nepodloženou sebejistotou over

To, že je obrázek milý a srandovní zdaleka ještě neznamená, že ten text u něj je pravdivý. A ano, budu ti vděčen, když si za objekt své touhy vybereš konečně někoho jiného. Díky.

Delahaye
22. 09. 2008
Dát tip
Pišta : :-)))) teď jsi mě dostal, ano mám z Tebe ohromný komplex zvlášť z toho, jak jsi na rozdíl ode mě chytrý a empatický mmch, nezdá se Ti, že když jsi psal Lakrov, že je tele, když spojuje množství alternicků se zatížením databáze a pak následně chválíš dasslera za jeho hezký obrázek, který její slova potvrzuje, tak si trošku ...ehm... do huby ?? a už za Tebou přestanu lozit, zas taková zábava to není, hošane

JvB
22. 09. 2008
Dát tip
StvN: pokud to strovnáváš s tímto, tak to tady pro tebe očividně zanemená něco víc než pro mě. Teď jsem si třeba nekoupil sako za čtyři litry jelikož ho k životu tolik nepotřebuju a ty peníze můžu vyhodit za jinou kravinku, která udělá větší radost. Ale je fakt, že se mi líbilo a dlouho sem přemejšlel.

Skoro bych řekl, že Delahy je na Písmáku jenom proto, aby lozil za mnou a snažil se o vtipné poznámky. Jinak si to nedovedu vysvětlit. Jestli máš ze mě nějakej komplex, chlapče, bylo by vůči ostatním uživatelům slušnější, kdyby sis to řešil soukromě a nesvinil každou diskusi tím, že budeš rozebírat Pištu... Posílej mi třeba urážlivé zprávy.

StvN
22. 09. 2008
Dát tip
Lauro, vidíš, jak jsi chytrá holka. Že tě ten urychlený odchod nenapadne samotnou. JvB, jaký si kupuješ jogurt, pastu na zuby, koupil sis někdy čokoládu, zaplatil jsi někdy za něco, co nepotřebuješ k životu?

Honzyk
22. 09. 2008
Dát tip
o))...return:)))---a copovanej:P

Delahaye
21. 09. 2008
Dát tip
Pišta : úplně blbej. Doslova. Jestlis to myslel vážně, tedy. Zrovna Tobě by poplatek prospěl, možná bys vážil slova.

sidonia
21. 09. 2008
Dát tip
jasný, v poho stejně nevim, kdo seš:) a Frantou myslíš toho trhlýho Francoaze? od toho sem nic nečetla ... nelíbil se mi jeho nick:)))))))

sidonia
21. 09. 2008
Dát tip
obrázek je to pěknej, na dobrým místě, udělanej přehledně, neni přeplácanej, prostě je prima já nikdy neměla alternick, ani ho teda jako neplánuju a moc dobře nevím, na co komu je nebo proč ho lidi vůbec zakládají /tohle je jen tak něco řečnického do placu. tím myslím, že nestojím o dva tisíce odpovědí a obhajob alternicků, prostě je to podle mě blbost/ víc sem asi říct nechtěla

Tady bude chyba v matrixu...

Sem se uklik, no...

Jedno avi jen pro honzíka.

Honzyk
21. 09. 2008
Dát tip
P:H: : nechci od tebe avi, diky. .,..pri te prilezitosti jeste pro Lakrov: pouzivam pouze nick "Honzyk",nektere tebou zde vyjmenovane alternicky jsem ani nezalozil. Tedy : vsechny nicky, ktere jsi zde vyjmenovala s dovetkem "A sup": na to bacha, aby se ti z toho nakonec az moc nezatocila hlava, Lakrov, (!(((... ergo : vsechny domnele alternace Honzyka mohou byti smazany : neznam od nich koneckoncu ani hesla-. honzyk.

domin.go
21. 09. 2008
Dát tip
O co tu jde?

Marcela.K.
21. 09. 2008
Dát tip
Já bych navrhovala hejha husy ze pšenice... pro Pištu :-)) jako dárek , aby neblinkal .

Noe1
21. 09. 2008
Dát tip
mylenka: zpěv je rozumná alternativa, le pozor na citlivou volbu repertoáru, dneska každej bere (často oprávněně) všechno jako útok proti sobě :-))) ale v tom jádru s Pištou (a dasslerem) souhlasím, polatky ano, ale dobrovolně.

U tebe ní?

Marcela.K.
21. 09. 2008
Dát tip
Ano, zazpíváme si! :-)))

Noe1
21. 09. 2008
Dát tip
No tak děti, dost bolo kočkování, nyní na jinou strunu, strunu umění :-)))))

Tady je každej druhej mistr vtipu, koukám...

Marcela.K.
21. 09. 2008
Dát tip
no, vidíš třeba husy i tam, kde nejsou. Přijde paní se psem a ty oočkuješ ji, protože to je kočka? a vůbec...nechce se mi ti ti vysvětlovat.


Marcela.K.
21. 09. 2008
Dát tip
No k tobě bych nedala oočkovat ani našeho psa. Máš asi se zvířátky dost problém, co?! :-))

To je modrý z nebe, huso .)))

Marcela.K.
21. 09. 2008
Dát tip
Bliješ něco modrýho, Pišto :-)) bacha na to :-) zkus radši něco namalovat :-)))

O co vám vlastně jde? Pokud chcete věnovat nějaký obnos na provoz serveru, nikdo vám nebrání. Tak proč z toho chcete dělat povinnost pro všechny? Zní to jako "Tak jo, já budu teda dělat charitu, ale musej všichni, abych nepřišel o víc, než ostatní." Na blití. Doslova.:(

dassler
21. 09. 2008
Dát tip
Delahaye: hm hm, jako by se stalo -d-

Delahaye
21. 09. 2008
Dát tip
das . "Opakuji znovu - Písmák byl, je a bude internetovým prostorem bez členských poplatků. " škoda Jen by se slušelo dodat - dokud tu já budu :-) Takhle to aspoň - rozumně - psal Lyryk :-)

Marcela.K.
21. 09. 2008
Dát tip
Myslím, že jsi jen neobjevil svou cestu...z Písmáka bys měl udělat Malíře :-)) Vidím v tom obrazu umění...nestydím se za svůj názor - jo, je to umění majiteli :-)) Navrhuju smazat nicky, které tu nic nepublikovaly a nepřihlásily se víc jak rok...sama vím, jak lehce zapomínám heslo nicku zřízeného jen pro odpověď někomu, kdo mě bloknul :-) a když kliknu na zaslání zapomenutého hesla, nikdy mi nic nepřijde :-(

dassler
21. 09. 2008
Dát tip
mylenka: i sest hodin, ale ja tentokrat pospichal, asi je to trochu odflaknute )

Tangent: ale di ty brepto, velkohubě kecat nesmysly a rozsévt "moudré" rady kam vstoupíš opravdu můžeš víc než jiní (neb ti chybí jakákoliv sebereflexe),ale ovlivnit tu můžeš tolik, co každý běžný uživazel, ba i míň, vzpomeň si na tu svoji komickou petici za odvoláná papoucha.

Oldjerry
21. 09. 2008
Dát tip
Navrhoval jsem poplatek už Velle. Je pravda, že by tím vznikly potíže a vícepráce vedení serveru. Nebyl bych proti tomu, aby byly použity především na nákup nové technologie, ale dokonce ani proti tomu, aby z nich byly vypláceny odměny za práci ve prospěch Písmáka a písmáků. Druhá cesta je cesta omezení počtu nicků. Mám na mysli tři nicky na jednoho uživatele : - nick autorský - nick průzkumník, zkušební - nick kritik - pro nezávislost na vlastní tvorbě Já začnu tím, že ze svých pěti nicků dva zruším. Pak jde o to smazat nicky nepoužívané, zejména nepoužívané déle, jak rok (či jiné období). A.S. jasně, diskuze jsou součástí folklóru. Není důvod se jich nezúčastnit i s tím vědomím, že jsou k.....

Marcela.K.
21. 09. 2008
Dát tip
Hele, ten obrázek se mi líbí, jen nevím, jestli opravdu ulehčí databázi...fakt se to dá malovat čtyři hodiny? :-))

Lakrov: Nic moc, tedy. Pokus o vtipnou urážku čtvrté cenové kategorie... Zkus to ještě jednou a elegantněji.

Ježkovy voči! Ale líbí se mi sebekritičnost Lakrov a že má nadhled a není sebestředná... to kařdý neumí...

Lakrov
20. 09. 2008
Dát tip
Pro Pišta_Hufnágl: > Idiocie kvete i na podzim, koukám... Odpověď: Že ty ses ráno podíval do zrcadla :-)

Lakrov: Prosím?

Ta období přicházejí s železnou pravidelností - jednou za čas se někdo usebere, a vymyslí nějakou ptákovinu. Patrně v domnění, že páše dobro. Pravda je ale spíš taková, že se, vy mudrlanti, snažíte vylepšit kolo. Ježkovy voči!

Lakrov
20. 09. 2008
Dát tip
Pro dassler: Napřed úlek (jako z každé nečekané změny na webu) Ale je to hezké, nápadné, a tak to snad i zapůsobí. Pro Pišta_Hufnágl: Že ty ses ráno podíval do zrcadla :-)

Pro P_H: s polovinou tvého výroku lze souhlasit. Ale ještě není podzim. Tvá věčná komentátorka (cizích výroků) Tangent: Jsem přesvědčen, že tento server by potřeboval velmi přísné restricke, kterých by se ale většina autorů nejspíš hodně zděsila. Jestli si na to troufáš, pojďme do toho. ty a lakrov teď vlastníte tenhle server? že by mi něco důležitého uniklo? Prosím, prosím, nerestrikcujte mne.

No ne, hodnotím kladně:) Příjemný oživení, díky:) Jak jsem ještě z minulých dob paranoidní, první co mě napadlo, byl nějakej "útok" zvenčí :))

dassler
20. 09. 2008
Dát tip
4 hodiny, tak se nehihnej!!! )) -d-

Tos kreslil ty? :))

dassler
20. 09. 2008
Dát tip
Tak zkusíme, jestli se nám v následujících dnech databáze trochu zeštíhlí. Opakuji znovu - Písmák byl, je a bude internetovým prostorem bez členských poplatků. -d-

Lakrov
20. 09. 2008
Dát tip
Pro Tangens_Omega36: Souhlasím s Tebou ve většině bodů. Omezení práv nově registrovaných uživatelů by zamezilo 'partyzánské' válce alternicků 'na jedno použití'. Na jakou dobu nastavit tohle omezení? Asi na krátkou. Dny -- týden, protože SKUTEČNÝM novým uživatelům je naopak třeba komentování umožnit. Ti, ve snaze získat přízeň, nezačnou hned nadávat. Naopak často představují (aspoň na chvíli) nedostatkovou skupinu ČTENÁŘŮ. Stupňování pravomocí se mi líbí také. Srovnání s realitou mě však nenaplňuje jistotou, že déle působící uživatel je 'vyzrálejší' v oblasti názorů a především určité etiky. Souhlasím, že peníze nejsou lék. Jsou jen jedním z možných (a velmi snadno zneužitelných) prostředků. Získat nebo udržet prostředí pro kultivovanou výměnu názorů lidí podobných zájmů je hezká idea. Praxe, odpozorovaná z různých webových komunikacích, jde částečně proti tomuto duchu. Návrh na zavedení polatku je spíš sondou, sloužící k získání všeobecného názoru. Výsledek této sondy -- ač téměř odrazuje od jakéhokoli dalšího úsilí -- je poučný. Uvidíme, co chystá provozovatel. Dík za smysluplnou reakci.

Idiocie kvete i na podzim, koukám...

deckart
19. 09. 2008
Dát tip
Pišta : Promiň :-)

proč mám 13 avíz nechápu

domin.go
19. 09. 2008
Dát tip
Ano, to je všechno Francois :)

Deckarte, zase se ti zbláznily avíza?

daddy
19. 09. 2008
Dát tip
ale běžte už s tím někam

deckart
19. 09. 2008
Dát tip
A ještě se podívejte, kolik alternicků má Francois FRANCOFKA Francois Francois, zkus víc souložit a míň blábolit Francois-Babtiste ChabaI Francois-Babtiste Sovinský Francois-Baptiste Celulitis Francois-Baptiste Deckart Francois-Baptiste Dominguez Francois-Baptiste Chabal Francois-Baptiste Papouch Francois-Baptiste Pišta Francois-Baptiste Tragicus Francois_Bujon Francois_di_Riminni Francoise Francois-Montaguier generál_francofón Ja, me druhe ja a Francois Nachový_Francois_Mezi_Magnóliemi

:))

domin.go
19. 09. 2008
Dát tip
Nechce se mi pročítat diskusi, mám za to, že přibližně vím, jaké jsou reakce uživatelů :) Je to kravina. Kromě toho většina těchto alternicků vznikla za účelem velmi, velmi zábavných přestřelek s několika idioty bez schopnosti sebereflexe (Francois), což přirozeně vítám, aspoň je tu legrace.

Noe1
19. 09. 2008
Dát tip
Del: v poho, matoucí sice byl, ale slušný, to se (zvlášť v kontextu zdejších diskuzí) cení :-)))

Delahaye
19. 09. 2008
Dát tip
Noe - omlouvám se za asi matoucí výkřik, bo já myslel spíše cesty k zpoplatnění registrace - viz název diskuze .. :-)

Honzyk
19. 09. 2008
Dát tip
..mne je todle teda fakt, a ze mi ta slova jdou tezko pres patro, "u prdele"....

Panenko Marja... „Švejku,“ ozval se s pohovky nadporučík Lukáš, „vy zas začínáte strašně blbnout.“ jestli je Lakrov nový správce, možná by to mohlo být na hlavní stránce, co myslíte?

Honzyk
19. 09. 2008
Dát tip
...a s tim "A sup" bych zpomalil, draha.----------

Honzyk
19. 09. 2008
Dát tip
..pouzivam jen honzyk....dalsi alternicky proto, ze blokovala a vyhodila me odtud kdysi Vella...a, prosim, najdi si jinou zabavu, nez tady , mne alespon, takto prudit. Jsem honzyk, ostatni nicky mrtve: nepublikuji pod nimi nic.(Aspon toto sis mohla, ty horliva a snaziva, zjistit...) Dekuji za pochopeni.

Lakrov
19. 09. 2008
Dát tip
Pro Honzyk: Jo na tebe se zapomnělo :-) Tak šup! Honzyk Honzyk 2 honzyk_jednohuPka-NAWIC honzYYKK honzzik honzzyk honzzzyk

Honzyk
19. 09. 2008
Dát tip
..sorry, kravovina............a, jak te sleduju, Lakrov, pro tebe dalsi "moznosz", jak na sebe upozornit. Dej uz si pokoj.... diky... ....nenastvete se za avi...sim...

Noe1
19. 09. 2008
Dát tip
Lakrov: to už je úděl internetovských diskuzí, že se mohou zvrtnout kamkoliv, tahle je až překvapivě věcná a slušná, nezdá se ti? Delahaye: Mazání i dlouhou dobu neaktivních uživatelů se dělat nebude. Zrovna několik dnů zpět jsem hledal heslo uživateli, který zde asi pět let nebyl a teď se vrátil. Omezovat možnost vytvoření alternicku je principielně nesprávné - internetový život prostě takový je a pojem alternick je jeho přirozenou součástí. Spíš by bylo dobré, kdyby se alespoň zde stalo postupně dobrým zvykem alternick, který už se nepoužívá, po sobě zase smazat. Prostě uklidit po sobě nepotřebné. Možná zkusíme vyvěsit oficiální výzvu, to by za úvahu stálo. Mi připadá dostatečně jednoznačné a srozumitelné. Jiných plánů nemám, než podporovat šerifa, kterému - možná nepoučitelně naivní - věřím :-)

Delahaye
19. 09. 2008
Dát tip
Noe, Tvůj mini-paján je sice milý, ale dassler nám pouze osvětlil "tudy ne, přátelé", co se sms-way týče .. nicméně svou představu ani nenaznačil :-)

Lakrov
19. 09. 2008
Dát tip
Pro Noe1: Ano doplním pod text diskuse Daslerovu odpověď. Ona se sice dikuse zvrátila spíše technickým směrem, ale i tento fakt má svou vypovídací hodnotu. Děkuji všem za účast.

Noe: sto bodov

Ježkovy voči....

Noe1
19. 09. 2008
Dát tip
Lakrov: ano, přesně k tomu je možnost alternicků vhodná - v případě, že mi někdo položí otázku a zablokuje možnost na ní odpovědět bych si si velmi pravděpodobně založil alternick. Nechtěla bys pod svůj text doplnit dasslerovu jasnou a stručnou odpověď? Aby nezanikla. Je to jediná odpověď, která opravdu má váhu, vše ostatní je sice milé, zajímavé, ale zcela nezávazné plkání.

Lakrov
19. 09. 2008
Dát tip
Pro Pišta_Hufnágl: > ...přinejmenším zbytečná činnost. Stačilo odpovědět ANO nebo NE. Na tos, zdá se, v množství té zbytečné činnosti zapomněl. Ale netrvám na odpovědi. I bez ní už vím dost :-)

Ale myslí. Pišta se totiž domnívá, že plácat nazdařbůh o něčem, o čem nemá řečník ani potuchy, je přinejmenším zbytečná činnost.

Delahaye
19. 09. 2008
Dát tip
Pištu omluv, má ke skotu (z titulu své profese) velmi blízko .. on to tak nemyslí :-)

Lakrov
19. 09. 2008
Dát tip
Pro Pišta_Hufnágl: (Jen technická nejasnost) Kdybys teď dostal odpověď, napsanou v podobném duchu, jako tvůj dotaz, a zjitil bys, že všechny tvé dosavadní nicky a alternicky mají zablokovanou možnost reagovat, co bys udělal? Založil další nick?

JvB
19. 09. 2008
Dát tip
pozorovatel: :D:D

Dero
19. 09. 2008
Dát tip
Noe, probůh, to je pěkně depresivní místo na jakoukoliv výuku. ;o) katugiro, také jsem to navrhoval, ale každou změnu je třeba konzultovat se serverovnou. Když dassler domlouval tu první ranní, ještě jsme příliš netušili, kolik času si na upravené aplikaci (rozuměj aplikaci, u které na zápis na disk nečeká šedesát procesů) zálohování vezme. Měli jsme zkušenost ze staré aplikace, že to může vzít kolem dvou až čtyř hodin, a nechtěli jsme, aby zálohování zasahovalo do ranního provozu. Ukazuje se, že to byla výrazně zkreslená čísla, protože teď zálohování trvá nanejvýš půl hodinky. Klidně by se to posunout mohlo.

Noe1
19. 09. 2008
Dát tip
Dero: díky, vím že to nic moc neovlivní, ale učili mne sbírat po sobě odpadky i v lese mrtvém po kyselých deštích :-)))))))

katugiro
19. 09. 2008
Dát tip
i když to sem nepatří; nešlo by přesunout to zálohování na dobu nejmenšího přístupu uživatelů, tj. někam mezi třetí a šestou hodinu ranní?

Dero
19. 09. 2008
Dát tip
Noe, vyřešeno, ač skutečně není potřeba.

Noe1
19. 09. 2008
Dát tip
dassler: stále si nemůžu zvyknout na to, že server má konečně majitele, který rozhoduje a komunikuje (!!!) slušně a hlavně racionálně. Přimlouvám se za možnost dobrovolného zpoplatnění - tedy možnosti přispět na provoz (v minulosti jsem Lyrikovi přispěl a - asi jsem nějaký divný - přes všechny peripetie a dvě blokace toho nelituji), nevidím důvod to za současné situace neudělat znovu. Dero: uposlechnuv plánované výzvy, zkusil jsem smazat některé své nepoužívané alternicky, ale Noe1v2 a noe1.v3 jsou stále zablokované, prosím smaž je, případně odblokuj a já je smažu sám

Lakrov
19. 09. 2008
Dát tip
Pro Dero: Děkuji za příznivou zprávu, že po technické stránce je vše pod dohledem a v pořádku. To ostatní, oč jsou tu občas vedeny hádky, je tedy tématem jen pro ty, kteří chtějí vést hádky. A ty se sem (spolu se vším podstatným) taky vejdou. Nikdo nic nezmění a ani není podstatných důvodů něco měnit. To mi spadl kámen ze srdce :-)

pozorovatel
19. 09. 2008
Dát tip
Fouckaulte, jsi génius, hned píšu do národní knihovny, aby spálili veškeré knihy, které si už půl roku nikdo nepůjčil blob netřeba, stačí si pronajmout podkrovní byt

Dero
19. 09. 2008
Dát tip
Lakrov: Všechny tebou uváděné faktory, které by měly brzdit odezvu serveru, jsou z pohledu celkové zátěže nepodstatné. Databáze je strukturovaná tak, aby podávala prakticky konstantní výkon při operacích nad tabulkou uživatelů, kritik, avíz, zpráv atp. Pokud bychom chtěli hovořit o výkonnostních problémech, tak ty nejsou dané množstvím dat v databázi, ale samotnou strukturou aplikace a především způsobem, jak účelně tato k datům přistupuje. Většinu takových brzd jsem už přepsal do optimální podoby - a osobně myslím, že se aplikace podstatně zrychlila. Nezaznamenávám žádné neobvykle dlouhé odezvy - s výjimkou první hodiny ranní, kdy se spouští zálohování. Jo, a promazávání seznamu avíz nebo kritik je zbytečné. Ty položky stejně v databázi zůstanou, jenom s přiznakem "smazáno", takže operace například nad avízy vždy probíhá nad celou sadou, i těmi smazanými.

Které tele vymyslelo, že množství registrovaných nicků zatěžuje server?

Lakrov
19. 09. 2008
Dát tip


Určitě jsou i další faktory, způsobující zvyšování zátěže serveru Písmák. Množství zveřejněných děl :-) &mdash s tím asi neuděláme nic, proto tu přece jsme.

Nebo třeba množství soukromých zpráv (jejich počet a objem) &mdash s tím se asi (stejně jako s díly a nepoužívanými uživatelskými konty) nedá dělat taky nic, než vyzvat uživatele k vyčištění.

Nebo list avíz, doručených každému uživateli. Napadne někoho tenhle seznam občas vyčistit? Stejně tak list kritik, směrovaných každému uživateli. Kolik užiavtelů má asi nastřádané všechny tyto záznamy ode dne přihlášení? Dobu uchovávání záznamu o (přečtených) kritikách a avízech by asi bylo možné zautomatizovat. Nebo omezit početním limitem (při překorčení budou nejstarší mizet).


Nad těmito a podobnými otázkami by se mohl zamyslet autor datové struktury databáze Písmáku a ze závěrů, ke kterým by došel, by mohly vzniknou náměty na změny funkcí aplikace nebo 'pravidla' do zmíněné oficiální výzvy.


mario: mam pocit, ze o tom, ze to zbrzduje system psala akorat lakrov, ktera neni zdejsim porgramatorem ani spravcem systemu, tedy je to spise neoverena hypoteza nez fakt.

To je taky nápad mazat půl roku staré nepoužívané nicky! To bych se z toho vochcal:-)) Nárokovat si něčí dílko tím, že ho smažu i s autorem, to je teda citlivé až k pláči. Souhlasím, že to asi zbržďuje systém - sice nevím jak, ale si jo, když se tady o tom mluví, žejo, nojo, hehe, co jsem to vlastně chtěl, ale ale ale víte co... hehe.-))) Já měl taky nápadů, jéjé, fůůůůru nápadů, noa? :-)) Serte na to!

Delahaye
19. 09. 2008
Dát tip
k_n : "napadl me dotaz, mozna hloupy - bylo by mozne zridit ucet, na ktery by se mohly posilat dobrovolne prispevky, jako na nekterych servverech? nebo je neco takoveho vazaneho na vznik nejakeho zdruzeni ci tak?" ano, kdysi to tu Lyryk praktikoval ... a někteří důvěřiví - včetně mě - zasílali. Takto již ne.

Movsar
19. 09. 2008
Dát tip
bezbřehá svoboda svádí k exhibicím - a je to např. i ve výtvarném umění. na jedné vernisáži se j. surůvka - i přesto, že jde o kvalitního umělce - chlubil, že jeden z motivů to ráno namaloval ve variacích na dvanáct pláten - je to též známý vtipálek a tak možná jen narážel na neblahý stav umění produkovaného umělci - podvodníky (třeba ale takový sochař si tohle jen z praktických důvodů nedovolí). napsat kupu slov je ještě snažší a levnější. cenzura je nehezká věc (na internetu, jako médiu necentrálním, založeném na mnohosti zdrojů dvojnásob), a tak ji nahradit zpoplatněním je myslím dobrý nápad.

Delahaye
19. 09. 2008
Dát tip
překvapivě souhlasím s broukem : zpoplatnit a vytřídit a sumu bych určil co nejvyšší, neb sám jsem bohat až hanba :-)

Fouckault
19. 09. 2008
Dát tip
na netu je běžné, že když si založíš účet a pak ho nepoužíváš, tak ho za nejakou dobu provozovatel smaže. Není důvod proč tu držet mrtvé duše co zpomalují systém. Běžně se to dělá že uživatel při registraci vyplní email a na ten je mu pak zaslána výstraha, že se už půlrok nepřihlásil a jeho nick bude smazán. Jde to naprogramovat, vše funguje automaticky.

NePoe_ta
19. 09. 2008
Dát tip
Navrhuji zpoplatnit každé sem vložené slovo, by konečně prokouklo jak si jej kdo cení.

dassler
19. 09. 2008
Dát tip
Kristova_noha Tohle je již v řešení, ale vymyšleno trochu jiným způsobem. Nerad bych předbíhal, dokud to není hotové. Díky. ) -d-

napadá vás ledacos, ale třeba použití na základní věc, jako alespoň část úhrady poplatků za provoz, to ne -------------------- to je asi pravda. napadl me dotaz, mozna hloupy - bylo by mozne zridit ucet, na ktery by se mohly posilat dobrovolne prispevky, jako na nekterych servverech? nebo je neco takoveho vazaneho na vznik nejakeho zdruzeni ci tak?

dassler
19. 09. 2008
Dát tip
Množství alternicků a neaktivních uživatelů je poměrně velké, to ano. Nicméně ... Mazání i dlouhou dobu neaktivních uživatelů se dělat nebude. Zrovna několik dnů zpět jsem hledal heslo uživateli, který zde asi pět let nebyl a teď se vrátil. Omezovat možnost vytvoření alternicku je principielně nesprávné - internetový život prostě takový je a pojem alternick je jeho přirozenou součástí. Spíš by bylo dobré, kdyby se alespoň zde stalo postupně dobrým zvykem alternick, který už se nepoužívá, po sobě zase smazat. Prostě uklidit po sobě nepotřebné. Možná zkusíme vyvěsit oficiální výzvu, to by za úvahu stálo. ---------------- Technický dodatek k platbám přes SMS obecně - jen pro zajímavost. Funguje to tak, že poskytovatel/provozovatel této služby má smlouvu se všemi oparátory a platí za takové řešení operátorům poměrně velký měsíční paušál plus poměrnou část z každé SMS. Vynechat tento mezičlánek nelze, protože - příklad: měsíčně bys zaplatil všem operátorům paušál celkem 200.000,-Kč a na přišlých SMS bys vydělal za měsíc 850,-Kč. Ty relace jsou skutečně takové. Dále - při jedině schůdném postupu: operátor - poskytovatel služby - subjekt ... zbyde na subjekt například z 50,-Kč za SMS neco kolem 15ti korun. To je realita. ------------- A ještě k poslední otázce - jak by se (čistě teoreticky, protože se takto peníze vybírat nebudou) s penězi naložilo? Musel jsem se usmát, napadá vás ledacos, ale třeba použití na základní věc, jako alespoň část úhrady poplatků za provoz, to ne .... ) -d-

Lakrov
18. 09. 2008
Dát tip
> Spletl jsem si racionalizaci a melioraci... S masturbací? (neodpustitelný omyl)

Fairiella
18. 09. 2008
Dát tip
Dobrý mno :D Myslim, že platit za písmák je jako si připlatit za to, že si mezi spoustou rohlíků v krámě vyberu zrovna ten s kmínem :D Nebo ne - bez kmínu :) A ještě sto korun? A komu vadí alternicky? A na jedné IP může být dokonce i víc kompů. A spousta dalších věcí byla už řečená výše. Buenos notches :)

papouch
18. 09. 2008
Dát tip
..aha, tak proto, nojo, .. proto ne a nemůžu žádnou ženckou sbalit!! .. Spletl jsem si racionalizaci a melioraci. Jsem to ale tele...

Alexandr: je to možná poněkud iracionální ale dyž on katugiro je tak nějak víc sexyrarionální, pokud to dokážu posoudit. Ale nehaž flobertku do kukuřice, racionalizuj ráno, racionalizuj večer, šak ona se nějaká myška na ten racionální špek chytí

Lakrov
18. 09. 2008
Dát tip
Jednou, dávno, ďávno tomu, se mi poštěstilo zahlédnout zde slovo pí... a dál se píská. Chlap, co to napsal, už tu asi není. Nebo se nepřihlásí?

katugiro
18. 09. 2008
Dát tip
pozorovatel: chtěl jsem na svoji racionalitu někoho sbalit... očividně se zadařilo, můžu vtipkovat!

pozorovatel: je to velmi origoš strategie, jak balit ženský. Já ho žeru, racionála :-)))

Lakarov: Taky mám otázky: Komu, čemu vadí(nepoužívané) alternicky? Komu, čemu poslouží jejich redukce? Opravdu je rozumné komplikovat pravidla, když i u těch jednoduchých je problematické zajistit jejich dodržování? a otázka nakonec: Opravdu myslíš, že když si někdo zaplatí nick, může pak každému nadávat beztrestně třeba do plantážníků?

pozorovatel
18. 09. 2008
Dát tip
katugiro, můžeš mi prosím vysvětlit, proč se nemůžeš chovat jako ostatní a musíš se pořád chovat tak racionálně?! přijde ti to snad vtipné?

katugiro
18. 09. 2008
Dát tip
To je zas jednou geniální nápad. Jasně, vybírat poplatky. NĚKDO vymyslí, jak že to má fungovat. NĚKDO naprogramuje, otestuje a uvede do provozu. NĚKDO bude dělat účetnictví, vést evidenci, platit daně. NĚKDO to všechno zaplatí a ve výsledku získáme co? Pročištěnou databázi uživatelů, protože ta třicetitisícová se někomu nelíbí? Méně alternicků, protože někdo vymýšlí slabomyslná přirovnání k vlaku? Spoustu papírování, nervů a možná po letech nějaký zisk v řádu tisíců, max. desetitisíců korun? Pan majitel bezpochyby miluje takové rady.

deckart
18. 09. 2008
Dát tip
Rabb 18.09.2008 21:39:01 ...změna nemůže být uživately nikdy akceptována a kdyby... Styď se :-)))))

Rabb
18. 09. 2008
Dát tip
a áve ešče..

Rabb
18. 09. 2008
Dát tip
tak.. souhlasím s prvníma dvěma skupinama.. nesouhlasím s omezením alternicků (nebo dokonce zakázání), alternicky patří ke kultuře Písmáka, to bych nemnil.. příjemně zpestřují dění.. :-) ..když už, tak bych ony nepoužívané, na jedno použití vytvořené, alter nechával automaticky po čase vymazávat. a o zpoplatnění? uff.. to se mi zdá jako docela extrém, taková radikální změna nemůže být uživately nikdy akceptována a kdyby se tak přece jen stalo, písmák by zanikl.. neudržel by se na dvacítce ochotných, co by zaplatili z osobních důvodů.. a penalizace za alter? ále.. u mne nesouhlas. poslední dvě otázky patří derovi nebo dasslerovi. výčet pištích alter mne značně pobavil (možná už bylo řečeno, reakce jsem moc nečetl)

Já navrhuju poplatek 500 Korun. Vybrané peníze by šly na pohřební hostinu Písmáku. Co si dneska koupíte za stovku!? Ale vážněji: je blbost, že vybíraná stokoruna by zničila Písmák. Je to přece jednou za život. Ti co mají zájem, by přišli. Za vybrané peníze by se třeba mohla někomu vydat kniha... Myslím, že Lakrov zas tak špatný návrh nepodala...

papouch
18. 09. 2008
Dát tip
..nojovlastně.. to máš pravdu.. (taky ú)

pozorovatel
18. 09. 2008
Dát tip
..lidé by tomu začali věřít...ú

papouch
18. 09. 2008
Dát tip
pozíí - když někdo někam napíše třeba "papouch je ženská a žere malé děti" a vzápětí mi tam blokne přístup, tak holt si musím udělat papouch2, abych tam mohl napsat, že ženská nejsem a malé děti nežeru .. jenom velké .. no né? :-)

pozorovatel
18. 09. 2008
Dát tip
"Mnoho alternicků vzniklo z důvodu svévolné blokace úchylných a psychicky narušených autorů, jako např Francoa-Baptiste Chabala, nebo Romana*l, kteří něco autorovi napsali do kritik a vzápětí ho blokli, aby se nemohl bránit." to je ale velmi zajímavý úhel pohledu:)))

JvB
18. 09. 2008
Dát tip
StvN: to myslíš jak? já jsem lakomec a neposlal bychani korunu jen kůli tomu že můžu házet svoje kecy mezi kecy ostatních. Věřím, že jiní se nepovažjí za kec, ale stejně tak si myslím, že i hodně ostatních by nedalo ani korunu. Pokud by poplatek byl k tématu a platilo by se tedy za regitraci na tomto serveru, nevim jak moc je profláklej a jak moc je na něj všude jinde slyšet chvála, abych si třeba jako někdo úplně nový řekl, kašlu na ostatní servery, raději si zaplatím tento

papouch
18. 09. 2008
Dát tip
Milá Larkov. Jsi úúúplně vedle. 1) Papousek, papousek27 a papoušek nejsem já. 2) Mnoho alternicků vzniklo z důvodu svévolné blokace ze strany šílené Velly. 3) Mnoho alternicků vzniklo z důvodu svévolné blokace úchylných a psychicky narušených autorů, jako např Francoa-Baptiste Chabala, nebo Romana*l, kteří něco autorovi napsali do kritik a vzápětí ho blokli, aby se nemohl bránit. Promiň, ale blábolíš totální nesmysly.

pozorovatel
18. 09. 2008
Dát tip
nemám jediný alternick! to všechno je má rodina, rodina hujerovic

deckart
18. 09. 2008
Dát tip
Jo, jenže to nevyčítej nám, ale Francouchalovi, jelikož každého zablokuje a člověku pak nic jiného nezbude :-) A já jsem si skoro všechny alternicky smazal :-)

Rajmund
18. 09. 2008
Dát tip
Registrační poplatky?- blbost. Zaveďte prodej odpustků.

daddy
18. 09. 2008
Dát tip
a čemu že vadí ty altenicky?

Lakrov
18. 09. 2008
Dát tip


No vidíte, co všechno se dá za takovou chvilku vymyslet (tím myslím došlé komentáře)

Nebo někde nakrást.

Třeba tohle:

Augustin_Pišta
Bílý_Pišta_V_Akvarelu
CrawlingPišta
Francois-Baptiste Pišta
kočičí Pišta v hubě
pišta
Pišta Baesil
Pišta Hufnágl
Pišta Pištuonora
Pišta po sto prvé
Pišta prtví
Pišta stokrát jinak
Pišta trpí
Pišta u konce s dechem
Pišta u konce s inspirací
Pišta van Gogh
Pišta_Deckártl
Pišta_HufnágI
Pišta_Hufnágl
Pišta_HugnágI
Pišta1990
Pišta2Pišta2Pišta
Predrag_Pišta
Utanapištam
To je za 1200 i v té levnější variantě :-)


Nebo: chroustjazz chroustjazz® chroustjazz_revájvl chroustjazz_revival


pozorovateI PozorovateI10001 pozorovatel pozorovatel <> pozorovatelova_máma pozorovatelpozoovatele Pozorovattel pozorowatel


papouch papouch  papouch2 papouch3 papouch4 Papousek papousek27 papoušek


Blokovaný Deckart Další Deckart deckart Deckartugiro Francois-Baptiste Deckart Mladý rozhněvaný Deckart Navždy tvůj Deckart


,,, ,,,


A spousta dalších, kteří použili víc fantazie při výběru krycích jmen. Tohle jsou jen namátkové vzorky, neberte si to osobně, jistě jde o pouhou shodu jmen.


Každý si asi dokáže najít 'své další'.

Zajímavé může být třeba dát do relace datum vytvoření, datum posledního přihlášení a počet publikovaných děl (resp. zda vůbec nějaké je). Přes GUI se to hledá pomalu, ale v SQL je takový dotaz napsaný asi za minutu, včetně kritérií ke třídění. Opravdu tu není nějaký správce? Takový, který by na základě jasných indícií dokázal rozeznat opravdový nick uživatele &mdash byť pasivního &mdash od alternicku, sloužícího k partizánské válce. Asi ne. Takže diskuse o 'čistotě' titulní stránky nebo o vůlgárních výpadech některých uživatelů je víceméně jen cvičištěm pro tyto, protože s tím stejně neudělá nikdo nic.

A přitom se tu objevilo tolik dobrých nápadů.

Kdo nabízel to setřídění podle IP-addres? :-)


papouch
18. 09. 2008
Dát tip
no .. opravím se .. Larkov nevynalezla Ameriku, ale Volovinu. .-)

papouch
18. 09. 2008
Dát tip
Zbora: Bylo. A několikrát. Nic nového pod sluncem. Opět jeden vynález Ameriky. .-))

Milly
18. 09. 2008
Dát tip
jsem zde! :o) A jsem proti poplatku a rušení nicků...

StvN
18. 09. 2008
Dát tip
Dero, jenže JvB vychází z nedokonalého plánu Lakrov. Jde to udělat i tak, aby uživatelé platili ochotně. Nejsem proti smysluplné finanční podpoře, třebaž s důvody a návrhem Lakrov nesouhlasím.

Noe1
18. 09. 2008
Dát tip
L: chybí? Jejda, máš pravdu. Já myslel, že už jsme tu všichni a on tu není Hufnágl. Až tu bude, jsme komplet.Zbytek jsou všechno jeho alternicky.

Lakrov
18. 09. 2008
Dát tip
Pro Noe1: > Kdo? Co? Kdo. Tady přece někdo chybí! :-)

Noe1
18. 09. 2008
Dát tip
Lakrov: Kdo? Co? Zbora: tenhle víkend? Asi ne :-(((

Lakrov
18. 09. 2008
Dát tip
Kde jsou?

stanislav
18. 09. 2008
Dát tip
noe, cokoliv kdykoliv. du do všeho... prachy zrovna mám...

stanislav
18. 09. 2008
Dát tip
prosa je uznaná v pravidlech... vedle prózy, se to smí!!!!

Zbora
18. 09. 2008
Dát tip
Nemám moc pozorovací talent! Pojedeš tento víkend k Naty? :o)))

Noe1
18. 09. 2008
Dát tip
zbora: néééé, papuch je říkánkář jako já, prosisti sou přeci ti co píšou tak dlouhá díla (navíc nepředžvýkaná do řádků), že musí prosit, aby je někdo četl, to bys jako dlouhosloužící poeta už mohl vypozorovat

Noe1
18. 09. 2008
Dát tip
stanislav: podpoříš-li mé trojky, podpořím tvých 1523 oproti nesmyslně přehnaným 1524. Tak se dělá politika :-))))

Zbora
18. 09. 2008
Dát tip
Noe: Prosista? To je od slova proso? Má to mít něco společného s papouchem?

avox
18. 09. 2008
Dát tip
Aleši, teď jsi to plácnul bez rozmyslu! Co když někdo před patnácti měsící napsal hezká kvalitní díla a teď je třeba dlouhodobě v zahraničí? Jen proto by čtenáři měli přijít o tu starší tvorbu?

b.b.humhal
18. 09. 2008
Dát tip
to nejde dělit dvěma pro studenty, tak radši 1524 korun...

stanislav
18. 09. 2008
Dát tip
padesát je málo, já hlasuju pro 1.523 korun za nick!

avox
18. 09. 2008
Dát tip
A zaplacený registrační poplatek by byl poukázkou na beztrestnost - zaplatil, tak teď může kolem sebe plivat? Stovku klidně zaplatím i jako důchodkyně, tak jistě by se našlo dost furiantů, kteří by si zase klidně zaplatili několik alternicků, použitelných dle momentální nálady... to není řešení, jsem proti.

Noe1
18. 09. 2008
Dát tip
aleš: bezva nápad, ještě bych k výměně legitek přizval akční trojky, složené ze zasloužilých ideově prověřených členů serveru - které by posoudily angažovanost, ideovou čistotu a morální bezúhonost.

Noe1
18. 09. 2008
Dát tip
"Tuto skupinu nicků lze považovat za nežádoucí". Proč? Podle mne nelze! Zbora: "to tady asi ještě za ta leta nebylo" Doporučuji místo ledvin z výtěžku kupovat zasloužilým poetům a prosistům přídavnou paměť :-)))))

další variantou je povinná "výměna legitimací". Kdo se do určeného termínu znovu nezaregistruje, nebo nedopíše nějakou povinnou poznámku na osobní kartu, bude smazán.

Zbora
18. 09. 2008
Dát tip
Jo, a mazání jakýchkoli nicků z důvodu, že se tady čtrnáct dnů neukázaly, je poněkud zajímavé.

Zbora
18. 09. 2008
Dát tip
Chytrá: játra se dají samozřejmě poměrně úspěšně recyklovat. Stačí se cca pět týdnů nedotknout alkoholu a jiných dobrot. S ledvinami a plícemi je to poněkud horší .o)

zbora: by se hodila spíš játra (tedy živá), ne? :)

Winter
18. 09. 2008
Dát tip
Nejsem proti za předpokladu, že do doby než Písmák s takovou správou pomalu a bolestně zanikne, dostanu sdostatek veliké úplatky (jako ten u okýnka mám na ně právo) a budu adekvátně blahořečen. Vytvoření platící elity, kde by se na základě hesla "Náš zákazník, náš pán" vyskytovali jenom kvalitní autoři - přeci nebudeme nikoho odhánět negativní kritikou! - je fajn nápad. Jak tedy zmíněno, pokud bude splněno výše vypsané, jsem pro - jinak musím konstatovat, že je to strašná blbost. Písmák je primárně udělaná pro hodně lidí za žádné peníze, tohle není žádné všeobecné občanské sdružení (jeho vznik by byl vždy vázán na úzkou skupinku správců, kteří by ovšem byli placeni sebou samými a nikoliv uživateli).

není to dobrý nápad. pokud jde jen o pročištění, pak bych se přimlouval o smazání takových nicků, co se za posledních 15 měsíců nepřihlásili ani jednou. Ve druhém kole takových, co z jedné IP-adresy mají několik nicků pro jednoho člověka. Rodiny s dětmi a jedním počítačem se dají snadno odhalit. Už jsme cca na polovině původního množství. Stačí to? Ale jestli se platby zavedou, neobávám se, že dojde k masovému úprku autorů. Peníze použít na techniku a na odměny v soutěžích.

Dero
18. 09. 2008
Dát tip
Zpoplatnění registrace není cesta. Osud takového Písmáka poměrně dobře vystihl JvB.

JvB
18. 09. 2008
Dát tip
Tímto zamezíš vytváření alternicků. pročistíš databázi uživatelů a nakonec zničíš server. Písmák není jediným serverem a budu-li brát sebe-být novým pisálkem a chtít se ukazovat na netu založím si buď zdarma nějakou stránku nebo půjdu zdarma na jiný literární server. Na písmáku by jednodušše jen skupinka věrných. sám abych nemusel platit, přestal bych sem chodit, ikdyž i nyní se tu ukážu jen zřídka. Vlastně poplatkem dosti likviduješ i druhou skupinu, kterou si jmenoval. Padlo tu IP adresa. Nevim co to všechno obnáší, ale stačilo by tedy udělat tabulku seřadit si to a hned uvidíš kdejsou adresy stejné a promazávej to pak takto. Bohužel to sebou nese to, že pokud v rodině s jedním počítačem a jedním připojením k netu je víc pisálků jednomu se blokne účet. Ve válce ale jsou ztráty i na civilistech :) shrnuto, spoplatnění písmáku=se smrt písmáku. Ještě k tomu co s případnými penězi. Normální nápad je dělat soutěže, v kterých by výhra nebylo jen hezké slovo nebo vylepšit web např zakoupením rychlejšího serveru (nejsem počítačově zaměřenej člověk, tak nechci slyšet útoky, že si to představuju dost naivně). Jinak člověk si nevybere a pokud zaplatíte může se stát i pouze to, že člověk, kterému půjdou peníze si jen koupí nové boty :)

daddy
18. 09. 2008
Dát tip
a ty jsi teď majitel? :)

Zbora
18. 09. 2008
Dát tip
Jé, to tady asi ještě za ta leta nebylo :o) Jako nápad je to tedy každopádně zajímavé, ovšem obávám se, že se nesetká s kýženým pochopením ze strany jaksi uživatelů, a ono i technicky a administrativně by to bylo převelice zajímavé. Dal by se dokonce v tomto ohledu založit menší úřad (třeba akciovka), sídlící třeba na Praze 1, kde by se zmiňovaný poplatek mohl uhradit i osobně jedné z mnoha širokých pracovnic za přepážkou. Za vybrané peníze bych pak nakoupil umělé ledviny pro některé zdejší básníky.

1. je, ale je to blbost 2. pro strádající děti v Americe

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru