Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seleklé ryby
11. 06. 2006
30
44
5989
Autor
Baziliška
v rákosí kotví
podsvětní vzducholodě
rybích mrtvolek
44 názorů
Paradni haiku, uplne jsem si vzpomnela, jak jsem tuhle pod vodou videla obrovskou mrtvou rybu, asi utonula :o))
úplně vidim ty nafouklý, hnijící zdechlinky kolem kterých je mračno much-
Ze břicha v rozkladu, nad kterým zněl šum hmyzu,
se táhly larvy v tisících,
a oblévajíce ty živé cáry slizu,
tekly jak hustý kal kol nich. -haha
viz těsně nad tím rozhovor s Elyon:))
to já se tak jen dělám:)...jinak by mi štrůdlinka docvakla dřív:)
a děkuju:))
chytrá_jak_radio
18. 10. 2007
haiku je lyrická momentka z reálného světa, sry, že mám úctu k tradici...přečti si Bašóa:
Syrový zápach
jde vesnicí.
Vnitřnosti
mřenek v ostřici.
a teď se pusť do klasika;)
co je nechutného na tom, že v rybníce s vysokou obsádkou čas od času uhyne nějaká ryba a vítr ji leklou přivane ke břehu?
to není nechutné, to je běžné...
NePoe_ta: jo, nevím, jo a díky za návštěvu:)))
SnoopyDuck: to mě těší:)...díkys:)
:)
... jako sepsaná (se.psí náladou v kapse) na břehu na břehu Rožmberku.
-t-
Hele, nejseš Ty ta jak ji doma mlátěj jak pytel žita, a zavřou pak do komůrky? Ale vona se nedá, plná modřin, protáhne se světlíkem, a hybaj ho do města dělat neplechu :) (no, jen tak stranou ...)
PS: dostal sem nezřízenou chuť na šproťáky nakládané v oleji. Má to logiku?
Toto haiku mě zcela minulo. Zdá se mi z těch tvých nejméně povedené. Ostatní tvá haiku jsou zkrátka lepší.
Jerry_Shit
02. 04. 2007
ach jo, fakt nejsem morbidní:(
projdi se někdy kolem rybníka...morbidita je vyžívání se ve smrti, já jen popisuju, co vidím...
ale díky moc za kritiky a návštěvu a tak:-))
souhlas s pravidly
31. 01. 2007
Někdy je nespravedlivá, ale já se jí nebojím... Jen si někdy špatně vybírá...
prostě umřely...i ryby někdy umírají přirozeně, ne jen na břehu nebo v koupelně o vánocích...chápu, že to na tebe asi působí dost morbidně...ve mně to taky zanechalo hlubokej pocit, proto jsem to psala...sladká Ostružinko, smrt v lidských ústech, byť by to byla ústa dítěte, taky bolí...ty se jí nebojíš?
aha, odtud vítr vane:-))
klidně vemte, počítám s tím:-)
v únoru by to taky neměl být problém...též vás ráda poznám:-))
Usmáty_autor
10. 01. 2007
v Českých Budějovicích:-)
nějak se vejdem, přijeď (aj s Palinom;)
možná budu mít někdy v lednu nebo v únoru cestu do Olomouce (jezdím tam do jedné laborky), tak mě můžeš provést:-))
Usmáty_autor
10. 01. 2007
:-)...měla by ses někdy projít u nás kolem rybníků...je tu krásně...;)
Usmáty_autor
10. 01. 2007Ten Harant
25. 08. 2006
nesouhlasím s označením:-)))...ale je to pocta, být v takové dobré společnosti:-))
to se prostě stává...myslím, že popis mohl být i mnohem naturalističtější;-))
malinka_hvezdinka
20. 07. 2006Ryba_z_obrazu
17. 07. 2006
de fakto to je vzducholoď...plave a je naplněna vzduchem;-))
a děkuju za návštěvu:-))
Vzdálený_hlas_moře
03. 07. 2006
Jo Bardema si přečti, ja sice trochu dost hrdej na svý umění, ale umí...
děkuji Oldjerry:-))
to jsem o Bardemovi nevěděla...tak já se dovzdělám pilnou četbou
Já bych měl malé výhrady ke stavbě, ale obsah je na tip. Od Bardema je to poklona...
exorcisto, děkuji za chválu (to je moje první haiku v životě, tak jsem ráda, že není úplně špatné:-))!
já moc dlouhý věci neumím psát, takže haiku mi naprosto vyhovují.
ferii, prosím tě, cos mi to vytkl? ;-))
(takové strašné slovo!)
co je to za přívlastek?
jestli jsem dříve používal jen určitá superlativa, tak teď utrousím "brilantní"
opět se potvrzuje, že jedna z nejlepších dílek jsou ta nejkratší
tleskám, skutečně brilance sama o sobě
Až na ten atribut kongruentí, jež se zdá býti krkolomným je to pěkné. Ať žijí bílé břuchy plné plynu vzhlížející k obloze!
:-))
díky, niniw (je to od ninive - město v mezopotámii nebo od něčeho jiného?:)
A možná to je dobře...takhle mi tvoje kritika udělala radost, ale kdybys to haiku opravdu hloubkově prokádroval, tak by možná na povrch vyplavaly horší věci než leklý ryby..:)))
Na tom se shodneme:-))
Děkuji za hlubší literární kritiku;-)
(radši sa za tu ironii předem omlouvám:)
Jaká pomoc? V rybníce s vysokou obsádkou vždycky několik ryb uhyne...s tím se nedá moc dělat, leda tam ryby nenasazovat (máš rád vánočního kapříka??? tak vidíš;-)
kotví, jo ? ... :-) * ... ekologové by tě hnali, místo pomoci si píšeš veršíky ... :-)
Díky, snažila jsem se o haiku:))
Dunaj: mohlo to být i horší...třeba naživo tváří v tvář (spíš bok) to má úplně jinou kvalitu;)