Fajné svižné počtení, díky!! *
Napsáno velice přesvědčivě. Je to strašné! Nejstrašnější, že je to tak strašně pravděpodobné. Je tolik zloby mezi lidmi, ale zákon džungle, prosím, to ne... */
Mně se to jako nápad líbilo *
akže: Okradli ho a jeho rodinu o akcie, vzal pistoli, zastřelil toho, co to vymyslel i tu, která to prsazovala u soudu...........
TRAGÉDIE !!!! Hodný otec rodiny zastřelil hodného otce rodiny............
Zabil jsem.
Zabil jsem mladou hezkou holku, nebylo jí snad ani osmnáct.
Pořezal jsem jí tělo nožem, rozbil hlavu kamenem. V novinách psali, že je to čin sadistického maniaka. Nevím, nejsem maniak a dělalo se mi z toho nanic, musel jsem se jít několikrát vyzvracet a dodnes se mi o tom zdá a budím se celý zpocený.
Těším se až mne chytí a odsoudí na doživotí.
Jo,toto teda jo. Ale jaksi jsem celá ztuhla.
A možná taky vo tom, jak si stát může dovolit prodat cizí majetek (vydávaje ho za svůj) a potom ho vzít zpět a vrátit ho tomu komu ho ukradl. O tom jak zloději jsou beztrestní a poctivci na to doplácejí s tichým souhlasem státu a s podporou jurisdikce............
a............................
no, človeka napadne občas riešenie úplne zúfalé, komu sa v hlave občas nezjavia také nápady a riešenia ako Tvojmu "hrdinovi".
Z toho, čo si napísal predtým, je jasné, že nakoniec si to odniesol jediný egoistický a napravo-naľavo nehľadiaci vinník Vomáčka a dokonca i jeho dcéra, čo s tým nič nemala. Tí praví vinníci, čo ťahajú za nitky, robia reformy ľavou zadnou", veď ich sa nijako nedotýka, tí nijako neutrpeli. Škeria sa do televízie so širokým úsmevom z lyžiarskych svahov a pod. (a ostaní prípadne "zdochýňajú hladom") a tvária sa ako majstri sveta. A hovoria o tom, ako OSTATNÍ SI MAJÚ UŤAHOVAŤ OPASKY.
Žena vraha kašľala na toho, čo vraždil, a tak vrah zase kašľal na dcéru Vomáčku, ktorá v tom bola nevinne... nespravodlivosť na pokračovanie... každý jeden mal dôvod na svoje činy...
Lenže naozaj: "jak si stát může dovolit "... keď už vrah chcel niečo riešiť, možno sa mohol obrátiť svoj hnev tam, kde tá nespravodlivosť korení. Možno z toho mohol vyjsť aj s lepším pocitom, výsledkom... aj keď chápem!
Ale chápem: štát tu má byť pre nás a nie na naše likvidovanie! tip
chvilku jsem si říkala zda jsi to neopsal z novin... první půle mi přijde spádnější, zbytek už tak moc nenadchnul... ale vyřešil to po svým, taky dobrý
I do novin občas píšou autoři. :-)))
Zajištěný na celý život nebudeš - v našem systému soudnictví dostaneš tak šest let, tedy asi tolik jako nějaký bankovní podvodník:((
Jiank povídce nemůžu nic vytknout, líbí se mi
Uf. Drsné. I jazykově se mi to líbí, je to tak suše napsané, až z toho mrazí.
J_M_H -
A možná taky vo tom, jak si stát může dovolit prodat cizí majetek (vydávaje ho za svůj) a potom ho vzít zpět a vrátit ho tomu komu ho ukradl. O tom jak zloději jsou beztrestní a poctivci na to doplácejí s tichým souhlasem státu a s podporou jurisdikce............
a............................
no jo, dyť je to jedno............................
BARBAR
J_M_H -
Vono je to v podstatě tak jak píšeš, Vomáčka měl bejt teda grázl, co podvodně zfalšoval poslední vůli cizejch lidí, nebo je ukecal aby mu to vodkázali, ale to na věci nic m
nemění. Je to o tom osudu a jeho dopadu na jednoho človíčka...
Dík za zamyšlení. BARBAR
to Barbar: Literárně je to poměrně dobře ztvárněný, má to dobrou formu a spád... hlavně ta věta ke konci s tím zabitím - je to náhlý jak facka v tunelu ze tmy :-)))
--
Jinak obsahově a "citově" myslím, že nějak pořád lidem něco nedochází... tak, že ta dcera za to nemohla je jasný... ale on za to vlastně nemohl ani Vomáčka (kdyby ten dům nepatřil dřív jeho rodině, tak by patřil komukoliv jinýmu... prostě tady platí, že byla chyba "kupovat zajíce v pytli") a to, že mu odešla žena za Vomáčkou, za to přece může taky ta žena... myslím, že Vomáčka zde funguje jenom jako "nástroj" osudu a osobně za to asi moc nemůže...
Takže:1.ta jeho dcera snad z něj nemohla-to mi přijde krutý- takhle se na ní mstít.
2.v Bohnicích v léčebně jsou krásný stromy a kostel a
kočky
3.tamtéž jsem poznala 1 ze svých nejlepších současných
kamarádek
4.souhlasím s tím, že člověku může pomoci jen on sám,
ale léčebny jsou k tomu (nebo by alespoň měly být),
aby člověka zachytily, když je úplně na dně a moh'
se tam vzpamatovat a nabrat síly.(a samozřejmě
jsou důležitý pro lidi s nějakou vážnou psychickou
nemocí).
Barbar:tak v tom s tebou souhlasím. Lidi jsou různý. Někdy mi je z toho všeho na blití.
A jinak... *
...no... nevim co rict... *
Anonym27 -
Je jen málo tak silných osobností, které jsou schopny NEPŘÁT SI smrt toho, kdo jim zničil život a je mnoho takových, kterým ani ta smrt, jako trest, nestačí.
Jo, jo, je to dobrý! Moc*
Má to dost rychlej spád, ale nevadí! Myšlenka je taky super
Dostal jsem avízo, tak co s tim. No, že ti v Bohnicích nepomohli. Já měl za to, že si člověk musí umět pomoct sám, a především to platí o vlastní duši.
K drsnosti celého příběhu mně nesedla ve strojovému výčtu života vraha zdrobnělina: "náročná po mamince" čekal bych suše: po matce..
Jinak jsem se dobře bavil :)
tip
Tyhle děti říkají vždycky maminka, ten vůl(tatínek)....
BARBAR
Vytáhl ses ... jen co je pravda. *
Vystihnuta absurdna realita, fajn.
Hu, ty máš ale fantazii! *!
Uf, tak takový konec jsem nečekala. I když mě to možná mělo napadnout. Každopádně to je zajímavý námět a zaslouží si tip.
skoda jen jak moc to odrazi realitu--------
SV: vy všichni pořád chcete ty zlomený podpadky a hnutí mysli a vzteky a nálady, nevíš, co to je apatie? Nevíš, co to je, když člověk sedí a čumí a je mu všecko jedno? Pak je schopnej prostě jen popsat situaci! Kdybych byla citlivej člověk (jakože nejsem) a někoho zabila (jakože jsem ještě nikoho nezabila), tak bych se z toho asi zhroutila a když bys za mnou přišel do lochu, tak bych ti to takhle převyprávěla.
Smutné a asi pravdivé. Ale po literární stránce skutečně nehodnotím. Spíš jako výpověď o tvém postoji k světu a o tvém srdci. *** tip
Stanislav_Vašina
děkuju a mám z toho vyjádření radost
(radši mi to snad ani nedělej, nebo to psaní začnu brát vážně)
- když ono to někdy vypadá, že "dokud žijem, je všechno ou kej" a pak se v něm najednou něco zlomí a všichni se diví proč.
Barbar: no ale od chvile co se pridala k Vomackovi uz to nebyla jeho dcera - uz to byla Vomackova dcera - zradkyne jedna!:)
Zelenooka - jo holka, kdyby to bylo tak snadný, dětem zůstaneš rodičem v každým případě i když ti ubližujou nebo s tebou nechtěj´ mluvit. Nikdy nepřestaneš být jejich rodič, jenom si to někdy sám namlouváš.Jeden z mejch známejch se nechal vlastní dcerou okrádat, připravit o byt, tahat po soudech za smyšlený udání a pořád ji má rád. Jinej známej se soudí s vlastníma děckama o výživný. Obojí je smutný, ale voba jsou rodičema.....
BARBAR
P.S. V povídce měl Vomáčka svoji vlastní dceru, neštěstí nevlastního dítěte by se ho asi nedotklo a to měl být vlastně ten trest.
To se mi ulevilo. Neni zac :-)
A já to šoupnu do klubu, tehdá jak jsem to četla jsem ho ještě neměla :-)
jen tak BTW.. nebyla Vomackova dcera vrahovou dcerou? nechci rypat:)
*
Přecejenom zabíjet vlastní dceru by asi těžko dovedl... :-))
Je to dobré.... takové syrově pravdivé, dickensovské.... tip.
Pišta_Hufnágl -
proč nezkusí i kombinace dobrý text-dobrá pointa -
To by snad ani nebyla sranda, nicméně si toho maratonu opravdu vážím a výše uvedenou kritiku si schovám jako poctu.
BorisCvek - děkuju
A děkuju všem co mi to tady čtou a když jim to vyloudí úsměv mám radost.
B A R B A R
Byl jsem tu. P.H.
Ufffffffff ! Tak jsem si teď střihnul Barbaří maraton, a můžu říct, že jsem z toho naprosto tuhej. Nikdo neumí tak zmrvit dobrej text mizernou pointou, jako Barbar. A jen Barbar umí zachránit mizernej text skvostnou pointou. Kdybych byl šťoura, asi bych se ptal, proč nezkusí i kombinace dobrý text-dobrá pointa, případně (pro otrlé) špatný text-ještě horší pointa, ale.... nač zabíhat do detailů. Eště bych dostal po papuli. Což by bylo navýsost barbarské, že...
Hm...velmi dobre napsane, ani slovicko navic...jen mi osobne nejhraje, ze zabil dceru.....Boze, ale je to pesimisticke....a nejhorsi na tom je, ze je to uplne realne.....T a hezky den!
No docela mě to dneska dostalo.Ale dobry.fakt.
tak tohle je velka sila a dost drsny zpusob jak resit problemy
Nemám k tomu slov..snad jen, že se mi to, i přes všechno neštěstí a hrůzu líbilo. t*
já chápu proč jsi zabil jeho dceru.udělala bych to samé.ač nejsem BARBAR,ale jen barbar...skláním se a dávám TIP!
Trefné :o)). Teda nevím jestli u vyjímečných trestů můžou pustit na amnestii či za dobré chování, tak by si měl vrah dát majzla. :o)))) *
Jo, máš tu, že stojíš o hlubší kritiku. Jinak pokud čekáš něco jiného než kritiku "literární", tak to napiš do prologu, jinak si myslim, že je to jedno. Do kritiky píšu jak to cítim.
Ten výčet neštěstí mě nudil. Prostě seznam. Nepůsobí to ani žádným zvláštním dojmem. Myslim, že takovej moula by měl ve vězení jenom jednu výhodu, velkýho, černýho kamaráda.
nějak zvlášt objevné mi to nepřišlo...asi viz. StvN
StvN , Kandelabr -
Pánové, cením si vašeho názoru a je mi líto, že máte pravdu, v dnešní době - normálka. A TO MNE NA TOM ŠTVE NEJVÍC!
Barbar: no já to bral čistě ze čtenářského hlediska. nad morální stránkou se nepozastavuju, jasně že je to hrozné atd. ovšem jako čtenář jsem zvyklý na ledaccos :) a tohle dílo mnou příliš nepohnulo. příště?
(doufám že to nevyznělo arogantně...)
:-))))) Pokud jsem tam měl, že stojím o hlubší kritiku, tak se omlouvám, píšu pro srandu a pro uklidnění, jsem BARBAR a popisuju to co se mi líbí, nebo nelíbí. Žádnou hloubku umění v tom nehledej, nebo se nadřeš jak Sakmar na šachtě.Možná se ti stane, že tam najdeš nějakou myšlenku, to se mi stává často.... BARBAR
Hluboky az se bojim, abych se neutopila... A ja bych Vomacku jenom zmlatila, aby byl mrzak a jeho dceru znasilnila... Prece zit s handicapem :=))) je jiste tezsi nez zemrit...... jo a svou byvalou manzelku bych mozna jen ukrizovala :=)))
způsob jakým to je napsané podle mne přesně sedí k obsahu - je to dobré
Zhruba od půlky mi to přijde už trošku slabší než začátek ("zplodil jsem dceru, která je pěkná a náročná po mamince", restituce, "Žena mne opustila s tím Vomáčkou" - to jsou absolutní perly, povodeň už těchto kvalit nedosahuje). Jednoznačný TIP :o)
Naja - Jsi holt jemná duše, já jsem BARBAR
Možná bych na jeho místě měl strach, že se to tý žábě bude líbit a potom to bude chtít dvakrát denně......
cekanka_ucekana - kdysi jsem říkal kamarádce zavřený na patnáctce ve Šternberku: Jó holka, já ti závidím, víš ty jakej je venku blázinec?
Humble - To víš, v životě je to někdy hustý, jindy řídký, nějak se stím holt musím srovnat. :-))
líbí se mi obojí-jak je to napsáno i příběh... Díky
Don´t_worry - Vomáčka mne připravil o všechno pro co jsem žil, teď pozná jaký to je.
Děkuju za kritiky, nikdy bych nechtěl takovou zpověď slyšet i když naši poslanci se snaží lidi do těchto situací dostat.
Soudy nesouděj´, zákony netrestaj´, lidi beztrestně kradou a pováděj´ a páni poslanci svými výmysly jenom ztěžují práci a otevírají darebákům nová pole působnosti.
BARBAR
tak to je síla... má to náboj... ukazuje to takovou tu absordnost života...
4/5+T+K
Tak to je dobre, ja ho chapu. TIP
To je smutnej příběh. Ale dobrej.
docela dost jsem nad tím dumal a docházím k tomu, že doživotí nebude - buď ten vrah jednal v afektu, nebo byl psychicky nemocný (nejspíš obojí)... ale už pro to zamyšlení - zajímavá povídka :)
*
katugiro- možná, že si opravdu chtěl vyřešit klidný život do své smrti, je to pro něj třeba přijatelnější než klášter. Podmínky v našich věznicích vysloveně lákají mnoho bezdomovců k přezimování a bezzubý zákon, který ponechává na úvaze odsouzenému kdy nastoupí k výkonu trestu je v tom podporuje. Nemyslím si, že ten kdo promyšleně spáchá vážný trestný činmusí být nutně psychicky nemocnější, než ostatní zbytek populace.
:-) docela cerny humor...doufam ze to neni tvuj osobni zazitek...tip
Katčenka - neboj, zatím mám ženu původní, dcera se drží doma a práci sem-tam taky seženu.Naštěstí mi k ní stačí huba a počítač. BARBAR
Taky jsme s kámoškou přemejšlely o kriminále, ale zvítězily Bohnice :-)))))
Je to fakt skvělý, hovoří to ke mně :-)*****
líbí se mi ten příběh, literárně do toho rejpat nebudu...
já na jeho místě bych zabil : ženu a Vomáčku, jednak bych si tím posychroval to doživotí a jednak bych měl lepší pocit...
pak bych zabil i pár právníků a nějakýho toho bankéře a možná by došlo i na toho restitučního dědice...
*
Gunhead - restituční dědic byl Vomáčka.
Příběh je hustý. Ale myslím si, že je i reálný. Hlavně ta žena, která uteče za panem Vomáčkou-za penězi. Ale jeho dceru jsi zabijet nemusel, vždyť za nic nemohla...*
Hm. Trochu jsem překvapen z toho, kdo byl zabit. Fakt drsný.
Ups ... tak bych ho zabil dvakrát , no...