Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seneviditelná
Výběr: Pacer, Markéta, Krytyk, a2a2a, Zbora, Print
21. 07. 2009
60
54
8346
Autor
Fouckault
už brzy mne zaskočíš
matem černi - půlnoc, zazděného v pokoji
se stíny mých já a nekonečnem
slov, těch bílých monster plných blamáží
v prostoru mezi úvahami a činy – raději nic
nenapsat,..
ale o to víc budu lpět na tvém neviditelném těle
54 názorů
Neměla jsem tušení o tomhle nicku na Písmákovi. Teď se mi před očima zobrazila tahle Tvá báseň v náhodném výběru děl z historie. Je výborná, pronikavá, má oči..*
Velmi se omlouvám! a potřebuji všechny, i sama sebe, ujistit, že mé dílo s názvem Fouckaultovo kyvadlo.. nemá s Tebou nic dočinění /vím, že se to píše zvlášť/
chci_slyšet_tvoje_ticho
05. 06. 2011
Hynkovo: minulý týden jsem byl na jeho koncertě, a víš, že máš docela pravdu, že by mu ten text asi sedl.
Michelle *_*
02. 05. 2010
chybně bylo vyrozumněno, že jsem zastáncem linearity (právě naopak)
Přesto i ona prostorovost musí být uchopitelná, aby se čtenář nevylekal pádem do nikam a nakonec nehledal něco, na co ani autor při automatickém proudu obrazů nepomyslel.
To jsem zde pocítil.
Ovšem je to jen ojedinělý pocit čtenáře, tvého betatestera :)
S pozdravem
Ještěrčí král
08. 09. 2009
to je těžké tečko, když já přesně o to co ty mi vytýkáš usiluji:-)
doporučuji trochu se rozhlédnout, možná že tam kde ty vidíš bezůčelnou fragmentaci textu vidí někdo jiný spojku jinam a dekonstrukci linearity textu směrem k prostorovějšímu a komplexnějšímu modelu než je jen linie-přímka-- spíš vidím své básně jako prostorové kostky vzájemně se prolínajících významových žilek, které ani autor není schopný 100% zmapovat.
jaksi krkolomné .. dostat se k jádru básně je jako prolézat ostnatým drátem, což u takové pocitové minutky je dosti na obtíž (myšleno v počátku, kde je náznak rozjezdu, poté umístěná odmlka, která říká čtenáři !pozor! a ono jen dokončení slovního obratu(přičemž rozdělení je nevhodné a především bezúčelné), což vcelku mate a nutí k zatažení ruční brzdy, opětovnému návratu.
pokračování je mnohem lepší, a davá čtenáři potřebnou volnost ve výkladu.
A jen co se čtenář naděje vyskočí na něj konec.
To shrnu : Příšernou formou zničený začátek pootvírá dvířka do zajimavého pocitu, ale jen pootvírá. Udělení zlatého výběru, jakožto nejvyššího ohodnocení, je směšné.
S pozdravem
pokud čekáš od poezie informace, data či významy, doporučuji třeba literaturu faktu či noviny..
Je až s podivem, když se někde objeví jeden tipař, a první pochvalná recenze, jaký to má vliv na ostatní .. já například si myslím, že to co jsi napsal nedává žádný význam - nechápu to a to už na to koukám cca 20 minut. Ale to nic, budu asi vadnej já :-)
třetí řádek neni divnej, a jestli jo, tak je zrovna úplně nejlíp divnej...
třetí řádek neni divnej, a jestli jo, tak je zrovna úplně nejlíp divnej...
Napadl mě Zbyněk Havlíček. Jen koncentrovanější a nepřetržitě přesný. Omlouvám se skoro za to přirovnání.
sestricka.slunicko1
30. 07. 2009
tady jsou pěkné přesahy veršů, na začátku každého verše se lze vracet k předchozímu verši, který doplní nebo přitlumí hlavní lineární význam;
Veeriiaann
23. 07. 2009
každodenně-všudypřítomné pocity popsané pro mě dost okouzlujícím způsobem*
pre mna moc nie
uz len vyjadrenie toho, ako radsej nic nenapisat
sice konzistentne, ale priesvitne..hm
Dosti brutálně popisuješ mé vlastní pocity - lépe to říci nelze. A vůbec, moc rád tě opět vidím! J.
Z mého pohledu TV
chci_slyšet_tvoje_ticho
21. 07. 2009
dufam, ze si nikto najskor neprecita tu blbost nad tebou v zozname diel :D
Osobitý rukopis, výtečný obraz ...matem černi... je to moc nápaditý důraz, stejně tak ...slov, těch bílých monster plných blamáží... opět krásný důraz ...slova - bílá monstra, navíc se dobře pojí se zmíněnou černí, vše ostatní je obsažné, a velmi oceňuji závěr, třebaže mé romantické duši se vzpírá, ale je velmi, velmi poctivý.